Olenko kauhea akka, pyysin äitienpäivälahjaksi...
...ikkunanpesua!!!
Mies kyseli mitä haluaisin, niin mieluummin ottaisin ikkunanpesun kuin mitään tavaraa. Olen raskaana ja ikkunanpesu tuntuu ihan ylivoimaisen raskaalta tässä suuressa omakotitalossa. Äitienpäivänä olen töissä aamuvuorossa ja toivoin, että ikkunat olis puhtaat kun tulen kotiin. Oliko liian hurja vaatimus miehelle? Nyt on vähän huono omatunto, kun pyysin noin suurta palvelusta. Rahalla mies olis selvinnyt paljon vähemmällä.
Kommentit (14)
Mutta kun hän itse haluaa muistaa lastensa äitiä jotenkin ja tosiaan tavaran sijaan pyysin tuota ikkunanpesua.
Mulle kyllä riittää ihan hyvin lasten tarhassa tekemät kortit.
Enkä voi käsittää tätä joka vuotista ihmettelyä, jos puoliso antaa lahjan. Mikä ihme siinä on vaikea ymmärtää, että puoliso haluaa muistaa lastensa äitiä?
Ei kaikkien toki tarvitse tehdä niin, mutta mitä ihmettelemistä tuossa on?
Sitten on vielä meitä outoja, jotka emme halua viettää äitienpäivää.
tapauksessa kun puoliso on raskaana. Ei kai se ikkunoiden pesu voi olla pelkästään naisen tehtävä. Itse en ole koskaan pessyt ikkunoita vaan mies on hoitanut sen homman. Minä teen sitten jotain muita kotitöitä kuten mattojen pesun.
Jotenkin vaan itse olen tottunut tekemään kaikki tällaiset kodinhoitoon liittyvät hommat kun miehellä niin paljon muutakin työtä. Saa nyt nähdä viitsiikö pestä ne ikkunat huomenna.
Ap
Minusta olisit voinut pyytää jotakin kivaa lahjaksi. Ja arkena sitten pyytää miestäsi pesemään vaihteeksi ikkunat jos on aina ennen ollut sinun hommasi.
äitienpäivä olisi saada kakku ja kahvit aamulla. Sitten mies voisi lähteä lasten kanssa muutamaksi tunniksi ulos (ensiksi koti tietty siistitty) ja minä saisin vain löhötä, syödä vaikka namia ja katsoa jonkin romanttisen elokuvan tai lukea rauhassa.
Kotiutuessaan mies olisi voinut tuoda ruokaa tullessaan, mutta siis löhöpäivä olisi täydellistä rentoutusta. Niitä ei liikaa ole ollut.
Musta oils mukavampaa jos töistä tulessa ois vaikka kahvipöytä katettu ja sitten mentäis porukalla syömään. Sehän vois pestä niitä ikkunoita apuna sitten myöhemmin.
Ei kulosta järin kivalta että ison omakotitalon ikkunat on sitten oltavan pestyinä kun rouva tulee töistä! Tekisi mielummin jotain kivaa lasten kanssa (jos niitä ennenstään on). Onhan se lapsillekin sääli kun äiti ei ole kotona juhlapäivän aamuna. Eikä niillä kiva päivä ole sittenkään tiedossa jos isän aamu menee niitä ikkunoita kuuratessa jotta paikat kiiltää kun rouva taas saapuu. Ja sivuohuomautus, raskaus ei ole aina syy vedota kaikkee ettei jaksa tai viitsi!
hinta 25 e-30 e tunti maksimissaan
ja
voisit lähteä yhdessä miehesi kanssa sen sijaan äitienpvlounaalle:::)))))
Tottahan tuo on, että kurja on ikkunoita kuurata pyhäpäivänä. Muuten aika on vaan niin kortilla. Mutta siitä olen eri mieltä, että raskaus ei saa olla syynä, ettei jaksa kaikkea. Teen kolmevuorotyötä, hoidan kodin ja 2 pientä lasta. Jos musta tuntuu, että en jaksa pestä ikkunoita, niin hemmetti soikoon, sitten en jaksa. Joskus on pakko levätä, vaikka tässä elämäntilanteessa ei siihen paljon aikaa olekaan.
Ja miehelle sanoin eilen, että jos et jaksa/halua pestä niitä ikkunoita, niin teen sen sitten itse kun kesäloma alkaa.
Ap
Vierailija:
Musta oils mukavampaa jos töistä tulessa ois vaikka kahvipöytä katettu ja sitten mentäis porukalla syömään. Sehän vois pestä niitä ikkunoita apuna sitten myöhemmin.
Ei kulosta järin kivalta että ison omakotitalon ikkunat on sitten oltavan pestyinä kun rouva tulee töistä! Tekisi mielummin jotain kivaa lasten kanssa (jos niitä ennenstään on). Onhan se lapsillekin sääli kun äiti ei ole kotona juhlapäivän aamuna. Eikä niillä kiva päivä ole sittenkään tiedossa jos isän aamu menee niitä ikkunoita kuuratessa jotta paikat kiiltää kun rouva taas saapuu. Ja sivuohuomautus, raskaus ei ole aina syy vedota kaikkee ettei jaksa tai viitsi!
Eikö se ole ihan tavallista et mies pesee ikkunoita, ainakin pk-seudulla? Ilmeisesti maalla on tämäkin asia toisin, sovinistit saavat rellestää ja pikkuvaimot tekevät kaikki kotihommat nurisematta!
Ihan tosi, halvalla mieskin pääsisi. Samoin kun lasten kanssa ulkoilu, että saan olla yksin. Mies tosin ei ole yhtään innostunut näistä, kun rahalla pääsee helpommalla. Totta se on.
Mun mielestä raskaana ollessa (ainakin viimeisillään) vois vältellä itsensä kolhimista ja raskasta työtä... Itse synnyin liian aikaisin, koska äiti kolhaisi mahaansa kotitöissä. Isä ois kyllä tehny hommat äidin puolesta, mutta äiti ei malttanut olla tarttumatta toimeen. No ei sinänsä hätää, hengissä olen hyvinkin, mutta molempia vanhempia harmitti tämä tapaus, jonka olisi voinut välttää sillä, että isä olisi hoitanut homman...
varsinkin silloin kun lapset ovat vielä pieniä. Ihme saivartelua.