Arto Satonen: "Vaalivoitto ei takaa SDP:n hallituspaikkaa vaan kokoomus aikoo tehdä vallankaappauksen"
Oikeisto ei kunnioita demokratiaa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9f7b6848-0b29-47ec-a4f9-d3a0a4ba7…
Kommentit (283)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kok,kepu ja ps yhteensä helposti 50% kun taas temarit ja vassemmistoliitonloiset max 35% yhteensä. Riippuu täysin kokoomuksesta ja demareista tuleeko sinipuna vai oikeistohallitus. Kepu voi lähteä pelleilee vasemmistohallitukseen mutta jälkeen menettävät äänensä kokoomukselle ja perussuomalaisille.
Suomeen ei voi tulla oikeistohallitusta, sillä Suomen politiikassa ei ole oikeistoa, eikä oikeistopuolueita.
SDP on oikeistopuolue, Kokoomus äärioikeistopuolue ja persut ultraäärioikeistopuolue.
Väärin.
SDP on Keskusta-Vasemmistolainen puolue.
Kokoomus on Keskusta-Oikeistolainen puolue.
Persut ovat Keskusta-Oikeistolainen puolue.
Siis onko kokoomuksesa näin sekopäistä porukkaa? Tuli yllätyksenä. Vahvistaa sitä, että en voi enää ääntäni heille antaa tämän elämän aikana.olen ollut liikkuva äänestäjä, mutta pari puoluetta on pelannutjulkisilla lausunnoilla itsensä ulos omasta äänestyspoolistani.
Mielenkiintoinen vuosi edessä ennen vaaleja. Itse olen seurannut politiikkaa jo pidemmän aikaa niin tiedän kyllä mitä puoluetta äänestän, ja nämä kolme vuotta on vain vahvistanu valintaani. Yleensähän ennen vaaleja luvataan esim että köyhiltä ei leikata tai että 100 000 uutt työpaikkaa ym. vaalikeskustelut otan lähinnä viihteenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satosen on turha keksiä sääntöjä uudelleen.
Ensin vaalivoittaja. (oletettavasti SDP:n) pomooletettavasti Lindtman) nimitetään hallitustunnustelijaksi ja toki Kokoomusta ja Kepua houkutellaan kaveriksi. Pakko ei ole tulla.
Sitten jos SDP ei saa hallitusta muodostettua on ehkä Kokoomuksen vuoro - ja SDP:n ja Kepun ei ole mikään pakko suostua. Kokoomuksen uskottavuutta syö orpo lapanen jonka muodostama hallitus olisi yhtä vetelä ja tahdoton kuin pomonsa.
Satonen luottaa liikaa kepuun. Jos kepu lähtee vehkeilyyn, se voi vaatia pääministerin salkun ja kokoomuksen on suostuttava. Ei kai mikään puolue lähde Orpon hallitukseen kun ei ole pakko. Persujenkin on pakko jäädä oppositioon kun ei ole äänestäjiä.
Kyllähän kepun silmänkääntötemppuja on saatu seurata jo pitkään. Tottakai ne lähtee vehkeilemäån kokoomuksen kanssa, peli on jo käynnissä. Kepu on vehkeillyt aina, selän takana toimivat likaisella pelillä.
Olet valehtelija. Kokoomus ja persut vehkeilivät vuonna 2019 Orpon aloitteesta estääkseen Rinteen pääministeriyden.
Perskokkareet aneli keskustaa omaan hallitukseensa, mutta keskusta ei halunnut samaan hallitukseen ja hyvä niin.
Kokoomus ja demarit on olleet monessa hallituksessa yhdessä, esim Lipposen 1995-2003 ja Kataisen 2011-2015. Keskustalla on oikeus mennä hallitukseen jos se niin päättää aivan kuten on muillakin puolueilla, se ei ole mitään kieroilua.
Äänestämme vasemmistoa. Ketkähän kokoomuksesta ei pääse enää kansanedustajiksi?
Vierailija kirjoitti:
Äänestämme vasemmistoa. Ketkähän kokoomuksesta ei pääse enää kansanedustajiksi?
Alle vuosi enää töitä heillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tällainen oikeistokaappaus tehdään nykyisien kannatusprosenttien aikana, niin siiten ei riitä enää ostoboikotti vaan alan sabotoimaan maata. Vähintään niin, että muutan fugeen ja käyn siellä Kelan piikkiin sairastamassa.
Suomessa ei ole oikeistoa.
On vaikka kuinka muuta selittelet.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus meinaa siis marssia demokratian ja vaalituloksen ylitse. Sinällään en pöyristy, kun Satosen on oppinut tuntemaan.
Ei meinaa kuten sinulle jo äsken selitettiin. Miksi valehtelet tahallasi?
Koska olen vasemmistolainen, tietenkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska palstavasemmistolaisten luetunymmärtäminen on lapsen tasolla, setä kertoo teille mitä Arto tarkoittaa. Eli sitä, että hallituksen muodostamiseen tarvitaan enemmistö eduskunnassa ja SDP:n voi olla vaikeaa saada sellainen aikaan hallitusneuvotteluissa nykyisellä linjallaan.
Suomessa on perinteisesti kunnioitettu äänestystulosta ja eniten ääniä saanut puolue muodostaa hallituksen. Kakkoseksi tullut voidaan pudottaa pois, kuten nytkin tehtiin, mutta voittajaa ei taideta sentään olla pudotettu kuin jossain 30-luvun Saksassa ja sielläkin meni vtuiksi.
Muodostaa toki. Ja kaatuu samantien, koska ei pysty muodostamaan enemmistöhallitusta. Jonka jälkeen seuraavaksi suurin lähtee yrittämään jne.
Vierailija kirjoitti:
Mammoilla taas ei nähtävästi ole mitään käsitystä siitä, mitä oikeisto a vasemmisto edes tarkoittavat.
Tuleeko se sinulle jonkinlaisena yllätyksenä? Jos tätä palstaa on vähänkään lukenut niin pitäisi olla täysin selvää että marmorilla ei noin ylipäätään ole juuri mitään käsitystä yhtään mistään. Tällä palstalla on ylivoimaisesti tyhmimmät ihmiset mihin olen koskaan törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtälainen oikeus Kokoomuksella on pidättäytyä hallitusyhteistyöstä joidenkin puolueiden kanssa kuin demareillakin. Ei siitä kannata vetää mitään punaraivareita.
Kuka niitä edes haluaa seuraavaan hallitukseen?
Demareitako? Ei kukaan.
Demareita kyllä, kokoomusta ei koskaan enää.
Kokoomus on seuraavassa hallituksessa. Demareista en menisi vannomaan. Mutta ettehän te ÄO40 mammelit sellaisesta mitään ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa äärioikeistolaiselta reroriikalta.
Suomessa tosin ei ole äärioikeistoa.
Kyllä on, toveri.
Suomen politiikassa ei tosin ole.
Politiikassa myös. Kutsutaan persuiksi.
Persut edustavat Keskusta-Oikeistoa.
Kansallissosialismin ihannointi ei ole keskusta-oikeistoa.
Tämän jankkaajan mielestä on. Toisaalta koko jankkaamisensa on sen verran absurdia että ihan hirveästi järkeä ei häneltä kannata odottaa.
Kansallissosialismin ihannointi on äärivasemmistolaisuutta.
Sillä ei ole mitään käytännön merkitystä, omistaako joku myyttinen "arjalainen" vai "proletaari", kaikki työvälineet.
Kuten sanottua, te äärioikeistolaiset olette todella luovia pötypuheidenne kanssa.
Te vassarit puolestanne olette aika saatanan tyhmiä, jos sinä olet jollain tapaa edustava otos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa äärioikeistolaiselta reroriikalta.
Suomessa tosin ei ole äärioikeistoa.
Kyllä on, toveri.
Suomen politiikassa ei tosin ole.
Politiikassa myös. Kutsutaan persuiksi.
Persut edustavat Keskusta-Oikeistoa.
Persut ovat Purran Pullo-uhon ansiosta siirtyneet äärioikealle. Ovat nykyään NSDAP:n henkisiä äpäriä, IKL:N ja Lapuan Liikkeen seuraajia ja Yhtenäisen Venäjän ja MAGAN apupuolue.
Persut edustavat edelleen Keskusta-Oikeistolaisuutta.
Suomessa ei ole äärioikeistoa.
NSDAP taas edusti äärivasemmistolaista ja rasistista sosialismia.
Olette te äärioikeistolaiset kyllä luovia noiden pötypuheidenne kanssa.
Sinulla ei edes ole mitään käsitystä siitä, mitä äärioikeisto edes tarkoittaa.
Enemmän kyllä kuin sinulla, jankkaaja.
-eri
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mammoilla taas ei nähtävästi ole mitään käsitystä siitä, mitä oikeisto a vasemmisto edes tarkoittavat.
Tuleeko se sinulle jonkinlaisena yllätyksenä? Jos tätä palstaa on vähänkään lukenut niin pitäisi olla täysin selvää että marmorilla ei noin ylipäätään ole juuri mitään käsitystä yhtään mistään. Tällä palstalla on ylivoimaisesti tyhmimmät ihmiset mihin olen koskaan törmännyt.
Puhuitko itsestäsi
Vierailija kirjoitti:
Alkaa olla puheet sitä tasoa, että onneksi meillä ei ole samanlainen äänestyssysteemi kuin Yhdysvalloissa. Muuten kokoomus siirtelisi äänestysrajoja hullun innolla.
Jos kokoomus alkaa jo vuotta aiemmin suunnitella, että miten demarit pelataan pois, niin alkaa olla äänestäjillä aika alkaa suunnitella miten oikeisto pidetään pois hallituksesta.
Ei ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt taitaa faktojen valossa olla Satosen elämässä viimeinen oikeistohallitus. Sen verran on leukaa kertynyt.
Suomessa tosin ei ole oikeistohallitusta.
Tosin Suomessa on oikeistohallitus ja sen osaamattomuus todettu moneen kertaan.
Väärin. Suomessa ei edelleenkään ole oikeistohallitusta. Ei ole koskaan ollutkaan.
Kyllä on. On ollut ennenkin ja on ikävä kyllä myös nyt.
Väärin. Suomessa ei ole oikeistohallitusta. Ei ole koskaan ollutkaan.
Kyllä on.
Väärin. Suomessa ei ole oikeistohallitusta. Ei ole koskaan ollutkaan, eikä tule olemaankaan.
Ei ensi vaalien jälkeen oikeistohallitusta enää tule, siitä olemme samaa mieltä. Perskokkareet on valtansa käyttäneet.
Suomessa ei ole koskaan edes ollut oikeistohallitusta.
Nykyhallitus on jo lähellä äärioikeistolaista.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos seuraavien vaalien jälkeen jotenkin tulisi oikeistohallitus, se veisi ihmisiltä lopunkin uskon niin politiikkaan kuin koko Suomeen. Anarkia on lähellä, jos vaalitulosta ei kunnioiteta.
Jos oikeistohallitus on enemmistöhallitus, niin kerros nyt tolvana ihan omin sanoin että miten se ei olisi vaalituloksen kunnioittamista?
Toivottavasti Harkimon puolue pärjää sen verran että pysyy kuvioissa, Harkimo on piristynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kaikki puolueet ovat pohjimmiltaan marxisti-leninistisiä.
Oletko aina ollut yhtä typerä, vai onko vaatinut treeniä? M52
Kaikkien lempi palstasimppikin päätti sitten kunnioittaa meitä säälipillun kerjuullaan.
SDP on oikeistopuolue, Kokoomus äärioikeistopuolue ja persut ultraäärioikeistopuolue.