Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina yh-naisen lapsi on "erityis"lapsi?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskaa, ap. Kuinka yksisilmäinen on ihminen joka poimii linkin jutusta juuri tuon asian? 

Erittäin. 

Vierailija
22/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa yksinhuoltajat ovat pääasiassa narsistisia vieraannuttajia. Valehtelevat ja keksivät ongelmia lapselle, joilla pahoinpitelevät ja kontrolloivat heitä. Ks. Münchhausen by proxy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan perseestä, että lasten saaminen on kenen tahansa oikeus. Jäädään niiden mielen vammojen takia eläkkeelle ja paneskellaan liuta lapsia vaikka ei pystytä vastaamaan edes itsestään.

Joku se on sinutkin synnyttänyt, jos karsintaa olisi ollut, niin voi olla, että me molemmat olisimme jääneet syntymättä kun aina löytyy meitä parempi Aatu tai Vladimir tai vaikka Margaret, jotka tietävät kertoa millaisia ihnisten tulee olla, että ovat oikeanlaisia.....Ja mitä siitä sitten onkaan seurannut.....

Sinkkumies

Vierailija
24/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta. Molemmat ovat minulle hyvin erityisiä, mutta vain toisella on diagnoosi. Hänen erityisyytensä johtuu satunnaisesta kromosomivirheestä, joka olisi voinut olla aloittaja sinunkin kohtalosi, tai sinun lapsesi. 

Avioliitto päättyi jo ennen diagnoosin saamista, eikä lapsen erityisyys muutenkaan ollut siinä taustalla. En kylläkään ole yh vaan yhteis- ja vuoroviikkohuoltaja. 

Sen verran juttuun vielä kommenttia, että koulut kyllä tekevät papereita ja erityisyys muistetaan huomioida juhlapuheissa, mutta ainakin oman lapseni kohdalla koulun tarjoama tuki jäi nimenomaan niihin. Papereihin ja juhlapuheisiin. 

Vierailija
25/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olinkin muutaman vuoden yh mun kaikki 3 lastani ovat täysin normaaleja. 

Muutaman vuoden yh. Kasvoiko lapset sitten aikuisiksi vai palasitko exän kansssa yhteen?

Vierailija
26/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla oli 2 tätä samaa ketjua. Ja heti aamusta taas tämä ketju. Mikä ap.:tä vaivaa?

Vierailija
27/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsi ei ole erityislapsi. Ne yh:t jotka tunnen niin ei heidänkään lapset ole erityislapsia. Ap. on jankkaaja provo.

Vierailija
28/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska erityislasten isä on päässyt levittämään siementään, eikä kestä katsoa siementensä epäonnistunutta tuotosta.

Vierailija
29/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella jotain käytös- ja muita ongelmia, on hänet näppärää luokitella erityislapseksi, jolloin esimerkiksi kasvatukseen  ja kotioloihin liittyvät ongelmat peitetään tämän "erityisyyden" alle. 

Vierailija
30/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutti tammikuussa ja edelleen tyhjentelee muuttolaatikoita. Hmm...

Jutussa lukee, että on toukokuussa muuttanut Espoossa eri alueelle. 

Vierailija
31/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislasten isät on erityisiä. Y-kromosomi altistaa monenlaiselle vammaisuudelle ja heikkoudelle, kuten alustan aloituksista hyvin näemme.

Se on oma ketjunsa, jossa mietimme, millainen mies hylkää vaimon ja omat lapsensa.

Vierailija
32/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot isät eivät jaksa vastuuta ja pakenevat.

Vierailija
33/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että yksinhuoltajien kohdalla erityislapsien määrä korostuu, koska yh:t ovat onnistuneet raivaamaan tilaa toteuttaakseen ja turvatakseen lapsen tarpeita ja vaatimuksia, eikä mieslapsi (, joskus myös naislapsi) vie ja varasta huomiota ja kaikkea sitä, mikä kuuluisi ensi-sijaisesti lapselle.

Pätkätöihin tuomittu maisteri

Vierailija
34/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaistuen saa tt-tuen päälle. Tt-tuen vuokranormi voidaan ylittää, esimerkiksi Helsingissä saa minkä tahansa asunnon ja kela maksaa. 

Vierailija
35/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutti tammikuussa ja edelleen tyhjentelee muuttolaatikoita. Hmm...

Luitko jutun? Oli muuttanut nyt kevään aikana uudelleen. Itse mietin, että miksi otti lapsen pois helsinkiläisestä koulusta ennen kuin koulupaikka  Espoosta varmistui. Ihminen on kotona niin aikaa kuskata lasta kouluun Helsingin puolelle olisi ollut kyllä. Koulukunta laskuttaa sitten kulut asumiskunnalta. Onnistuu muillakin luokka-asteilla, miksi ei siis 1. luokalla?

Vierailija
36/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpöhöpö. Tiedän henk.koht. useita yh-äitejä, ja vain yhden lapsella on adhd. Mutta eipä siinä, tiedän kyllä myös ydinperheessä asuvan adhd-lapsen. Että vähän nyt voisi olla lukuja väitettä tukemaan, niin olisi jotain uskottavuutta. Että tuskinpa on edes suurimmalla osalla yh-korotusta nauttivien äitien lapsilla erityisyyttä. Saati että aina, haha. 

Vierailija
37/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsella jotain käytös- ja muita ongelmia, on hänet näppärää luokitella erityislapseksi, jolloin esimerkiksi kasvatukseen  ja kotioloihin liittyvät ongelmat peitetään tämän "erityisyyden" alle. 

"näppärää luokitella".  Tuskin diagnosointi käy näppärästi. Meillä meni pienen lukivaikeuden diagnosoimiseen melkein kaksi vuotta. Ei ollut näppärää,  eikä tullut edes erityislapsi-diagnoosia. 

Erityislapset taitaa olla yksi eniten väärin ymmärretty ryhmä ja vahvasti stigmatisoitu ulkopuolisten johdosta 

Vierailija
38/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun oli laitettava lapsen vätys-isä pihalle, kun en jaksanut erityislapsen lisäksi mieslapsen kritiikkiin ja tarpeisiin vastaamista. Monella se yksinhuoltajuus johtuu tästä, jos mies on ollut pelkkä taakka eikä voimavara. Erityislapsen kuntoutuksen, terapioiden ja sairaalakäyntien lisäksi ei jaksa sellaista arkea, joka ei lataa akkuja.

Vierailija
39/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut pitkäänkin yh ja jossain välissä ihan todella köyhä sellainen. Mutta mun lapset ovat aivan erityisen fiksuja. Toinen on insinööri ja toinen nuori yrittäjä. Kummallakin menee hyvin. Poika sai juuri Puolustusvoimain ylennyksen, hän kun kävi armeijassa rukin. Nykyisin olen kouluttautunut lisää ja olen hyväpalkkaisessa työssä. Että ei yksinhuoltajuus tarkoita mitään alko- tai mitään muutakaan ongelmaa. 

Vierailija
40/67 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on lottovoitto saada erityislapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi