HS: "THL: Kaksi suomalaismatkailijaa mahdollisesti altistunut hantavirukselle", eli se on täällä nyt
Kaksi suomalaismatkailijaa on mahdollisesti altistunut hantavirukselle lentokoneessa Johannesburgissa, kertoo THL tiedotteessaan.
THL:n mukaan Suomessa asuvat matkustajat olivat 25. huhtikuuta lennolla
Johannesburgista Amsterdamiin. Lähdössä olleessa koneessa oli hetkellisesti myös yksi hantavirukseen sairastuttama matkailija.
THL:n mukaan suomalaismatkailijat ovat saapuneet Suomeen. THL on ollut heihin yhteydessä normaalien tartuntatautitorjunnan käytäntöjen mukaisesti. Matkustajat ovat oireettomia, ja heidät on ohjattu terveydenhuollon piiriin.
Hantavirus | THL: Kaksi suomalaismatkailijaa mahdollisesti altistunut hantavirukselle
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011995849.html
Kommentit (738)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THL ei edelleenkään tajua, miten nopeasti virukset siirtyvät lentokoneiden mukana maanosasta toiseen.
Korona ei opettanut näille pölvästeille yhtään mitään.
Da da Tatjana, THL pjaska!
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneessa oli "hetkellisesti" kaksi suomalaismatkustajaa😄😂😁
Mitenköhän tuo on onnistunut, onko ne hypänneet kesken lennon pois kyydistä vai miten?
Eiköhän se hantavirusta sairastanut ole poistettu koneesta ennen lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Peruuntuvatko Euroviisut?
Toivotaan, että näin käy.
Kyseessähän on nuha kuten koronakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessähän on nuha kuten koronakin.
100% facts!
Tuossa risteilylaivan keississä ikävää on tosiaan tämä itämisaika. Pari viikkoa meni että eka ukko kopsahti laivalla. 15 päivää meni sen vaimon kopsahtamiseen lentokentällä. Sitten vasta (yli kuukausi) saatiin selville taudin aiheuttaja - virus). Tuo aika on se mikä tekee jatkosta niin merkittävän. Onko se ilman välityksellä leviävä vai ei..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THL ei edelleenkään tajua, miten nopeasti virukset siirtyvät lentokoneiden mukana maanosasta toiseen.
Onkohan paremmat maskit tällä kertaa varastoissa vai katkeilevatko hapertuneet nauhastot taas kuten korona-aikanakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva. Minulla on iltapäivästä alkaen tuntunut kurkku kipeältä ja sitten luen hantaviruksen mahdollisesti jo levinneen Suomeen.
No todennäköisesti olin vain pukeutunut liian ohuesti kun sää näytti lämpimältä mutta tuuli.
Hantavirus on niin tappava, että sen leviämistä olisi syytä pyrkiä rajoittamaan tosissaan. Mikään yhteiskunta ei kestä noin suurta kuolleisuutta, jos virus alkaa leviämään kunnolla. Tää on maailmanlopun virus.
Minä olen ollut flunssassa maanantai-illasta saakka, tänään alkoi nuha ja Otrivin compia olen jo suihkutellut sieraimiin. Mutta minä olen Turussa ja kaukana hanttapullista. Tavallista kevätflunssaa tämä on, viime vuonna alkoi melkein kaksi ja puoli viikkoa aikaisemmin kuin tänä keväänä. Silloin flunssa kesti neljä viikkoa, miten käynee nyt? Hmmm.
Kaksi suommalaista on palloillut täällä kohta kaksi viikkoa vailla huolta huomisesta. Ei ole kerrottu miltä paikkakunnilta. Ovat nyt kuulemma omaehtoisessa karanteenissa. Joku tartuntataudeista ymmärtävä voisi ajatella, että kaksi viikkoa liian myöhään. Altistus tapahtunut siis 25.4.
Liian myöhään, sitä kyllä.
Sikainfluenssassa oli muuten hyvät karanteeniit. Itse en sairastunut, mutta muistan kyllä vielä jutut. Paremmin karanteerattiin ne sairastuneet kuin koronan alussa.
SARS oli ihan 2000-luvun alussa, se ei tainnut levitä kovin laajalle? Se saatiin äkkiä kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baariin pääseminenkö on se maailman tärkein asia? Paljon on baareja lopettanut ja nyt hanta-aikana menee loputkin kiinni. Kotona paras, lomamatkat jo peruttu
Baarien auki pysyminen (ja muutkin perusoikeudet) varmistetaan tarvittaessa aseellisesti 👊
Miksi? Et sä sieltä muutenkaan p.illua saa.
Täytyypä taas alkaa katsella John Cambellin katsauksia Youtubesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa! Olispa tauti kerrankin sellainen, että lääkkeistä ja rokotteista (joita ei ole) kieltäytyvät kupsahtaisivat heti.
