Äly periytyy äidiltä
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Sen vanhemman vaikutus lienee isompi, kumpi on enemmän tekemisissä lapsen kanssa.
Mistä keksit tätä paskaa?
Aloituksen väite ei ole edes empiirisesti testattavissa, joten se on hölynpölyä itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Ilmankos Jari on niin helvetin tyhmä 🐖🤣🤣🤣🤣🤣
🤭
Elämässä äly ei todellakaan määrää kaikkea. Naisten historiallinen asema, miesten tavanomaiset käytöstavat ja itsetuntoisuus vaikuttavat yhä paljon siihen, miten nainen selviää elämässä.
Ja hyväkäytöksinen hillitty mies voi saada ihan hyvän ja varakkaan puolison vaikkei sitä älliä olisi ylen määrin. Sama saattaa toimia toisinkin päin.
Mutta ilmenee miehissä. Nykyisen älykäsityksemme mukaan.
senkö takia me tyhmennytään 7% joka sukupolvi
Vierailija kirjoitti:
Miten se voi periytyä äidiltä koska miehet on älykkäämpiä kuin naiset.
Tähän ei naiset osaa vastata.
Täytyy muistaa ettei niitä kaikkia geenejä tarvita, jotka lapsi äidiltä ja isältä voisi saada. Siksihän sisarukset ovat erilaisia. Joskus geenirypäs voi tulla sukupolvien takaa ja yllättää. Perheen lapsi voi siksi näyttää ulkoisestikin vieraalta muihin perheenjäseniin nähden. Miten paljon epätietoista tuskaa tästäkin on tunnettu monissa perheissä.
Jostain luin, että lasten ulkonäköä määrääviä geenejä tulee enemmän isän puolelta!?! Kun sitten äiti ja tytär pukeutuvat samalla tavoin ja hiuksetkin ovat yhtenäistä tyyliä, tämä jää vähän pimentoon.
Vierailija kirjoitti:
Jostain luin, että lasten ulkonäköä määrääviä geenejä tulee enemmän isän puolelta!?! Kun sitten äiti ja tytär pukeutuvat samalla tavoin ja hiuksetkin ovat yhtenäistä tyyliä, tämä jää vähän pimentoon.
Tai vertaa perheen miespuolisia jäseniä ulkonäön osalta
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on vale
Niin on. Olisi myös jos lukisi "äly periytyy isältä".
No nyt sen tietää minkätakia nykylapset ja nuoret on niin tyhmiä että koulussakin oitää laskea läpipääsyn kriteerejä kun muuten nyky lapset ja nuoret ei pääsisi koulusta käpi
Tavallaan ihan hyvä, mutten ole matemaattisesti lahjakas, kun taas lapsemme ovat samoin kuin isänsä. Ilmeisesti ovat perineet ainakin tämän osan älystään isältään.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla on toinenkin ketju aiheesta. Kyllä äidiltä pääosin älykkyys periytyy, toki asiaan vaikuttaa moni muukin seikka, esim. kasvuympäristö.
Tästä on ollut viime aikoina ihan lehdissä turkimusta, noin ehkä pari vuotta sitten näin teorian. Mutta eihän se yksin äidiltä periydy vaikka ehkä enimmissä määrin näin on.
No ei pidä ainakaan meillä paikkaansa. Sisareni on älynlahjoiltaan lähellä äitiä ja muutenkin tuntuvat ajattelevan samalla tavalla. Itse muistutan taas enemmän isääni. Ja ei, äly ei tee onnelliseksi eli en koe mitään ylemmyydentuntoa asiasta johon en itse ole voinut vaikuttaa. Välillä vaan turhauttaa kun joistain asioista on turha puhua niiden kanssa jotka ei ole samalla aaltopituudella enkä saa heitä näkemään asioita joita yritän selittää.
Ehkä tää koskee vain esikoisia...? Sitten näyttäisi pitävän paikkansa.
Taitaa olla samaa tuubaa kuin ne "tutkimukset" joiden mukaan esikoiset on älykkäämpiä. Ei tule kyllä yhtään sellaista perhettä mieleen jossa näin olisi. Suuret on kyllä luulot aina näillä ensin syntyneillä.
Toki, toki, toki, toki, toki, toki , toki hihasta voi vetää paska analyysejä. 💩💩💩💩💩