Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Persujen uusi logo, mitä mieltä?

Vierailija
09.05.2026 |

Olihan se aiempi ihan karmea, ruotsin väreissä. Mutta mulla tuli uudesta jostain syystä mieleen Photoshop, tai yleisesti joku ohjelmakuvake. Vieressä voikukka, tuo kitkerä rikkaruoho, pihanomistajien painajainen josta ei pääse eroon millään. Ei edes mitenkään tyyliteltynä kuten vaikka Kokoomuksen logo, vaan siihen päälle läntätty vektorigrafiikka. Onkohan nyt liian neitimäinen osalle heistä? Persu isäni sanoo aina että kukat on homojen hommaa.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
42/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tai mikä sen logon on suunnitellut? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä, milloin Adobelta tulee lasku Photoshopin PS-tunnuksen plagioimisesta.

Vierailija
44/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni hienosti taas https://utopiaklubi.fi/refugee-film-festival-helsinki/

 

Refugee Film Festivalillakin on voikukka 👍🏻

Vierailija
45/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kuvaavin tyyli oo ihan vaan "app-ikoni tyyli". Myös flat-design varmaan osuu, mutta jos pitäis jollekkin kuvailla tyyliä niin sanoisin app-ikoni tyyli.

Eihän toi ole flat-designia. t. graafikko

Vierailija
46/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida logoilla kannatus nousta. Heillä oli mahdollisuus mutta petetyt lupaukset muistetaan. Itse en missään nimessä enää äänestä persuja. En ehkä äänestä ollenkaan. Tyhjän saa pyytämättäkin. Huijausta kaikkien ns lupaukset paremmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voikukka on myös kukka. Niin on perunakin. Ja ruisleivälläkin on reikä.

Voisiko reikä kuitenkin olla ihan yksinäänkin ilman, että siinä on niitä reunoja?

Vierailija
48/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi logo on nerokas, koska siinä on monia tulkintoja. Ensinnäkin monet eivät pidä voikukasta, vaan sitä pidetään roskana. Voikukka ei kuitenkaan lannistu kitkemisestä, vaan kasvaa voimalla takaisin. Voikukan hävittäminen vaatii suurta vaivaa. Toiseksi tuon logon "tietokonemaisuus" on tarkoituksellisesta. Sillä viitataan puolueen someaktiivisuuteen eli tähän päivään. Puhuttelee nuoria varsinkin. Kyseessä on nuori ja nykyaikainen puolue, jota vanhat jäärät paheksuvat laajasti. Niinhän kehityksessä aina.

Nerokas ei ole kyllä oikea sana kuvaamaan.

Monet eivät pidä voikukasta koska se on rikkaruoho joka tulee kasvamaan juuri sinne missä yrität kovalla työllä ja rahalla kasvattaa jotain kaunista, se varastaa veden ja ravinteet ja kasvutilan, eli yrittää ta pp aa muut kasvit. Tekee niin myös muille kasveille luonnossa joita yritämme suojella luonnon monimuotoisuuden vuoksi, koska ilman sitä monimuotoisuutta koko ekosysteemi romahtaa.

 

Graafisena suunnittelijana en näe että logon kökkömäinen puhelinappimaisuus olisi ollut tarkoituksenmukaista, kun tarkoitus oli selvästi pehmentää ja kömpelösti naisellistaa (ennemminkin lapsellistaa) Persujen ilmettä. Ei puhuttele nuoria, liian cringe, näyttää 2000-luvun kökködesignilta. Joku harhainen jäärä Pate saattaa ajatella että tuo on jotenkin tosi moderni tai futuristinen, kun on itse jäänyt ajassa jälkeen ja kaikki tietokoneisiin liittyvä on uutta ja ihmeellistä. Mikä kyllä sopii Persuille, koska heidän koko politiikka perustuu menneiden perään haihatteluun, yleensä vielä sellaisten mitä ei koskaa ole oikeasti ollutkaan, mutta sivistymättöminä he ovat saaneet sellaisen mielikuvan jostain, ilmeisimmin viihteestä.

"Monet eivät pidä voikukasta koska se on rikkaruoho joka tulee kasvamaan juuri sinne missä yrität kovalla työllä ja rahalla kasvattaa jotain kaunista, se varastaa veden ja ravinteet ja kasvutilan, eli yrittää ta pp aa muut kasvit. Tekee niin myös muille kasveille luonnossa joita yritämme suojella luonnon monimuotoisuuden vuoksi, koska ilman sitä monimuotoisuutta koko ekosysteemi romahtaa."

 

Maamme on kaunis, mutta karu. Sinä haluat kasvattaa ruusuja. Hyödyttömiä, joita vaan siksi, miltä näyttää. Ne ei ruoki hyötyhyönteisiä, että saadaan ruokaa ja marjoja jne. tästä omasta maastamme. Ne loisii sinun avullasi. Sinä muokkaat maaperää, hävität ruususi tieltä kaiken alkuperäisen ja aidon. Hyysäät, kastelet, ruokit (lannoitteet), hoivaat. Ruusuissasi on piikit, jotka voi vahingoittaa sinua. Mutta sinä tykkäät kasvattaa, koska se palvelee sinun mieltymystäsi siitä, mikä on kaunista. Hyödytön, mutta näyttää kivalta. Sinä näet vaivaa raivataksesi kaiken aidon ja alkuperäisen sen tieltä ja sitä silottaen. "Moni kakku kaunis päältä, mutta silkkoa sisältä", sopii tähän oikein hyvin. Melko "cremant" on mielipiteesi. Ja lasisi ruusunpunaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi logo on nerokas, koska siinä on monia tulkintoja. Ensinnäkin monet eivät pidä voikukasta, vaan sitä pidetään roskana. Voikukka ei kuitenkaan lannistu kitkemisestä, vaan kasvaa voimalla takaisin. Voikukan hävittäminen vaatii suurta vaivaa. Toiseksi tuon logon "tietokonemaisuus" on tarkoituksellisesta. Sillä viitataan puolueen someaktiivisuuteen eli tähän päivään. Puhuttelee nuoria varsinkin. Kyseessä on nuori ja nykyaikainen puolue, jota vanhat jäärät paheksuvat laajasti. Niinhän kehityksessä aina.

