Äly periytyy äidiltä
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se voi periytyä äidiltä koska miehet on älykkäämpiä kuin naiset.
Ne älykkäät miehet perineet älyn äidiltään.
Näin juuri. Oletus on, että älykkyys periytyy x-kromosomeissa, joka tulee vain äidiltä.
Kyllä taitaa olla oma äly. Vaikka olisi vanhemmilta jotain. Huumori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se voi periytyä äidiltä koska miehet on älykkäämpiä kuin naiset.
Koska munasolusta ihan oikeasti siirtyy enemmän ainesta hedelmöittyneeseen alkioon. Esim. mitokondriot tulevat vain äidiltä.
Juuri näin. Faktaa.
Älykkyys periytyy >
valtaosin äidiltä.
Tästä aiheesta on jo
lukemattomia tutkimuksia.
Raakaa tiedettä.
Järkyttääkö tämä?
Naikaa siis miehet
fiksu flikka jälkeläistenne
kantaemoksi ja sukulinjanne
jatkajaksi. Nainen ON hyvin
merkittävässä roolissa..
Ei suinkaan aivan tuulesta
temmattu ole tuo vanha sanonta:
'Jokaisen suurmiehen takana
on vielä suurempi Nainen.'
E
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se voi periytyä äidiltä koska miehet on älykkäämpiä kuin naiset.
Ne älykkäät miehet perineet älyn äidiltään.
Tämä on hyvä oivallus😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei aina. Meillä äiti on matemaattis-loogisessa mielessä erittäin ei-älykäs, isä taas älykäs. Me kaikki kolme lasta on peritty äly isältämme, ja matemaattisille ja teknisille aloille päädyttykin sitten.
Todellinen älykyys testataan kehässä. Mitä järkeä on olla älykäs, mutta ei kykene perustasolla osaamaan fysiikkaa siten että voittaa toisen. Se lihaksikkaampi on älykkäämpi aina.
Daavid vs Goljat
Miksi sitten aseet on keksitty? Lihasvoiman voi voittaa viekkaudella ja kättäpidemmällä. Siihen taas tarvitaan älyä jota pähkinäaivoisella lihaskimpulla ei ole.
DAVID ON KUOLLUT JO ENNEN JEESUSTA . OOT ITSE RIKKONUT MOOSEKSEN KÄSKYT KAIKKI NE .
No tässä ei ainakaan äly ole periytynyt yhtään mistään. Hohhoijaa, kuka jaksaa jotain vieraiden uskontojen lässytyksiä. Mielenterveys hoito olisi paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
On taas höpöhöpöä koko juttu. Todistetusti esimerkiksi matemaattinen äly on kulkenut meidän suvussa vähintään 5 sukupolvea isälinjassa. Kaikki ollaan oltu niitä 10-oppilaita matematiikassa. Vaimot korkeintaan 8-oppilaita.
Se 8 riittää kun miehillä 10 sukupolvien ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se voi periytyä äidiltä koska miehet on älykkäämpiä kuin naiset.
Ne älykkäät miehet perineet älyn äidiltään.
Näin juuri. Oletus on, että älykkyys periytyy x-kromosomeissa, joka tulee vain äidiltä.
Väärä oletus. Isäni oli älykäs kuten isänsä (äitinsä taas ei ollut). Isoisäni oli myös perinyt älynsä isältään. Meidän perheessä isän äly periytynyt puolelle tytöistä ja pojista.
Luotan tieteellisiin
faktatuloksiin > suurella
otannalla + pidemmällä
tutkimusaikavälillä.
Ilman muuta voi sukulinjojen
perinnöllisyysrakenteissa
esiintyä poikkeuksia >
jykevimmästä teoriasta.
..
FemX is a powerhouse, fellas.
How 'bout that?😉 x
Otetaan huomioon muutama sukupolvi taaksepäin. Tytöt ohjattiin naisellisemmille aloille työelämässä. Miehet päättivät kaikesta enemmän perheissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se voi periytyä äidiltä koska miehet on älykkäämpiä kuin naiset.
Koska munasolusta ihan oikeasti siirtyy enemmän ainesta hedelmöittyneeseen alkioon. Esim. mitokondriot tulevat vain äidiltä.