Päästään idiooteista (persuista) eroon kerralla!Minä otin koronarokotteen kolmesti. Sairastin kaksi rajua koronaa, vaikka olen niitä ihmisiä, joihin ei flunssat helposti tartu ja vielä kahden kuukauden sisällä, vuonna 2023. Jälkimmäiksen jälkeen on jäänyt helposti hengästyminen. Myös esimieheni otti rokotteet ja sairasti koronan. Hän on valitellut, että sen jälkeen on tullut limaa kurkkuun. Yksi alihankkijamme sairasti koronan saman vuoden joulukuussa. Hänellä meni puoli vuotta, ettei jaksanut juurikaan urheilla, entinen SM-tason jalkapalloilija ja aktiivinen liikkuja yhä. Olen vakavasti sitä mieltä, että ne rokotteet oliva plaseboja.
Ei olleet vaan ihan aitoa tavaraa jotka tuhoavat vastustuskyvyn. Tiedän monia ketä ei ottanut rokotetta, eivät saaneet koko tautia tai jos saivat niin se oli hyvin lievä. Puolestaan rokotteen ottaneet sairastelevat yhtä mittaa, myös itse kotona paljon rajumpi näillä.
KoronaPandemian alkuvaiheessa, maaliskuussa 2020, perussuomalaiset vaativat tiukempia toimia koronaviruksen leviämisen estämiseksi ja valmiuslain käyttöönottoa. Myöhemmin sitten valittivat kun toimittiin.
Hei hei hei
rokotuksille ja rajoituksille sanomme kaikki ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan paremmat maskit tällä kertaa varastoissa vai katkeilevatko hapertuneet nauhastot taas kuten korona-aikanakin.
Nyt ei ole sitä naamaleikkaus-Tiinaa eikä sitä luihua ukkoa, ne on heivattu takavasemmalle. Eli on mahdollisuus ihan hyvään lopputulokseen.
Meillä on muuten jokunen maski vielä vaatehuoneen hyllyllä. Ihan hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Oma ymmärrys on, että vain sairastuneet, kuumetta ja huono olo, voivat tartuttaa. Ero koronaan olisi siten se, että oireettomat eivät tartuta, mutta sairaan lähellä voi tietysti altistua ja pidempään lähellä ollessa sairastua. Onko joku muu tutkinut näitä tartuntatapoja, kiinnostaisi tietää pitääkö edellinen paikkansa.
Kolmella eri tavalla voi tarttua: 1. Jyrsijän eritteiden saastuttamasta hengitysilmasta tai pinnoista tai jyrsijän puremasta. 2. Ihmisen välityksellä pisaratartuntana syljestä puhuessa tai yskiessä tai pitkäaikaisessa lähikontaktissa, yleensä samassa taloudessa asuvien kesken tai hoitokontaktissa ilman suojavarusteita. 3. Seksin välityksellä. Andes voi tarttua myös itämisaikana.
Vierailija kirjoitti:
Muistutus: kyseessä on nuha.
Nuha voi olla yksi oire, mutta nuhaan ei kuole. Andes-virus on tappava sen vuoksi, että se aiheuttaa nesteen kertymistä keuhkoihin, keuhkopöhöä, ja se on vaikea hoitaa. Esimerkiksi myyräkuumetta aiheuttava Puumala-virus ei aiheuta keuhkopöhöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Hölmölässä koskaan mistään mitään opita.
Suomalaiset päättäjät lilluvat jossain ihmeellisessä valheellisessa itsetyytyväisyydessä, mihin ei todellekaan ole mitään syytä.
Samat ruplatatjanat täällä näköjään pyörii mustamaalaamassa suomalaisia päättäjiä ja viranomaisia kuin koronankin aikana, viimeistään tuo ”hölmölä” paljasti
Asun Rovaniemellä. Pelkäänpä, että virus on jo täällä, tulee matkailijoiden mukana. Viimeksikin Lapissa oli ensimmäinen koronatapaus matkailijalla. Minulla on astma eli olen riskiryhmää. Ajatuskin maskien käytön aloituksesta jälleen tympäisee.
Kanarialla kansa on osoittanut mieltään, koska eivät halua hantaviruslaivaa sinne.
Tää lääkäri toi sen ekan aallon, kiinalaisturistia epäiltiin mutta ei se tartuttanut. Ihan kotimainen keski-ikäinen varakas lääkäri oli meillä potilas nolla, muistaakseni mies. Oliko niin, että se Italiassa lomaillut oli nainen vai muistanko väärin?
Sorry kun et rasistina saakaan kiinalaisesta syyllistä. Suomalainen oli.