Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajan palkka 4500€

Vierailija
14.05.2026 |

Eilen oli lehdessä ett hoitaja sai sakko potilaan tietojen katsomisesta. Sakon päivähinta hoitajan liksalka oli 49€/päivä, joka tarkoittaa kuukausipalkaksi 4500€. Järjettömät liksat hoitajilla.

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista että todella moni hoitaja tekee vain arkipäivävuoroja ja silloin palkka on vain se perus.

Lisät on myös epävarmaa tuloa. Juhlapyhiä ei aina saa olla töissä eikä kaikkia viikonloppuja. Syksyllä ei myöskään ole ylimääräisiä pyhiä.

Vierailija
42/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4500!!! Ei tuo voi pitää paikkaansa

Eikö jokainen palstaileva lähihoitajakin saa vähintään tuon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin vaadittiin järjettömät palkan korotukset ja nyt ihmetellään kun filippiinit vie hoitajien työt. Ovat hinnoitelleet itsensä ulos. Ahneella on... 

Ei niistä ole tekijöiksi yksistään. Hoitotyö vaatii niin hyvää kielitaitoa ja paperityötä on paljon. Moni myös lähtee pian pois syystä tai toisesta ja heistä kilpailee moni muukin maa. Eikä se ole eettistä rekrytointia ottaa niitä tänne riistettäväksi. Ihan samalla tavalla ne väsyvät kuin suomalaiset.

Vierailija
44/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmasti sairaanhoitajalla joka tekee kolmivuorotyötä. Täysin ansaitusti, moni saa saman vaikka ei joudu käsiään liata. Minä olen lähihoitaja kaksivuorotyössä ja palkkani on 3200 euroa. 

Vain naisvaltaisilla aloilla tuloja selitellään lisillä. Yksikään palstanainen ei pelaa tuota korttia silloin, kun puhutaan paperimiesten tai ahtaajien palkoista. Silloin kaikki mahdolliset lisät ja ylityöt ynnätään yhteen ja verrataan sitä hoitajien peruspalkkaan. Oletko huomannut saman? 

Ahtaajat ja paperimiehet tekevät käsittääkseni lähes poikkeuksetta kolmivuoroa (tai kahta vuoroa mutta 12h päiviä). Poikkeuksena varmaan ne joilla on lääkärin kielto tehdä yötyötä tmv. 
Hoitoalalla kaikissa tehtävissä ei kuitenkaan ole  vuorotyötä joten ei voida sanoa ”sairaanhoitajan palkka on X”. Toki olisi täsmällisempää sanoa ”kolmivuorotyötä tekevän sairaanhoitajan / ahtaajan / paperimiehen palkka on…”. 

Vierailija
45/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista että todella moni hoitaja tekee vain arkipäivävuoroja ja silloin palkka on vain se perus.

Kuinka suuri osa hoitajista saa ainoastaan peruspalkan eikä mitään lisiä koko vuoden aikana? 50 %? 70 %? 

Poliklinikat, terveysasemat, näytteenottopaikat ja monet muut laboratoriot, monet röntgenhoitajat, kliininen fysiologia… onhan noita. Kaikkea toimintoja ei tehdä päivystysajalla ja kaikki ’hoitajat’ ei hoida potilaita.

Vierailija
46/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4500!!! Ei tuo voi pitää paikkaansa

Eikö jokainen palstaileva lähihoitajakin saa vähintään tuon.

Ei. 
Riippuu tekeekö kolmivuoroa (tuossa liksassa on oletettavasti paljon öitä ja iästä jne, luultavasti liksassa myös hälyjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista että todella moni hoitaja tekee vain arkipäivävuoroja ja silloin palkka on vain se perus.

Kuinka suuri osa hoitajista saa ainoastaan peruspalkan eikä mitään lisiä koko vuoden aikana? 50 %? 70 %? 

Poliklinikat, terveysasemat, näytteenottopaikat ja monet muut laboratoriot, monet röntgenhoitajat, kliininen fysiologia… onhan noita. Kaikkea toimintoja ei tehdä päivystysajalla ja kaikki ’hoitajat’ ei hoida potilaita.

Suuri osa terveydenhoitajista, työterveyshuollosta ym. Edellisen alapeukuttaja - olet ääliö, kun et ymmärrä.

Vierailija
48/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole hyvä asia, että on hyvä palkka?

Miksi te olette vaatimassa huonompia palkkoja ettekä palkankorotuksia pienituloisille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista että todella moni hoitaja tekee vain arkipäivävuoroja ja silloin palkka on vain se perus.

Kuinka suuri osa hoitajista saa ainoastaan peruspalkan eikä mitään lisiä koko vuoden aikana? 50 %? 70 %? 

Poliklinikat, terveysasemat, näytteenottopaikat ja monet muut laboratoriot, monet röntgenhoitajat, kliininen fysiologia… onhan noita. Kaikkea toimintoja ei tehdä päivystysajalla ja kaikki ’hoitajat’ ei hoida potilaita.

Kuvitteletko, etteivät röntgenhoitajat tee vuorotyötä?

Vierailija
50/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja yksityisellä puolen. Kaikki kokemuslisät on ja se peruspalkka on 2969e. Teen kolmivuorotyötä ja tuohon palkkaan tulee lisiä. Kuukauden lisät on työvuoroista, viikonlopputöistä ja juhlapyhistä riippuen n. 600-1000e. Tuollaiseen 4500e palkkaan tarvii kyllä olla täysin yövuoroa tekevä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että Suomi on konkurssissa. Joka osastolla 10 rouvaa kahvittelee 4500 euron kk-palkalla 15 mummoa hoitamassa, se on pelkät palkkakustannukset sitten 80 000 euroa kuussa, vuodessa meneekin jo miljoona niiden 15 mummojen hoitoon, eikä siinä ole vielä edes ruuat, lääkkeet eikä majoitus mukana.

15 mummon kanssa on tuskin enempää kuin 2 hoitajaa illassa ja 1 yössä nykyisellä mitoituksella.

Kun lukee jatkuvaa valittamista niin varmasti se 10 hoitajaa olisi ihan sopiva määrä jotta voidaan tarjota sellaista palvelua mitä vaaditaan.

Vierailija
52/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri tienaa tuplasti tuon verran.

Vuokralääkärit on rahastaa todella paljon. Kolmen silmälääkärin työpanos maksoi 315 000e kuukaudessa hyvinvointialueelle muutama vuosi sitten. Ja varmasti ne yli 600 johtajaa hyvinvointi alueilla ei myöskään ole aivan ilmaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kun aina hoitajien ylikorkeasta palkasta puhutaan, niin hoitajat sanovat että tässä on mukana lisät😀. No tottakai on mukana lisät, niin on kaikissa ammatteissa ja töissä. Hoitajien palkat ovat karanneet täysin käsistä, no sitä saa mitä tilaa. Hyvinvointialueet tulevat vähentää hoitajien määrää vähintään 25% seuraavien vuosien aikana.

Huonot ne palkat on lisillä tai ilman. Suomi on varmasti edelleen pohjalla jos verrataan Pohjoismaita. Tänne ei kyllä ammattilaisia saa, ne jotka pystyvät lähtevät muualle töihin.

Vierailija
54/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kun aina hoitajien ylikorkeasta palkasta puhutaan, niin hoitajat sanovat että tässä on mukana lisät😀. No tottakai on mukana lisät, niin on kaikissa ammatteissa ja töissä. Hoitajien palkat ovat karanneet täysin käsistä, no sitä saa mitä tilaa. Hyvinvointialueet tulevat vähentää hoitajien määrää vähintään 25% seuraavien vuosien aikana.

Huonot ne palkat on lisillä tai ilman. Suomi on varmasti edelleen pohjalla jos verrataan Pohjoismaita. Tänne ei kyllä ammattilaisia saa, ne jotka pystyvät lähtevät muualle töihin.

Suomessa on paljon huonommat palkat kuin pohjoismaissa. Suomi kuuluu itä eurooppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajana 2 vuorotyössä, kotihoito. Peruspalkka 2800 euroa. Lisät riippuen työvuoroista nostavat tiliä n. 150-300 euroa. Miinus verot. Ei siis likikään 4500.

Vierailija
56/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei Suomen talous tule kuntoon, vaikka jokainen sairaanhoitaja tekisi ilmaiseksi töitä. Sairaanhoitajat ovat ansainneet palkkansa ja niitä säästöjä voisi hakea ihan muista paikoista. Mutta jostain syystä tätä ei haluta tehdä.

Vierailija
57/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellään ole tuollaisia tuloja. 

Vierailija
58/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajana 2 vuorotyössä, kotihoito. Peruspalkka 2800 euroa. Lisät riippuen työvuoroista nostavat tiliä n. 150-300 euroa. Miinus verot. Ei siis likikään 4500.

Kyse oli sairaanhoitajasta, ei lähihoitajasta.

Vierailija
59/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ehkä tienata tuon verran, jos on kaikki ikälisät, kolmivuorotyön lisät ja paljon yövuoroja, paljon pyhiä työvuoroissa ja lisäksi jotain vastuualuelisiä mukaanluettuna. Muutoin en pidä tuollaista palkkaa kovin todennäköisenä ainakaan julkisella puolella eikä varmastikaan joka ikinen kuukausi. T: Sh, palkka 3000 + lisät. 

Vierailija
60/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroihin menee iso osa. Onhan tuo työ vaativaa, joten 4500€ on ihan kohtuullinen korvaus. Mitäs muuten esim Norjassa sairaanhoitajille maksetaan?