Tässä pätee sanonta "ei se määrä vaan laatu"
Siittiö ei pysty elämään yksin, vaan koko solulima tulee äidin puolelta. Munasolussa on paljon enemmän toimintoja kuin siittiösolussa.
Vierailija kirjoitti:
Otetaan huomioon muutama sukupolvi taaksepäin. Tytöt ohjattiin naisellisemmille aloille työelämässä. Miehet päättivät kaikesta enemmän perheissä.
Vielä 1900 luvun alkupuolella kotiväki "teki älykkyystestit" ja naisten asema oli miesten arvion mukainen.
Ainakin äitien mielestä.
Pöljyys taas periytyy muilta kuin..."ei kaheleita meidän suvus ainakaan oo !"
Jotkut tietää pöljästä yleensä jotta " se on oikein sellaista sukua ! "
onko ne prcereikäryppytrikoot näyte siitä älykkyydestä?
Ainakin minun lapsille ja lapsenlapsille on periytynyt
Vierailija kirjoitti:
Periytyy voimakkaammin äidiltä. Opettele lukemaan.
Eikös se ollut niin, että äidiltä sovitukset periytyy voimakkaammin pojalle, mutta isän aivorakenteet ja älykkyys vaikuttaa tyttäreen tasapuolisesti enemmän äidistä n kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se voi periytyä äidiltä koska miehet on älykkäämpiä kuin naiset.
Koska munasolusta ihan oikeasti siirtyy enemmän ainesta hedelmöittyneeseen alkioon. Esim. mitokondriot tulevat vain äidiltä.
Juuri näin. Faktaa.
Älykkyys periytyy >
valtaosin äidiltä.
Tästä aiheesta on jo
lukemattomia tutkimuksia.
Raakaa tiedettä.
Järkyttääkö tämä?
Naikaa siis miehet
fiksu flikka jälkeläistenne
kantaemoksi ja sukulinjanne
jatkajaksi. Nainen ON hyvin
merkittävässä roolissa..
Ei suinkaan aivan tuulesta
temmattu ole tuo vanha sanonta:
'Jokaisen suurmiehen takana
on vielä suurempi Nainen.'
E
Kyllä isältäkin älykkyyttä periytyy. Sanoisinkin, että naikaa tyttäret huippuälykäs mies.
Mutta katsokaa, että ei olisi turhan laiska, koska älykkään ei tarvitse opetella ponnistelemaan. Se laiskuus se vasta tarttuukin, isältä poikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se voi periytyä äidiltä koska miehet on älykkäämpiä kuin naiset.
Ne älykkäät miehet perineet älyn äidiltään.
Näin juuri. Oletus on, että älykkyys periytyy x-kromosomeissa, joka tulee vain äidiltä.
Väärä oletus. Isäni oli älykäs kuten isänsä (äitinsä taas ei ollut). Isoisäni oli myös perinyt älynsä isältään. Meidän perheessä isän äly periytynyt puolelle tytöistä ja pojista.
Määritteletkö äitien älyn sen mukaan, mitä kouluja ja millä menestyksellä kävivät ja olivatko menestyneitä kodin ulkopuolella? Katsos, kun se ei välttämättä kerro älykkyysosamäärästä kaikkea.
Mikään ei periydy vain jostain, mutta on oikein sanoa, että älykkyyden perytymisessä äidillä on merkittävä rooli. Se ei tarkoita, että isän älykkyyden merkitys olisi puhdas nolla.
Perityllä älykkyydellä on lisäksi yllättävän iso merkitys ihmisen elämään. Tämän sanominen on vähän arka asia, koska osalla ei ole samaa määrää älykkyyttä vaikka mitä tekisi. Mikään sosiaalipolitiikan väline tai koulu ei pysty koskaan tasoittamaan ihmisten pärjäämistä.
Sen takia osa perheistä on menestyneitä, lapset menestyvät ja heidän lapset menestyvät. On helppo sanoa, että menestys tulee kun on mahdollisuuksia ja elämä hyvin. Menestyneissä perheissä ihmiset ovat usein valmistuneet aloilta, joihin ei ole esimerkiksi helppo päästä.
Joopa joo, kuulunut niihin, joita kasvatettiin perinteisemmin. Et usko naisena osaavasi matikkaa, oletkohan edes yrittänyt koulussa.