Minkä ikäisenä sinä olit ekaa kertaa yön kotona ilman aikuisia?
Kommentit (45)
Taisin olla minäkin n. 15-vuotias.
5-vuotiaana, heräsin painajaiseen ja vanhemmat olivat lähteneet "tanssimaan".
En saanut ikinä olla. Eli vasta kun muutin kotoa pois, sain olla rauhassa ilman 24/7 kyttäämistä.
12-vuotiaana olin yhden yön yksin kotona. Vanhemmat soitteli illan aikana ja mummi asui melkein naapurissa. Muistan kuinka kivalta yksinolo tuntui. Kuuntelin lempimusiikkiani olohuoneessa ja tein itselleni iltapalaa.
12 v kuukausia eikä kotona, mutta ei sentään kadulla.
Yksin joskus yläkouluiässä, mutta kaverin luona yötä ilman aikuisia joskus 10 v. 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
En saanut ikinä olla. Eli vasta kun muutin kotoa pois, sain olla rauhassa ilman 24/7 kyttäämistä.
Onx asennevamma?
16 vuotiaana jäin kesätöihin kaupunkiin kun muu perhe lähti mökille kuukaudeksi.
19 vuotiaana kun muutin omaan asuntoon
5 vuotiaana. :( Vanhemmat olivat juuri eronneet ja äiti ratkaisi duuniasiansa siten, että tekee vaan yövuoroa. Laittaa muksun nukkumaan ennen kuin lähtee ja herättää tämän tullessaan.
Sattu sitten kerran se yö, kun heräsin kipeenä, eikä äitiä näy missään. Meillä oli puhelin silloin kuitenkin (harvinaisempaa seitkyluvulla yh:lla) ja osasin soittaa mummolle joskus viiden aikaan Mummo ja pappa tulivat välittömästi ja äiti sitten seiskan jälkeen.. ihmetteli, kun kämppä täynnä ex-anoppia ja appea.
Mun äiti vihottelee tuosta vieläkin MULLE. Mä pilasin kaiken!
N54
Olin 14 ja pikkusisko 10, kun vihdoin saatiin lupa olla kahdestaan kotona vanhempien lyhyen loman ajan. Meidän tädit asuivat ihan naapurissa, maaseudulla oli rauhallista ja oltiin totuttu omatoimisiksi. Tykättiin kovasti. 70-luvulla.
Olin seiskalla, siis n. 13 v. Isovanhemmat asuivat naapurissa.
12. Oli coolia polttaa tupakkaa olohuoneen sohvalla.
Varmaan 12-vuotiaana vuosituhannen vaihteessa
Olin juuri täyttänyt 17v.