Miksi ihmiset tykkää ajaa possujonossa eli letkassa autoa?
Olen ihmetellyt tätä usein eli autot menee aina possujonossa. Itse jos näen edessä päin auton niin en minä aja sen perään kiinni vaan pidän riittävän turvavälin koska en halua ajaa possujonossa eli letkassa mutta sitten siinä käy niin että heti minun taakse tulee auto joka haluaa ajaa letkassa.
Eikö se olisi paljon mukavampaa ajaa siten ettei tarvitse ajaa letkassa koska jos ajaa letkassa niin täytyy kokoajan tuijottaa edessä ajavan auton liikkeitä, edessä ajavasta autosta voi lentää kiviä tai likaa omaan autoon, täytyy jarrutella kokoajan... jne
Jos ei aja letkassa niin voi ajaa rauhallisesti ja rennosti.
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Niin, ne rajoitukset... Käykö koskaan mielessä sellainen asia, että se auton nopeusmittari ei kerro ihan oikeaa nopeutta? Eikö olisi kaikkien kannalta helpointa seurata sitä taustapeiliä ja lisätä kaasua jos letkaa kertyy tuhottomasti? Hiton itsekästä olla keulilla ja vetää perässään pitkää letkaa.
Alle rajoitusten saa ajaa, monet ajavat. Ja (lähes) kaikki tietävät, että auton nopeusmittarin näyttämä nopeus on todellisuudessa suuempi, kuin auton todellinen nopaus. Siitä huolimatta he ajavat valitsemaansa nopeutta, koska alle rajoitusten saa ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alinopeutta veivaavat kuskit ovat niitä, jotka edesauttavat kolarien syntymistä. Joskus on kiire, joskus ei, mutta voisiko ottaa kanssakulkijat huomioon siinä, ettei sitä saamarin letkaa vedä perässään, kun ei ohikaan välttis pääse?! Mikä siinä ajamisessa normaalilla nopeudella hyvällä kelillä suoralla tiellä on niin vaikeaa?
Liikennesäännöissä ei ole termiä "alinopeus". Se liikennemerkissä ilmoitettu nopeus on suurin sallittu nopeus. Liikennesääntöjen mukaan sitä hiljaisempi vauhti on sallittu, mutta sitä nopeampi vauhti on kielletty.
No miksi sitten nämä possujonojen ajajat ajavat ohituskaistoilla ylinopeutta ? Heillä on oltava joku häikkä auton ratissa, kun toimivat näin. Olen kerran ollut tällaisessa possujonossa ( noin 15 autoa) siellä loppujonon päässä, jossa köröteltiin " alinopeutta" kesäkelillä. Tie ja keli oli hyvä. Tosin ohitus paikkoja niukalti ja miten edes voi ohitaa kun eivät pitäneet turvaväliä. Hännänpäähän tuli hälytysajoneuvo valot vilkkuen. Mitenpä arvelette, jos kyydissä oli vakavan sairaskohtauksen saanut henkilö ja ohi ei vaan päässyt koska piennar oli kapea. Olin ilkeä ja ajattelin, että jospa kyydissä olisi jonkun "possujonon" omainen.
No missä ongelma? Jätät riittävän välin edellämenevään ja tadaa, hälytysajoneuvon kuljettaja ohittaa vaikka yksi kerrallaan sopivaksi katsomassaan tilanteessa.
Et Tainut Ymmärtää, että ne Edessä ajavat eivät pitäneet turväliä. MINULLA oli edellä ajavaan ja jopa osasin väistää bussipysäkille, kun lopulta sellainen tuli sellainen vastaan.
Edellisellä kerralla ongelma oli "köröttely alinopeudella", nyt tällä kertaa onkin muitten turvavälit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alinopeutta veivaavat kuskit ovat niitä, jotka edesauttavat kolarien syntymistä. Joskus on kiire, joskus ei, mutta voisiko ottaa kanssakulkijat huomioon siinä, ettei sitä saamarin letkaa vedä perässään, kun ei ohikaan välttis pääse?! Mikä siinä ajamisessa normaalilla nopeudella hyvällä kelillä suoralla tiellä on niin vaikeaa?
Liikennesäännöissä ei ole termiä "alinopeus". Se liikennemerkissä ilmoitettu nopeus on suurin sallittu nopeus. Liikennesääntöjen mukaan sitä hiljaisempi vauhti on sallittu, mutta sitä nopeampi vauhti on kielletty.
No miksi sitten nämä possujonojen ajajat ajavat ohituskaistoilla ylinopeutta ? Heillä on oltava joku häikkä auton ratissa, kun toimivat näin. Olen kerran ollut tällaisessa possujonossa ( noin 15 autoa) siellä loppujonon päässä, jossa köröteltiin " alinopeutta" kesäkelillä. Tie ja keli oli hyvä. Tosin ohitus paikkoja niukalti ja miten edes voi ohitaa kun eivät pitäneet turvaväliä. Hännänpäähän tuli hälytysajoneuvo valot vilkkuen. Mitenpä arvelette, jos kyydissä oli vakavan sairaskohtauksen saanut henkilö ja ohi ei vaan päässyt koska piennar oli kapea. Olin ilkeä ja ajattelin, että jospa kyydissä olisi jonkun "possujonon" omainen.
No missä ongelma? Jätät riittävän välin edellämenevään ja tadaa, hälytysajoneuvon kuljettaja ohittaa vaikka yksi kerrallaan sopivaksi katsomassaan tilanteessa.
Et Tainut Ymmärtää, että ne Edessä ajavat eivät pitäneet turväliä. MINULLA oli edellä ajavaan ja jopa osasin väistää bussipysäkille, kun lopulta sellainen tuli sellainen vastaan.
Edellisellä kerralla ongelma oli "köröttely alinopeudella", nyt tällä kertaa onkin muitten turvavälit.
Taidat olla yksinkertainen ihminen ja koulut jäänyt väliin, kun luetun ymmärtäminen ei onnistu. Vai muuten vaan vi***mainen.