Jos lasten pitää hoitaa omat vanhemmat niin mitä niille käy joilla on pelkästään poikia?
Aika paljon on pieniä lapsiperheitä joissa ei ole tyttölapsia. Poikien saaminen on riski koska he eivät hoida samalla tavalla.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Tuo asiahan ei ole sukupuolisidonnainen asia millään tavalla, yhtälailla miehet kuin naiset hoitavat vanhempansa, tai jättävät hoitamatta.
Ei ole feminismissä näin! Miehet vaan sikailevat ja naiset tekevät kaikki työt mukaan lukien hoiva- meta- ja tunnetyön. Etkö ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tässä pojat eroaa tytöistä? Mä en ensinnäkään odota, että lapset mua hoitaa kun olen vanha mutta toisaalta taas mun pojat ovat tunneälykkäitä ja älykkäitä ihmisiä yleensäkin. Omituinen avaus
Biologia. Mies ja nainen ovat erilaisia. Sen takia on urheilussakin erilliset sarjat, vaikka jotkut yrittävät nämä kieltää.
Hoitamisessa tarvitaan useinkin voimaa mikä estää että se biologian pulesta ei sovellu miehelle?
Toivottavasti teillä lapset hoitaa puolisosi, jos pidät hoitamista voimalajina. Ei sitä mummoa lattialta maastavedolla nosteta.
Kyllä se nosto tulee jaloilla ja selällä mitkä lihakset nimenomaan aktivoituvat maastavedossa. Sulla kun tuntuu olevan tuota ammatillista tietoa niin voitko naisselittää sitten mitkä lihakset siinä sitten aktivoituu? Jään odottamaan vastausta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tässä pojat eroaa tytöistä? Mä en ensinnäkään odota, että lapset mua hoitaa kun olen vanha mutta toisaalta taas mun pojat ovat tunneälykkäitä ja älykkäitä ihmisiä yleensäkin. Omituinen avaus
Biologia. Mies ja nainen ovat erilaisia. Sen takia on urheilussakin erilliset sarjat, vaikka jotkut yrittävät nämä kieltää.
Hoitamisessa tarvitaan useinkin voimaa mikä estää että se biologian pulesta ei sovellu miehelle?
Toivottavasti teillä lapset hoitaa puolisosi, jos pidät hoitamista voimalajina. Ei sitä mummoa lattialta maastavedolla nosteta.
Miten sä nostat mummon lattialta?
Tähän mäkin haluaisin vastauksen. Muutaman kerran jouduin äitiä nostelemaan lattialta ylös enkä mä sinne mitään Pekka Niskan nostofirmaakaan kutsunut.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niillä pojilla vaimot.
Pojan vaimolla on omat vanhempansa hoidettavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojan vaimolla on omat vanhempansa hoidettavana.
Sillä vaimolla voi olla naimaton sisko, joka hoitaa, tai vaihtoehtoisesti vaimon veljien vaimot. Harva nainen on niin yksin maailmassa, ettei asia jotenkin järjestyisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vähän niin on, että pojat eivät ryhdy avustamaan iäkästä äitiään suihkussa, alapesuissa, tukanpesussa, vaipanvaihdossa, vaatteiden huollossa, tukan laittamisessa, ym.
Kuika moni nainen sen tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos miniä ja anoppi vihaavat toisiaan?
Samoin kun on tapahtunut maailman historian. Miniä jota anoppi vihaa ei paljon perusta siitä miten anoppi vanhana pärjäilee.
Miniä ei yleensä ole anoppinsa lapsi. Miniällä on omat vanhempansa.
Olen hyvinvointialueella, ja työskentelen ikäihmisten parissa. Myönnän esimerkiksi kotihoidon palveluita asiakkaille. Olen omaisten kanssa paljon tekemisissä ja kyllä ikäihmisillä on myös omia poikia asioidenhoitajina. Ei se ole mitenkään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin kun on tapahtunut maailman historian. Miniä jota anoppi vihaa ei paljon perusta siitä miten anoppi vanhana pärjäilee.
