Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "THL: Kaksi suomalaismatkailijaa mahdollisesti altistunut hantavirukselle", eli se on täällä nyt

Vierailija
08.05.2026 |

Kaksi suomalaismatkailijaa on mahdollisesti altistunut hantavirukselle lentokoneessa Johannesburgissa, kertoo THL tiedotteessaan.

THL:n mukaan Suomessa asuvat matkustajat olivat 25. huhtikuuta lennolla

Johannesburgista Amsterdamiin. Lähdössä olleessa koneessa oli hetkellisesti myös yksi hantavirukseen sairastuttama matkailija.

THL:n mukaan suomalaismatkailijat ovat saapuneet Suomeen. THL on ollut heihin yhteydessä normaalien tartuntatautitorjunnan käytäntöjen mukaisesti. Matkustajat ovat oireettomia, ja heidät on ohjattu terveydenhuollon piiriin.

Hantavirus | THL: Kaksi suomalaismatkailijaa mahdollisesti altistunut hantavirukselle
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011995849.html

Kommentit (620)

Vierailija
21/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altistuminen ei vielä tarkoita, että on saanut tartunnan. Altistuminen tarkoittaa, että on ollut samassa tilassa sairastuneen kanssa. Eli riski on, vaikka se olisi tosi pieni.

Tällä hetkellä kaiken tietämyksen mukaan hantavirus (Andes) ei tartu samalla tavalla ihmisestä toiseen kuin vaikka Covid. Edellyttää hyvin läheisen ja pitkän kontaktin.

Vierailija
22/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AIHEESTA ON JO KETJU.

Aiheesta saa olla vaikka 10 ketjua. RAUHOITU PRKL.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatartunnan saaminenkin Suomessa on lottovoitto, yhtä harvinaista!

Vierailija
24/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa! Olispa tauti kerrankin sellainen, että lääkkeistä ja rokotteista (joita ei ole) kieltäytyvät kupsahtaisivat heti. 

Päästään idiooteista (persuista) eroon kerralla! 

No nyt lensi kahvit suusta! Onneksi rokotehaittoihin ei olekaan tässä ihmisiä juuri kupsahtanut. Hopi hopi, kiltisti sinne piikille vaan niinkuin muutkin lampaat.

Vierailija
25/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ohjattu terveydenhuollon piiriin". Se on menoa nyt. Jos ei ole edes oireita niin saako silloin aikaa koskaan vai korkeintaan vasta kuukausien päästä.

Vierailija
26/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruuntuvatko Euroviisut?

Joutais perua muutenkn. Mitä tuolla persettään kekkuloivat näyttämässä!

Vierailija
27/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

maski ei sovi vaatetukseni kanssa yhteen, kuljen siis ilman maskia tai alasti ja silkastaan maksi kuonollani

Vierailija
28/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa! Olispa tauti kerrankin sellainen, että lääkkeistä ja rokotteista (joita ei ole) kieltäytyvät kupsahtaisivat heti. 

Minä otin koronarokotteen kolmesti. Sairastin kaksi rajua koronaa, vaikka olen niitä ihmisiä, joihin ei flunssat helposti tartu ja vielä kahden kuukauden sisällä, vuonna 2023. Jälkimmäiksen jälkeen on jäänyt helposti hengästyminen. Myös esimieheni otti rokotteet ja sairasti koronan. Hän on valitellut, että sen jälkeen on tullut limaa kurkkuun. Yksi alihankkijamme sairasti koronan saman vuoden joulukuussa. Hänellä meni puoli vuotta, ettei jaksanut juurikaan urheilla, entinen SM-tason jalkapalloilija ja aktiivinen liikkuja yhä.  Olen vakavasti sitä mieltä, että ne rokotteet oliva plaseboja.  

Vierailija
29/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ohjattu terveydenhuollon piiriin". Se on menoa nyt. Jos ei ole edes oireita niin saako silloin aikaa koskaan vai korkeintaan vasta kuukausien päästä.

Mahdollisimman pian. Altistuneet testataan. Jos on pienikin riski, paras pelata varman päälle.

Vierailija
30/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylsä juttu, keksisivät jotain uutta vaihteeksi nwo:n katastrofinäyttelijät

Vierailija
31/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt lensi kahvit suusta! Onneksi rokotehaittoihin ei olekaan tässä ihmisiä juuri kupsahtanut. Hopi hopi, kiltisti sinne piikille vaan niinkuin muutkin lampaat.

Lapsista kannattaa rokottaa vain ne, jotka aikoo pitää. 

Idiootit kannattaa jättää rokottamatta. 

Vierailija
32/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla kusipäällä on hants-virus perseessäsi, ja kuukahdat pian

Vierailija
33/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että omapa on ongelmansa kun reissaavat ympäriinsä. Ei kotikonnuilla tuommosiin uhkiin joudu.

Kiitos noitten kahden sankarien tapaisten sun ei tarvii lähtee pois kotoa. Kyllä ne tuo sen sun kotiovellesi.

Vierailija
34/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko nämä kaksi nyt laittaa kuuden viikon karanteeniin? Helvetin kiva, jos kyse on vaikka bussikuskista tai kaupan kassasta tai omasta lähikollegasta toimistolla.

Turha hötkyillä asioille joille ei oikien mitään voi.

Vai ei voi?! Jos nuo ääliö matkustelijat pysyisi omassa maassa, eikä jossain liehumassa ympäriinsä!

Vierailija
35/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta potilas nolla saapuu Meilahden sairaalaan!

Vierailija
36/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otin koronarokotteen kolmesti. Sairastin kaksi rajua koronaa, vaikka olen niitä ihmisiä, joihin ei flunssat helposti tartu ja vielä kahden kuukauden sisällä, vuonna 2023. Jälkimmäiksen jälkeen on jäänyt helposti hengästyminen. Myös esimieheni otti rokotteet ja sairasti koronan. Hän on valitellut, että sen jälkeen on tullut limaa kurkkuun. Yksi alihankkijamme sairasti koronan saman vuoden joulukuussa. Hänellä meni puoli vuotta, ettei jaksanut juurikaan urheilla, entinen SM-tason jalkapalloilija ja aktiivinen liikkuja yhä.  Olen vakavasti sitä mieltä, että ne rokotteet oliva plaseboja.  

Niin tai syöttejä, houkuttimia. Tarttui helpommin kun oli rokotus pohjalla. Tämä on mun empiirinen epätieteellinen näkemykseni.

Vierailija
37/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta THL:n tiedotustilaisuudessa kaveri pyyhkii hikeä otsaltaan ja vakuuttaa että kaikki on kunnossa. Deja vu..

Vierailija
38/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tylsä juttu, keksisivät jotain uutta vaihteeksi nwo:n katastrofinäyttelijät

globaalin eliitin oli pakko yrittää tätä epidemiavaletta kun Trump voittaa USA:n välivaalit muuten

Vierailija
39/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että omapa on ongelmansa kun reissaavat ympäriinsä. Ei kotikonnuilla tuommosiin uhkiin joudu.

Kiitos noitten kahden sankarien tapaisten sun ei tarvii lähtee pois kotoa. Kyllä ne tuo sen sun kotiovellesi.

En tilaa woltilla mitään.

Vierailija
40/620 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olleet vaan ihan aitoa tavaraa jotka tuhoavat vastustuskyvyn. Tiedän monia ketä ei ottanut rokotetta, eivät saaneet koko tautia tai jos saivat niin se oli hyvin lievä. Puolestaan rokotteen ottaneet sairastelevat yhtä mittaa, myös itse kotona paljon rajumpi näillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi