Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina yh-naisen lapsi on "erityis"lapsi?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa isänsä hylkäämä lapsi oireilee?

Toki on heitä muissakin perheissä.

Minkä isän?

Vierailija
62/70 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin ydinperhe 33 vuotta. Kolme lasta, samat vanhemmat.

Perinnöllistä, mies selvä ADHD autistisilla piirteillä, samoin vanhempansa.  Ja myös minun omastakin suvusta löytyy ADHDeetä ja ADDta. Ja autistisia piirteitä.

Raskasta ja haastavaa vanhemmuutta. Ei siinä mitää eroa jaksanut miettiä vaikka ukko olikin aika suuri rasite välillä.

Ehkäpä normaalit äidit eroavat nepsy ukoistaan?

Meillä jotka ollaan kasvattu näitten kanssa on suurempi toleranssi kaikkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja usein isä ehdokas on tummempaa perua. 

Ei ole.

Vierailija
64/70 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Saman olen huomannut kun olen treffaillut yh-äitejä. 

Aika luodin väistämistähän se tuo parin etsiminen on.

M47

Ja silti olet jatkanut yh-äitien treffaamista. Onko sinulla joku yh-fetissi? Et taida olla kiväärin tehokkain luoti itsekään?

Vierailija
65/70 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isä lähtee usein tutkimusten mukaan lätkimään ja etsimään uutta onnea jo vammaisen/sairaan lapsen vauva-aikana. Eikä ole harvinaista, että äiti jää yksin, jo heti lapsen syntymän jälkeen,.kun paljastuu sairaus/vamma. 

Isän on helpompi hylätä lapsensa, toisin kuin äidit, he kantavat lähes poikkeuksetta vastuuta elinikänsä ja hautaan asti. Ei ole lainkaan harvinaista, jopa eläkeikäiset äidit hoitavat vammaista lasta. 

Vierailija
66/70 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein miehen psyyke ei vain kestä sairasta/vammaista lasta, vaan menee sieltä mistä aita matalin. 

Vierailija
67/70 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sama ilmiö on myös omaishoitajissa. vain korkeasti koulutetut ja hyvässä asemassa  olevat miehet kantavat vastuunsa ja huolehtivat sairaista lapsistaa/vaimostaan Tästä hyviä esimerkkejä löytyy Suomen mahtisuvuista. 

Vierailija
68/70 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Saman olen huomannut kun olen treffaillut yh-äitejä. 

Aika luodin väistämistähän se tuo parin etsiminen on.

M47

Ja silti olet jatkanut yh-äitien treffaamista. Onko sinulla joku yh-fetissi? Et taida olla kiväärin tehokkain luoti itsekään?

Yh-naisia on valtavasti. Parillisia naisia on paljon. Loput naista on tehty äärimmäisen vaarallisiksi miehille, lain avulla.

Vierailija
69/70 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuroepätyypillinen aviomies on raskas. Ja yleensä siittää neuroepätyypillisiä lapsia.

Koska yleensä neuroepätyypillisyys merkitsee helkkarinmoista itsekeskeisyyttä!

Vielä täydennän tähän, että elin 40 v tällaisen Asperger-miehen kanssa, ja kyllä siinä normaalin kirjolla oleva saa sopeutua ja luopua paljosta sen takia, että toinen on hermostollisesti niin herkkä. Ja tämä luontainen itsekeskeisyys vain pahenee vanhetessa.

Vierailija
70/70 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on lottovoitto saada erityislapsi.

Mitä tarkoitat? Jos viittaat rahaan, en ole koskaan saanut senttiäkään ylimääräistä erityislapseni "ansiosta". En senttiäkään. 

Lapsellani on satunnainen kromosomivirhe, joka vaikuttaa hänen ja hänen lähipiirinsä elämään monin eri tavoin. Se mitä yhteiskunnalta on saatu on hormonikorvaushoito, jota hän tulee saamaan 65-vuotiaaksi asti. Kiitos siitä toki! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä