Auton pesu kotona? Kannattaako jo näillä hinnoilla
Katselin tuossa aamulla lähihuoltamon pesuhintoja ja jäi vähän toffeen maku suuhun. Kaksi peruspesua olisi ollut 47 euroa (tarjous) ja parempi premium pesu päälle kolmekymppiä kappaleelta. Ei se nyt maailman isoin raha ole, mutta jos auto on keväällä jatkuvasti kurassa, niin aika nopeasti tuosta kertyy turhaa menoa.
Onko muut pesseet autoa itse nyt kun pesuloiden hinnat tuntuu nousseen? Mietin vaan, että onko teillä jotkut tietyt välineet siihen ja tuleeko yhtä puhdasta kuin harjakoneessa?
Kommentit (157)
On se hieman kalliimpaa, muttei nyt mitenkään älyttömästi.
Haejakone on kallis ja hajottaa auton maalia.
Edullista peatä itse.
Kelin salliessa pesen aina omalla pihalla. Rankka sade ja pakkanen on vaan esteenä.
Ainahan auton pesu kotona, mummolassa tai mökillä on ollut se kannattavin vaihtoehto etenkin kesäisin. Saa ulkoilmaa, liikuntaa ja aineet kestää monta pesua. Voi ottaa vaikka lapset mukaan.
Ensinnäkin auton peseminen kotipihassa on laitonta, koska siitä leviää ympäristöön erilaisia myrkkyjä
Toisekseen, ap voi hankkia jostain pesufirmasta kausikortin, jolla saa autoa pestä kuukauden ajan ihan niin usein kuin huvittaa ja hinta on usein sama kuin harjapesussa yksi kerta
Vierailija kirjoitti:
Haejakone on kallis ja hajottaa auton maalia.
Edullista peatä itse.
Hinkkaat paskasella sienellä ja vähällä vedellä maalipintaan pyöreitä jälkiä. Itse käsin pestyn auton tunnistaa noista jäljistä kilometrin päähän. Oikeasti autopesula on paljon hellempi maalipinnalle ja jos harjapesu kammottaa, nii sitten on aina olemassa niitä linjastoja
Vierailija kirjoitti:
33€ Kk- soppari ollut jo 7 vuotta. Saa pesettää koska haluaa.
Kolme tonnia olet maksanut. Itse pesen pihassa.
Ei maksa itsepalvelupesulassa montaa euroa pesu. Taktisesti sanko sieni ja pesuvesi valmiiksi. Huuhtelu saippuointi ja huuhtelu.
Halvinta on luopua autoilusta.
Olen 52v, mulla on ollut auto 20-vuotiaasta saakka enkä ole KOSKAAN käynyt pesulassa. Aina pesen itse, tai odotan sadetta 😀
Siis täällä pesee rikkaatkin itse pihassa. Ei kukaan käy noilla hinnoilla autopesussa.
Pesemme aina autot itse, emme ole uusavuttomia. Helppoa pestä maaseudulla omassa pihassa.
Minulla kävi ikävä käpy kun en pitkään aikaan käyttänyt autoa pesuautomaatissa. Kun sitten vein niin auton kattoa ja konepelti oli ikäänkuin seepran turkki, kiinnipalanutta moskaa ja todnäk siitepölyvanaa vaikka pihaparkin lähellä ei ole puita. ABC:n pesuautomaatti ei pystynyt likaan. Poika lupasi avittaa ikämiestä ja painepesurilla aloitti mutta lika lähti noin 5 cm leveältä suuttimen kohdistusalalta tosi hitaasti. Piti laittaa autopesuainetta ja vaahdottaa katto ja konepelti täysin joksikin aikaa ja sitten harjalla hangata. Sellainen 1,5 tuntia kesti projekti. Kaiken järjen mukaan pesuautomaatti /pesukatu täytyy tehdä useammin ettei lika pala kiinni.
Äkkipäätä laskien niin joka toinen kuukasi jos sen tekee niin maksaa vähintään 150 egee / vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut sama auto vuodesta 2015, eli reilun vuosikymmenen. Olen pesettänyt ja vahauttanut sen kaksi kertaa vuodessa, syksyllä ja keväällä. Ei ole vieläkään ruostunut. Sitä paitsi pesun jälkeen ei montaa päivää mene, kun päällä on talvisin rapaa ja kesäisin pölyä ja siitepölyä.
Samaa tahtia, paitsi että itse pessyt kotona. Paku ollut nyt viisi vuotta enkä vielä ole pessyt kertaakaan. Sisältä imuroinut pari kertaa.
ei tulisi mieleenikään viedä autoa pesukoneeseen.aina pesty omalla pihalla noin kerran viikossa.
Vuosittain huollossa pesevät ja vaihdan ennen ensimmäistä katsastusta, ei ole siinä ajassa ruostuneet, joten mitä tuota yhtenään pesee.
Minusta tuossa pitäisi olla vähän tilannetajua:
Terassin ovi auki ja peruutat olkkariin kunnes tulee telkkari vastaan.