Auton pesu kotona? Kannattaako jo näillä hinnoilla
Katselin tuossa aamulla lähihuoltamon pesuhintoja ja jäi vähän toffeen maku suuhun. Kaksi peruspesua olisi ollut 47 euroa (tarjous) ja parempi premium pesu päälle kolmekymppiä kappaleelta. Ei se nyt maailman isoin raha ole, mutta jos auto on keväällä jatkuvasti kurassa, niin aika nopeasti tuosta kertyy turhaa menoa.
Onko muut pesseet autoa itse nyt kun pesuloiden hinnat tuntuu nousseen? Mietin vaan, että onko teillä jotkut tietyt välineet siihen ja tuleeko yhtä puhdasta kuin harjakoneessa?
Kommentit (160)
Pinta on vain pintaa... Et voi koskaan täysin tietää mitä sen kaiken pintakiillon alla muhii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Motonetin pihalla on näitä tee se itse- pesupaikkoja.
Rivakasti kun toimii, niin auton helposti puhtaaksi 3,50 euron pesupoletilla. Hitaampi voi sitten ostaa vaikka kaksi polettia.
Tuo on jo edullista. Ei se vesi ole ilmaista kotonakaan ja siellä öljyt ja muu saaste jää omalle pihalle.
Öljyt? Eikö autossa ole jotain vikaa jos siitä öljyä vuotaa.
laitettiin perättömiä huhuja kiertämään.
En pese, ruostuu nopeemmin kun kastuu.
Toissaviikolla kävin Nesteellä tee-se-itse -hallissa pesemässä auton. Itsellä oli omat pesuaineet, kuten liuotin ja autoshampoo sekä raudan poistin omasta takaa mukana. Samoin oli pari rättiä pesuharja ja ämpäri. En katsonut kelloa paljon suht perusteelliseen pesuun meni aikaa, mutta hinnaksi tuli noin 14€.
Tuntuu hyvältä mies tässä sitä maataan kaakkois-helsingin saariston merellisessä miljoonatalossa lungisti omassa huoneessa. Mites teillä?
"Vahva on voimakkain yksinään" - Roope Ankka
Vauvapalsta on koko maailman keskipiste
No mitä sä sit kyselet täällä tyhmiä?
Vierailija kirjoitti:
Toistuva autonpesu kotipihalla on kiellettyä.
Mä pesen auton rasitetiellä, niin ei ole kotipiha.
Voe tokkiinsa, mualla mennöö trattorit, mönkkärit, autot ja vehkeet pro painepesurilla puhtaaksi. Kaivosta vesi liruaa.
Ei tartte uotella vuoroja ja kassalla käyvä kilahuttamassa. Mualla on mukavoo, muuta sinäkin.
Pesu kotona ja halpaa pesuainetta niin vajaa kaksi euroa per kerta.
Harjakoneessa ei tule puhdasta ja se paskoo maalipinnan. Jos ei kotona pysty/jaksa itse pesemään, niin käyttää keväisin ja syksyisin jossain käsipesussa ja kevytpinnoituksessa ja pesee väliajat automaatilla harjattomalla pesulla. Kestopinnoituksen voi ottaa jos on uusi auto kyseessä tai joku "silmäterä" käytetty koska se vaatii aikalailla virheettömän maalipinnan pohjalle että kannattaa siitä maksaa.
Tulet pettymään myöhemmin ja pahasti jos luulet olevasi kaikkia suurempi sekä vahvempi.