Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Persujen uusi logo, mitä mieltä?

Vierailija
09.05.2026 |

Olihan se aiempi ihan karmea, ruotsin väreissä. Mutta mulla tuli uudesta jostain syystä mieleen Photoshop, tai yleisesti joku ohjelmakuvake. Vieressä voikukka, tuo kitkerä rikkaruoho, pihanomistajien painajainen josta ei pääse eroon millään. Ei edes mitenkään tyyliteltynä kuten vaikka Kokoomuksen logo, vaan siihen päälle läntätty vektorigrafiikka. Onkohan nyt liian neitimäinen osalle heistä? Persu isäni sanoo aina että kukat on homojen hommaa.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei logossa .itään vikaa mutta hövettäisi olla herkkäuskoinen persu.

 

Persuraukat joutuvat muuttamaan jonnekin kellarihuomeistoon kun puoluetuki putoaa. Onneksi kansanedustajat voivat jäädä loisimaan sopeutumiseläkkeelle. Paljon nolompi on tilanne muitten puoluevirkailijoiden ja kunnanvaltuutettujen kannalta. Työttömän arki alkaa taas.

Vierailija
22/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi logo on nerokas, koska siinä on monia tulkintoja. Ensinnäkin monet eivät pidä voikukasta, vaan sitä pidetään roskana. Voikukka ei kuitenkaan lannistu kitkemisestä, vaan kasvaa voimalla takaisin. Voikukan hävittäminen vaatii suurta vaivaa. Toiseksi tuon logon "tietokonemaisuus" on tarkoituksellisesta. Sillä viitataan puolueen someaktiivisuuteen eli tähän päivään. Puhuttelee nuoria varsinkin. Kyseessä on nuori ja nykyaikainen puolue, jota vanhat jäärät paheksuvat laajasti. Niinhän kehityksessä aina.

Nerokas ei ole kyllä oikea sana kuvaamaan.

Monet eivät pidä voikukasta koska se on rikkaruoho joka tulee kasvamaan juuri sinne missä yrität kovalla työllä ja rahalla kasvattaa jotain kaunista, se varastaa veden ja ravinteet ja kasvutilan, eli yrittää ta pp aa muut kasvit. Tekee niin myös muille kasveille luonnossa joita yritämme suojella luonnon monimuotoisuuden vuoksi, koska ilman sitä monimuotoisuutta koko ekosysteemi romahtaa.

 

Graafisena suunnittelijana en näe että logon kökkömäinen puhelinappimaisuus olisi ollut tarkoituksenmukaista, kun tarkoitus oli selvästi pehmentää ja kömpelösti naisellistaa (ennemminkin lapsellistaa) Persujen ilmettä. Ei puhuttele nuoria, liian cringe, näyttää 2000-luvun kökködesignilta. Joku harhainen jäärä Pate saattaa ajatella että tuo on jotenkin tosi moderni tai futuristinen, kun on itse jäänyt ajassa jälkeen ja kaikki tietokoneisiin liittyvä on uutta ja ihmeellistä. Mikä kyllä sopii Persuille, koska heidän koko politiikka perustuu menneiden perään haihatteluun, yleensä vielä sellaisten mitä ei koskaa ole oikeasti ollutkaan, mutta sivistymättöminä he ovat saaneet sellaisen mielikuvan jostain, ilmeisimmin viihteestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikukka on riikkaruoho

Vierailija
24/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikukka on rikkaruoho joka leviää kuin syöpä, on vaikea kitkeä, ja valtaa kasvualaa ja -edellytyksiä muilta kasveilta. Kuvaavaa.

Vierailija
25/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voikukka on rikkaruoho joka leviää kuin syöpä, on vaikea kitkeä, ja valtaa kasvualaa ja -edellytyksiä muilta kasveilta. Kuvaavaa.

Voikukka tuhoaa leviämisellään luonnon monimuotoisuuden ja siten koko ekosysteemin, eli lopulta tuhoaa myös omat elinmahdollisuutensa, jää vain kuollut maa. Sopii Persuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvattanut tuon näköisiä ja ne olivat nimeltään kehäkukkia. 

hyvänen aika, mene optikolle, se on voikukka!

Kehäkukassa on ruskea keskusta!

