Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äly periytyy äidiltä

Vierailija
12.05.2026 |

Totta!

Allekirjoitan.

 

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on väitellyt fysiikasta, mutta äitini vain Kauppakorkeasta johtaminen pääaineena. En siis ole kovin älykäs.

Vierailija
102/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on väitellyt fysiikasta, mutta äitini vain Kauppakorkeasta johtaminen pääaineena. En siis ole kovin älykäs.

Yritätkö ärsyttää? 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei aina. Meillä äiti on matemaattis-loogisessa mielessä erittäin ei-älykäs, isä taas älykäs. Me kaikki kolme lasta on peritty äly isältämme, ja matemaattisille ja teknisille aloille päädyttykin sitten.

Todellinen älykyys testataan kehässä. Mitä järkeä on olla älykäs, mutta ei kykene perustasolla osaamaan fysiikkaa siten että voittaa toisen. Se lihaksikkaampi on älykkäämpi aina. 

Onko tässä kyse lihasälystä? Se kuuluisa matemaattis-loogisen älyn ja tunneälyn pikkuserkku.

Vierailija
104/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se voi periytyä äidiltä koska miehet on älykkäämpiä kuin naiset. 

Koska munasolusta ihan oikeasti siirtyy enemmän ainesta hedelmöittyneeseen alkioon. Esim. mitokondriot tulevat vain äidiltä.

 

Juuri näin. Faktaa.

Älykkyys periytyy >

valtaosin äidiltä.

Tästä aiheesta on jo

lukemattomia tutkimuksia.

Raakaa tiedettä. 

Järkyttääkö tämä?

 

Naikaa siis miehet

fiksu flikka jälkeläistenne

kantaemoksi ja sukulinjanne

jatkajaksi. Nainen ON hyvin

merkittävässä roolissa.. 

 

Ei suinkaan aivan tuulesta 

temmattu ole tuo vanha sanonta:

'Jokaisen suurmiehen takana 

on vielä suurempi Nainen.'

E

Kyllä isältäkin älykkyyttä periytyy. Sanoisinkin, että naikaa tyttäret huippuälykäs mies.

Mutta katsokaa, että ei olisi turhan laiska, koska älykkään ei tarvitse opetella ponnistelemaan. Se laiskuus se vasta tarttuukin, isältä poikaan.

 

Hej! 🖐Komppaan sinua. 🙃

Kokemukseni perusteella 

huomattavan fiksu n ihastuu

itsensä kaltaiseen huomattavan

skarppiin urhoon. Esimerkiksi 

hyvin tyypillistä on kahden 

medisiinarin seukkaaminen

jo lääkiksessä. Tästä liukuma

> liittoon ja lapsiin. Näin kaksi

akateemista matemaattista 

lahjakkuutta edelleen 

jatkaa lääkärin ammatin

periyttämistä polvesta polveen. x

Myönnäthän, että siivoojakin voi joskus omasta lääkärin älykkyysosamäärän?

Miksi olet noin tyhmä että paskaa tänne kirjoittelet?

 

En vastannut tuota 

ilkeää haistattelua

arvokkaan siivoamistyön

tekijälle. Ilman muuta 

ÄO voi olla huomattavan

korkea aivan minkä tahansa 

ammattikunnan tekijällä.

Tämä on itsestäänselvyys.

E

Vierailija
105/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos minusta tuli tyhmä kuin saapas vaikka isäni tunnetaan älykkäänä miehenä.

Vierailija
106/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni on väitellyt fysiikasta, mutta äitini vain Kauppakorkeasta johtaminen pääaineena. En siis ole kovin älykäs.

Yritätkö ärsyttää? 😆

En. Isäni on älykkäämpi. Harmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 Siis joku huippuälykäs tohtori täällä Suomessakin tekee siivoustyötä, koska ei saa oman alan töitä. Eli- siivojakin voi olla älykäs. 

Vierailija
108/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei aina. Meillä äiti on matemaattis-loogisessa mielessä erittäin ei-älykäs, isä taas älykäs. Me kaikki kolme lasta on peritty äly isältämme, ja matemaattisille ja teknisille aloille päädyttykin sitten.

Todellinen älykyys testataan kehässä. Mitä järkeä on olla älykäs, mutta ei kykene perustasolla osaamaan fysiikkaa siten että voittaa toisen. Se lihaksikkaampi on älykkäämpi aina. 

Näinhän se menee. Ongelmanratkaisu on se. Jos henkilö ei ole opetellut tappelemaan tai käyttämään kehoaan fysiikan lakien mukaisesti älykkäästi, niin sehän on ihan tyhmää ja osoitus ettei henkilö ole perustason älykkyydellä varustettu. 

Voima on todellista älyä. Tällä hetkellä älykkyys on väärentynyt, koska elämme turvallisessa yhteiskunnassa, jossa heikot menestyy. Heitä suojellaan ja on yhteiskuntarauha toistaiseksi.

Sähän kuvailet tuossa ihanteena juurikin yhteiskunnan, jossa menestymiseen ei tarvita älyä. Ainoastaan muskeleita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos minusta tuli tyhmä kuin saapas vaikka isäni tunnetaan älykkäänä miehenä.

 

Ovatko nämä jälleen 

kiusaamistendenssillä?

Perääni tulee jatkuvasti ilkeitä/

mustansukan ja

kateuden_katkuisia kommentteja.

x

Vierailija
110/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä. Lasteni äiti ei ole penaalin terävin kynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 

Kateudelle pitäisi antaa oma

F-koodinsa sen ollessa noin

sakeaa, että ikenet ovat 

irtoamispisteessä. x

Vierailija
112/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 Siis joku huippuälykäs tohtori täällä Suomessakin tekee siivoustyötä, koska ei saa oman alan töitä. Eli- siivojakin voi olla älykäs. 

Tohtorin tutkinto ei ole mikään tae älykkyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on jankattu jo viidettä sivua, periytyykö älykkyys äidiltä vai myös isältä. Oikeasti geenien määrää on yliarvioitu. Tosiasiassahan älykkyys on ihan yhtä lailla lapsuuden ympäristötekijöiden vaikutusta, ja siinä äiti on usein keskeisempi persoona kuin isä.

Geenit molemmilta vanhemmilta määrittävät ihmisen todellisen potentiaalin. Muut tekijät vaikuttavat siihen paljonko omasta potentiaalista ihminen hyödyntää. Äidin roolimalli on useamman lapsen kohdalla tärkeämpi kuin isän.  Periytymissanaa ei pitäisi kuitenkaan käyttää harhaanjohtavasti tai kohta olemme samassa sopassa kuin biologinen sukupuoli vs sukupuoli-identiteetti.

Vierailija
114/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos minusta tuli tyhmä kuin saapas vaikka isäni tunnetaan älykkäänä miehenä.

 

Ovatko nämä jälleen 

kiusaamistendenssillä?

Perääni tulee jatkuvasti ilkeitä/

mustansukan ja

kateuden_katkuisia kommentteja.

x

Paskat me sun tendensseistäs! Saisit painua eläkkeelle kasvattaa sipuleita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah!

Vierailija
116/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei aina. Meillä äiti on matemaattis-loogisessa mielessä erittäin ei-älykäs, isä taas älykäs. Me kaikki kolme lasta on peritty äly isältämme, ja matemaattisille ja teknisille aloille päädyttykin sitten.

Paitsi ettei hän ole biologinen isä teille yhdellekään. Olette tulleet äitiinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan