Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki pitää itse tehdä, jos haluaa hyvää laatua

Vierailija
09.05.2026 |

Muut samaa mieltä vai onko vain oma kokemus?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin nykyään on.

Vielä 20v sitten oli jonkin verran ammattiylpeyttä tekijöillä ja ihan kaikkea paskaa ei suostuttu tekemään. Nykyään tehdään vaan absoluuttinen minimi mahdollisen nopeasti ja vähän sinnepäin että voidaan singahtaa seuraavaan hommaan jota ei huonon jäljen takia enää kuitenkaan juuri tule.

Vierailija
2/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pizzeriä nykyään tekee itse pohjat? Ei ainakaan nämä meidän kulmilla olevat. Mietityttää vaan, että mistähän minä sitten maksan kun valmispohjalle heittävät ainekset eli eivät edes itse tee sitä. Yhtä hyvin voisin käydä kaupan pakastealtaalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin nykyään on.

Vielä 20v sitten oli jonkin verran ammattiylpeyttä tekijöillä ja ihan kaikkea paskaa ei suostuttu tekemään. Nykyään tehdään vaan absoluuttinen minimi mahdollisen nopeasti ja vähän sinnepäin että voidaan singahtaa seuraavaan hommaan jota ei huonon jäljen takia enää kuitenkaan juuri tule.

Aivan. Niitä hyviä puljujakin löytyy, mutta usein ovat pikkufirmoja, joissa työskentelee 1-3 henkilöä. Isot firmat tekee huonompaa laatua, koska markkina sallii. 

Vierailija
4/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pizzeriä nykyään tekee itse pohjat? Ei ainakaan nämä meidän kulmilla olevat. Mietityttää vaan, että mistähän minä sitten maksan kun valmispohjalle heittävät ainekset eli eivät edes itse tee sitä. Yhtä hyvin voisin käydä kaupan pakastealtaalla. 

Via Tribunali on oma ehdotukseni. Tämän autenttisempaa pizzaa tuskin Suomesta löytyy.

Vierailija
5/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadussa on yleensä semmoinen pieni asia, että se maksaa rahaa. Niin kauan kun ihmiset ostaa halvinta paskaa niin ollaan tässä aloittajan tilanteessa. Vähäsen kun raotat kukkaron nyörejä niin kyllä sitä oikeasti hyvää laatua on olemassa! Se ei vaan ole saman hintaista kuin temukrääsä tai ikean hinnat-alkaen mallisto.

Vierailija
6/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se alkaa olemaan.

Vierailija
7/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee lähes kaikkea. Ei ole järkeä maksaa muille kuin sellaisesta tavarasta tai palvelusta jota ei itse pysty tekemään tai jota ei osaa lainkaan.

Kapitalismissa ei ole sellaista asiaa kuin laatu. Vain nopeus ja näennäisesti suurempi valikoima, sekä halvat tuotanto- ja työvoimakulut ja niillä maksimoidut voitot.

Vierailija
8/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisia ammattimiehiä ei ainakaan pidä päästää mihinkään rakennustyöhön, josta haluaa hyvää laatua

Vierailija
9/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritysten moraali on vajonnut alle kaiken arvostelun, joten todellakin kaikki pitää tehdä itse jos haluaa saada kelvollista jälkeä. Jopa talvirenkaiden tasapainotus meni täysin pieleen tai jätettiin tekemättä kokonaan joten hirmu tutina ja vapina sekä ravistus oli seurauksena maineikkaan alan ammattiliikkeen jäljiltä!!

Autossa ei ole mitään vikaa koska läpäisi katsastuksen ja kesärenkailla meno on tasaista kuten ennenkin.

En mene takaisin siihen liikeeseen enää koskaan! Tasapainokonetta ei valitettavasti itsellä ole, joten ennen seuraavaa talvea talvirenkaat pitäisi tasapainotuttaa jossain toisessa rengasliikkeessä, mikähän firma osaisi tasapainottaa renkaat niin ettei ne ravista? Ei näköjään onnistunut sellaisessa firmassa jonka ainoa homma on nimenomaan renkaat ja vanteet! Jos ei siellä onnistu, missä sitten??!!!

Vierailija
10/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadussa on yleensä semmoinen pieni asia, että se maksaa rahaa. Niin kauan kun ihmiset ostaa halvinta paskaa niin ollaan tässä aloittajan tilanteessa. Vähäsen kun raotat kukkaron nyörejä niin kyllä sitä oikeasti hyvää laatua on olemassa! Se ei vaan ole saman hintaista kuin temukrääsä tai ikean hinnat-alkaen mallisto.

Mutta Temustahan saa laatua. Tai sitten voi ostaa sitä kallista paskaa suomesta.

Nyt puhuttiin työn jäljestä ja sitä ei suomessa löydy. Pariin hommaan olen puolasta puusepän lennättänyt ja jälki on sellaista normaalia, ei sitä paskaa mitä suomessa tehdään.

Vierailija
11/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomalaisessa työssä ei ole olemassa hyvää laatua. 

on vain pientä katetta ja isoa katetta. hinnasta riippumatta laatu on paskaa.

Vierailija
12/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiseinekset on minusta ihan riittävän hyviä. Turha on itse ruokaa tehdä.

Vierailija
13/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomalaisia ammattimiehiä ei ainakaan pidä päästää mihinkään rakennustyöhön, josta haluaa hyvää laatua

Laatu on suhteellinen käsite. Suomalainen raksamies tekee aamudarrassa 60e tunti. Virolainen tekee 40e tunti with hoono soomi.

Vierailija
14/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskee lähes kaikkea. Ei ole järkeä maksaa muille kuin sellaisesta tavarasta tai palvelusta jota ei itse pysty tekemään tai jota ei osaa lainkaan.

Kapitalismissa ei ole sellaista asiaa kuin laatu. Vain nopeus ja näennäisesti suurempi valikoima, sekä halvat tuotanto- ja työvoimakulut ja niillä maksimoidut voitot.

Meinaatko, että Neuvostoliitto oli tunnettu huippulaadukkaista tuotteistaan?

:D :D :D

Vierailija
15/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsi onkin se että sitä laadutonta saa myös sillä kovalla rahalla. Joku luulee ostavansa laatua kun maksaa laukusta tuhansia, jopa kymmeniä tuhansia, vaikka se on samaa kiinakrääsää jossa hinta koostuu pelkästä brändistä. Oikeasti laadukkaita tavaroita saa ihan oikeasti etsimällä etsiä ja usein niitä valmistavat pienyritykset menee konkkaan koska laatu ei riitä kilpailueduksi jos ihmisillä ei ole varaa sitä ostaa (koska heille ei makseta palkkaa jolla pärjää - kehä on valmis).

Modernin ajan kuluttajanopas: Ole valppaana, sinua pyritään petkuttamaan kaikkialla. Pelin säännöt kirjoittaa luokka jolle tärkeintä on voitto. Työntekijät, asiakkaat ja luonto laitetaan siinä kuviossa järjestelmällisesti haukkaamaan paskaa, niin pitkälle kuin laki ei heitä suojaa tai niin kauan kuin kukaan ei valita asiasta liikaa. Paras mahdollisuutesi on luottaa tekijöihin jotka ovat markkinoilla enemmänkin aktivisteina kuin yrittäjinä.

Vierailija
16/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat vähätellä Neuvostoliiton laatua. Se on jo arvokasta, että on ollut omaa tuotantoa vaikka hyvin hallinneet tuotteiden kopiointia. Samaa tehdään Kiinassa ja sieltä tulee laadukkaita puhelimia ja sähköautoja

Vierailija
17/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä päästetäkään. Ulkomaalaisethan sen laadun on jo vuosikausia tehneet.

Vierailija
18/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ruoka.

Vierailija
19/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toi on ihan hyvä vertaus kyllä.

Voit heittää siihen pohjaan ihan samat ainekset, kuin se pizzeria. Voit säädellä niitä vielä ihan mielen mukaan. No juu, kotiuuni nyt ei ole sama kyllä, mutta muuten onnistuu oikein hyvin.

Vierailija
20/54 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kapitalismin vastakohta ei ole Neuvostoliitto. Juuri sinunlaisten ihmisten takia elämme tässä dystopiassa. Imette peukkuanne ja tuudittaudutte ajatukseen että jos ei olisi kapitalismia, olisi kommunismi ja asiat olisi vielä huonommin - koska joku ylhäältäpäin (vallitsevasta systeemistä hyötyjä) on teille kertonut tämän mantran tuhat kertaa, pelotellut yksinkertaisimmat kansalaiset kuoliaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän