Miksi jotkut väittää olleensa tsunamissa ja selvinneensä sieltä vaikka eivät ole?
Seurasin aikoinaan tarkasti tsunamiin liittyvää uutisointia ja lehdissä oli paljon juttuja selviytyneistä, kaikilla ei vaan nämä täsmää toisinsanoen sellaista perhettä kun jotkut väittävät ei ole ollut olemassa.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa mokattiin kyllä ihan täysin ja meni monta päivää että tajuttiin mikä tilanne. Sanottiin vaan että ei mitään ole tapahtunut, ei voinut kuulua koska khao lakia ei enää ollut. Löysin netistä yhden tutun perheen tiedot ja yritin soittaa niistä mutta sanottiin että ei kuulu muille kuin omaisille.
Itseasiassa Suomi oli ensimmäisten mukana evakuoimassa kansalaisiaan tsunamialuuelta, kaikki taidettiin saada evakuoitua muutamassa päivässä, joten tuollainen väite että olisi muka kestänyt monta päivää on ihan perätön. Suomessakin oli jo saman päivän aamuna ehditty uutisoida tsunamista, mutta tietenkään kukaan ei voinut ihan tarkasti sanoa mitä oli tapahtunut, koska tsunamielueilta saatu tieto oli hyvin satunnaista eikä niin sanotusti varmaa tietoa ollut. Vaikka siis jo samana ja seuraavana päivänä oli tiedossa että ihmisiä on ehlä tai todennäköisesti kuollut, niin eihän ketään voi sanoa kuolleeksi, koska tämä ei ole virallisesti kuollut vaan korkeintaan ilmoitettu kadonneeksi.
Kyllä mokattiin. Suomessa kerrottiin vaan että Thaimaassa on kaikki hyvin eikä kenelläkään ole mitään hätää. Oikeasti ne ihmiset joutui odottelemaan lentokentillä, näin luki lehdissäkin. Thaimaankin viranomaiset jätti suomalaiset ja ruotsalaiset oman onnen nojaan. Loukkaantuneita pidettiin odottamassa sairaalan käytävällä eikä otettu heti tutkimuksiin edes lapsia. Vaimon työkaverin perhe oli silloin siellä joten tiedän nämä, heidän perheen nimet löytyi netistä elossa olevien ja kadonneiden listoilta.
Eli oikeasti kuolivat, mutta silti trollaavat palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa mokattiin kyllä ihan täysin ja meni monta päivää että tajuttiin mikä tilanne. Sanottiin vaan että ei mitään ole tapahtunut, ei voinut kuulua koska khao lakia ei enää ollut. Löysin netistä yhden tutun perheen tiedot ja yritin soittaa niistä mutta sanottiin että ei kuulu muille kuin omaisille.
Itseasiassa Suomi oli ensimmäisten mukana evakuoimassa kansalaisiaan tsunamialuuelta, kaikki taidettiin saada evakuoitua muutamassa päivässä, joten tuollainen väite että olisi muka kestänyt monta päivää on ihan perätön. Suomessakin oli jo saman päivän aamuna ehditty uutisoida tsunamista, mutta tietenkään kukaan ei voinut ihan tarkasti sanoa mitä oli tapahtunut, koska tsunamielueilta saatu tieto oli hyvin satunnaista eikä niin sanotusti varmaa tietoa ollut. Vaikka siis jo samana ja seuraavana päivänä oli tiedossa että ihmisiä on ehlä tai todennäköisesti kuollut, niin eihän ketään voi sanoa kuolleeksi, koska tämä ei ole virallisesti kuollut vaan korkeintaan ilmoitettu kadonneeksi.
Kyllä mokattiin. Suomessa kerrottiin vaan että Thaimaassa on kaikki hyvin eikä kenelläkään ole mitään hätää. Oikeasti ne ihmiset joutui odottelemaan lentokentillä, näin luki lehdissäkin. Thaimaankin viranomaiset jätti suomalaiset ja ruotsalaiset oman onnen nojaan. Loukkaantuneita pidettiin odottamassa sairaalan käytävällä eikä otettu heti tutkimuksiin edes lapsia. Vaimon työkaverin perhe oli silloin siellä joten tiedän nämä, heidän perheen nimet löytyi netistä elossa olevien ja kadonneiden listoilta.
Sinulla ei siis ole kokemusta, kunhan vaan luit netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa mokattiin kyllä ihan täysin ja meni monta päivää että tajuttiin mikä tilanne. Sanottiin vaan että ei mitään ole tapahtunut, ei voinut kuulua koska khao lakia ei enää ollut. Löysin netistä yhden tutun perheen tiedot ja yritin soittaa niistä mutta sanottiin että ei kuulu muille kuin omaisille.
Itseasiassa Suomi oli ensimmäisten mukana evakuoimassa kansalaisiaan tsunamialuuelta, kaikki taidettiin saada evakuoitua muutamassa päivässä, joten tuollainen väite että olisi muka kestänyt monta päivää on ihan perätön. Suomessakin oli jo saman päivän aamuna ehditty uutisoida tsunamista, mutta tietenkään kukaan ei voinut ihan tarkasti sanoa mitä oli tapahtunut, koska tsunamielueilta saatu tieto oli hyvin satunnaista eikä niin sanotusti varmaa tietoa ollut. Vaikka siis jo samana ja seuraavana päivänä oli tiedossa että ihmisiä on ehlä tai todennäköisesti kuollut, niin eihän ketään voi sanoa kuolleeksi, koska tämä ei ole virallisesti kuollut vaan korkeintaan ilmoitettu kadonneeksi.
Kyllä mokattiin. Suomessa kerrottiin vaan että Thaimaassa on kaikki hyvin eikä kenelläkään ole mitään hätää. Oikeasti ne ihmiset joutui odottelemaan lentokentillä, näin luki lehdissäkin. Thaimaankin viranomaiset jätti suomalaiset ja ruotsalaiset oman onnen nojaan. Loukkaantuneita pidettiin odottamassa sairaalan käytävällä eikä otettu heti tutkimuksiin edes lapsia. Vaimon työkaverin perhe oli silloin siellä joten tiedän nämä, heidän perheen nimet löytyi netistä elossa olevien ja kadonneiden listoilta.
Että ihan piti omaa vuoroa odottaa.
Ap on mennyt halpan ja uskoo feikkisometiliä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun tietosi olisi sen oikeampia? Kukaan ulkopuolinen ei voi tietää mitä kenellekin on tapahtunut.
Tämä. Tuttava perheineen oli siellä ja hänen nimeään ei ole julkaistu missään. Lisäksi kuka tahansa saattoi ilmoittaa itsensä kadonneeksi. Niin mun kaveri jätti psykopaatin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun tietosi olisi sen oikeampia? Kukaan ulkopuolinen ei voi tietää mitä kenellekin on tapahtunut.
Tämä. Tuttava perheineen oli siellä ja hänen nimeään ei ole julkaistu missään. Lisäksi kuka tahansa saattoi ilmoittaa itsensä kadonneeksi. Niin mun kaveri jätti psykopaatin.
Todennäköisesti on julkaistu jossain jos ovat nimensä johonkin ilmoittaneet tsunamin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa mokattiin kyllä ihan täysin ja meni monta päivää että tajuttiin mikä tilanne. Sanottiin vaan että ei mitään ole tapahtunut, ei voinut kuulua koska khao lakia ei enää ollut. Löysin netistä yhden tutun perheen tiedot ja yritin soittaa niistä mutta sanottiin että ei kuulu muille kuin omaisille.
Eikä mokattu vaan toimittiin esimerkilkisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun tietosi olisi sen oikeampia? Kukaan ulkopuolinen ei voi tietää mitä kenellekin on tapahtunut.
Tämä. Tuttava perheineen oli siellä ja hänen nimeään ei ole julkaistu missään. Lisäksi kuka tahansa saattoi ilmoittaa itsensä kadonneeksi. Niin mun kaveri jätti psykopaatin.
Ei se nyt ihan niin toimi että kuka tahansa ilmoitti itsensä kadonneeksi, kyllä siihen vaadittiin jotain perusteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa mokattiin kyllä ihan täysin ja meni monta päivää että tajuttiin mikä tilanne. Sanottiin vaan että ei mitään ole tapahtunut, ei voinut kuulua koska khao lakia ei enää ollut. Löysin netistä yhden tutun perheen tiedot ja yritin soittaa niistä mutta sanottiin että ei kuulu muille kuin omaisille.
Itseasiassa Suomi oli ensimmäisten mukana evakuoimassa kansalaisiaan tsunamialuuelta, kaikki taidettiin saada evakuoitua muutamassa päivässä, joten tuollainen väite että olisi muka kestänyt monta päivää on ihan perätön. Suomessakin oli jo saman päivän aamuna ehditty uutisoida tsunamista, mutta tietenkään kukaan ei voinut ihan tarkasti sanoa mitä oli tapahtunut, koska tsunamielueilta saatu tieto oli hyvin satunnaista eikä niin sanotusti varmaa tietoa ollut. Vaikka siis jo samana ja seuraavana päivänä oli tiedossa että ihmisiä on ehlä tai todennäköisesti kuollut, niin eihän ketään voi sanoa kuolleeksi, koska tämä ei ole virallisesti kuollut vaan korkeintaan ilmoitettu kadonneeksi.
