Miksi aina yh-naisen lapsi on "erityis"lapsi?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa yksinhuoltajat ovat pääasiassa narsistisia vieraannuttajia. Valehtelevat ja keksivät ongelmia lapselle, joilla pahoinpitelevät ja kontrolloivat heitä. Ks. Münchhausen by proxy.
Rikolliset isät ulisee ja valehtelee, projisoi omaa narsismiaan kunnollisiin yh äiteihin jotka korjaa jäljet. Suurin osa yh äideistä ihan kunnollisia ja empaattisia. Eivät vain rieku lehtien palstoilla eivätkä telkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Koska erityislasten isät lähtevät karkuun.
Jotkut ovat, jotkut eivät. Toisaalta jotkut miehet ja naiset eivät ole lainkaan normaalissa emotionaalisessa suhteessa, eikä lapsen syntymä välttämättä yhdistä tätä suhdetta. On myös mahdotonta moraalisesti pakottaa miestä suhteeseen pelkästään lapsen erityisolosuhteiden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska vammaisuus on periytyvää!
Vammaiset lapset eivät välttämättä edes osaa olla yhtä ilkeitä ja vittuilevia kuin neurotyypilliset osaavat olla. Senkin olen huomannut...neurotyypillisyys ei takaa mitään empatiataitoja tai hyviä vuorovaikutustaitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa yksinhuoltajat ovat pääasiassa narsistisia vieraannuttajia. Valehtelevat ja keksivät ongelmia lapselle, joilla pahoinpitelevät ja kontrolloivat heitä. Ks. Münchhausen by proxy.
Rikolliset isät ulisee ja valehtelee, projisoi omaa narsismiaan kunnollisiin yh äiteihin jotka korjaa jäljet. Suurin osa yh äideistä ihan kunnollisia ja empaattisia. Eivät vain rieku lehtien palstoilla eivätkä telkkarissa.
Ennen kuin hyökkäät lapsen isän ja äitipuolen kimppuun, mieti, mitä sinä biologisena äitinä teit tai et tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Koska erityislapsen huoltajalle maksetaan korotetut sosiaalituet ja asumistuki nk ylikalliiseen asuntoon.
Ei ole totta. Asun itse todella edullisessa vanhahkossa kerrostalo kaksiossa erityisen lapseni kanssa. Ei ole varaa asua kalliissa uudessa vuokra asunnossa vaikka tukia saankin. Onko sulla käynyt mielessä, että lapsen lääkkeet maksaa ja myös esim. lapsen sairaassa käynti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin hyökkäät lapsen isän ja äitipuolen kimppuun, mieti, mitä sinä biologisena äitinä teit tai et tehnyt.
Estän rikollisten pääsyyn lapseeni. Se ei ole vieraannuttamista. Älä tee rikoksia vaan ole kunnollinen isä. Oman lapseni isällä on rikosrekisteri joten hän ei voi väittää että minä valehtelen kun hän valehtelee itse! Ja joo se äitipuoli samanlainen roskasakkiin kuuluva alamaailman kieroliero jolle en lastani suo.
A) Usein neurokirjon piirteet periytyvät isältä --> isä on yksi lapsi lisää perheessä --> ero
B) Nepsylapsen kanssa arki on vaativaa --> riitoja tms. ----> isä ei jaksa enää
Mun lapsi on taiteellinen nero ja kympin oppilas. Toivoo yks ylpee yh mamma
Erään tuttuni naisystävä oli erityislapsen yksinhuoltaja. Muuttivat yhteen ja nykyään 18-vuotias lapsi on kummasti parantunut erikoisuuksistaan
Vierailija kirjoitti:
Erään tuttuni naisystävä oli erityislapsen yksinhuoltaja. Muuttivat yhteen ja nykyään 18-vuotias lapsi on kummasti parantunut erikoisuuksistaan
Nää on hauskoja nämä jotka kommentoi kun heillä on jollakin tutulla ollut erityislapsi. Ehkäpä he vain eivät kerro sinunkaltaiselle kaksinaamaiselle juorukellolle asioistaan ja saat elää omissa kuvitelmissasi, että erityisyyden on jotenkin kadonneet. Ota lääkkeesi.
Vierailija kirjoitti:
Niiden isät on todiste siitä, että huonoinkin mies saattaa päästä söhimään kerran.
Ne on niitä hyviä miehiä - naisten mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Niikööööö... uskotaan... Keksi lisää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Estän rikollisten pääsyyn lapseeni. Se ei ole vieraannuttamista. Älä tee rikoksia vaan ole kunnollinen isä. Oman lapseni isällä on rikosrekisteri joten hän ei voi väittää että minä valehtelen kun hän valehtelee itse! Ja joo se äitipuoli samanlainen roskasakkiin kuuluva alamaailman kieroliero jolle en lastani suo.
“Eivät vain rieku lehtien palstoilla eivätkä telkkarissa. ”
Ketä tämä kohta kuvailee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
“Eivät vain rieku lehtien palstoilla eivätkä telkkarissa. ”
Ketä tämä kohta kuvailee?
Niin eli me kunnolliset tavalliset erityislasten yh äidit ei riekuta lehtien palstoilla eikä telkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
No, ei nyt aina ole. Mutta erityislapset harvoin on ehjästä perheestä. Liittyy juuri siihen geenien ja kulttuurin perimään. ADHD-vanhempi elää levotonta elämää ja siinä ihmissuhteet katkeilee. Ja lapsi saa geenirasitteen lisäksi vielä kasvatusrasitteen kodin toimintatavoista.
Niin juuri. Normaalein adhd, minkä olen tavannut on juuri ehjästä ja terveestä perheestä. Sai vaurion ilman geeniperimää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa enemmistö jo nykyään olla erityislapsia. Eli ovat ne enää niin erityisiä?
Hölmöjä nämä nimitykset, kyseessä on vammainen lapsi joka tarvitsee vammaiskoulutusta, ei "erityislapsi" joka tarvitsee "erityskoulutusta".
Vammaisuus ja erityisyys täytyy pitää erillään toisistaan, koska erityisyyteen ei aina liity vammaisuutta. Esim. erityinen voi olla älykäs, ei hänellä välttämättä ole mitään älyllistä vammaa vaikka hänellä olisi jokin häiriö. Mutta et sinä kun et ole asiaan mitenkään perehtyt niistä mitään tiedä.
Älyhäiriö/älyvammainen lapsi tarvitsee aivan erilaista koulutusta kuin älykäs lapsi.
Meillä ainakin ADHD oireiset on todella energisiä ja ahkeria ihmisiä. Kukaan ei ole ollut elämäänsä työtön vaan jokainen on jotakin tehnyt. Että en sanoisi geenejä surkeaksi. Moni mm. metsästäjä, kalastaja, maanviljely ym taitoiten, musiikillisesti lahjakkailta jne. Mutta esim isovanhemmilleni oli joku kyläläinen ollut kateellinen kun he saivat valtiolta sotien jälkeen ison tontin. Molemmat kävivät töissä! Ja heidän pihalla oli naapurit käyneet vittuilemassa kateellisena, että millä te tuon maksatte. No työllä tollo. Eivät vissiin itse mitään muuta osanneet kuin soittaa suutaan.