Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koiraa ei saisi IKINÄ jättää autoon?

Vierailija
08.05.2026 |

Paitsi jos on kuuma.

Mun edesmennyt koirani hyppäsi aina autoon jos se sattui olemaan pihassa takakontti auki.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjen käyttö on sallittu. Koiraa ei todella tarvitse raahata jonkun parin minsan poistumisen takia autosta mukaan. 

Entä kun lähdetään Helsingistä Rovanniemeelle lomailemaan,  niin siinä menee useampi minsa. 🤭🤭🤭🤭🤭. 

Niin, en voi sille mitään, ettet ymmärrä lukemaasi. 

Vierailija
42/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harrastan agilityä ja on todella tavallista, että koirat odottaa vuoroaan autossa. Usein ilman ihmistä. Mutta autoa ei tietenkään jätetä aurinkoon ja koiralla on yleensä vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla toisessa ketjussa samainen kommentti ettei koiraa saa ikinä jättää yksin autoon sai monta ylänuolta.

Ehkä sinne sattui sitten palstan kukkahattutädit sekä kakkahattusedät.

Vierailija
44/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjen käyttö on sallittu. Koiraa ei todella tarvitse raahata jonkun parin minsan poistumisen takia autosta mukaan. 

Entä kun lähdetään Helsingistä Rovanniemeelle lomailemaan,  niin siinä menee useampi minsa. 🤭🤭🤭🤭🤭. 

Niin, en voi sille mitään, ettet ymmärrä lukemaasi. 

Yksin se koira on kotonakin n9 tuntia.  Ei se seuran puutteesenkuole.  Ainut miksi ei niin kuuma auto illunat kiinni. Tavella ei ole sitä ongelmaa.

Vierailija
45/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvin usein koirat autossa, mahdollisesti tuntikausia, olipa kesä tai talvi. Jos me ollaan vaikka kaupassa, nähtävyyksiä kattelemassa, jossain kansallispuistossa patikoimassa sen verran pitkä matka ettei pienet koirat jaksa niin autoon ne hyvillä mielin jäävät.

Asiaan tietysti vaikuttaa se, että auto on matkailuauto. Kylmillä keleillä on lämmöt päällä. Kovalla helteellä koiria ei jätetä pitkäksi aikaa autoon, ellei auto ole kiinni verkkovirrassa niin että saa asunto-osan ilmastoinnin päälle. Eikä matkailuauto muutenkaan lämpene auringonpaisteessa yhtä nopeasti ja korkealle kuin henkilöauto. Lisäksi me saadaan lämpötilahälytykset puhelimeen, jos nousee tai laskee liikaa. Osataan sitten palata autolle mahdollisimman pian.

Autoja on erilaisia.

Vierailija
46/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuolla toisessa ketjussa samainen kommentti ettei koiraa saa ikinä jättää yksin autoon sai monta ylänuolta.

Ehkä sinne sattui sitten palstan kukkahattutädit sekä kakkahattusedät.

Niille voi haistattaa ... kyllä ne autossa puolipäivää lomareissillakin. 

Vierailija
47/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hyvin usein koirat autossa, mahdollisesti tuntikausia, olipa kesä tai talvi. Jos me ollaan vaikka kaupassa, nähtävyyksiä kattelemassa, jossain kansallispuistossa patikoimassa sen verran pitkä matka ettei pienet koirat jaksa niin autoon ne hyvillä mielin jäävät.

Asiaan tietysti vaikuttaa se, että auto on matkailuauto. Kylmillä keleillä on lämmöt päällä. Kovalla helteellä koiria ei jätetä pitkäksi aikaa autoon, ellei auto ole kiinni verkkovirrassa niin että saa asunto-osan ilmastoinnin päälle. Eikä matkailuauto muutenkaan lämpene auringonpaisteessa yhtä nopeasti ja korkealle kuin henkilöauto. Lisäksi me saadaan lämpötilahälytykset puhelimeen, jos nousee tai laskee liikaa. Osataan sitten palata autolle mahdollisimman pian.

Autoja on erilaisia.

Miksette ota koiria mukaan patikoimaan?

Vierailija
48/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koira on ollut autossa, mutta ei koskaan kesäaikaan. Tykkää olla mukana, niin on odottanut, kun olen käynyt kaupassa, lääkärissä jne... 

Vierailija
49/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoja on erilaisia.

Miksette ota koiria mukaan patikoimaan?

Pienen koiran kantaa repussa, jos väsähtää.

Vierailija
50/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän koiraa autossa ja jätän sinne kun menen asioille.

Ongelma on se että minulla on avoauto, kesällä.

Vai onko se ongelma?

Vierailija
51/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetelkaa koko ilta moukat näitä syitä niin viisastutte  🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Menin kerran kauppaan ja koira jäi sinne katteleen. Huomasin naisen kävelevän takanani, menin kauppaan, hän näytti kävelevän infoon, kohta kuulutettiin koira on jätetty autoon liian pitkäksi aikaa...

Jep! Mä kerran käytin koiran vuositarkastuksessa lääkäriltä tultiin ja samalla reissulla kävin hakemassa ärrältä paketin. Oli syyssateet ja jätin ikkunaa auki ohikulkijoiden takia, jos vaikka ärrällä on jonoa.. Yksi asiakas ennen mua, eli kauan ei mennyt.

Eikö sen viisiminuuttisen aikana yksi rouva siellä hössötti ikkunan takana, että on jätetty rekku parka kuolemaan sinne. 

Jos olisin vähänkin kauemmin ollut, niin hän olis rikkonut ikkunan! Tuo uhos. Sitten olisin tehnyt rikosilmoituksen. Siinähän sitten makselee..

Vierailija
52/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa jättää kuumalla säällä, eikö autoa koskaan suoraan auringonpaisteeseen!

Vierailija
53/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin kerran kauppaan ja koira jäi sinne katteleen. Huomasin naisen kävelevän takanani, menin kauppaan, hän näytti kävelevän infoon, kohta kuulutettiin koira on jätetty autoon liian pitkäksi aikaa...

Jep! Mä kerran käytin koiran vuositarkastuksessa lääkäriltä tultiin ja samalla reissulla kävin hakemassa ärrältä paketin. Oli syyssateet ja jätin ikkunaa auki ohikulkijoiden takia, jos vaikka ärrällä on jonoa.. Yksi asiakas ennen mua, eli kauan ei mennyt.

Eikö sen viisiminuuttisen aikana yksi rouva siellä hössötti ikkunan takana, että on jätetty rekku parka kuolemaan sinne. 

Jos olisin vähänkin kauemmin ollut, niin hän olis rikkonut ikkunan! Tuo uhos. Sitten olisin tehnyt rikosilmoituksen. Siinähän sitten makselee..

Luuletko että hän olisi joutunut maksamaan ikkunasi?

Vierailija
54/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti olisi maksanut.

Vierailija
55/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti olisi maksanut.

Miten olisit saanut rahat perittyä häneltä jos hän olisi saanut luvan hätäkeskukselta rikkoa se autosi ikkuna?

Vierailija
56/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä päästi aina pystykorvan pakettiauton kapiiniin nukkumaan. Ei tietenkään kesähelteellä mutta koira tykkäsi nukkua autossa. Kuvainnollisesti nukahti rattiin kun piti päätä ratin päällä 😅 Auto oli koiralle rakas koska tiesi, että sillä mennään metsään tai kylille. Ylväänä suomenpystykorva istui aina etupenkillä 👍

Vierailija
57/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa tietysti jättää. Se on jotain ihme hysterisointia, ettei saisi. Syyhän siihen on se, että jos alkaa aurinko paistaa ja sitten koiran tulee liian kuuma. Mutta ei meidän ilmastossa kovin usein ole semmoisia kelejä, suurimman osan vuotta sitä huolta ei ole. Kesälläkin useimmiten, jos auton saa varjoon, niin ihan hyvin voi koiran jättää autoon vaikka kaupassa käymisen ajaksi. Itse aina teenkin niin, koska yhdistän koirien lenkit + sen jälkeen kauppareissun. Ei mikään laki kiellä koirien jättämistä autoon, se on vaan jonkun kärttyisten ihmisten keksimät omat säännöt.

Minä ihmettelen miksi revitään jotain Kuolemanlaakson lukemia täällä. Jos auto on työpaikan pihalla kahdeksan tuntia auringonpaisteessa ja lämpötila on 45 astetta, niin täällä keksitään jostain 80 astetta jossain vartissa. Toisekseen jos ulkona on viisi astetta ja pilvistä niin kertoisiko joku miten auton sisällä olisi yhtäkkiä 40 astetta ? 

Vierailija
58/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhoaa sisustuksen jyrsimällä, kusemalla, paskomalla, pallihiellä, karvoilla ja kuolaamalla.

Jännälihapullia 

Joku oli noita, ilmeisesti sinä, jättänyt tien varteen koirani nosti kinttua niihin. Mitä se kertoo noista einespullista ? Koira nostaa kinttua päälle jos ei syötävää eikä voi leikkiäkään 

Vierailija
59/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa jättää muulloin kuin kesällä mutta hetkeksi vaan. Meillä on pitkiä aikoja kun aurinko ei paista esim marraskuu. Silloin voi venata hetken autossa.

Vierailija
60/66 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa tietysti jättää. Se on jotain ihme hysterisointia, ettei saisi. Syyhän siihen on se, että jos alkaa aurinko paistaa ja sitten koiran tulee liian kuuma. Mutta ei meidän ilmastossa kovin usein ole semmoisia kelejä, suurimman osan vuotta sitä huolta ei ole. Kesälläkin useimmiten, jos auton saa varjoon, niin ihan hyvin voi koiran jättää autoon vaikka kaupassa käymisen ajaksi. Itse aina teenkin niin, koska yhdistän koirien lenkit + sen jälkeen kauppareissun. Ei mikään laki kiellä koirien jättämistä autoon, se on vaan jonkun kärttyisten ihmisten keksimät omat säännöt.

Minä ihmettelen miksi revitään jotain Kuolemanlaakson lukemia täällä. Jos auto on työpaikan pihalla kahdeksan tuntia auringonpaisteessa ja lämpötila on 45 astetta, niin täällä keksitään jostain 80 astetta jossain vartissa. Toisekseen jos ulkona on viisi astetta ja pilvistä niin kertoisiko joku miten auton sisällä olisi yhtäkkiä 40 astetta ? 

Jo tänään ei helteessä näytti 53 sisälämmöksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä