Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajan palkka 4500€

Vierailija
14.05.2026 |

Eilen oli lehdessä ett hoitaja sai sakko potilaan tietojen katsomisesta. Sakon päivähinta hoitajan liksalka oli 49€/päivä, joka tarkoittaa kuukausipalkaksi 4500€. Järjettömät liksat hoitajilla.

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmasti sairaanhoitajalla joka tekee kolmivuorotyötä. Täysin ansaitusti, moni saa saman vaikka ei joudu käsiään liata. Minä olen lähihoitaja kaksivuorotyössä ja palkkani on 3200 euroa. 

Niin ja oisko tuo sairaanhoitaja ollu ehkä jonkunlaisessa esimiesasemassa kun pääsi katselemaan noita tietojakin. 

Vierailija
62/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmasti sairaanhoitajalla joka tekee kolmivuorotyötä. Täysin ansaitusti, moni saa saman vaikka ei joudu käsiään liata. Minä olen lähihoitaja kaksivuorotyössä ja palkkani on 3200 euroa. 

Niin ja oisko tuo sairaanhoitaja ollu ehkä jonkunlaisessa esimiesasemassa kun pääsi katselemaan noita tietojakin. 

Ei esimiehet juurikaan tee potilastyötä saati vuoroja jotka nostaisivat liksaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain naisvaltaisilla aloilla tuloja selitellään lisillä. Yksikään palstanainen ei pelaa tuota korttia silloin, kun puhutaan paperimiesten tai ahtaajien palkoista. Silloin kaikki mahdolliset lisät ja ylityöt ynnätään yhteen ja verrataan sitä hoitajien peruspalkkaan. Oletko huomannut saman? 

Mikä noista ammateista on vaativin ja vastuullisin? Varmuudella se sairaanhoitajan työ. Ei oo yhtään vähemmästä kuin ihmisten terveydestä ja viime kädessä hengestä kysymys. 

Mutta se, että heidän työnsä on jatkuvaa vuorotyötä tietysti lisää palkkaa varsinkin kun tehdään ehkä monta päivää putkeen eri vuoroja jos ihmisiä poissa esim. flunssakauden aikana tai kesälomien aikana.

Vierailija
64/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri tienaa tuplasti tuon verran.

Erikoistuvan lääkärin peruspalkka on 4000€ luokkaa...

Vierailija
65/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sairaanhoitajalla on pääsy tietoihin, koska hänen työhönsä kuuluu tarkistaa potilaan tiedot ja tehdä tarpeelliset kirjaukset. Mutta olisikohan tuossa ollut kyse siitä, että oli katsonut sellaisen henkilön tiedot, jota hän ei hoitanut. 

Vierailija
66/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kun aina hoitajien ylikorkeasta palkasta puhutaan, niin hoitajat sanovat että tässä on mukana lisät😀. No tottakai on mukana lisät, niin on kaikissa ammatteissa ja töissä. Hoitajien palkat ovat karanneet täysin käsistä, no sitä saa mitä tilaa. Hyvinvointialueet tulevat vähentää hoitajien määrää vähintään 25% seuraavien vuosien aikana.

Kannattaako ilakoida tollasella?? Viime kädessä se voit olla sinä itse joka joutuu sairaalaan syystä tai toisesta eikä hoito olekaan enää niin hyvää kun sairaanhoitajia pistetty pihalle. 

Se vaikuttaa meihin taviskansalaisiin juurikin noin. Kannattais miettiä miten tärkeästä ammatista puhutaan meidän kaikkien ihmisten kannalta.

Vierailija
67/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhutaan paljon mummojen hoitajista, vaikka uutisessa sanotaan hänen työskentelevän psykiatrian ja päihteiden puolella

Vierailija
68/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kertoo että porukka ei tajua yhtään mitään hoitajan työstä.

Vierailija
69/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, niin on, 4200 €. Eikä erikoistuvat juuri tee vuorotyötä. Ikälisän voi saada, jos on ehtinyt olla töissä jo joitakin vuosia. 

Hoitopuolella samantasoisella koulutuksella terveystieteiden maisteri saa 3500 - 4400 €, riippuen työskenteekö asiantuntijasairaanhoitajana, esihenkilönä, tutkijana vai opettajana. Tuo ylin 4400 on AMK-lehtorilla ja alin 3500 on asiantuntijasairaanhoitajalla. Eikä noihinkaan tule yleensä muita lisiä kuin ikälisä korkeintaan.

Vierailija
70/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhutaan paljon mummojen hoitajista, vaikka uutisessa sanotaan hänen työskentelevän psykiatrian ja päihteiden puolella

Nuoko sulkevat mummot pois?

Vierailija
71/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4500!!! Ei tuo voi pitää paikkaansa

Se on aivan liian vähän. Seuraavissa palkkaneuvotteluissa pitää liittojen ottaa kovat keinot käyttöön. Sairaala pimeäksi jos ei liksa nouse.

Samaa mieltä ja hoitajamitoitus pitää olla riittävä. Liian kauan naiset ovat alistuneet ja hyväksyneet kyykytyksen. 

Vierailija
72/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo oli psykiatrian ja päihteiden alaan erikoistunut sairaanhoitaja, niin hän oli varmaan jossain yksityisessä katkaisuhoitoa tai kuntoutusta tekevässä yksikössä tai erikoissairaanhoidossa. 

Vierailija
73/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kun aina hoitajien ylikorkeasta palkasta puhutaan, niin hoitajat sanovat että tässä on mukana lisät😀. No tottakai on mukana lisät, niin on kaikissa ammatteissa ja töissä. Hoitajien palkat ovat karanneet täysin käsistä, no sitä saa mitä tilaa. Hyvinvointialueet tulevat vähentää hoitajien määrää vähintään 25% seuraavien vuosien aikana.

Sairaanhoitajien keskiansio on 3400-3850 € kuukaudessa. Onko se sinusta liian hyvin? 

Aliupseeri 4500€, automaalari 4300 €, jäteautonkuljettaja 3500 €, sähkömies 4000 €, sotilaspoliisi 5300€,  putkiasentaja, kokenut ammattilainen 3800-4500€, torninosturinkuljettaja 5300€, 

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
74/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks sh saa n. 4300€. Ei yövuoroja, viikonloppuja välillä. Siitä lisät. Peruspalkka taitaa olla joku 3800€? Jotain ikälisiä in. 
Työnantajan tuttuja, joten ehkä siksi noin hyvä  palkka? 

Vierailija
75/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoko sulkevat mummot pois?

Toki voi olla vanhuspsykiatrian yksikössä. Se on vaativa erikoisala, niissä on myös paremmat palkat. 

Vierailija
76/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tee töitä peruspalkalla, lääkärit vähiten.

Vierailija
77/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tee töitä peruspalkalla, lääkärit vähiten.

. . .jatkoa ja sivulliset aina tietävät, kuka tienaa liikaa ja itse aina vaativissa asiantuntijatehtävissä liian vähän.

Vierailija
78/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vuorotyössä niin eihän tuo mikään ihmeellinen ole. Itse olen pelkässä päivävuorossa arkisin sen reilu 7h päivä, saan noin 3200€/kk

Ja voihan tuo lehtijutun hoitaja olla myös joku esihenkilö, osastonhoitaja yms jolla vähän isompi palkka.

Se on muuten kumma, että hoitajat aina vinkuu noista vuorotöistä. On paljon aloja, joilla tehdään vuorotöitä ja töitä pyhinä, eikä niistä maksetaan mitään ekstraa.

Vierailija
79/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajalla voi jollain erityisosaamista vaativalla alalla tai kolmivuorotyössä pyhälisineen tosiaan palkka nousta noin korkeaksi. Mutta erityisosaaminen ei tule pelkästään AMK-tutkinnosta, eikä kolmivuorotöitä ole kuin noin puolella sairaanhoitajista, nykyään ehkä jo alle puolella. 

Päivätyö yleistyy entistä enemmän, kun terveysasemien aukioloaikoja lyhennetään, psykiatriassa suositaan avohoitopoliklinikoita ja leikkauksiakin tehdään päiväkirurgiana. Sairaanhoitaja ei voi tällä hetkellä siis mitenkään valita, että "ottaa" sellaisen työpaikan, missä noita yö- ja pyhälisiä tulisi. Sen takia sitä ei kannata verrata paperimiehiin, joilla on oletusarvoisesti aina kolmivuorotyö.

Vierailija
80/150 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4500!!! Ei tuo voi pitää paikkaansa

ihan normipalkka töissäkäyvällä hoitajalla.

ikisaikuttajat, lakkoilijat ja äitiyslomailijat saavat 3800e/kk sohvallamakaamisesta. kun vaivautuu työpaikalle vakoilemaan ihmisten tietoja ja somettamaan kahvihuoneessa, niin palkka nousee yli 4000 euron