Perussuomalaiset on muuttumassa vihreäksi puolueeksi, kun niiden pitäisi jostain saada lisää kannatusta.

Vierailija
50/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikukka on kaunis ja lapsi voi tehdä siitä helposti seppeleen. Lisäksi juur,i kukat ja lehdet ovat syötäviä, ja pölyttäjät hyötyvät tästä keväisestä mesikukasta. Minusta tuo on fiksu valinta, ruiskukka (kokoomus) ja ruusuhan (demarit) eivät ole alkuperäiskasveja, joten tässä korostuu perussuomalaisten kansallisaate ja Suomi ensin-ajattelu, joten symbolina se on hyvin valittu. Ulkomuoto tuo myös mieleen auringonkukan ja muistuttaa, että perussuomalaiset ovat pitäneet Ukrainan asiaa pinnalla, alkaen Jussi Halla-ahon hienosta puheesta, jossa vetosi venäläisiin sodan lopettamiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kotimaa kutsuu" on mielestäni tosi hyvä slogan, siinä on tiettyä nostalgisuutta ja positiivisuutta, mutta kuitenkin se PS:n pointti tulee myös esille. Varmaan uuteen logoon tottuu, mutta vähän outoja design-ratkaisuita siinä on. Voikukka on elementtinä mukava ja ihan hyvin toteutettu, mutta sen asettelu noinkin isokokoisena elementtinä sinisen neliön yläkulmaan tuntuu erikoiselta.

Vierailija
52/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaa kutsuu.

Kotimaa kustu.

Tuo kotimaa kustu on viisikkohallituksen ja Marinin slogan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt some täyttyy keski-ikäisistä miehistä, jotka selittää kuinka kaunis kukka voikukka on ja kuinka ne on aina tykänny juuri voikukista ja äiti vainaa aina voikukkia keräili pellolta ja kuinka ihanan suomalainen voikukka on.

No mitäs pahaa siinä on, että keski-ikäiset miehet tykkäävät voikukista, suomalaisuudesta ja äidistään? Kysyn näin äitienpäivänä.

 

N58

Vierailija
54/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kovasti.

Jos köyhä kuolee nälkään, kukkii voikukat sitten maassa.

Juuri uutisoitiin että voikukista voi tehdä siirappia

 

-ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt some täyttyy keski-ikäisistä miehistä, jotka selittää kuinka kaunis kukka voikukka on ja kuinka ne on aina tykänny juuri voikukista ja äiti vainaa aina voikukkia keräili pellolta ja kuinka ihanan suomalainen voikukka on.

No mitäs pahaa siinä on, että keski-ikäiset miehet tykkäävät voikukista, suomalaisuudesta ja äidistään? Kysyn näin äitienpäivänä.

 

N58

No se on vähän miten siitä äidistään tykkää.


- Norman Bates

Vierailija
56/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt some täyttyy keski-ikäisistä miehistä, jotka selittää kuinka kaunis kukka voikukka on ja kuinka ne on aina tykänny juuri voikukista ja äiti vainaa aina voikukkia keräili pellolta ja kuinka ihanan suomalainen voikukka on.

No mitäs pahaa siinä on, että keski-ikäiset miehet tykkäävät voikukista, suomalaisuudesta ja äidistään? Kysyn näin äitienpäivänä.

 

N58

Siitä kannattaa persusetien huutaa X:ssä tämän uutisen kohdallla, ei toki kertoa äiskälleen eikä kerätâ niitä kukkia tai puhua tästä maasta ja siinä asuvista ihmisistä kunnioittavasti.

Vierailija
57/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt some täyttyy keski-ikäisistä miehistä, jotka selittää kuinka kaunis kukka voikukka on ja kuinka ne on aina tykänny juuri voikukista ja äiti vainaa aina voikukkia keräili pellolta ja kuinka ihanan suomalainen voikukka on.

No mitäs pahaa siinä on, että keski-ikäiset miehet tykkäävät voikukista, suomalaisuudesta ja äidistään? Kysyn näin äitienpäivänä.

 

N58

Eihän siinä olekaan, mutta kun Persut vihaa naisia - myös äitienpäivänä. Tämän hallituksen leikkaukset ovat osuneet kipeimmin naisiin, äiteihin, sitä enemmän mitä heikommassa asemassa.

Vierailija
58/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kukkia voikukkia ja kedolla susihukkia.

Vierailija
59/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskapuolueelle rikkaruoho  on  hyvä tunnus  

Vierailija
60/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen logossa olisi pitänyt olla paljaat pakarat, olisi sopinut hyvin heidän tekemiin päätöksiin, eli kansalle näytetty persettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi