Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset tykkää ajaa possujonossa eli letkassa autoa?

Vierailija
10.05.2026 |

Olen ihmetellyt tätä usein eli autot menee aina possujonossa. Itse jos näen edessä päin auton niin en minä aja sen perään kiinni vaan pidän riittävän turvavälin koska en halua ajaa possujonossa eli letkassa mutta sitten siinä käy niin että heti minun taakse tulee auto joka haluaa ajaa letkassa. 

Eikö se olisi paljon mukavampaa ajaa siten ettei tarvitse ajaa letkassa koska jos ajaa letkassa niin täytyy kokoajan tuijottaa edessä ajavan auton liikkeitä, edessä ajavasta autosta voi lentää kiviä tai likaa omaan autoon, täytyy jarrutella kokoajan... jne

Jos ei aja letkassa niin voi ajaa rauhallisesti ja rennosti. 

Kommentit (531)

Vierailija
241/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ne rajoitukset... Käykö koskaan mielessä sellainen asia, että se auton nopeusmittari ei kerro ihan oikeaa nopeutta? Eikö olisi kaikkien kannalta helpointa seurata sitä taustapeiliä ja lisätä kaasua jos letkaa kertyy tuhottomasti? Hiton itsekästä olla keulilla ja vetää perässään pitkää letkaa. 

Hiton itsekästä olettaa, että muiden pitäisi ajaa kovempaa jos sinä tulet taakse. Koeta nyt edes vähän ajatella, mitä kirjoittelet.

Vierailija
242/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pelkkää plussaa tankilla, kun ajaa imussa ja antaa edellä ajavan maksaa tuulenhalkaisun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ohitusten" mielettömyys jonossa.

Jonossa autojen väli on noin 2 sekuntia. Kusjpiä saavuttaa minuutin "säästön" törttäämällä ohi kolmestakymmenestä autosta!

Kun muotoilet sen noin niin tavallaan joo

Mutta yleensä sen jonon kärjessä on esim rekka jota ne sen takana olevat eivät uskalla ohittaa. Sieltä taaempaa on pakko ohitella ensin niitä henkilöautoja jotta pääsee paikalle mistä voi ohittaa rekan. Sitten kun siitä pääsee ohi niin matka taittuu huomattavasti nopeammin.

Ihan alkuun pitäisi miettiä että mikä järki on ohittaa? Minä en ohita oikeastaan koskaan ketään koska ohittamisessa ei ole mitään järkeä. 

Sanoin että oikeastaan koskaan ketään koska ohitan traktrorit. Rekkoja en ohita koska en näe ohittamisessa mitään järkeä. 

Aika säälittävö vuodatus. Ohittaminen on täysin normaali liikennetilanne ja se täytyy kaikkien hallita. Olisi hirveää ajan tuhlausta jumiutua jokaisen rekan tai alinopeutta lyllertävän mummelin taakse.

Minä olen mummeli, mutta minä en lyllerrä liikenteessä. Ajan kaikkien lätsäpäisten miesoletettujen ohi, jotka yleensä vielä ajelevat joillain riisikupeilla.

Vierailija
244/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alinopeutta veivaavat kuskit ovat niitä, jotka edesauttavat kolarien syntymistä. Joskus on kiire, joskus ei, mutta voisiko ottaa kanssakulkijat huomioon siinä, ettei sitä saamarin letkaa vedä perässään, kun ei ohikaan välttis pääse?! Mikä siinä ajamisessa normaalilla nopeudella hyvällä kelillä suoralla tiellä on niin vaikeaa? 

Alinopeus on sama kuin nopeusrajoitusten mukaan ajamista eli liikennesääntöjen mukaan ajamista. Letkat ei synny sen takia että joku ajaa nopeusrajoitusten mukaan vaan letkat muodostuvat heidän takia jotka ajavat ylinopeutta eli yli suurimman sallitun nopeuden. 

Traktorimiehenä kiistän väitteesi, oikein mukavasti muodostuu letkaa taakse.

Vierailija
245/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on sähköauto, jossa riittää potkua etanoiden ripeään ohitukseen.

Vierailija
246/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onhan nää kyllä noloja nää pellet, jotka on sitä mieltä kaikkien pitäisi ajaa ylinopeutta, jotta he pääsee ajamaan ylinopeutta. Monella niistä on A- tai B-merkkinen auto, mutta kyllä näitä idiootteja muidenkin merkkien ratista löytyy.

Siinä on jotain samaa kuin liikennekulttuurissa itärajan takana. Tosimies ajaa aina ylinopeutta ja kaasun höllääminen on heikkouden merkki ja sitä rataa. Youtube on täynnä tuollaisten tyyppien kohellusta.

Onko näillä peeloilla niin heikko itsetunto, että sitä pönkittää tuolla liikenteessä vai mistä tuossa on kyse? Normaalijärjellä varustettua ihmistä luulis hävettävän tuollainen ajotyyli. Mutta ei, näitä oman elämäsä ruusperejä se ei haittaa. Luulevat olevansa erinomaisia kuskeja. Huh.

Ei ole tarvetta ajaa ylinopeutta. Mutta aja nyt sitä nopeutta mitä taulussa on kun keli tai ajoneuvosi tyyppi ei estä ajamasta.

Vierailija
247/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu ja iltapäivä 3-tiellä Vantaalla vasen kaista on täynnä kärsä toisen persiissä kiinni olevia ajamassa ylinopeutta, kun oikealla kaistalla jono etenee suurinta sallittua. Ilmankos on harva se viikko muutaman auton ketjukolareita - vasemmalla kaistalla suoralla tiellä.

Eihän tuo ole täyspäisen tapa toimia. Varsinkin pakukuskit ovat syvältä paikasta johon päivä ei paista. Ruotsalaisen tuttuni nimitys noille oli stressputte. Suomeksi stressipossu.

Vaikka ajan suurinta sallittua ihan GPS:n mukaan niin aina jostakin löytyy noita perskärpäsiä. Varmaan kiroilevat mielessään alinopeutta, kun en aja ylinopeutta...idiootit.

Vierailija
248/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran ajoin töistä kotiin, ajoin 50 alueella 50 ja nopeusrajoitus tippui 40 niin tiputin vauhtini 40. Takanani roikkui varmaan metrin päässä audi tt, no mä aloin sitten ajamaan niin reunassa että pölypilvi nousi ja kiviä rupes lentämään. Tämä kyseinen audi tt ohitti minut niin kovaa kuin se auto kulki. Se ajoi varmaan 100m ja sitten tuli seuraava auto eteen, sitten se kääntyi kotipihalle. Ajoin uudestaan siitä ohi ja auto oli yhä kotipihalla. 

Oliko kyseisellä audi tt kuskilla niin kova kiire kotiin? 

Varmaan jotkut haluaa kokeilla autonsa tehoja ja kiihdytellä ja ohitella ihan turhaan. Itsellä ei ole moista tarvetta ole ollut ikinä kun alkuaikojen autoina oli kuplia ja autourheiluja aloitettiin harrastaa aika nuorina, ei ollut tarvettä kaahailla kaduilla. Ihan järjettömiä ja turhiahan satojen heppojen henkilöautot normiliikenteessä ovatkin. Autoveron voisi porrastaa ajoneuvon tehon mukaan ainakin yksityiskäytössä. Se myös ohjaisi autokantaa ympäristöystävällisempään suuntaan. Sata heppaa per tonni omapainoa riittää, mihin enempää tarvitaan. Olen tykännyt tehokkaista autoista aina mutta en tehojen vaan mukavuuden takia, tehokkaat autot ovat yleensä isompia ja kaikilla herkuilla. Automaatti ja riittävästi tehoa niin ei tarvi rääkätä autoa.

Eikö niitä autojen tehoja voi mennä kokeilemaan suljetulle radalle missä ei ole muita autoilijoita? Suomessa pärjää liikenteessä autolla mikä kulkee maksimissaan 120 ja tehoja riittää hyvin 50hp ellei joudu vetämään peräkärryä. 

Eipä ole ihme ettet uskalla ohittaa kuin traktoreita. 300 heppaa ja 500Nm on minimit. Huippunopeutta ei niin hirveesti tartte, mutta kiihtyvyys vaikka satasen vauhdista on turvallisuutta.

Uskallan ohitella mutta en näe ohittamisessa mitään järkeä. Radalla mä olen ajanut kilpa-autolla 280km/h kymiringillä. 

OK. Mä olen ajanut autobahnilla 286 km/h

Vierailija
249/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

140 vakkariin ja motarin vasen kaista.

t. sähköautokuski

Tieliikennelain mukaan pitää ajaa aina oikeanpuolimmaista kaistaa. Vasenta kaistaa käytetään vain ohittamiseen, sinne ei jäädä roikkumaan, ei vaikka ajaisit 160 km/h

Vierailija
250/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen autossa äänikirjoja yms. enkä näe koskaan mitään tarvetta ohittaa ellei edessä ole traktori tai mopoauto tms. jonka vauhti on 20km/h alle rajoituksen. Mulle on ihan sama ollaanko perillä 10 sekkaa aikaisemmin vai myöhemmin - ja niin on aikuisten oikeasti ihan jokaiselle. 

Typerin ihmislaji mitä maa päällään kantaa on nämä jotka painaa väkisin ohi aamuruuhkassa ja kuitenkin niiden (auton) ruma perse on edessä seuraavissa liikennevaloissa. 

Vierailija
251/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta Euroviisut! 

Vierailija
252/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaa vauhtia ajavan auton perässä ajaja voi ajaa kovaa,mutta jos on tiellä  tutka,niin välähtää edessäolevalle. Takana tuleva voi jarrutella vauhtinsa sopivaksi.

Vierailija
253/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alinopeutta veivaavat kuskit ovat niitä, jotka edesauttavat kolarien syntymistä. Joskus on kiire, joskus ei, mutta voisiko ottaa kanssakulkijat huomioon siinä, ettei sitä saamarin letkaa vedä perässään, kun ei ohikaan välttis pääse?! Mikä siinä ajamisessa normaalilla nopeudella hyvällä kelillä suoralla tiellä on niin vaikeaa? 

"Alinopeutta veivaavat kuskit ovat niitä....."

- Voisitkos vielä määritellä, mitä tarkoitat "alinopeudella"  ??

[😎]

Alinopeudella ajavia , eli nopeusrajoituksia  alemmalla nopeudella syystä tai toisesta ajavia ihmisiä on tuolla tienpäällä yllätävän paljon. Lisäksi autojen mittarivääristymät saavat jotkin kuljettajat himmailemaan tarpeettomasti. Pelisilmää edelleen peräänkuulutan.

Tätä pitäisi kysyä joltain alan virkamieheltä, poliiseilta tai aiheeseen perehtyneeltä lakimieheltä. Vaikka perässäni on jonoa ja autoni nopeusmittari näyttää suurinta sallittua nopeutta ja navigaattori pari, kolme kilsaa tunnissa vähemmän, onko minulla lain mukaan oikeus ajaa nopeusmittarin mukaan ylinopeutta? Kumpaan voin luottaa, navigaattoriin vai nopeusmittariin? Voiko minua syyttää ns. (olemattomasta ) alinopeudesta jos kerran autoni mittari näyttää maksimivauhtia. Missä menee raja? Hiljattainhan tuli kommenttia poliisista että yhtään ei ole joustoa enää ylinopeuksissa. 

No mutta näistä hätähousuista on tosiaan se yli kahden miljoonan kilsan kokemus. Se on ihmisen temperamentti. Minä ensin ja aina on kiire vaikka sinne kaupungin ensimmäisiin liikennevaloihin. Yksi neuvo auttaa aina. Lähde kymmenen minuuttia aikaisemmin matkaan. Poimosi tai asiakkaasikinarvostavat sinua enemmän.968

GPS on tarkka, auton mittari näyttää, mitä näyttää. Auton mittariin vaikuttaa mm. rengaskoko. Jos sinulla on kesä- ja talvirenkaat eri kokoisilla vanteilla ja eri profiilin renkailla, mittarivirhe on eri näille renkaille. Kannattaa luottaa GPS:n antamaan lukemaan. 

Olen erittäin kokenut merenkävijä ja käyttänyt GPS:ää siitä lähtien, kun niitä rupesi tulemaan siviilikäyttöön. Nykysysteemien tarkkuus on todella hyvä ja itänaapurin häirintä kohdistuu lähinnä ilmailuun ja esimerkiksi merialueilla emme tuttujeni kanssa ole havainneet olennaista häirintää. Esimerkiksi viime viikonloppuna Helsingin edustalla sijaintitiedot pitivät merellä hyvin paikkansa, vaikka ilmailua häirittiin GPS Jam -karttojen mukaan. 
https://gpsjam.org
https://gpswise.aero/map

Vierailija
254/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[😎]

Alinopeudella ajavia , eli nopeusrajoituksia  alemmalla nopeudella syystä tai toisesta ajavia ihmisiä on tuolla tienpäällä yllätävän paljon. Lisäksi autojen mittarivääristymät saavat jotkin kuljettajat himmailemaan tarpeettomasti. Pelisilmää edelleen peräänkuulutan.

Mahdatko tietää että lähes kaikki ajaa ihan tietoisesti alinopeutta koska he haluavat noudattaa liikennesääntöjä? Itse ajan alinopeutta lähes aina koska en halua ajaa ylinopeutta koska ylinopeus on sääntöjen vastaista. Oma nopeus on maksimissaan suurin sallittu nopeus tai noin 5km/h alle suurimman sallitun nopeuden. 

Vedän usein letkaa perässäni ja naureskelen teille hätähousuille. 

kusipää

Vierailija
255/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[😎]

Tätä pitäisi kysyä joltain alan virkamieheltä, poliiseilta tai aiheeseen perehtyneeltä lakimieheltä. Vaikka perässäni on jonoa ja autoni nopeusmittari näyttää suurinta sallittua nopeutta ja navigaattori pari, kolme kilsaa tunnissa vähemmän, onko minulla lain mukaan oikeus ajaa nopeusmittarin mukaan ylinopeutta? Kumpaan voin luottaa, navigaattoriin vai nopeusmittariin? Voiko minua syyttää ns. (olemattomasta ) alinopeudesta jos kerran autoni mittari näyttää maksimivauhtia. Missä menee raja? Hiljattainhan tuli kommenttia poliisista että yhtään ei ole joustoa enää ylinopeuksissa. 

No mutta näistä hätähousuista on tosiaan se yli kahden miljoonan kilsan kokemus. Se on ihmisen temperamentti. Minä ensin ja aina on kiire vaikka sinne kaupungin ensimmäisiin liikennevaloihin. Yksi neuvo auttaa aina. Lähde kymmenen minuuttia aikaisemmin matkaan. Poimosi tai asiakkaasikinarvostavat sinua enemmän.968

"ja autoni nopeusmittari näyttää suurinta sallittua nopeutta ja navigaattori pari, kolme kilsaa tunnissa vähemmän, onko minulla lain mukaan oikeus ajaa nopeusmittarin mukaan ylinopeutta?"

Kysymys tekoälylle:  "auton nopeusmittari näyttää lakisäänteisesti liikaa?"

Kyllä, olet aivan oikeassa. Autojen nopeusmittarit on lain mukaan säädetty näyttämään hieman todellista nopeutta enemmän, ja ne näyttävät lähes poikkeuksetta liikaa. [1, 2]

Tässä keskeiset asiat aiheesta:

Lakisääteinen vaatimus: auton nopeusmittari näyttää lakiosäänteisesti liikaa Eurooppalaisen direktiivin mukaan mittari saa näyttää enintään 10 % + 4 km/h liikaa. Esimerkiksi 80 km/h mittarilukemalla todellinen nopeus voi olla vain 69–80 km/h.
 - - 

Nopeusmittari vs. GPS-nopeus:  Kumpikin voi näyttää väärin, mutta lähtökohtaisesti auton nopeusmittari näyttää jo lakisääteisesti liin suurta nopeutta.
 - - 

Tekoäly hallusinoi paljon. Kysy sama kysymys viideltä eri mallilta ja oheista malli hakemaan viimeisin tieto netistä. 

GPS on tarkka. 

Vierailija
256/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. sähköautokuski

Tieliikennelain mukaan pitää ajaa aina oikeanpuolimmaista kaistaa. Vasenta kaistaa käytetään vain ohittamiseen, sinne ei jäädä roikkumaan, ei vaikka ajaisit 160 km/h

Laki ei kuitenkaan määrittele montako autoa saa ohittaa kerralla tai kauanko ohitus saa kestää joten kyllä siellä vasemmalla voi pysytellä ihan niin pitkään kun autoja tulee perä edellä vastaan. Ja 140km/h vakkarissa niitä tulee.

Vierailija
257/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoin juuri kuudenkympin alueella mittarin näyttäen 64 km/h. Jonkun firman pakettiauto tuli aivan perään kiinni pitkäksi aikaa. Sitten, kun viereen tuli hetkeksi "kiihdytyskaista" (vaikka emme moottoritiellä olleetkaan), pakettiauto ohitti minut kiireesti oikealta.

Mikä ihmisiä vaivaa? Nopeusrajoitus on nimensä mukaisesti rajoitus siihen nopeuteen, eli tässä tapauksessa kuuteenkymppiin. Minäkin ajoin varmaan jo ylinopeutta, en ole varma autoni mittarivirheestä.

Ei sinun tehtäväsi ole leikkiä poliisia. Jos joku haluaa ajaa ylinopeutta ja rikkoa lakia, niin sitten hän tekee niin ja ottaa riskin rangaistuksesta. 

Vierailija
258/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[😎]

GPS on tarkka, auton mittari näyttää, mitä näyttää. Auton mittariin vaikuttaa mm. rengaskoko. Jos sinulla on kesä- ja talvirenkaat eri kokoisilla vanteilla ja eri profiilin renkailla, mittarivirhe on eri näille renkaille. Kannattaa luottaa GPS:n antamaan lukemaan. 

Olen erittäin kokenut merenkävijä ja käyttänyt GPS:ää siitä lähtien, kun niitä rupesi tulemaan siviilikäyttöön. Nykysysteemien tarkkuus on todella hyvä ja itänaapurin häirintä kohdistuu lähinnä ilmailuun ja esimerkiksi merialueilla emme tuttujeni kanssa ole havainneet olennaista häirintää. Esimerkiksi viime viikonloppuna Helsingin edustalla sijaintitiedot pitivät merellä hyvin paikkansa, vaikka ilmailua häirittiin GPS Jam -karttojen mukaan. 
https://gpsjam.org
https://gpswise.aero/map

Kyllä tuolla itärajan pinnassa navin mukaan ajettiin pitkin metsää ja järviä.

Vierailija
259/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[😎]

"ja autoni nopeusmittari näyttää suurinta sallittua nopeutta ja navigaattori pari, kolme kilsaa tunnissa vähemmän, onko minulla lain mukaan oikeus ajaa nopeusmittarin mukaan ylinopeutta?"

Kysymys tekoälylle:  "auton nopeusmittari näyttää lakisäänteisesti liikaa?"

Kyllä, olet aivan oikeassa. Autojen nopeusmittarit on lain mukaan säädetty näyttämään hieman todellista nopeutta enemmän, ja ne näyttävät lähes poikkeuksetta liikaa. [1, 2]

Tässä keskeiset asiat aiheesta:

Lakisääteinen vaatimus: auton nopeusmittari näyttää lakiosäänteisesti liikaa Eurooppalaisen direktiivin mukaan mittari saa näyttää enintään 10 % + 4 km/h liikaa. Esimerkiksi 80 km/h mittarilukemalla todellinen nopeus voi olla vain 69–80 km/h.
 - - 

Nopeusmittari vs. GPS-nopeus:  Kumpikin voi näyttää väärin, mutta lähtökohtaisesti auton nopeusmittari näyttää jo lakisääteisesti liin suurta nopeutta.
 - - 

Tekoäly hallusinoi paljon. Kysy sama kysymys viideltä eri mallilta ja oheista malli hakemaan viimeisin tieto netistä. 

GPS on tarkka. 

GPS on niin äärettömän tarkka että Primorskin koordinaateilla päätyy välillä Kouvolaan.

Ihan oikeassa tekopälli on, kyllä GPS:kin (joskus) voi väärin näyttää.   Oma urheilukello ilmottelee säännöllisesti 5-10km/h todellista nopeutta suurempia hetkellisiä nopeuksia, vaikka keskimäärin varsin tarkka onkin. 

Vierailija
260/531 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. sähköautokuski

Laki ei kuitenkaan määrittele montako autoa saa ohittaa kerralla tai kauanko ohitus saa kestää joten kyllä siellä vasemmalla voi pysytellä ihan niin pitkään kun autoja tulee perä edellä vastaan. Ja 140km/h vakkarissa niitä tulee.

Ei voi, jos on muuta liikennettä, tai jos joku tulee takaa kovempaa

3 (17.12.2020/1040)Tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet

Vaaran ja vahingon välttämiseksi tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta.

Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata.

19 Ajoneuvon paikka ajoradalla

Ajoneuvolla on kaksisuuntaisella ajoradalla ajettava muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen niin lähellä ajoradan oikeaa reunaa kuin turvallisuutta vaarantamatta on mahdollista.

Jos ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa, ajoneuvolla on ajettava oikeanpuoleisimmalla ajokaistalla taikka muulla ajokaistalla, jos siitä ei aiheudu vaaraa eikä haittaa. Kaistaa ei saa vaihtaa tarpeettomasti.

Ajoneuvoa ei saa ajaa vastaan tulevalle liikenteelle tarkoitetulla ajokaistalla, jos tässä laissa ei toisin säädetä.

Kaksisuuntaisella ajoradalla oleva ajosuunnat erottava koroke tai muu vastaava laite on ajoneuvolla sivuutettava oikealta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan