Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saan tukia 1750€ työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen muodossa, niin mikä järki minun on ottaa vastaan "paskaduunia"

Vierailija
13.05.2026 |

Jossa palkka 1600€/kk brutto? 

Työmatkoihin menee myös 100€/kk + työlounaat ...eli miinukselle mennään paljon.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi myöntää jos elelisin veronmaksajien rahoilla. Jännä miten nää työttömät leuhkii kelarahoilla. Itse häpeisin silmät päästäni jos kuuluisin tähän porukkaan.

Vierailija
22/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1600 euron bruttopalkan päälle voi saada vielä 100 euroa asumistukea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse olen ottanut vastaan "paskaduunia" ja tienannut vain 1200-1800 e kuukaudessa joskus vain 300e ja saanut soviteltua päivärahaa. Nyt olen Yliopistossa ja tiedän muitakin "paskaduunilla" aloittaneita joita on siunattu vanhemmalla iällä mm. autoilla, taloilla yms. Kaikki ei saa kaikkea nuorena. Kannattaa tehdä töitä. 

Kuuskymppisenäkö paskaduunista ylös ja siitä eroon? 

Eläkeikä vasta 66v. 

Voi työtä tehdä sen jälkeenkin, mut ei paskaduunissa.

Paskaduuni💩

Paskaduuni💩

💩

Vierailija
24/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa saa tt-tukea noilla muilla 'tuloilla'. Suomalaisen pitää olla ns keppikerjäläinen saadakseen tt-tukea.

Vierailija
25/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet.  Toimeentulotuen perusosa on 579€ ja maksumi kohtuuhintainen asunto on joku 700€. Eli voit saada tukia yhteensä maksimissaan noin 1279€ kuukaudessa, jos saat toimeentulotukea ylipäätään.

Ja tuon 700e voi saada asumiseen Helsingissä. Muualla maassa se maksimivuokra on n. 540e.

Höpölöpö.

650e on vuokra, asumistuki siihen 190e. Yleistuki 595e. Toimeentulotuki 120e.

Toi on maksimi yhdelle, minkä itsekin saan.

"Elämiseen" on se 255e/kk, eli 8,5 euroo/vrk.

Ei sillä vaatteita tai muuta ostella, saati juhlita.

Sä työttömistä jauhava, päätin eilen paukuttaa päähäs järkee oikeen kunnolla, muuten.

Vierailija
26/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet.  Toimeentulotuen perusosa on 579€ ja maksumi kohtuuhintainen asunto on joku 700€. Eli voit saada tukia yhteensä maksimissaan noin 1279€ kuukaudessa, jos saat toimeentulotukea ylipäätään.

Näin.

Vierailija
27/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et sitten ota vastaan koulutustasi vastaavaa kovapalkkaista duunia?

Ei ole koulutusta enkä halua

ap

Vierailija
28/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konalan jauhelihamies🥸🥩👻👴🏻😍💘🥳

Vierailija
29/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen noussut tiskarista ravintolaklusterin markkinointikoordinaattoriksi. Tienaan tällä hetkellä 4500 e. Jos sulla on ansioluettelossa pitkä työttömyys taustalla, turha edes kuvitellakaan työllistyvänsä. 

On jo 25 vuoden työttömyys takana

ap

Vierailija
30/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannatakaan. Minusta se on ihan jees, nyt kun työttömiä kyllä riittää. Esimerkiksi itse ottaisin vastaan todella mielellään noinkin huonosti palkatun työn, koska en saa kuin 595e ja lisäksi olen tosi tylsistynyt. Ainoa jarru (ottaa vastaan) olisi siinä, että mielestäni tuollainen riistopalkka (kokoaikainen työ, oletan) pitäisi olla laiton.

Vierailija
31/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis syö kotona päivällä mitään mutta työssä pitää syödä ne "työlounaat"?

Juuri tämä. Suurin osa työssäkäyvistä tekee lounaat itse ja ottaa eväät mukaan. Varsinkin jos on perhettä ja tekee illallisen joka tapauksessa lapsille, voi helposti tehdä samalla sen verran enemmän, että siitä jää itselle seuraavaksi päiväksi evästä. 

Ennen tätä hauskahkoa e-passivillitystä aika moni söi omia eväitään töissä. Ei tullut mieleenkään mennä syömään kesken päivän jotain 14.90 maksavaa. Nykypäivänä lähes 1 miljoona totutetaan syömään ulkona.....Saapa nahdä..

