Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut väittää olleensa tsunamissa ja selvinneensä sieltä vaikka eivät ole?

Vierailija
14.05.2026 |

Seurasin aikoinaan tarkasti tsunamiin liittyvää uutisointia ja lehdissä oli paljon juttuja selviytyneistä, kaikilla ei vaan nämä täsmää toisinsanoen sellaista perhettä kun jotkut väittävät ei ole ollut olemassa.

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tietää oliko joku vaiko ei.

Vierailija
62/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako sellaista tunnet...oikeasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni jäi kateisiin pysyvästi

Neljä lasta ja yksi aikuinen.

Vierailija
64/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teksti Tv:ssä oli silloin listat kadoksissa olevista suomalaisista perhekunnittain ja nimineen. Netti ei siihen aikaan ollut kuin nykyäään. Muistan, koska kauhuissani luin sitä listaa monena päivänä. Karua ja kauheaa. 

Itse en tuntenut/ tunne ketään tsunamissa ollutta.

Oli ne samat kadonneiden listat netissäkin. Eikä ne ollut listattu perhekunnittain, vaan sukunimien mukaan.

Paikkakunta oli myös. Kyllä niistä listoista pystyi iän, nimen ja paikkakunnan perusteella näkemään perheet. 

Ehkä joissain tapauksissa mutta ei sitä, kokonaisuutta, että ketä kaikkia muita ei kateissa olevia perheeeeen kuuluu.

Miksi ei kateissa pitäisi tietää?

Vierailija
65/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luit roskalehtiuutisia ja nyt kuvittelet olevasi aiheen asiantuntija.

Vierailija
66/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin yhden tytön kertomuksen minkä mukaan olisi menettänyt isänsä ja sisaruksensa, todellisuudessa tällaista peehettä ei tsunamissa ollut.

Ethän sinä voi sitä tietää.

Kyllä sen tietää

Miten? Onko jossain lista kaikista kuolleista eikä vain kadoksissa olleista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin yhden tytön kertomuksen minkä mukaan olisi menettänyt isänsä ja sisaruksensa, todellisuudessa tällaista peehettä ei tsunamissa ollut.

Ethän sinä voi sitä tietää.

Kyllä sen tietää

Miten? Onko jossain lista kaikista kuolleista eikä vain kadoksissa olleista?

Ei. 

Vierailija
68/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleita oli enemmän kuin kadoksissa olleita. Et voi tietää kaikkien tietoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tunnistamisesta ilmoitettiin vain lähimmille omaisille, se ei ollut mikään julkinen tilaisuus.

Vierailija
70/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suomalaisia oli silloin Thaimaassa ja Sri Lankassa, jotain 3000? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin kaikki sanovat olleensa Woodstockissa. Joidenkin arvioiden mukaan siellä olisi ollut sitten miljoonittain ihmisiä. Toki pienempi pahe sanoa olleensa konsertissa kuin luonnonkatastrofissa. 

Ja Suomessa melkein kaikki 60-70-luvun taitteen muusikonalut väittävät olleensa Hendrixin Kulttuuritalon keikalla.

Vierailija
72/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä sinä voi sitä tietää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaan ymmärtänyt väärin

Vierailija
74/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin yhden tytön kertomuksen minkä mukaan olisi menettänyt isänsä ja sisaruksensa, todellisuudessa tällaista peehettä ei tsunamissa ollut.

Onko sulla pitäviä todisteita tästä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin yhden tytön kertomuksen minkä mukaan olisi menettänyt isänsä ja sisaruksensa, todellisuudessa tällaista peehettä ei tsunamissa ollut.

Onko sulla pitäviä todisteita tästä? 

Mitä todisteita?

Vierailija
76/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologisilla valehtelijoilla on tarve olla ollut mukana jossain historiallisessa. Aikanaan eräs media kysyi onko joku joka oli Jimi Hendrixin ainoalla Suomen keikalla. 10 000 ilmoittautui vaikka keikalla oli Max 1500ihmistä.

Vierailija
77/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin yhden tytön kertomuksen minkä mukaan olisi menettänyt isänsä ja sisaruksensa, todellisuudessa tällaista peehettä ei tsunamissa ollut.

Onko sulla pitäviä todisteita tästä? 

Mitä todisteita?

Että valehtelee.

Vierailija
78/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä tarina ja sillä saa naisia

Vierailija
79/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionhakupaskaa tai hulluutta. Erään kadonneen omainen kertoi saaneensa hullulta puheluita, joissa kertoi olleensa kadonneen kanssa Estonialla. Muuten hyvä, mutta hullun mukaan olivat sitä ennen olleet lukittuina kellariin, josta pääsivät pakenemaan.

Vierailija
80/136 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi ihmisen näköisiä olentoja, jotka osaavat puhua ja elävät kauemmin kuin ihminen, kaikki väittäisivät olleensa Golgatalla kun Jeesus ristiinnaulittiin.  Tai kaikki kertoisivat tarinoita dinosauruksista.  Tai rakentaneensa omin käsin pyramideja tai Kiinan muurin.