Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äly periytyy äidiltä

Vierailija
12.05.2026 |

Totta!

Allekirjoitan.

 

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on toinenkin ketju aiheesta. Kyllä äidiltä pääosin älykkyys periytyy, toki asiaan vaikuttaa moni muukin seikka, esim. kasvuympäristö.

Toki, toki, toki, toki,  toki,  toki  , toki  hihasta voi vetää paska analyysejä.  💩💩💩💩💩

Vierailija
22/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen vanhemman vaikutus lienee isompi, kumpi on enemmän tekemisissä lapsen kanssa.

Mistä keksit tätä paskaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen väite ei ole edes empiirisesti testattavissa, joten se on hölynpölyä itsessään.

Vierailija
24/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Ilmankos Jari on niin helvetin tyhmä  🐖🤣🤣🤣🤣🤣

🤭

Vierailija
25/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä äly ei todellakaan määrää kaikkea. Naisten historiallinen asema, miesten tavanomaiset käytöstavat ja itsetuntoisuus vaikuttavat yhä paljon siihen, miten nainen selviää elämässä.

 

Ja hyväkäytöksinen hillitty mies voi saada ihan hyvän ja varakkaan puolison vaikkei sitä älliä olisi ylen määrin. Sama saattaa toimia toisinkin päin.

Vierailija
26/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta  ilmenee  miehissä.  Nykyisen  älykäsityksemme  mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

senkö takia me tyhmennytään 7% joka sukupolvi

Vierailija
28/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se voi periytyä äidiltä koska miehet on älykkäämpiä kuin naiset. 

Tähän ei naiset osaa vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa ettei niitä kaikkia geenejä tarvita, jotka lapsi äidiltä ja isältä voisi saada. Siksihän sisarukset ovat erilaisia. Joskus geenirypäs voi tulla sukupolvien takaa ja yllättää. Perheen lapsi voi siksi näyttää ulkoisestikin vieraalta muihin perheenjäseniin nähden. Miten paljon epätietoista tuskaa tästäkin on tunnettu monissa perheissä.

Vierailija
30/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin, että lasten ulkonäköä määrääviä geenejä tulee enemmän isän puolelta!?! Kun sitten äiti ja tytär pukeutuvat samalla tavoin ja hiuksetkin ovat yhtenäistä tyyliä, tämä jää vähän  pimentoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain luin, että lasten ulkonäköä määrääviä geenejä tulee enemmän isän puolelta!?! Kun sitten äiti ja tytär pukeutuvat samalla tavoin ja hiuksetkin ovat yhtenäistä tyyliä, tämä jää vähän  pimentoon.

Tai vertaa perheen miespuolisia jäseniä ulkonäön osalta

Vierailija
32/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on vale

Niin on. Olisi myös jos lukisi "äly periytyy isältä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sen tietää minkätakia nykylapset ja nuoret on niin tyhmiä että koulussakin oitää laskea läpipääsyn kriteerejä kun muuten nyky lapset ja nuoret ei pääsisi koulusta käpi

Vierailija
34/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ihan hyvä, mutten ole matemaattisesti lahjakas, kun taas lapsemme ovat samoin kuin isänsä. Ilmeisesti ovat perineet ainakin tämän osan älystään isältään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti tytär 

Vierailija
36/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on toinenkin ketju aiheesta. Kyllä äidiltä pääosin älykkyys periytyy, toki asiaan vaikuttaa moni muukin seikka, esim. kasvuympäristö.

Tästä on ollut viime aikoina ihan lehdissä turkimusta, noin ehkä pari vuotta sitten näin teorian. Mutta eihän se yksin äidiltä periydy vaikka ehkä enimmissä määrin näin on. 

Vierailija
37/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidä ainakaan meillä paikkaansa. Sisareni on älynlahjoiltaan lähellä äitiä ja muutenkin tuntuvat ajattelevan samalla tavalla. Itse muistutan taas enemmän isääni. Ja ei, äly ei tee onnelliseksi eli en koe mitään ylemmyydentuntoa asiasta johon en itse ole voinut vaikuttaa. Välillä vaan turhauttaa kun joistain asioista on turha puhua niiden kanssa jotka ei ole samalla aaltopituudella enkä saa heitä näkemään asioita joita yritän selittää. 

Vierailija
40/116 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tää koskee vain esikoisia...? Sitten näyttäisi pitävän paikkansa.

 

Taitaa olla samaa tuubaa kuin ne "tutkimukset" joiden mukaan esikoiset on älykkäämpiä. Ei tule kyllä yhtään sellaista perhettä mieleen jossa näin olisi. Suuret on kyllä luulot aina näillä ensin syntyneillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme