Lääkäri vei vaarin ajokortin ja nyt vaari ajelee ilman korttia. Mitä tehdä?
Ihan aiheesta kortti lähti pois varmaan. Nyt pelottaa, ajaako jonkun päälle. Kerran jopa vei lapsia harrastuksiin ilman ajokorttia, kun ei vielä tiedetty asiasta.
Kommentit (115)
Ota virranjakaja autosta niin ei kulje metriälään.
Vierailija kirjoitti:
Joku muu ajoneuvo käyttöön, mikä ei ole niin varallinen liikenteessä vaikka mopo.
Ei silloin saa ajaa kuin polkupyörällä ja sähkömopolla, kun ajokortti lähtee terveysperusteella. Jos kuitenkin kykenee ajamaan autoa, eikö hänelle ole ehdotettu terveysperusteista ajokoetta vain onko se mennyt huonosti?
Ei pitäisi olla vaikeaa laittaa autonavaimia "hukkaan" niin, että vaari ei pääse niihin käsiksi. On helpompi tapa kuin saada aikaan autossa sellainen vika, että vaari ei pääse sillä liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku muu ajoneuvo käyttöön, mikä ei ole niin varallinen liikenteessä vaikka mopo.
Ei silloin saa ajaa kuin polkupyörällä ja sähkömopolla, kun ajokortti lähtee terveysperusteella. Jos kuitenkin kykenee ajamaan autoa, eikö hänelle ole ehdotettu terveysperusteista ajokoetta vain onko se mennyt huonosti?
Ei pitäisi olla vaikeaa laittaa autonavaimia "hukkaan" niin, että vaari ei pääse niihin käsiksi. On helpompi tapa kuin saada aikaan autossa sellainen vika, että vaari ei pääse sillä liikkeelle.
Ei kaikki mopoiluun korttia tarvi.
Olisitko laittanut vaarin iän, ja kunnon noin yleisesti. Entä asuinpaikka, oletteko helsingissä/ espoossa/ kälviällä ?
Mitä ihmeen ideaa on kysyä tollasta, ja jättää osa asiasta kertomatta kuitenkin.
Anna vaarin ajella. Jos joutuu kyttien haaviin, niin maksaa ihan itse seuraukset. Jos asuu jossain pöndellä, jossa kyttiä ei näy koskaan, niin ehkä viimeistään sitten, jos aiheuttaa onnettomuuden.
taas sama aloitus kuin kuukausi-pari sitten
Narsisti on vanhetessaan vaarallinen. Vei lapsia harrastuksiin ilman ajolupaa. Miksi et tee siitä kääkästä rikosilmoitusta!
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kortilla ajetakaan.
Et vanhempaa vitsiä kommenttiin keksinyt?
Miksi aina otetaan pois vain kortti, miksei samalla kertaa takavarikoida ajoneuvoa?
Sanotte vaarille, että ilmoitatte poliisille, jos ajaminen ei lopu tässä ja nyt.
Ai, ai vaaria
Vaarilla ei oo korttia
Mutta meidän vaarilla
Omat säännöt on
On niin paljon ihmisiä joilta pitäis ottaa kortti pois, olen töissä firmassa jossa mulla ei ole ajokorttia eikä autoa ja kuljen kohteiden välillä työkavereiden kyydissä, on jotkut tekijät sellaisia ajajia että monesti ollut mm nokkakolarin vaara, törmäysvaara, menty punaisella yms, olen sanonut suoraan työnantajalle että minä en tiettyjen ihmisten kyydissä halua olla ja kieltäytynyt kokonaan sit työpäivästä kunnes on keksinyt muuta hommaa.
Kyllä pitää pystyä sanomaan vaarille, että ilman korttia ei ajeta. Ja jos ajaminen jatkuu niin sanoo ettå ensi kerralla soitatte poliisille (ja joka kerta). Pitää sitten soittaa myös.
Jos muistisairaus kyseessä niin sitten avaimet piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina otetaan pois vain kortti, miksei samalla kertaa takavarikoida ajoneuvoa?
Aina voi ostaa uuden ritsan. Poliisille siitä ukosta pitäisi ilmoittaa. Pieni putkareissu tekisi sille hyvää ja sakot tietysti siihen päälle.
Anna ajaa vaan. Lapsia ette anna kyytiin, jos vanne liikaa päätäsi kiristää.
Irrotatte autosta akun ja viette sen pois.
Vierailija kirjoitti:
Olisitko laittanut vaarin iän, ja kunnon noin yleisesti. Entä asuinpaikka, oletteko helsingissä/ espoossa/ kälviällä ?
Mitä ihmeen ideaa on kysyä tollasta, ja jättää osa asiasta kertomatta kuitenkin.
Ei asuinalueella ole mitään merkitystä, Suomessa auton ajo-oikeuden pollisi voi ottaa yksipuolisella päätöksellää keneltä tahansa, myös lääkäri, jos henkilö yli 70v. Ajo-oikeus on luvanvaraista ja sams, asuuko Helsingissä vai Pihtiputaalla.