Kyllä mokattiin. Suomessa kerrottiin vaan että Thaimaassa on kaikki hyvin eikä kenelläkään ole mitään hätää. Oikeasti ne ihmiset joutui odottelemaan lentokentillä, näin luki lehdissäkin. Thaimaankin viranomaiset jätti suomalaiset ja ruotsalaiset oman onnen nojaan. Loukkaantuneita pidettiin odottamassa sairaalan käytävällä eikä otettu heti tutkimuksiin edes lapsia. Vaimon työkaverin perhe oli silloin siellä joten tiedän nämä, heidän perheen nimet löytyi netistä elossa olevien ja kadonneiden listoilta.
Et siis edes ollut asianosainen, joten et voi tietää.
tsunamilla ratsastivat. toimin silloin mökkitalkkarina 3 selitteli tsunamia 2 jätti mökkien vuokrat maksamatta tsunamiin vedeten.. täyttä kusetusta pistin laskut perintään alkoi tulemaan jos mitäkin selitystä ettei perinnän 30e lisää pitäisi maksaa. maksoivat ennen perinnän 60e lisää, selityksistä saisi kirjan niin utopistisiä olivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun tietosi olisi sen oikeampia? Kukaan ulkopuolinen ei voi tietää mitä kenellekin on tapahtunut.
Tämä. Tuttava perheineen oli siellä ja hänen nimeään ei ole julkaistu missään. Lisäksi kuka tahansa saattoi ilmoittaa itsensä kadonneeksi. Niin mun kaveri jätti psykopaatin.
Ei se nyt ihan niin toimi että kuka tahansa ilmoitti itsensä kadonneeksi, kyllä siihen vaadittiin jotain perusteita.
Miten kaverisi jätti sen psykopaatin? Olivatko he matkalla ja tuttavasi ilmoitti itsensä kadonneeksi vai katosiko psykopaatti tsunamissa? Miten uusi elämä jatkui ja missä? Eikö psykopaatista olisi muuten päässyt eroon?
Seurasit eli siis olit vaan median varassa. Et sinä voi tietää sitä mitä lehdissä ei lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa mokattiin kyllä ihan täysin ja meni monta päivää että tajuttiin mikä tilanne. Sanottiin vaan että ei mitään ole tapahtunut, ei voinut kuulua koska khao lakia ei enää ollut. Löysin netistä yhden tutun perheen tiedot ja yritin soittaa niistä mutta sanottiin että ei kuulu muille kuin omaisille.
Itseasiassa Suomi oli ensimmäisten mukana evakuoimassa kansalaisiaan tsunamialuuelta, kaikki taidettiin saada evakuoitua muutamassa päivässä, joten tuollainen väite että olisi muka kestänyt monta päivää on ihan perätön. Suomessakin oli jo saman päivän aamuna ehditty uutisoida tsunamista, mutta tietenkään kukaan ei voinut ihan tarkasti sanoa mitä oli tapahtunut, koska tsunamielueilta saatu tieto oli hyvin satunnaista eikä niin sanotusti varmaa tietoa ollut. Vaikka siis jo samana ja seuraavana päivänä oli tiedossa että ihmisiä on ehlä tai todennäköisesti kuollut, niin eihän ketään voi sanoa kuolleeksi, koska tämä ei ole virallisesti kuollut vaan korkeintaan ilmoitettu kadonneeksi.
Kyllä mokattiin. Suomessa kerrottiin vaan että Thaimaassa on kaikki hyvin eikä kenelläkään ole mitään hätää. Oikeasti ne ihmiset joutui odottelemaan lentokentillä, näin luki lehdissäkin. Thaimaankin viranomaiset jätti suomalaiset ja ruotsalaiset oman onnen nojaan. Loukkaantuneita pidettiin odottamassa sairaalan käytävällä eikä otettu heti tutkimuksiin edes lapsia. Vaimon työkaverin perhe oli silloin siellä joten tiedän nämä, heidän perheen nimet löytyi netistä elossa olevien ja kadonneiden listoilta.
Siellä saattoi olla ehkä hieman ruuhkaa sairaaloissa. Tokihan suomalaiset olivat kalliilla ansaitsemalleen lomalla, mutta niin taisi olla moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin samaa ilmiöön jo 90-luvulla ja olen bongannut kaksi Estonialta "selvinnyttä", jotka oli satusetiä.
Tosiasiassa en selviytynyt Estonialta. Täältä merenpohjasta kirjoittelen
Ajattelemattomimpia oli ne ihmiset jotka haksahti jokaiseen netistä löytämäänsä kiertoviestiin ja jo aikoja sitten selvitettyihin tapauksiin esimerkiksi länsimaalaisen näköisistä lapsistajoiden väitettiin olevan se tai tuo, tai etsivän vanhempiaan. Todellisuudessa olivat ihan muita lapsia ja kuvat ekoilta päiviltä ja lapset päässeet omaistensa luo jo aiemmin. Jotkut jopa lähetti näitä kuvia omaisille tai kertoi eteenpäin itse kuulemiaan no luin netistä -juttuja. Viranomaisetkin taisivat jossain vaiheessa puuttua näihin.