Naapurina narkkari
Meidän talossa on nyt jonkun hetken asunut nuori nainen, joka pyörittää asunnossaan huumebisnestä. Rapussamme luuhaa ja sekoilee yötä päivät narkkiporukkaa huutamassa ja riehumassa. Poliiseja on soitettu, isännöitsijälle ilmoitettu. Mitä muuta tässä voi enää tehdä kuin muuttaa itse pois?
Tampereesta on kyllä tullut oikea narkkizombieland.
Kommentit (94)
Asuin kerran kanssa narkkien naapureina ja sitä kesti noin 8 kuukautta, häiriöt alko heti ja riehuivat yötä päivää ja lopulta saivat onneksi häädön. Olivat kostoksi rikkoneet ikkunat kämpästänsä ja jättäneet sohvansa käytävälle 😆
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan hirveä tilanne. Häätö saattaa kestää valitusprosesseineen jopa vuoden. Olisi parasta, jos häädön voisi laittaa toteen kuukauden varoitusajalla ilman valitusoikeutta, jos näyttö on selvä ja toistuva.
Olen asunut narkkarin vieressä. Siellä oli koirakin kiusattavana. Kun koira alkoi paskantaa rappukäytävään ja naapurissa tapeltiin, ilmoitin poliisille ja isännöitsijälle, sekä eläinsuojeluun. En tiedä auttoiko se mitään, koska muutin itse siitä pois.
Jos haluat vuokralaisena välttää narkkari/ongelnakämpät niin tee seuraavat kun menet katsomaan asuntoa:
1. Katso asuntoja vain ns. paremmilta alueilta. Hieman kalliimpi vuokra on tavallaan vakuutus ongelmia vastaan.
2. Katso rappukäytävän ja roskisten yleisilmettä. Onko roskat astioissa vai vieressä. Onko rapussa töhryjä, Onko nimitaulussa Korhosia ja Virtasia vai jotakin muuta.
3. Mene parkkipaikalle ja katso autot. Jos autokanta uutta ja parkki täynnä, hyvä. Jos autokanta bemaria tai rämää ja vanhaa autoa täynnä, harkitse uudelleen.
Aika pitkälle pääsee näillä. Selvitä myös vuokranantajalta, asuiko edellinen asukas pitkään. Jos asui, hyvä. Se kertoo että vuokranantaja on ok ja häiriöitä tuskin on ollut. Jos ei, saattaa johtua häirikkönaapureista tai hankalasta vuokranantajasta (toki on voinut olla edellisen asukkaan omakin syy).
Tämä on hyvä talo, jossa asuu rauhallista ja sivistynyttä porukkaa. Tämä yksi mätä omena nyt pilaa koko rapun asukkaiden rauhan ja elämän.
Vierailija kirjoitti:
"vasikka saatana mössöttää fazerin sinistä joka päivä kaksi kiloo ja syyllistää meitä laihoi ollaa muka riehumassa vaik vaan ollaa olemassa ja jutellaan normaalisti normaaliäänee"
Te vedätte kaksin käsin kemikaaleja XD Sellainen laihuus on epätervettä.
iha sama iha sama en sentää oo mikää ruma possu joka pelkää ihmisiä
"jos poliisin joku pitäis raudottaa varmaa vois vasikan raudottaa ku häiritsee kotirauhaa ei heil oo oikeut tulla meidä kotii tai kuunnella meiä juttuja tai pitää kirjaa mun vieraista. Vasikasta soitan jatkossa poliisit nii ei soitella poliisei mun perää enkö mä saa edes asua mun asunnossa?"
Pää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tohon voi vähän vaikuttaa itse. Esim ei muuta minkään vuokrafirman taloon.
Ellei yhtiösääntö kiellä edelleenvuokrausta, on hieman vaikea estää vuokralaisen muuttoa naapuriin.
Ottakaa vakavaraisesta taloyhtiöstä, joka ei ole minkään sijoitusfirman omistama. Etsikää hyvä vuokranantaja jolla on useita yksittäisiä sijoituskämppiä (jos on vain se yksi johon muutatte, se voi kertoa että vuokranantaja on hermoheikko ja pelkää koko ajan asunnon arvon laskua tai myy sen alta jos itselleen tulee ero). Sano selkeästi vuokranantajalle, että minä pelaan reilua peliä ja haluan samaa. Sanaani voi luottaa, luotan sinun sanaasi. Hyvä vuokranantaja tyytyy yhteen takuuvuokraan usein, mutta jos se nyt sen kaksi vaatii niin ei ole ongelma sekään. Elä asunnossa kuin ihminen, mutta omalla tavallasi.
Vierailija kirjoitti:
"jos poliisin joku pitäis raudottaa varmaa vois vasikan raudottaa ku häiritsee kotirauhaa ei heil oo oikeut tulla meidä kotii tai kuunnella meiä juttuja tai pitää kirjaa mun vieraista. Vasikasta soitan jatkossa poliisit nii ei soitella poliisei mun perää enkö mä saa edes asua mun asunnossa?"
Pää kiinni.
veit sanat mun suusta nii pidä kii ite pääsi älä vasikoi älä oo nössö jos jotai sanottavaa sano vaa ovella jooko? ei lappui ei kyttii ei mitää valituksii huoliilmotuksii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan hirveä tilanne. Häätö saattaa kestää valitusprosesseineen jopa vuoden. Olisi parasta, jos häädön voisi laittaa toteen kuukauden varoitusajalla ilman valitusoikeutta, jos näyttö on selvä ja toistuva.
Olen asunut narkkarin vieressä. Siellä oli koirakin kiusattavana. Kun koira alkoi paskantaa rappukäytävään ja naapurissa tapeltiin, ilmoitin poliisille ja isännöitsijälle, sekä eläinsuojeluun. En tiedä auttoiko se mitään, koska muutin itse siitä pois.
Jos haluat vuokralaisena välttää narkkari/ongelnakämpät niin tee seuraavat kun menet katsomaan asuntoa:
1. Katso asuntoja vain ns. paremmilta alueilta. Hieman kalliimpi vuokra on tavallaan vakuutus ongelmia vastaan.
2. Katso rappukäytävän ja roskisten yleisilmettä. Onko roskat astioissa vai vieressä. Onko rapussa töhryjä, Onko nimitaulussa Korhosia ja Virtasia vai jotakin muuta.
3. Mene parkkipaikalle ja katso autot. Jos autokanta uutta ja parkki täynnä, hyvä. Jos autokanta bemaria tai rämää ja vanhaa autoa täynnä, harkitse uudelleen.
Aika pitkälle pääsee näillä. Selvitä myös vuokranantajalta, asuiko edellinen asukas pitkään. Jos asui, hyvä. Se kertoo että vuokranantaja on ok ja häiriöitä tuskin on ollut. Jos ei, saattaa johtua häirikkönaapureista tai hankalasta vuokranantajasta (toki on voinut olla edellisen asukkaan omakin syy).
Tämä on hyvä talo, jossa asuu rauhallista ja sivistynyttä porukkaa. Tämä yksi mätä omena nyt pilaa koko rapun asukkaiden rauhan ja elämän.
Sitten vaan massiivinen valitus käyntiin. Kerätkää listaa porukalla, painostakaa. Mutta häätö voi kestää, siihen joudutte varautumaan ellei sitten sossu osoita jostakin uutta asuntoa heille nopeammin asunnottomuuden välttämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa teidän taloyhtiön huumeettomat asukkaat laittaisivat hänen kuriin eivätkä vain lymyilisi omissa asunnoissaan. Eikö siellä ole armeijahenkisiä asukkaita, jotka eivät pelkää vastakkainasettelua huumehörhön kanssa?
Menetkö itse reippain mielin narkkiluolaan laittamaan "porukan kuriin"?
Yleensä kallut lähetetään maitojunalla intistä kotiin. Vaikka sanotaanhan sitä, että kaikki eivät kelpaa kouluun, mutta kaikki kelpaavat armeijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen huumepolitiikka toimii loistavasti.