 

https://www.kekkila.fi/kasvikirjasto/kehakukka/

Vierailija
28/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kovasti.

Sama täällä.

rikkaruoho voikukka!

https://www.martat.fi/ruoka/ruoanvalmistus/ruoka-aineet/luonnonyrtit/vo…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraslajike. Hävitettävä Suomesta viimeistä siementä myöten.

Vierailija
30/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ja lukekaa THREADS , siellä on hauskoja meemejö persuista ja persujen logiikasta!

Aamun nauruja saanut siellä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikkakasvi. Ei kuulu Suomen luontoon mikälie vieraslajike Persujen makuun. Tuhottava.

Vierailija
32/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää ja lukekaa THREADS , siellä on hauskoja meemejö persuista ja persujen logiikasta!

Aamun nauruja saanut siellä!

Mulla on hyvä meemi idea. Tuo niiden uusi slogan, "Kotimaa kutsuu". Ennemminkin "Kotimaa kustu". V/tuiks män. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltainen tulee siitä että he halus huomiovärin itselleen, jotta he erottuu joukosta. Keltainen ei siis alunperin ole ilmaissut mitään ominaisuutta perussuomalaisuudessa, vaan on puhtaasti sitä varten että he näkyvät.

Toisaalta Persujen juttu on oikeastaan muutenkin vain saada huomiota ilman sen suurempaa substanssia, joten tässä voi tulkita, että keltainen Persuilla on edustanut heidän pinnallisuuttaan.

Vierailija
34/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kuvaavin tyyli oo ihan vaan "app-ikoni tyyli". Myös flat-design varmaan osuu, mutta jos pitäis jollekkin kuvailla tyyliä niin sanoisin app-ikoni tyyli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näin noin 15 vuotta graafisen suunnittelun ja erityisesti logo suunnittelun parissa töitä tehneenä ni ei kyllä vakuuta, r/logodesign repis tän kappaleiks ja niillä on vielä oikeasti aika paska maku siellä.

Se että S leikkaa P:hen reiän on kömpelö ja saa vain ahtaan tuntuiseksi. Samalla P:n alle jää hankala outo tila vaikka kirjaimia on koitettu survoa toisiaan lähemmäs jotta näitä epäharmonisia tiloja ei tulisi. S kirjaimessa yleensä ala kiekura on isompi kuin ylempi, mutta kun kumpikaan kiekuroista ei enää käänny vaan jatkavat suoraan niin sen epätasapainoisuus korostuu.

Voikukka sentään rikkoo vähän laatikkoa ja tekee tästä vähän mielenkiintoisemman, mutta yleisvaikutelmaltaan ollaan päästy kyllä aika paljon hipimpään suuntaan. Tä näyttää jonkun Helenan facebook sivuilta, jossa se myy puulevystä laserleikattuja korvakoruja.

Laatikossa on pyöristetyt kulmat, mutta tekstityypissä ei ole.

Tä on kaikkea muuta kuin hyvä kokonaisuus ja kaiken lisäksi ei toimi missään somessa järkevästi vaan tästä pitää olla useita versiota.

Tä saa multa puolitoista voikukkaa viidestä. Näyttää muotoiluinstituutin ekan vuoden opiskelijan työltä minkä on tehnyt edellisenä iltana.

Terveisin

Designer

Ps. Värit on valjummat tässä mun kuvassa kun persuilla ei oo tätä vielä missään ladattavana ni kuvakaappauksella podiumista mennään.

Vierailija
36/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kurtturuusu sopisi yhteen Purran naamanvääntelyiden kanssa.

🤣🤣🤣🤣

Vierailija
37/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt some täyttyy keski-ikäisistä miehistä, jotka selittää kuinka kaunis kukka voikukka on ja kuinka ne on aina tykänny juuri voikukista ja äiti vainaa aina voikukkia keräili pellolta ja kuinka ihanan suomalainen voikukka on.

Vierailija
38/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaa kutsuu.

Kotimaa kustu.

Vierailija
39/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalilupaukset kukkii hetken ennen vaaleja komeasti. Sitten muuttuu hahtuvapalloksi ja lupaukset lentää taivaan tuuliin. 

Vierailija
40/64 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkakasvi on osuva valinta logoksi. Kitkettävä juurineen pois. M52

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme