Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksisilmäiset Audit?

Vierailija
21.03.2024 |

Mikä ihme on, kun kaupungilla vastaan tulee jatkuvasti uudehkoja, yksisilmäisiä Audeja?

Eikö Audikuskilla ole 1500€ uuteen valaisimeen?

Alkaa mennä koomiseksi. Laskin tänään että vastaan on tullut viikon aikana 23 eri audia, joiden jompikumpi ajovalo oli pimeänä. Luulisi, että moottoritielläkin alkaisi vähän ottaa päähän.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ledit himmenee käytössä joten päiväsaikaan auto pitää vain toista valoa päällä ja vaihtelee sitä. 

Vierailija
2/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ledit himmenee käytössä joten päiväsaikaan auto pitää vain toista valoa päällä ja vaihtelee sitä. 

Onkohan laillista käyttää vain toista valoa? Itse olettaisin että molempia himmennetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan laillista käyttää vain toista valoa? Itse olettaisin että molempia himmennetään.

Euroopassa se on yleistä ja siksi asetus on varmaan oletuksena päällä. Suomessa sen voisi ottaa pois mutta tuskimpa siitä sakkoja saa ja valot pysyy kirkkaampina pidempään.

Vierailija
4/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroopassa se on yleistä ja siksi asetus on varmaan oletuksena päällä. Suomessa sen voisi ottaa pois mutta tuskimpa siitä sakkoja saa ja valot pysyy kirkkaampina pidempään.

Omistaa yli 50k€-audin ja haluaa säästää ajovaloissa?

Vierailija
5/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoripyörissä on käynyt toisinpäin. Ennen Suomeen tuoduista kaksivaloisista piti toinen valo pimentää, mutta nyt moottoripyörissäkin saa olla kaksi ajovaloa päällä yhtäaikaa.

Niin ne lait ja asetukset muuttuvat.

Vierailija
6/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle katsastusmies huomautti että toinen valo ei pala, se pitää vaihtaa. Audikuskeilla eri säännöt?

Vierailija
7/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistaa yli 50k€-audin ja haluaa säästää ajovaloissa?

Auto säästää itse.

Vierailija
8/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö tämä jotenkin päiväajovaloihin? 

Vierailija
9/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö tämä jotenkin päiväajovaloihin? 

Liittyy kai vain niihin. Pimeässä molempien valojen pitää palaa.

Vierailija
10/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulle katsastusmies huomautti että toinen valo ei pala, se pitää vaihtaa. Audikuskeilla eri säännöt?

Sinulla ajovalon polttimo oli rikki, siksi se piti vaihtaa. Eli sinulla on rikki ja Audissa pois päältä, siinä ero.

Vierailija
11/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ajovalon polttimo oli rikki, siksi se piti vaihtaa. Eli sinulla on rikki ja Audissa pois päältä, siinä ero.

Lässynlässyn ja paskaa taas

Vierailija
12/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa olla aika surkealaatuinen ledi, jos autossa himmenee.

Vierailija
13/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä lienee ongelma vain Audeissa. Muissa autoissa molemmat valot pysyvät päällä tarvittaessa.

Ei tarvitse "huilailla". XD Audi-ominaisuus...

Vierailija
14/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ledit kyllä himmenee ajan myötä riippumatta käyttösovelluksesta.

Vierailija
15/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla aika idiootti jos tuon audin valojen vaihtelutrolliin uskoo.

Vierailija
16/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hataralla pohjalla on ihmisten tietämys nykyautoista ja -lainsäädönnöstä... Mutta mitäpä muuta voi olettee av-mammasta joka ajaa itse parin tonnin kotterolla.

Vierailija
17/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla uudessa Mazdassa adaptiset-ajovalot eli kun auto tulee vastaan niin kuskinpuolen ajovalo himmenee jottei häikäise vastaantulijaa. Näin autossa on kokoajan pitkät valot pimeällä eikä koskaan kukaan ole rypsytellyt valoja. Onkohan Audilla sama juttu? Tässä video asiasta 👍

Vierailija
18/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ledit kyllä himmenee ajan myötä riippumatta käyttösovelluksesta.

Meillä on ollut makuuhuoneen katossa led-valot kohta 15 vuotta ja ne ovat himmenneet huomattavasti. Kohta pitää vaihtaa uusiin kun ei enää meinaa nähdä tarpeeksi.

-ohis

Vierailija
19/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla uudessa Mazdassa adaptiset-ajovalot eli kun auto tulee vastaan niin kuskinpuolen ajovalo himmenee jottei häikäise vastaantulijaa. Näin autossa on kokoajan pitkät valot pimeällä eikä koskaan kukaan ole rypsytellyt valoja. Onkohan Audilla sama juttu? Tässä video asiasta 👍

ap sanoi että kaupungilla, tuskin on tarvetta sammuttaa päiväajovaloja vastaantulevien häikäisyn vuoksi.

Vierailija
20/38 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö saa pelleillä tai hoitaa omaa terveyttään miten haluaa. 

Uskon, että tämän takia laissa on luotu lait terveydenhuoltoon niin, että henkilöillä on aina itsemääräämisoikeus itsensä suhteen, ellei ole seinähullu.

Tämön takia on ihmeellistä, että Suomessa jotkut katsovat oikeudekseen "hoitaa" jotain henkilöä kuin olisi pakkohoidossa, ilman että on oikeasti pakkohoidossa.