Mitään muutoksia ei saa tehdä.
Sehän toimii suomessa parhaiten. Huomattavaa kasvua jo kymmeniä vuosia.
Helppoa rahaa tarjolla nuorille. Osta satanen ja myy ykkösiä = $$$.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan massiivinen valitus käyntiin. Kerätkää listaa porukalla, painostakaa. Mutta häätö voi kestää, siihen joudutte varautumaan ellei sitten sossu osoita jostakin uutta asuntoa heille nopeammin asunnottomuuden välttämiseksi.
Ennemmin ehkä kannattaa painostaa taloyhtiön hallitusta. Varoitus ja haltuunotto saattaa herättää vuokranantajankin.
"emmä mitää kyttii soita se oli vitsi. sanon suoraan ovella en jätä lappuja en ole pelkuri en ole vasikka ja jos vasikka ei avaa ovee nii sit vaa myöhemmin uudestaa"
Tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Hieman kalliimpi asunto tosiaan on hyvä vakuutus ongelmia vastaan. Kelalla on nyt ne asumistukirajat, jotka karsii porukkaa pois. Jos kaksio on vaikka 850 euroa ja 1150 euroa kannattaa ottaa se joka maksaa 1150 euroa koska se kaksisataa on se tae sille rauhalle. Toki aukoton sekään ei ole, mutta olen itse asunut vuokralla vähän kalliimmassa ja talo on kuin huopatossutehdas. Taloyhtiön PJ on ärhäkkä ukko ja puuttuu heti jos jotakin teinejä tulee talon pihalle hengailemaan. Kuulin kuin karjui että tämä ei ole teidän hengailupaikka vaan lasten leikkipaikka, lähtekää vetämään. Itselläni on hyvät välit hänen kanssaan, koska elän kuin ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman kalliimpi asunto tosiaan on hyvä vakuutus ongelmia vastaan. Kelalla on nyt ne asumistukirajat, jotka karsii porukkaa pois. Jos kaksio on vaikka 850 euroa ja 1150 euroa kannattaa ottaa se joka maksaa 1150 euroa koska se kaksisataa on se tae sille rauhalle. Toki aukoton sekään ei ole, mutta olen itse asunut vuokralla vähän kalliimmassa ja talo on kuin huopatossutehdas. Taloyhtiön PJ on ärhäkkä ukko ja puuttuu heti jos jotakin teinejä tulee talon pihalle hengailemaan. Kuulin kuin karjui että tämä ei ole teidän hengailupaikka vaan lasten leikkipaikka, lähtekää vetämään. Itselläni on hyvät välit hänen kanssaan, koska elän kuin ihminen.
Sori siis 300 se erotus.
"iha sama iha sama en sentää oo mikää ruma possu joka pelkää ihmisiä"
Menepä edes joskus itseesi ja mieti omaa käytöstäsi. Onko se rakentavaa? Muuta omaa käytöstäsi, niin rupeat saamaan kunnollisia ystäviä.
"veit sanat mun suusta nii pidä kii ite pääsi älä vasikoi älä oo nössö jos jotai sanottavaa sano vaa ovella jooko? ei lappui ei kyttii ei mitää valituksii huoliilmotuksii?"
Muuta käytöstäsi paremmaksi, niin tilanne voi muuttua. SINÄ olet se, joka olet syypää.
Hakatahan se tarvis.
Se huumeporukka. Todellakin.
Miten te kehtaatte haukkua ja solvata ihmistä. Narkkari! Ei vaan päihteiden väärinkäyttäjä. Päihteet ovat sairaus, joka ajaa ihmisiä sanoin kuvaamattomiin tekoihin. Pitää ymmärtää etteivät he tiedosta mitä ovat tekemässä.
emmä mitää kyttii soita se oli vitsi. sanon suoraan ovella en jätä lappuja en ole pelkuri en ole vasikka ja jos vasikka ei avaa ovee nii sit vaa myöhemmin uudestaa