Miksi jotkut väittää olleensa tsunamissa ja selvinneensä sieltä vaikka eivät ole?
Seurasin aikoinaan tarkasti tsunamiin liittyvää uutisointia ja lehdissä oli paljon juttuja selviytyneistä, kaikilla ei vaan nämä täsmää toisinsanoen sellaista perhettä kun jotkut väittävät ei ole ollut olemassa.
Kommentit (136)
Montako sellaista tunnet...oikeasti
Vierailija kirjoitti:
Moni jäi kateisiin pysyvästi
Neljä lasta ja yksi aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teksti Tv:ssä oli silloin listat kadoksissa olevista suomalaisista perhekunnittain ja nimineen. Netti ei siihen aikaan ollut kuin nykyäään. Muistan, koska kauhuissani luin sitä listaa monena päivänä. Karua ja kauheaa.
Itse en tuntenut/ tunne ketään tsunamissa ollutta.
Oli ne samat kadonneiden listat netissäkin. Eikä ne ollut listattu perhekunnittain, vaan sukunimien mukaan.
Paikkakunta oli myös. Kyllä niistä listoista pystyi iän, nimen ja paikkakunnan perusteella näkemään perheet.
Ehkä joissain tapauksissa mutta ei sitä, kokonaisuutta, että ketä kaikkia muita ei kateissa olevia perheeeeen kuuluu.
Miksi ei kateissa pitäisi tietää?
Luit roskalehtiuutisia ja nyt kuvittelet olevasi aiheen asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin yhden tytön kertomuksen minkä mukaan olisi menettänyt isänsä ja sisaruksensa, todellisuudessa tällaista peehettä ei tsunamissa ollut.
Ethän sinä voi sitä tietää.
Kyllä sen tietää
Miten? Onko jossain lista kaikista kuolleista eikä vain kadoksissa olleista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin yhden tytön kertomuksen minkä mukaan olisi menettänyt isänsä ja sisaruksensa, todellisuudessa tällaista peehettä ei tsunamissa ollut.
Ethän sinä voi sitä tietää.
Kyllä sen tietää
Miten? Onko jossain lista kaikista kuolleista eikä vain kadoksissa olleista?
Ei.
Kuolleita oli enemmän kuin kadoksissa olleita. Et voi tietää kaikkien tietoja.
Ja tunnistamisesta ilmoitettiin vain lähimmille omaisille, se ei ollut mikään julkinen tilaisuus.
Mitä suomalaisia oli silloin Thaimaassa ja Sri Lankassa, jotain 3000?
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin kaikki sanovat olleensa Woodstockissa. Joidenkin arvioiden mukaan siellä olisi ollut sitten miljoonittain ihmisiä. Toki pienempi pahe sanoa olleensa konsertissa kuin luonnonkatastrofissa.
Ja Suomessa melkein kaikki 60-70-luvun taitteen muusikonalut väittävät olleensa Hendrixin Kulttuuritalon keikalla.
Vierailija kirjoitti:
Luin yhden tytön kertomuksen minkä mukaan olisi menettänyt isänsä ja sisaruksensa, todellisuudessa tällaista peehettä ei tsunamissa ollut.
Onko sulla pitäviä todisteita tästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin yhden tytön kertomuksen minkä mukaan olisi menettänyt isänsä ja sisaruksensa, todellisuudessa tällaista peehettä ei tsunamissa ollut.
Onko sulla pitäviä todisteita tästä?
Mitä todisteita?
Patologisilla valehtelijoilla on tarve olla ollut mukana jossain historiallisessa. Aikanaan eräs media kysyi onko joku joka oli Jimi Hendrixin ainoalla Suomen keikalla. 10 000 ilmoittautui vaikka keikalla oli Max 1500ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin yhden tytön kertomuksen minkä mukaan olisi menettänyt isänsä ja sisaruksensa, todellisuudessa tällaista peehettä ei tsunamissa ollut.
Onko sulla pitäviä todisteita tästä?
Mitä todisteita?
Että valehtelee.
Se on hyvä tarina ja sillä saa naisia
Huomionhakupaskaa tai hulluutta. Erään kadonneen omainen kertoi saaneensa hullulta puheluita, joissa kertoi olleensa kadonneen kanssa Estonialla. Muuten hyvä, mutta hullun mukaan olivat sitä ennen olleet lukittuina kellariin, josta pääsivät pakenemaan.
Jos olisi ihmisen näköisiä olentoja, jotka osaavat puhua ja elävät kauemmin kuin ihminen, kaikki väittäisivät olleensa Golgatalla kun Jeesus ristiinnaulittiin. Tai kaikki kertoisivat tarinoita dinosauruksista. Tai rakentaneensa omin käsin pyramideja tai Kiinan muurin.
En voi tietää oliko joku vaiko ei.