Kyllä mä tein ite eväät vaikka oli epassikin. 

Vierailija
32/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuon 700e voi saada asumiseen Helsingissä. Muualla maassa se maksimivuokra on n. 540e.

Sinkku ei saa 700 e asumistukea edes Helsingssä. Maksimi tuen määrä on 394e.

Ap on sekaisin. Noin isoja tukia et sinkkuna saa.

Mistä te oikein löydätte noita naurettavaa palkkaa maksavia työpaikkoja. Osa-aikaisia? Eipä sellaisesta paljoa irtoa. Toisaalta työ ei myöskään paljoa rasita. Ap  voi ihan vapaasti opiskella ammatin josta maksetaan tuplat tuosta. Ei kiinnosta vai? Eipä yllätä, taidat olla liimanhaistaja komukka.

Katsotaas vielä. Palkasta jää käteen joku 1500e, vähän yli tai ali palkasta ja veroista riippuen. Siihen saat päälle todennäköisesti asumistuen eli näyttää jo paremmalta. Ja kuten todettu, jos haaveilet viiden tonnin tuloista hae kouluun. Syksyllä on seuraava yhteishaku.

Vierailija
33/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan kannatakaan. Minusta se on ihan jees, nyt kun työttömiä kyllä riittää. Esimerkiksi itse ottaisin vastaan todella mielellään noinkin huonosti palkatun työn, koska en saa kuin 595e ja lisäksi olen tosi tylsistynyt. Ainoa jarru (ottaa vastaan) olisi siinä, että mielestäni tuollainen riistopalkka (kokoaikainen työ, oletan) pitäisi olla laiton.

Jees siis olla ottamatta vastaan. Typeryyttä se olisi.

Vierailija
34/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä kävin töissä ja tienasin noin 1200-1400e kk ylitöineen. Eli palkka oli tyyliin 6e tunti tyyliin. 

Kävin töissä että saisin oikeudet polttaa kannabista. Työssä käymällä saat yksilönvapaudet ja moraalisen oikeuden itseesi.

Työttömät ei saa käyttää kannabista, mutta työssäkäyvät saavat.

Vierailija
35/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska todellisuudessa sä saat niitä tukia tasan 590€.

Vierailija
36/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päiväkö pitää sama aloitus tehdä? Selvästikään ei tee kupolille hyvää tuo sohvalla makoilu.

oikeisto  näitä aloituksia tekee joutessaan vain mustamaalatakseen työttömiä ja myrkyttääkseen yleistä yhteiskunnan ilmapiiriä!

oikeisto on Suomen alinta pohjasakkaa, pelkkää saastaa joista ei ole mitään rakentavaa eikä hyödyllistä Suomelle ja suomalaisille!!

Vierailija
37/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaisi myöntää jos elelisin veronmaksajien rahoilla. Jännä miten nää työttömät leuhkii kelarahoilla. Itse häpeisin silmät päästäni jos kuuluisin tähän porukkaan.

Häpeäisit? Saattaa mieli muuttua jos joku päivä itse jäät työttömäksi. Ei työttömyydessä ole mitään häpeämistä ja työttömyyskorvaus on korvaus ansionmenetyksestä. Takaa jonkinlaisen elintason ja pärjäämisen työttömyyden aikana. 

Näitä ap:n kaltaisia provoajia kyllä riittää. Oikeasti elämäntapatyöttömiä on hyvin pieni joukko. Suurin osa haluaa töihin muttei pääse.

Vierailija
38/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suksi suohon

Vierailija
39/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkea voi mitata rahalla. Itse saan pelkkää ansiosidonnaista enemmän kuin tuon 1750 €, mutta voisin silti ottaa vastaan työn, josta saa 1600 €, jos sellainen työ vain olisi tarjolla. On tosi tylsää olla työttömänä. 

Vierailija
40/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä kävin töissä ja tienasin noin 1200-1400e kk ylitöineen. Eli palkka oli tyyliin 6e tunti tyyliin. 

Kävin töissä että saisin oikeudet polttaa kannabista. Työssä käymällä saat yksilönvapaudet ja moraalisen oikeuden itseesi.

Työttömät ei saa käyttää kannabista, mutta työssäkäyvät saavat.

Ei kaikki halua käyttää kannabista. Suurin osa ei halua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän