Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arto Satonen: "Vaalivoitto ei takaa SDP:n hallituspaikkaa vaan kokoomus aikoo tehdä vallankaappauksen"

Kommentit (283)

Vierailija
241/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokoomus enää demokratian kannalla. Jos sdp voittaa niin tottakai demokratian mukaista on että sdp olisi pääministeripuolue. Satosen puheessa tiivistyy se kokoomuksen ylimielisyys jota on nähty koko hallituskauden ajan. 

Vierailija
242/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satosen on turha keksiä sääntöjä uudelleen.

 

Ensin vaalivoittaja. (oletettavasti SDP:n) pomooletettavasti Lindtman) nimitetään hallitustunnustelijaksi ja toki Kokoomusta ja Kepua houkutellaan kaveriksi. Pakko ei ole tulla.

Sitten jos SDP ei saa hallitusta muodostettua on ehkä Kokoomuksen vuoro - ja SDP:n ja Kepun ei ole mikään pakko suostua. Kokoomuksen uskottavuutta syö orpo lapanen jonka muodostama hallitus olisi yhtä vetelä ja tahdoton  kuin pomonsa.

Satonen luottaa liikaa kepuun. Jos kepu lähtee vehkeilyyn, se voi vaatia pääministerin salkun ja kokoomuksen on suostuttava. Ei kai mikään puolue lähde Orpon hallitukseen kun ei ole pakko. Persujenkin on pakko jäädä oppositioon kun ei ole äänestäjiä.

Kyllä persujen parikin kansanedustajaa riittää orpolle.

Ei niitä taas samoilla valheilla voi paria enempää tulla!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kokoomus enää demokratian kannalla. Jos sdp voittaa niin tottakai demokratian mukaista on että sdp olisi pääministeripuolue. Satosen puheessa tiivistyy se kokoomuksen ylimielisyys jota on nähty koko hallituskauden ajan. 

Ei perskokkareet kannata demokratiaa.

Vierailija
244/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä sama äärioikeiston hallitus vielä jatkaa, Suomea ei voi enää pelastaa. Tuho on nytkin niin syvä!

Vierailija
245/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus meinaa siis marssia demokratian ja vaalituloksen ylitse. Sinällään en pöyristy, kun Satosen on oppinut tuntemaan.

Vaalien suurin puolue aloittaa hallituksen muodostamisen. Oletuksena hallituksen muodostaja pyrkii enemmistöhallitukseen, jotta ehdotettu hallitus selviää ensimmäisestä luottamusäänestyksestä. YLE:n viimeisimmä gallupin mukaan jaettuna SDP saisi 47 paikkaa eli puolue tarvitsee noin 52-53 edustajaa hallituksen muistap uolueista. SDP ja PS ei mahdu samaan hallitukseen eli Kokoomus tai Keskusta tarvitaan mukaan ellei SDP lähtisi muodostamaan seitsemän puolueen hallitusta. Sateenkaarihallituksista on varsin huonot kokemukset. Todellinen paikkojako voi myös tehdä seitsemän puolueen hallituksesta todellisuudessa vähemmistöhallituksen.

 

Mikäli kulisseissa Kokoomus ja Keskusta sopivat yhteisrintamasta, niin SDP:n tilanne olisi tukala. Toisaalta Kokoomukselle olisi tarjolla viiden puolueen hallitus, jos edelleen pitäisi olla myös Perussuomalaiset mukana. 

 

SDP, Kokoomus ja Keskusta kolmistaan saisi enemmistöhallituksen kasaan. Keskustalle vaihtoehto olisi Vihreät+KD/RKP. Mutta Kokoomus tuskin innostuisi jäkimmäisestä ajatuksesta. Saati Vasemmistoliitosta, mikä saattaisi olla yksinään vaihtoehto Keskustalle. 

Vierailija
246/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satosen on turha keksiä sääntöjä uudelleen.

 

Ensin vaalivoittaja. (oletettavasti SDP:n) pomooletettavasti Lindtman) nimitetään hallitustunnustelijaksi ja toki Kokoomusta ja Kepua houkutellaan kaveriksi. Pakko ei ole tulla.

Sitten jos SDP ei saa hallitusta muodostettua on ehkä Kokoomuksen vuoro - ja SDP:n ja Kepun ei ole mikään pakko suostua. Kokoomuksen uskottavuutta syö orpo lapanen jonka muodostama hallitus olisi yhtä vetelä ja tahdoton  kuin pomonsa.

Satonen luottaa liikaa kepuun. Jos kepu lähtee vehkeilyyn, se voi vaatia pääministerin salkun ja kokoomuksen on suostuttava. Ei kai mikään puolue lähde Orpon hallitukseen kun ei ole pakko. Persujenkin on pakko jäädä oppositioon kun ei ole äänestäjiä.

Kyllähän kepun silmänkääntötemppuja on saatu seurata jo pitkään. Tottakai ne lähtee vehkeilemäån kokoomuksen kanssa, peli on jo käynnissä. Kepu on vehkeillyt aina, selän takana toimivat likaisella pelillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
247/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on omahyvästä puhetta. Että mä nautin, kun kokoomus häviää ja jää oppositioon ruikuttamaan. Ylpeys käy lankeumuksen eellä!

Demarit on 3vuotta yrittänyt kansan valitsemaa hallitusta kaataa, onko ne myös omahyväisiä? Demokratiaa?

Vierailija
248/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satosen on turha keksiä sääntöjä uudelleen.

 

Ensin vaalivoittaja. (oletettavasti SDP:n) pomooletettavasti Lindtman) nimitetään hallitustunnustelijaksi ja toki Kokoomusta ja Kepua houkutellaan kaveriksi. Pakko ei ole tulla.

Sitten jos SDP ei saa hallitusta muodostettua on ehkä Kokoomuksen vuoro - ja SDP:n ja Kepun ei ole mikään pakko suostua. Kokoomuksen uskottavuutta syö orpo lapanen jonka muodostama hallitus olisi yhtä vetelä ja tahdoton  kuin pomonsa.

Noinhan tuo menee. Riippuu hyvin paljon vaalituloksesta. 


Lindtmanin pitäisi pystyä saamaan mahdollisimman paljon vasemmistoblokin äänistä SDPn laariin koska mitä heikompi Vasemmistoliitto sen parempi Llndtmanille. 

Vasemmistoliitto tulee varmasti saamaan aikamoisen jytkyn todellisena vaihtoehtona nykyhallituksen köyhien kyykytykselle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
249/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kok,kepu ja ps yhteensä helposti 50% kun taas temarit ja vassemmistoliitonloiset max 35% yhteensä. Riippuu täysin kokoomuksesta ja demareista tuleeko sinipuna vai oikeistohallitus. Kepu voi lähteä pelleilee vasemmistohallitukseen mutta jälkeen menettävät äänensä kokoomukselle ja perussuomalaisille.

Kepu ei lähde toiseen lasten hallitukseen.

Hohhoijaa taas kerran. Jokainen "tyttöhallituksen" alkupään puheenjohtajista oli jo kolmekymppinen.

Vierailija
250/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on omahyvästä puhetta. Että mä nautin, kun kokoomus häviää ja jää oppositioon ruikuttamaan. Ylpeys käy lankeumuksen eellä!

Demarit on 3vuotta yrittänyt kansan valitsemaa hallitusta kaataa, onko ne myös omahyväisiä? Demokratiaa?

Joku ei tajua, että oppositiolla on lupa puhua. Ihan kuten persut mölisi koko edellisen hallituksen ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
251/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on omahyvästä puhetta. Että mä nautin, kun kokoomus häviää ja jää oppositioon ruikuttamaan. Ylpeys käy lankeumuksen eellä!

Demarit on 3vuotta yrittänyt kansan valitsemaa hallitusta kaataa, onko ne myös omahyväisiä? Demokratiaa?

Hallituksen haastaminen on opposition tehtävä, ellet satu tietämään.

Vierailija
252/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on omahyvästä puhetta. Että mä nautin, kun kokoomus häviää ja jää oppositioon ruikuttamaan. Ylpeys käy lankeumuksen eellä!

Demarit on 3vuotta yrittänyt kansan valitsemaa hallitusta kaataa, onko ne myös omahyväisiä? Demokratiaa?

Ja montako välikysymystä Marinin hallituksen kaatamiseksi tehtiin? Vain kokoomuksella ja persuilla on oikeus öyhöttömiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
253/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on omahyvästä puhetta. Että mä nautin, kun kokoomus häviää ja jää oppositioon ruikuttamaan. Ylpeys käy lankeumuksen eellä!

Demarit on 3vuotta yrittänyt kansan valitsemaa hallitusta kaataa, onko ne myös omahyväisiä? Demokratiaa?

Hallituksen haastaminen on opposition tehtävä, ellet satu tietämään.

Opposition tehtävä on tukea hallitusta.

Vierailija
254/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli SDP saisi eniten kansanedustajia, ja oikeisto sumplisi ne silti ulos hallituksesta, niin täytyy uskoa, että luottavat siihen, että äänestäjän muisti on lyhyt.

Minä ainakin muistan, miten persut ja kokoomus puhuivat selvästi etukäteen sovitusti ennen viime eduskuntavaaleja, eli en ikinä äänestäisi kumpaakaan puolueista, jotka haukkuivat Marinin hallitusta niistä velkojen otoista, joista olivat itse äänestämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
255/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on omahyvästä puhetta. Että mä nautin, kun kokoomus häviää ja jää oppositioon ruikuttamaan. Ylpeys käy lankeumuksen eellä!

Demarit on 3vuotta yrittänyt kansan valitsemaa hallitusta kaataa, onko ne myös omahyväisiä? Demokratiaa?

Hallituksen haastaminen on opposition tehtävä, ellet satu tietämään.

Opposition tehtävä on tukea hallitusta.

Sen kyllä huomasi viime kaudellakin.

Vierailija
256/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tällainen oikeistokaappaus tehdään nykyisien kannatusprosenttien aikana, niin siiten ei riitä enää ostoboikotti vaan alan sabotoimaan maata. Vähintään niin, että muutan fugeen ja käyn siellä Kelan piikkiin sairastamassa.

Suomessa ei ole oikeistoa.

On vaikka kuinka muuta selittelet.

Sata kertaa eipäs, lällällää !

Vierailija
257/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Satiainen on pelle 🤮

Vierailija
258/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satonen on yhtä onneton ennustajana kuin ministerinä, herää kysymys ketkä kyseistä huru ukkoa on äänestänyt eduskuntaan.

Vierailija
259/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satosen olisi aika ymmärtää, että kun tuollainen pullaposki uhoaa, niin se ei tee kehenkään vaikutusta. Se on pelkästään noloa ja aiheuttaa myötähäpeää. 

Vierailija
260/283 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on omahyvästä puhetta. Että mä nautin, kun kokoomus häviää ja jää oppositioon ruikuttamaan. Ylpeys käy lankeumuksen eellä!

Demarit on 3vuotta yrittänyt kansan valitsemaa hallitusta kaataa, onko ne myös omahyväisiä? Demokratiaa?

Hallituksen haastaminen on opposition tehtävä, ellet satu tietämään.

Opposition tehtävä on tukea hallitusta.

Ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi