Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: 530 euron lasku tuli neljän lapsen äidille yllätyksenä

Vierailija
11.05.2026 |

Ylen nettisivuilla on juttu neljän lapsen äidistä, jonka viimeisin lapsi, joutui syntymänsä jälkeen tehohoitoon ja äitikin vietti useamman päivän sairaalassa. Pöyristyi, koska laksu oli 530 euroa?! Siis onko todella niin, että järkytytään tuosta summasta, jolla lapsi on saatu pidettyä hengissä. Näin lemmikin omistajana harvoin pääsee eläinlääkäristä paljon alle tuon summan ja olen kuitenkin sen budjetoinut ja laskenut, että siihen rahani riittää enkä useampaa lemmikkiä hanki. Ehkä lasten kohdalla olisi sama, jos ko. summa vetää budjetin ihan persiilleen.

Kommentit (484)

Vierailija
381/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesta kommentista näkee, miten helppoa eliitin on hallita lammaskansaa. Missään muussa maassa - paitsi ehkä Venäjällä - ei olisi näin helppoa purkaa hyvinvointivaltiota.

Vierailija
382/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ne jaksaa PöYrIsTyÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laskutus ei täysin lopu maksukaton täytyttyä. Maksukaton laskennan jälkeen laskutetaan lyhytaikaisesta laitoshoidosta alennetuilla hinnoilla."

www.hus.fi/potilaalle/asiakasmaksut#miksi-sain-laskun-vaikka-maks

Vierailija
384/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Laskutus ei täysin lopu maksukaton täytyttyä. Maksukaton laskennan jälkeen laskutetaan lyhytaikaisesta laitoshoidosta alennetuilla hinnoilla."

www.hus.fi/potilaalle/asiakasmaksut#miksi-sain-laskun-vaikka-maks

Tt-tukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun. Rahoitusvastikkeen lainaosuus ei ole meno tt-tuessa.

Vierailija
385/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vetänyt lapsen vaan vessasta alas. Olisi säästynyt sekin summa. Ja uutta pullaa uuniin.

Vierailija
386/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän paljonko hoito maksaa pari vuotta sitten. Tuli melkoisena yllätyksenä kuinka hinnat ovat nelinkertaistuneet.

Älä viitti. Mun lapsi oli teholla viikon synnytyksen jälkeen 2005 ja maksoi melkein sen 600e kaikkine maksuineen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
387/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmilta vietiin leskeneläke ja eläkkeellä tulee sairaalalaskuja myös maksukaton täyttymisen jälkeen. Kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon. Tt-tukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun eikä rahoitusvastikkeen lainaosuus ole meno tt-tuessa. Myös palvelut kotiin eläkkeellä maksaa. Mutta tämäkään ei ilmeisesti nuorempaa sukupolvea haittaa. 

Vierailija
388/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoremmilta vietiin leskeneläke ja eläkkeellä tulee sairaalalaskuja myös maksukaton täyttymisen jälkeen. Kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon. Tt-tukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun eikä rahoitusvastikkeen lainaosuus ole meno tt-tuessa. Myös palvelut kotiin eläkkeellä maksaa. Mutta tämäkään ei ilmeisesti nuorempaa sukupolvea haittaa. 

Ilmeisesti myyvät kesämökit ja asuntovaunut pois ennen eläkkeelle jääntiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
389/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

530€ on iso summa jos rahaa ei ole. Ei se kata kustannuksia, mutta ei poista sitä, että se voi olla periaatteessa koko kuun käyttöraha.

Ja ei, kaikilla ei ole säästöjä. 

No sitten pidetään hernettä polvien välissä. Laihialainen ehkäisymenetelmä. Ei tule kalliita ylläreitä.

Vierailija
390/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan naiset yllättyy eikä niin positiivisesti kun jotain täytyy maksaa eikä nainen saa sitä muiden maksamana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
391/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä uskomatonta, nykyinen hallitus on nostanut julkisen terveyden hintoja jopa 90%, mutta samaan aikaan kylvää rahaa yksityisille lääkäri firmoilta ja uusiin tutkimuksiin, kuten naistentauteihin ja samaan aikaan supistetaan julkisen sektorin hoitopalveluita.  Ja veronmaksajat maksavat nämä yksityisten lääkärifirmpjen kymppitonnien lääkärinpalkat ja osakkeenomistajien osingot ja optiot eli lääkäreille siirretään optioiden avulla yksityisvarallisutta, veronmaksajien kustannuksella. Ja sitten väitetään, ettei Suomessa ole korruptiota?

Minkähän pestin Purra on saanut EK:n?

 

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011962981.html

Soten loi edellinen hallitus, kuten muunkin maan konkurssiin viennin. Nyt ne spämmii joka paikkaan sinun kaltaistesi tahvojen avulla valeita siitä että vika on oikeasti uuden hallituksen. 

Vierailija
392/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin tukipummiloisten joukko kasvaa. Ulina alkaa jo synnytysosastolla. Menkää saatanat töihin ja maksakaa itse edes jotain vtun pummit.

Niin no tuossahan juuri työssäkäyvät ihmiset kokivat maksun suurena.

Minä koen älyttömänä sen, että erityisen korkeiden verojen jälkeen pitää maksaa vielä erityisen korkeita palvelun käyttömaksuja koska hyvinvointialueiden vasemmistopoliitikoille ei näytä riittävän mikään rahasumma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
393/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän paljonko hoito maksaa pari vuotta sitten. Tuli melkoisena yllätyksenä kuinka hinnat ovat nelinkertaistuneet.

Älä viitti. Mun lapsi oli teholla viikon synnytyksen jälkeen 2005 ja maksoi melkein sen 600e kaikkine maksuineen. 

Et selvästikään tiedä et on tullut uusia maksuja joita ei aikaisemmin ollut. Lisäksi hinnat ovat nousseet.

 

Poliklinikkamaksu nousee hallituskauden aikana kaikkiaan 41,80 eurosta 78,40 euroon, mikä tarkoittaa peräti lähes 90 prosenttia vuoden 2023 tasosta.

Päiväkirurgian maksu lähes kaksinkertaistuu. Maksu oli 136,90 euroa vuonna 2023 ja vuonna 2027 maksu nousee jo 257,20 euroon, mikä tarkoittaa liki 90 prosentin korotusta.

Vierailija
394/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän paljonko hoito maksaa pari vuotta sitten. Tuli melkoisena yllätyksenä kuinka hinnat ovat nelinkertaistuneet.

Älä viitti. Mun lapsi oli teholla viikon synnytyksen jälkeen 2005 ja maksoi melkein sen 600e kaikkine maksuineen. 

Et selvästikään tiedä et on tullut uusia maksuja joita ei aikaisemmin ollut. Lisäksi hinnat ovat nousseet.

 

Poliklinikkamaksu nousee hallituskauden aikana kaikkiaan 41,80 eurosta 78,40 euroon, mikä tarkoittaa peräti lähes 90 prosenttia vuoden 2023 tasosta.

Päiväkirurgian maksu lähes kaksinkertaistuu. Maksu oli 136,90 euroa vuonna 2023 ja vuonna 2027 maksu nousee jo 257,20 euroon, mikä tarkoittaa liki 90 prosentin korotusta.

Jos irtisanotaan töistä ei ole työterveyshuoltoa. Ja tt-tukea ei saa, jos puoliso saa pientä palkkaa, vaikka on pari lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
395/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän paljonko hoito maksaa pari vuotta sitten. Tuli melkoisena yllätyksenä kuinka hinnat ovat nelinkertaistuneet.

Älä viitti. Mun lapsi oli teholla viikon synnytyksen jälkeen 2005 ja maksoi melkein sen 600e kaikkine maksuineen. 

2005? Oletko huomannut et siitä on yli 20 vuotta?

Poliklinikkamaksu 2005 22 €

Nyt 78,40 €

Arvaa paljonko hoito olisi maksanut nyt? Ja ilman maksukattoa.

Vierailija
396/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin tukipummiloisten joukko kasvaa. Ulina alkaa jo synnytysosastolla. Menkää saatanat töihin ja maksakaa itse edes jotain vtun pummit.

Niin no tuossahan juuri työssäkäyvät ihmiset kokivat maksun suurena.

Minä koen älyttömänä sen, että erityisen korkeiden verojen jälkeen pitää maksaa vielä erityisen korkeita palvelun käyttömaksuja koska hyvinvointialueiden vasemmistopoliitikoille ei näytä riittävän mikään rahasumma. 

En tiennyt et Orpo on vasemmistoa? Orpo nosti hintoja jotta yksityislääkärit saavat lisää potilaita koska hinnat alkavat olla kohta samaa luokkaa.

Vierailija
397/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin tukipummiloisten joukko kasvaa. Ulina alkaa jo synnytysosastolla. Menkää saatanat töihin ja maksakaa itse edes jotain vtun pummit.

Niin no tuossahan juuri työssäkäyvät ihmiset kokivat maksun suurena.

Minä koen älyttömänä sen, että erityisen korkeiden verojen jälkeen pitää maksaa vielä erityisen korkeita palvelun käyttömaksuja koska hyvinvointialueiden vasemmistopoliitikoille ei näytä riittävän mikään rahasumma. 

En tiennyt et Orpo on vasemmistoa? Orpo nosti hintoja jotta yksityislääkärit saavat lisää potilaita koska hinnat alkavat olla kohta samaa luokkaa.

Onko orpo sitten mielestäsi jonkun hyvinvointialueen johtaja?

Eli älä selitä vasuri. Teillä on aina tapana kääntää puhe muualle kun käy selväksi että vika on teidän itsenne, taas kerran. 

Vierailija
398/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän paljonko hoito maksaa pari vuotta sitten. Tuli melkoisena yllätyksenä kuinka hinnat ovat nelinkertaistuneet.

Älä viitti. Mun lapsi oli teholla viikon synnytyksen jälkeen 2005 ja maksoi melkein sen 600e kaikkine maksuineen. 

Et selvästikään tiedä et on tullut uusia maksuja joita ei aikaisemmin ollut. Lisäksi hinnat ovat nousseet.

 

Poliklinikkamaksu nousee hallituskauden aikana kaikkiaan 41,80 eurosta 78,40 euroon, mikä tarkoittaa peräti lähes 90 prosenttia vuoden 2023 tasosta.

Päiväkirurgian maksu lähes kaksinkertaistuu. Maksu oli 136,90 euroa vuonna 2023 ja vuonna 2027 maksu nousee jo 257,20 euroon, mikä tarkoittaa liki 90 prosentin korotusta.

Minulle lääkäri soitti parin minuutin etäpuhelun lääkeannoksen muuttamisesta ja uudet ohjeet ja hinta 66.70 €. 

Ja olisin osannut tehdä sen itsekin, mutta lain mukaan siihen tarvitaan lääkärin lupa. 

Siinä puhutaan jo melkoisesta tuntiveloituksesta. 

Vierailija
399/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, tässä meillä taas yksi koiraäiti. Jos sinä et ole saanut synnytyksistäsi isoa sairaalalaskua, pidä nyt saatana turpasi kiinni asiasta josta sinulla ole mitään kokemusta.

Sulla on tainnut nyt mennä vähän pointti ohi..? Mut tuohdu toki, jos se helpottaa.

Ei varmaan mennyt kun mietin samaa. Että ei voi mitenkään verrata lemmikkien kuluja vauvan kuluihin! Lenmikin voit viedä piikille heti lompakkoa särkee

Lemmikinomistajat joutuvat kuitenkin tarkkaan miettimään, onko varaa hankkia lemmikkiä. Luulisi, että lasten kohdalla pitäisi tehdä samoin. Ei niiden kulut kasvaessaan ainakaan vähene. Jos heilläkin kohta kaksi teini-ikäistä ja kaksi alle kouluikäistä niin ruokakulut alkavat olemaan tuhansissa euroissa kuussa + harrastukset + lomatekemiset yms.  Olisi ihan kannattavaa kaikkien vanhempien tehdä laskelmia, että moneen lapseen on varaa, myös tehdä laskelmat, jos esim. toinen jäisi työttömäksi tai sairastuisi. Ihan perusasioita mielestäni. Kyllä neljän lapsen perheessä pitäisi olla vähintään tuo 600 euroa säästössä koko ajan ja vähän varauduttaisiin yllättäviin menoihin ja tilanteisiin. 

Vierailija
400/484 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, tässä meillä taas yksi koiraäiti. Jos sinä et ole saanut synnytyksistäsi isoa sairaalalaskua, pidä nyt saatana turpasi kiinni asiasta josta sinulla ole mitään kokemusta.

Sulla on tainnut nyt mennä vähän pointti ohi..? Mut tuohdu toki, jos se helpottaa.

Ei varmaan mennyt kun mietin samaa. Että ei voi mitenkään verrata lemmikkien kuluja vauvan kuluihin! Lenmikin voit viedä piikille heti lompakkoa särkee

Lemmikinomistajat joutuvat kuitenkin tarkkaan miettimään, onko varaa hankkia lemmikkiä. Luulisi, että lasten kohdalla pitäisi tehdä samoin. Ei niiden kulut kasvaessaan ainakaan vähene. Jos heilläkin kohta kaksi teini-ikäistä ja kaksi alle kouluikäistä niin ruokakulut alkavat olemaan tuhansissa euroissa kuussa + harrastukset + lomatekemiset yms.  Olisi ihan kannattavaa kaikkien vanhempien tehdä laskelmia, että moneen lapseen on varaa, myös tehdä laskelmat, jos esim. toinen jäisi työttömäksi tai sairastuisi. Ihan perusasioita mielestäni. Kyllä neljän lapsen perheessä pitäisi olla vähintään tuo 600 euroa säästössä koko ajan ja vähän varauduttaisiin yllättäviin menoihin ja tilanteisiin. 

Eli pitää arpoa joko hallitus nostaa hintoja tai ei ja sen mukaan suunnitella raskaus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan