Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arto Satonen: "Vaalivoitto ei takaa SDP:n hallituspaikkaa vaan kokoomus aikoo tehdä vallankaappauksen"

Kommentit (283)

Vierailija
221/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satosen on turha keksiä sääntöjä uudelleen.

 

Ensin vaalivoittaja. (oletettavasti SDP:n) pomooletettavasti Lindtman) nimitetään hallitustunnustelijaksi ja toki Kokoomusta ja Kepua houkutellaan kaveriksi. Pakko ei ole tulla.

Sitten jos SDP ei saa hallitusta muodostettua on ehkä Kokoomuksen vuoro - ja SDP:n ja Kepun ei ole mikään pakko suostua. Kokoomuksen uskottavuutta syö orpo lapanen jonka muodostama hallitus olisi yhtä vetelä ja tahdoton  kuin pomonsa.

Vierailija
222/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkaa samaa linjaa kuin mitä Orpo puhui syksyllä. Hän aikoo jatkaa pääministerinä eikä aio sallia tulevan seuraavaa hallitusta poimimaan hedelmiään, eli työnsä tuloksia, kun on laittanut Suomen kuntoon. 

Petteri, jos kuka, on low hanging fruit. Ensi vaalitentissä on viinirypäleen kohtalo, kun kaikki muut tallovat mistään tietämättömän nössykän jalkoihinsa.

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei demareista ole hallitusjohtoon. Jotta Lindtman saisi oikeistopuolueen tuekseen, joka on pakko saada, pitäisi pelata demareiden oikeaa siiveä. Mutta Krista Kiurut ja Mäkyset puukottavat sitten selkään sen minkä kykenevät ja kaatavat koko puolueen. Vasemmistosiiven mukaan, jos mennään, kukaan oikeistopuolueista ei suostu mukaan. 

Suomessa ei ole oikeistopuolueita.

”Jos kerrot tarpeeksi suuren valheen ja toistat sitä, ihmiset uskovat sen lopulta. ”
- Goebbels 

Sitähän ne vassarit tekevät.

Suomessa ei ole oikeistoa -jankkaaja näköjään uskoo, että aikaa myöten valhe muuttuu totuudeksi. Eiköhän noi konstit jo tunnisteta. 

Ei ole kyse uskomuksista. Menkääs mammat takaisin kouluun.

Niin, kyllähän tuota konstia on paljonkin käytetty sinimustissa piireissä ja tutkittu tiedepiireissä, että ei se uskon asia ole 

Vierailija
224/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt taitaa faktojen valossa olla Satosen elämässä viimeinen oikeistohallitus. Sen verran on leukaa kertynyt.

Suomessa tosin ei ole oikeistohallitusta.

Tosin Suomessa on oikeistohallitus ja sen osaamattomuus todettu moneen kertaan.

Väärin. Suomessa ei edelleenkään ole oikeistohallitusta. Ei ole koskaan ollutkaan.

Kyllä on. On ollut ennenkin ja on ikävä kyllä myös nyt.

Väärin. Suomessa ei ole oikeistohallitusta. Ei ole koskaan ollutkaan.

Kyllä on.

Väärin. Suomessa ei ole oikeistohallitusta. Ei ole koskaan ollutkaan, eikä tule olemaankaan.

Ei ensi vaalien jälkeen oikeistohallitusta enää tule, siitä olemme samaa mieltä. Perskokkareet on  valtansa käyttäneet. 

Suomessa ei ole koskaan edes ollut oikeistohallitusta.

Kokkarit kertoo olevansa oikeistopuolue ja persut menee heistä kaukaa oikealta ohi. Ennen vaaleja sitä ei kaikki tajunneet. ”Pienituloisilta ei leikata” 😂

Vierailija
225/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole oikeistoa, ja oikeistolla ei ole mitään demokratiaa vastaan.

Eikä Maa ole myöskään pyöreä planeetta vaan litteä.

Vierailija
226/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt taitaa faktojen valossa olla Satosen elämässä viimeinen oikeistohallitus. Sen verran on leukaa kertynyt.

Suomessa tosin ei ole oikeistohallitusta.

Tosin Suomessa on oikeistohallitus ja sen osaamattomuus todettu moneen kertaan.

Väärin. Suomessa ei edelleenkään ole oikeistohallitusta. Ei ole koskaan ollutkaan.

Kyllä on. On ollut ennenkin ja on ikävä kyllä myös nyt.

Väärin. Suomessa ei ole oikeistohallitusta. Ei ole koskaan ollutkaan.

Kyllä on.

Väärin. Suomessa ei ole oikeistohallitusta. Ei ole koskaan ollutkaan, eikä tule olemaankaan.

Ei ensi vaalien jälkeen oikeistohallitusta enää tule, siitä olemme samaa mieltä. Perskokkareet on  valtansa käyttäneet. 

Suomessa ei ole koskaan edes ollut oikeistohallitusta.

Kokkarit kertoo olevansa oikeistopuolue ja persut menee heistä kaukaa oikealta ohi. Ennen vaaleja sitä ei kaikki tajunneet. ”Pienituloisilta ei leikata” 😂

Muistan, miten ennen vaaleja persutrollit jankuttivat, miten persut on keskustaa, ja vaalien jälkeen riekkuivat, että "siitäs saitte, vasemmisto, oikeisto voitti taas".

Se oli ihan selvä taktiikka, mikä ei tule tepsimään enää ikinä. Tämä hallitus on näyttänyt sen, että persut on yritysten puolella, työntekijää vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
227/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satosen on turha keksiä sääntöjä uudelleen.

 

Ensin vaalivoittaja. (oletettavasti SDP:n) pomooletettavasti Lindtman) nimitetään hallitustunnustelijaksi ja toki Kokoomusta ja Kepua houkutellaan kaveriksi. Pakko ei ole tulla.

Sitten jos SDP ei saa hallitusta muodostettua on ehkä Kokoomuksen vuoro - ja SDP:n ja Kepun ei ole mikään pakko suostua. Kokoomuksen uskottavuutta syö orpo lapanen jonka muodostama hallitus olisi yhtä vetelä ja tahdoton  kuin pomonsa.

Satonen luottaa liikaa kepuun. Jos kepu lähtee vehkeilyyn, se voi vaatia pääministerin salkun ja kokoomuksen on suostuttava. Ei kai mikään puolue lähde Orpon hallitukseen kun ei ole pakko. Persujenkin on pakko jäädä oppositioon kun ei ole äänestäjiä.

Vierailija
228/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
229/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain käsketty Kokoomusta ja Keskustaa menemään samaan hallitukseen demarien kanssa? Sdp ei tee vaalivoitollaan mitään, Vasemmistoliiton, vihreiden ja rkp:n riesan kanssa on turha haaveilla uudesta hallituspohjasta kun paikkaluku ei riitä.

Unohdit Keskustan.

Vierailija
230/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satosen on turha keksiä sääntöjä uudelleen.

 

Ensin vaalivoittaja. (oletettavasti SDP:n) pomooletettavasti Lindtman) nimitetään hallitustunnustelijaksi ja toki Kokoomusta ja Kepua houkutellaan kaveriksi. Pakko ei ole tulla.

Sitten jos SDP ei saa hallitusta muodostettua on ehkä Kokoomuksen vuoro - ja SDP:n ja Kepun ei ole mikään pakko suostua. Kokoomuksen uskottavuutta syö orpo lapanen jonka muodostama hallitus olisi yhtä vetelä ja tahdoton  kuin pomonsa.

Noinhan tuo menee. Riippuu hyvin paljon vaalituloksesta. 


Lindtmanin pitäisi pystyä saamaan mahdollisimman paljon vasemmistoblokin äänistä SDPn laariin koska mitä heikompi Vasemmistoliitto sen parempi Llndtmanille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
231/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kok,kepu ja ps yhteensä helposti 50% kun taas temarit ja vassemmistoliitonloiset max 35% yhteensä. Riippuu täysin kokoomuksesta ja demareista tuleeko sinipuna vai oikeistohallitus. Kepu voi lähteä pelleilee vasemmistohallitukseen mutta jälkeen menettävät äänensä kokoomukselle ja perussuomalaisille.

Vierailija
232/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kok,kepu ja ps yhteensä helposti 50% kun taas temarit ja vassemmistoliitonloiset max 35% yhteensä. Riippuu täysin kokoomuksesta ja demareista tuleeko sinipuna vai oikeistohallitus. Kepu voi lähteä pelleilee vasemmistohallitukseen mutta jälkeen menettävät äänensä kokoomukselle ja perussuomalaisille.

Suomeen ei voi tulla oikeistohallitusta, sillä Suomen politiikassa ei ole oikeistoa, eikä oikeistopuolueita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
233/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kok,kepu ja ps yhteensä helposti 50% kun taas temarit ja vassemmistoliitonloiset max 35% yhteensä. Riippuu täysin kokoomuksesta ja demareista tuleeko sinipuna vai oikeistohallitus. Kepu voi lähteä pelleilee vasemmistohallitukseen mutta jälkeen menettävät äänensä kokoomukselle ja perussuomalaisille.

Kepu ei lähde toiseen lasten hallitukseen.

Niin siis kokoomuksen ja persujen? No toivottavasti ei! Demarien kanssa lähtee kyllä, se on varma juttu.

Vierailija
234/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos demarit voittaisi vaalit, eivätkä saisi ketään hallitukseen mukaan, niin yksinkö ne sen vähemmistö hallituksen perustaisivat ? 

Niinhän sä toivot. Siellä on ainakin keskusta ja vihreät. Sekä Spd.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
235/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa uutiset. Keskusta näkee yhteistyön Spd kanssa kun heille tämä kysely annettiin.

Vierailija
236/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purrakin ymmärtää että persujen kannattaisi lähentyä vasemmiston kanssa. Oikeistopörräys vei jo äänestäjät ja kohta myös hillot. Puolue on vaan hankala putsata öyhöttäjistä ja nasseista.

Vierailija
237/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valta on pääsä mutta vuoden päästä ovat mennyttä. Jäävät oppositioon. 

Vierailija
238/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta on ilmoittanut että se ei lähde perussuomalaisten kanssa hallitukseen, joten mitkä puolueet sitten hallituksen muodostavatkaan?

Vierailija
239/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä nyt hallituksessa nyhjäävät puolueet kokoomus, perussuomalaiset, kristilliset ja ruotsalaiset eivät saa tulevissa vaaleissa niin paljoa ääniä, että pystyisivät samalla porukalla hallituksen muodostamaan.

Vierailija
240/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoliitto voittaa ensi vaalit. Satonen voi muuttaa Suomesta kauas pois.

Minulla riittäisi, että mies katoaisi takaisin Sastamalaan harrastamaan kaltaistensa kanssa  politiikkaa. Täydennyksenä  ja toiveena seikka, että media unohtaisi koko miehen sinne vanhentumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi