Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "THL: Kaksi suomalaismatkailijaa mahdollisesti altistunut hantavirukselle", eli se on täällä nyt

Vierailija
08.05.2026 |

Kaksi suomalaismatkailijaa on mahdollisesti altistunut hantavirukselle lentokoneessa Johannesburgissa, kertoo THL tiedotteessaan.

THL:n mukaan Suomessa asuvat matkustajat olivat 25. huhtikuuta lennolla

Johannesburgista Amsterdamiin. Lähdössä olleessa koneessa oli hetkellisesti myös yksi hantavirukseen sairastuttama matkailija.

THL:n mukaan suomalaismatkailijat ovat saapuneet Suomeen. THL on ollut heihin yhteydessä normaalien tartuntatautitorjunnan käytäntöjen mukaisesti. Matkustajat ovat oireettomia, ja heidät on ohjattu terveydenhuollon piiriin.

Hantavirus | THL: Kaksi suomalaismatkailijaa mahdollisesti altistunut hantavirukselle
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011995849.html

Kommentit (620)

Vierailija
61/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puumalavirus on hantavirus. Se on myyräkuume. Jokainen jolla kesämökki sairastanut sen lievänä. Ja siihen tulee elinikäinen immuniteetti.

Koita nyt v*ttu jo tajuta, että nämä ovat eri tyyppiä, eikä nyt leviävä tauti ole mitään myyräkuumetta.

Ei ne tajua. Follarihörhöt jauhaa vaan ufopaskaansa, ja vanhat jäärät eivät suostu uskomaan mitään muuta kuin isoisänsä aikaista tietoa😂😂

Vierailija
62/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"THL: Hantavirukselle altistuneet suomalaiset huolehtivat itse eristyksestään"

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000011996374.html

No niin. Taas mennään.

Toisin sanoen, "ei haittaa mitään, jos mä ihan nopsaan kaupassa käyn".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakanat taas paniikissa :D

Vierailija
64/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puumalavirus on hantavirus. Se on myyräkuume. Jokainen jolla kesämökki sairastanut sen lievänä. Ja siihen tulee elinikäinen immuniteetti.

Koita nyt v*ttu jo tajuta, että nämä ovat eri tyyppiä, eikä nyt leviävä tauti ole mitään myyräkuumetta.

Koita ite vttu tajuta että tuo ei tapa terveitä.

Vierailija
65/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaupungilla Uudenmaan eristyksen 1. päivänä. Oli maanantai muistaakseni, montaakaan autoa ei liikkunut, jalankulkijoita en nähnyt kuin kauempana. Istuin hetken torilla, lokki seuranani. Joku oli jättänyt 5-6 tyhjää oluttölkkiä penkin viereen ja joku tuttu kysyi kerrottuani, että etkö ottanut niitä tölkkejä? En tosiaankaan! Tuli kyllä aavemainen olo. Itse en kyllä tartuntaa saanut, rokotukset, maski, yms. käytössä. Olen siis iäkäs ja monisairas. Opin tilaamaan kaupasta ruokatavarat.

"Ei se Suomeen tule!" joku fiksu totesi, ihan asiantuntija piti olla.

Vierailija
66/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sitä lentobensiiniä ei oliskaan ollut. Eli perutaan nyt vaan kaikki lennot ihan suosiolla. 

Vierailija
67/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Taas mennään.

V***u tämä maa on yksi hölmölä! 

Britanniassa nämä määrätään 45 päivän eristykseen. 

Siis apua. Ei uskoisi, että tuollaisissa asemissa on tuollaisia tonttuja.

Vierailija
68/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartin välein muuttuu uutiset!!

Klo 20:45 IS uutisoi, että "Suomessa ei ole toistaiseksi syytä huoleen hantaviruksen leviämisestä" ja klo 21:03 "kaksi suomalaismatkailijaa altistui mahdollisesti hantavirukselle lentokoneessa".

Jo kohta sitten helsinkivantaalla?  Heti se uusin mutantti tuli sen kautta koronastakin jo ennen kuin ehdittiin edes uutisissa siitä ja sellaisen olemassaolosta kertoa.

Vierailija
69/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deja vu. 

Vierailija
70/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onhan Andes-viruksella toki se yhteinen piirre myyräkuumeen kanssa, että Andekseen tulee myös elinikäinen immuniteetti sen kerran sairastettuaan. Toki se edellyttää sitä, että siitä Andeksesta selviää.

Vierailija
71/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niin kuvittelet? Nimenomaan tämä virus ei katso ikää eikä yleiskuntoa. Voi viedä kenet tahansa.

Vierailija
72/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei johda pandemiaan, niin olen kyllä erittäin hämmästynyt siinä tapauksessa. Tautiaa kantavat matkustajat ovat levinneet pariinkymmeneen maahan ja kuusi viikkoa levittävät tautia tietämättä ehkä edes olevansa taudin kantajia. Jos tänään saivat tiedon, niin ovat tähän asti ehtineet levittää sitä tautia. Tauti kerran alkoi jo huhtikuussa.

Vierailija
73/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Taas mennään.

V***u tämä maa on yksi hölmölä! 

Britanniassa nämä määrätään 45 päivän eristykseen. 

Juu. Ei tod tule huolehtimaan ja olemaan eristyksissä jos ovet ei ole ulkopuolelta lukossa.

Vierailija
74/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deja vu. 

Deja vu, Thl sanoo ettei se Suomeen tuu. Seuraavaksi Thl sanoo, että oho, tuli Suomeen, mutta olemme varautuneet. Mitään riskiä ei ole. 

Vierailija
75/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se hanta-virus tälläkin hetkellä ole jo leviämässä tuolla KooKoo-Tappara -matsissa täpötäydessä hallissa, jossa ihmiset huutavat niin että räkä lentää. Kyllä sinne joku tartunnan ulkomailta saanut on eksynyt. 

Vierailija
76/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurolinkatut parviälypakanat hamstraa tod näk huom hölmölän vessapaperit :D 

Täysin mahdollista hölmölässä post 2020 jossa yli 82% CV19 MOTB pedonmerkki.

https://www.docdroid.net/tvx0R9b/intra-body-nano-network-brief-summary-…

https://m.youtube.com/@geraldbadalamento4906/posts

Vierailija
77/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen Andes-tartunta ihmisestä ihmiseen todettiin jo vuonna 1996, muttei ole kuitenkaan vielä 30 vuodessa pandemiaksi päässyt?

Vierailija
78/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä ei johda pandemiaan, niin olen kyllä erittäin hämmästynyt siinä tapauksessa. Tautiaa kantavat matkustajat ovat levinneet pariinkymmeneen maahan ja kuusi viikkoa levittävät tautia tietämättä ehkä edes olevansa taudin kantajia. Jos tänään saivat tiedon, niin ovat tähän asti ehtineet levittää sitä tautia. Tauti kerran alkoi jo huhtikuussa.

Nyt saa kinkit maistaa omaa lääkettään. 

Vierailija
79/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa! Olispa tauti kerrankin sellainen, että lääkkeistä ja rokotteista (joita ei ole) kieltäytyvät kupsahtaisivat heti. 

Päästään idiooteista (persuista) eroon kerralla! 

Minä olen persu ja olen ottanut kaikki rokotteet. Kommentistasi päätellen olet itse täysi idiootti. 

Vierailija
80/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neurolinkatut parviälypakanat hamstraa tod näk huom hölmölän vessapaperit :D 

Täysin mahdollista hölmölässä post 2020 jossa yli 82% CV19 MOTB pedonmerkki.

https://www.docdroid.net/tvx0R9b/intra-body-nano-network-brief-summary-…

https://m.youtube.com/@geraldbadalamento4906/posts

Itse suosin vesipesua eli hahhaa sulle:DD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä