YLE: 530 euron lasku tuli neljän lapsen äidille yllätyksenä
Ylen nettisivuilla on juttu neljän lapsen äidistä, jonka viimeisin lapsi, joutui syntymänsä jälkeen tehohoitoon ja äitikin vietti useamman päivän sairaalassa. Pöyristyi, koska laksu oli 530 euroa?! Siis onko todella niin, että järkytytään tuosta summasta, jolla lapsi on saatu pidettyä hengissä. Näin lemmikin omistajana harvoin pääsee eläinlääkäristä paljon alle tuon summan ja olen kuitenkin sen budjetoinut ja laskenut, että siihen rahani riittää enkä useampaa lemmikkiä hanki. Ehkä lasten kohdalla olisi sama, jos ko. summa vetää budjetin ihan persiilleen.
Kommentit (484)
"Laskutus ei täysin lopu maksukaton täytyttyä. Maksukaton laskennan jälkeen laskutetaan lyhytaikaisesta laitoshoidosta alennetuilla hinnoilla."
www.hus.fi/potilaalle/asiakasmaksut#miksi-sain-laskun-vaikka-maks
Vierailija kirjoitti:
"Laskutus ei täysin lopu maksukaton täytyttyä. Maksukaton laskennan jälkeen laskutetaan lyhytaikaisesta laitoshoidosta alennetuilla hinnoilla."
www.hus.fi/potilaalle/asiakasmaksut#miksi-sain-laskun-vaikka-maks
Tt-tukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun. Rahoitusvastikkeen lainaosuus ei ole meno tt-tuessa.
Olisi vetänyt lapsen vaan vessasta alas. Olisi säästynyt sekin summa. Ja uutta pullaa uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän paljonko hoito maksaa pari vuotta sitten. Tuli melkoisena yllätyksenä kuinka hinnat ovat nelinkertaistuneet.
Älä viitti. Mun lapsi oli teholla viikon synnytyksen jälkeen 2005 ja maksoi melkein sen 600e kaikkine maksuineen.
Nuoremmilta vietiin leskeneläke ja eläkkeellä tulee sairaalalaskuja myös maksukaton täyttymisen jälkeen. Kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon. Tt-tukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun eikä rahoitusvastikkeen lainaosuus ole meno tt-tuessa. Myös palvelut kotiin eläkkeellä maksaa. Mutta tämäkään ei ilmeisesti nuorempaa sukupolvea haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuoremmilta vietiin leskeneläke ja eläkkeellä tulee sairaalalaskuja myös maksukaton täyttymisen jälkeen. Kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon. Tt-tukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun eikä rahoitusvastikkeen lainaosuus ole meno tt-tuessa. Myös palvelut kotiin eläkkeellä maksaa. Mutta tämäkään ei ilmeisesti nuorempaa sukupolvea haittaa.
Ilmeisesti myyvät kesämökit ja asuntovaunut pois ennen eläkkeelle jääntiä.
Vierailija kirjoitti:
530€ on iso summa jos rahaa ei ole. Ei se kata kustannuksia, mutta ei poista sitä, että se voi olla periaatteessa koko kuun käyttöraha.
Ja ei, kaikilla ei ole säästöjä.
No sitten pidetään hernettä polvien välissä. Laihialainen ehkäisymenetelmä. Ei tule kalliita ylläreitä.
Ainahan naiset yllättyy eikä niin positiivisesti kun jotain täytyy maksaa eikä nainen saa sitä muiden maksamana
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä uskomatonta, nykyinen hallitus on nostanut julkisen terveyden hintoja jopa 90%, mutta samaan aikaan kylvää rahaa yksityisille lääkäri firmoilta ja uusiin tutkimuksiin, kuten naistentauteihin ja samaan aikaan supistetaan julkisen sektorin hoitopalveluita. Ja veronmaksajat maksavat nämä yksityisten lääkärifirmpjen kymppitonnien lääkärinpalkat ja osakkeenomistajien osingot ja optiot eli lääkäreille siirretään optioiden avulla yksityisvarallisutta, veronmaksajien kustannuksella. Ja sitten väitetään, ettei Suomessa ole korruptiota?
Minkähän pestin Purra on saanut EK:n?
Soten loi edellinen hallitus, kuten muunkin maan konkurssiin viennin. Nyt ne spämmii joka paikkaan sinun kaltaistesi tahvojen avulla valeita siitä että vika on oikeasti uuden hallituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tukipummiloisten joukko kasvaa. Ulina alkaa jo synnytysosastolla. Menkää saatanat töihin ja maksakaa itse edes jotain vtun pummit.
Niin no tuossahan juuri työssäkäyvät ihmiset kokivat maksun suurena.
Minä koen älyttömänä sen, että erityisen korkeiden verojen jälkeen pitää maksaa vielä erityisen korkeita palvelun käyttömaksuja koska hyvinvointialueiden vasemmistopoliitikoille ei näytä riittävän mikään rahasumma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän paljonko hoito maksaa pari vuotta sitten. Tuli melkoisena yllätyksenä kuinka hinnat ovat nelinkertaistuneet.
Älä viitti. Mun lapsi oli teholla viikon synnytyksen jälkeen 2005 ja maksoi melkein sen 600e kaikkine maksuineen.
Et selvästikään tiedä et on tullut uusia maksuja joita ei aikaisemmin ollut. Lisäksi hinnat ovat nousseet.
Poliklinikkamaksu nousee hallituskauden aikana kaikkiaan 41,80 eurosta 78,40 euroon, mikä tarkoittaa peräti lähes 90 prosenttia vuoden 2023 tasosta.
Päiväkirurgian maksu lähes kaksinkertaistuu. Maksu oli 136,90 euroa vuonna 2023 ja vuonna 2027 maksu nousee jo 257,20 euroon, mikä tarkoittaa liki 90 prosentin korotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän paljonko hoito maksaa pari vuotta sitten. Tuli melkoisena yllätyksenä kuinka hinnat ovat nelinkertaistuneet.
Älä viitti. Mun lapsi oli teholla viikon synnytyksen jälkeen 2005 ja maksoi melkein sen 600e kaikkine maksuineen.
Et selvästikään tiedä et on tullut uusia maksuja joita ei aikaisemmin ollut. Lisäksi hinnat ovat nousseet.
Poliklinikkamaksu nousee hallituskauden aikana kaikkiaan 41,80 eurosta 78,40 euroon, mikä tarkoittaa peräti lähes 90 prosenttia vuoden 2023 tasosta.
Päiväkirurgian maksu lähes kaksinkertaistuu. Maksu oli 136,90 euroa vuonna 2023 ja vuonna 2027 maksu nousee jo 257,20 euroon, mikä tarkoittaa liki 90 prosentin korotusta.
Jos irtisanotaan töistä ei ole työterveyshuoltoa. Ja tt-tukea ei saa, jos puoliso saa pientä palkkaa, vaikka on pari lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän paljonko hoito maksaa pari vuotta sitten. Tuli melkoisena yllätyksenä kuinka hinnat ovat nelinkertaistuneet.
Älä viitti. Mun lapsi oli teholla viikon synnytyksen jälkeen 2005 ja maksoi melkein sen 600e kaikkine maksuineen.
2005? Oletko huomannut et siitä on yli 20 vuotta?
Poliklinikkamaksu 2005 22 €
Nyt 78,40 €
Arvaa paljonko hoito olisi maksanut nyt? Ja ilman maksukattoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tukipummiloisten joukko kasvaa. Ulina alkaa jo synnytysosastolla. Menkää saatanat töihin ja maksakaa itse edes jotain vtun pummit.
Niin no tuossahan juuri työssäkäyvät ihmiset kokivat maksun suurena.
Minä koen älyttömänä sen, että erityisen korkeiden verojen jälkeen pitää maksaa vielä erityisen korkeita palvelun käyttömaksuja koska hyvinvointialueiden vasemmistopoliitikoille ei näytä riittävän mikään rahasumma.
En tiennyt et Orpo on vasemmistoa? Orpo nosti hintoja jotta yksityislääkärit saavat lisää potilaita koska hinnat alkavat olla kohta samaa luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tukipummiloisten joukko kasvaa. Ulina alkaa jo synnytysosastolla. Menkää saatanat töihin ja maksakaa itse edes jotain vtun pummit.
Niin no tuossahan juuri työssäkäyvät ihmiset kokivat maksun suurena.
Minä koen älyttömänä sen, että erityisen korkeiden verojen jälkeen pitää maksaa vielä erityisen korkeita palvelun käyttömaksuja koska hyvinvointialueiden vasemmistopoliitikoille ei näytä riittävän mikään rahasumma.
En tiennyt et Orpo on vasemmistoa? Orpo nosti hintoja jotta yksityislääkärit saavat lisää potilaita koska hinnat alkavat olla kohta samaa luokkaa.
Onko orpo sitten mielestäsi jonkun hyvinvointialueen johtaja?
Eli älä selitä vasuri. Teillä on aina tapana kääntää puhe muualle kun käy selväksi että vika on teidän itsenne, taas kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän paljonko hoito maksaa pari vuotta sitten. Tuli melkoisena yllätyksenä kuinka hinnat ovat nelinkertaistuneet.
Älä viitti. Mun lapsi oli teholla viikon synnytyksen jälkeen 2005 ja maksoi melkein sen 600e kaikkine maksuineen.
Et selvästikään tiedä et on tullut uusia maksuja joita ei aikaisemmin ollut. Lisäksi hinnat ovat nousseet.
Poliklinikkamaksu nousee hallituskauden aikana kaikkiaan 41,80 eurosta 78,40 euroon, mikä tarkoittaa peräti lähes 90 prosenttia vuoden 2023 tasosta.
Päiväkirurgian maksu lähes kaksinkertaistuu. Maksu oli 136,90 euroa vuonna 2023 ja vuonna 2027 maksu nousee jo 257,20 euroon, mikä tarkoittaa liki 90 prosentin korotusta.
Minulle lääkäri soitti parin minuutin etäpuhelun lääkeannoksen muuttamisesta ja uudet ohjeet ja hinta 66.70 €.
Ja olisin osannut tehdä sen itsekin, mutta lain mukaan siihen tarvitaan lääkärin lupa.
Siinä puhutaan jo melkoisesta tuntiveloituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, tässä meillä taas yksi koiraäiti. Jos sinä et ole saanut synnytyksistäsi isoa sairaalalaskua, pidä nyt saatana turpasi kiinni asiasta josta sinulla ole mitään kokemusta.
Sulla on tainnut nyt mennä vähän pointti ohi..? Mut tuohdu toki, jos se helpottaa.
Ei varmaan mennyt kun mietin samaa. Että ei voi mitenkään verrata lemmikkien kuluja vauvan kuluihin! Lenmikin voit viedä piikille heti lompakkoa särkee
Lemmikinomistajat joutuvat kuitenkin tarkkaan miettimään, onko varaa hankkia lemmikkiä. Luulisi, että lasten kohdalla pitäisi tehdä samoin. Ei niiden kulut kasvaessaan ainakaan vähene. Jos heilläkin kohta kaksi teini-ikäistä ja kaksi alle kouluikäistä niin ruokakulut alkavat olemaan tuhansissa euroissa kuussa + harrastukset + lomatekemiset yms. Olisi ihan kannattavaa kaikkien vanhempien tehdä laskelmia, että moneen lapseen on varaa, myös tehdä laskelmat, jos esim. toinen jäisi työttömäksi tai sairastuisi. Ihan perusasioita mielestäni. Kyllä neljän lapsen perheessä pitäisi olla vähintään tuo 600 euroa säästössä koko ajan ja vähän varauduttaisiin yllättäviin menoihin ja tilanteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, tässä meillä taas yksi koiraäiti. Jos sinä et ole saanut synnytyksistäsi isoa sairaalalaskua, pidä nyt saatana turpasi kiinni asiasta josta sinulla ole mitään kokemusta.
Sulla on tainnut nyt mennä vähän pointti ohi..? Mut tuohdu toki, jos se helpottaa.
Ei varmaan mennyt kun mietin samaa. Että ei voi mitenkään verrata lemmikkien kuluja vauvan kuluihin! Lenmikin voit viedä piikille heti lompakkoa särkee
Lemmikinomistajat joutuvat kuitenkin tarkkaan miettimään, onko varaa hankkia lemmikkiä. Luulisi, että lasten kohdalla pitäisi tehdä samoin. Ei niiden kulut kasvaessaan ainakaan vähene. Jos heilläkin kohta kaksi teini-ikäistä ja kaksi alle kouluikäistä niin ruokakulut alkavat olemaan tuhansissa euroissa kuussa + harrastukset + lomatekemiset yms. Olisi ihan kannattavaa kaikkien vanhempien tehdä laskelmia, että moneen lapseen on varaa, myös tehdä laskelmat, jos esim. toinen jäisi työttömäksi tai sairastuisi. Ihan perusasioita mielestäni. Kyllä neljän lapsen perheessä pitäisi olla vähintään tuo 600 euroa säästössä koko ajan ja vähän varauduttaisiin yllättäviin menoihin ja tilanteisiin.
Eli pitää arpoa joko hallitus nostaa hintoja tai ei ja sen mukaan suunnitella raskaus?
Monesta kommentista näkee, miten helppoa eliitin on hallita lammaskansaa. Missään muussa maassa - paitsi ehkä Venäjällä - ei olisi näin helppoa purkaa hyvinvointivaltiota.