Ei todellinen elämä ole kuin jossain amerikkalaisessa sitcomissa, missä miniä ja anoppi ovat veriviholliset, kun on muka niin hauskaa huumoria. Moni miniä ja anoppi tulevat erittäin hyvin toimeen keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On moniakin syitä, miksi pojat kannattaa kasvattaa täsmälleen samalla tavoin kuin tyttäret siihen, että koti ja perhe on myös heidän vastuullaan. Tämä on niistä yksi.
Juu, mutta jonkun pitäisi tehdä töitäkin, että on millä elättää se perhe.
Millää vuosikymmenellä elät, kun luulet ettei naiset käy töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojat kelpaavat hoitamaan vanhempiaan ihan samalla kuin tyttäretkin. Idiootti.
Onhan hoivakodeissa mieshoitajia, joten mikä estää poika hoitamasta vanhempiaan🤔
Ei siihen jo vastattu että bilogia. Tosin itsekin kuulisin mielellääni tarkemmin että miten se biologia sen estää.
Biologia ei sitä estä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan hoivakodeissa mieshoitajia, joten mikä estää poika hoitamasta vanhempiaan🤔
Ei siihen jo vastattu että bilogia. Tosin itsekin kuulisin mielellääni tarkemmin että miten se biologia sen estää.
Biologia ei sitä estä.
Ei estä, mutta sukupuolen mukana tulee ominaisuudet, jotka sopivat paremmin tiettyihin töihin. Naisilla esimerkiksi on vahva hoivavietti ja tarve sosiaaliseen kanssakäymiseen, kun taas mies tarvitsee fyysistä työtä ja aikaa omille ajatuksilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellinen elämä ole kuin jossain amerikkalaisessa sitcomissa, missä miniä ja anoppi ovat veriviholliset, kun on muka niin hauskaa huumoria. Moni miniä ja anoppi tulevat erittäin hyvin toimeen keskenään.
Ei anopin ja miniän hyvät välit sitä muuta, että miniällä on omat vanhempansa.
Missä kohtaa edes väitin anopin ja miniän vihaavan toisiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologia ei sitä estä.
Ei estä, mutta sukupuolen mukana tulee ominaisuudet, jotka sopivat paremmin tiettyihin töihin. Naisilla esimerkiksi on vahva hoivavietti ja tarve sosiaaliseen kanssakäymiseen, kun taas mies tarvitsee fyysistä työtä ja aikaa omille ajatuksilleen.
Tuokin on ihan yksiöllistä. Kun kasarilla opiskelin sairaanhoitajaksi, koko oppilaitoksessa ei ollut kuin kaksi miespuolista opiskelijaa. Eikä mullakaan mitään erityistä hoivaviettiä ollut, mutta lyhyt koulutus ja varma (siis silloin) työpaikka houkutteli. Ylioppilaspohjalta opinnot kestivät vain 2,5 vuotta. Nykyisin yhä useampi mies opiskelee hoitoalalle. Myös hoivakodeissa on töissä miehiä ja sairaaloissa varsinkin. Miehet kyllä yleensä hakeutuvat vähän akuutimpiin paikkoihin kuin vanhustenhuoltoon. Ensihoitoon, päivystyksiin, leikkaussaleihin ja teho-osastoille.
Sitäpaitsi eihän se vanhuksista huolehtiminen edellytä sitä, että nimenomaan itse kävisi hoitamassa. Mä huolehdin 2,5 vuoden ajan muistisairaasta äidistäni, koska isäni jääräpäisesti vastusti kaikkea ulkopuolista apua. Tuoksi ajaksi jouduin lopettamaan reumalääkitykseni, minkä seurauksena mun reumani pääsi pahasti etenemään. Äitiä kävin nostelemassa lattialta ylös yms, mutta isää en enää pysty. Joten nyt isällä on turvaranneke ja kun kaatuu, painaa sitä nappia ja turvapalvelusta tulevat nostamaan isän ylös. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että hoivapalveluita isän luokse pitää lisätä (esim kerran viikossa suihkuun). Miehet osaavat käyttää Googlea ihan siinä missä naisetkin, joten sieltä vaan omainen etsimään tietoa, millaisia palveluita oman vanhuksen asuinalueella on ja mitä ne maksaa. Miehillä on yleensä isommat palkatkin, joten vähemmänhän heidän lompakkoaan rasittaa isälleen tai ädilleen kustantamansa palvelut, jos vanhuksella itsellään ei ole sellaisiin rahaa. Mun vanhemmillani on vain kaksi tytärtä eikä meistä kumpikaan ala isää viemään suihkuun tai sen vaippoja vaihtamaan tms. Mutta ollaan huolehdittu siitä, että on se turvapalvelu, parin viikon välein siivoojat, ruokatilaukset tulee kotiin kannettuna ja isän laskut on maksettu ajallaan. Kaiken tämän voi tehdä vaikka toiselta puolen maapalloa. Vaikka hyvinvointialueet vähentävätkin palveluita, niin yksityisiä hoivapalveluyrityksiä tulee tilalle. Täälläkin aloitti ihan hiljattain uusi yrittäjä. Suuret ikäluokat ovat nyt 75-81 -vuotiaita ja alkavat vähitellen tarvita erilaisia palveluita. Kun palveluille on kysyntää, tulee lisää palveluntuottajiakin.
Mikäli itse olet mies ja vanhempasi, joilla suht hyvä eläke, ikääntymässä, niin suosittelen vertailemaan julkisen ja yksityisen hintoja. Tai vaikka olisit nainenkin, mutta oletan sun olevan mies. Yksityisellä kun tuntihinta on aina sama, olipa asiakas köyhä tai rikas. Julkisella taas maksut perustuvat asiakkaan tuloihin eli köyhä maksaa vähemmän kuin rikas (mikä sinänsä onkin ihan ok). Ja kun yksityiseltä ostat tunnin palvelun, niin se työntekijä on siellä kans tunnin, vaikka itse hommaan menisikin vain 10 minuuttia. Julkisen työntekijä taas säntää heti seuraavaan paikkaan, kun sovittu homma on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmin ne miehet jaksaa nostella vanhempiaan kun pitää vaikka vaippa vaihtaa
Se oliskin kiva nähdä. Kun teettää vaikeuksia miehelle vaihtaa edes vauvan vaippa, vaikka vauvanpaska haisee muovailuvahalle, ei ihmissonnalle.
Onko sulla paljonkin kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvinvointialueella, ja työskentelen ikäihmisten parissa. Myönnän esimerkiksi kotihoidon palveluita asiakkaille. Olen omaisten kanssa paljon tekemisissä ja kyllä ikäihmisillä on myös omia poikia asioidenhoitajina. Ei se ole mitenkään ihmeellistä.
On taas outoa suomea. Miten meistä kukaan voi olla muut kuin hyvinvointialueella, jos tämän valtion alueella on?
Mitä se ap höpöttää? Uskallan väittää, että osaisin sairaanhoitajana sekä ex sos.tt.nä hoitaa vanhempiani tarvittaessa. En kuitenkaan kannata siirtymistä takaisin residuaaliseen sosiaalipolitiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se ap höpöttää? Uskallan väittää, että osaisin sairaanhoitajana sekä ex sos.tt.nä hoitaa vanhempiani tarvittaessa. En kuitenkaan kannata siirtymistä takaisin residuaaliseen sosiaalipolitiikkaan.
Toki jossain määrin hoidan kyllä vanhempiani tällä hetkellä. Psyk.sh.
Poikakin on vanhempien lapsi. Joten pojat silloin hoitaa