Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaippa pesukoneessa, miten korjata virhe?

Vierailija
23.06.2024 |

Kaikki vinkit otetaan vastaan. Vaippa eksynyt pyykin joukkoon kuukausi sitten, sen jälkeen kaikki mahdolliset puhdistamiset kokeiltu, nyt tarraharjalla puhdistettu vaatteita yksitellen. Onko kokemusta, tätäkö tämä uusi arki nyt on vai onko vielä jotain taikatemppuja joita kokeilla? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta uusi

Vierailija
2/12 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemusta, tuliskohan vakuutusyhtiöstä apua kun on vasta 6kk vanha kone

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis menikö kone rikki vai tuliko vaatteisiin vain nukkaa tms.? Nukkaan auttaa tarraharjan lisäksi kuivausrumpu, käyt jossain itsepalvelupesulassa pyöräyttämässä. Itse en ole vaippoja pessyt, vessapaperia vain. 

Vierailija
4/12 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa nukkasihti ja puhdista se, pese tyhjiä kokeellisia ja tarkista nukkasihti aina pesun jälkeen. Tee tätä niin kauan kunnes nukkasihdissä ei ole enää töhkää. 

Vaatteeista saa vaipanjämät pois laittamalla ne kuivausrumpuun. Tässäkin pitää muistaa puhdistaa nukat aina pois.

Vierailija
5/12 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt rikki, täytyy kokeille tuota rummutusta. Joka koneellisesti pölyä ei ole, en ymmärrä mistä sitä aina välillä ilmestyy. Ehkä täytyy kaikki vaatteet käyttää rummun kautta

Vierailija
6/12 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! :)

Vierailija
7/12 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi sitten? Mulla on mennyt vahingossa terveysside ja nenäliinoja. Sen jälkeen olen puhdistanut pesukoneen manuaalisesti niin hyvin kuin pystyy, sekä tyhjentänyt nukkasihdin.

Seuraava pyykillinen on ollut ihan puhdas.

Ne vaatteet, mitkä meni vahingossa pesuun siteiden ja nenäliinojen kanssa, kävin läpi tarraharjalla.

Ei mennyt puolta vuotta, vaan pari päivää.

Vierailija
8/12 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenna aikakone ja matkusta sillä vähintään kuukausi taaksepäin. Laitat ne pyykit koneeseen, mutta olet huolellisempi ja käyt pyykit läpi.

Toinen tylsempi vaihtoehto on puhdistaa pyykkikone. Poistaa kaikki näkyvä nukka rummusta sekä tyhjentää nukkasihti.

Vierailija
9/12 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pyörittänyt tota tyhjänä kymmeniä kertoja, tyhjentänyt sihtiä ja kerran laittanu sitruunahapotkin pyörimään. Aina välillä on taas koko koneellinen täynnä nukkaa, kai mulla pyörii siellä nyt seassa niitä vaatteita jotka sillon pesin sen vaipan kanssa. 

Vierailija
10/12 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia vaippoja on tullut vahingossa pestyä. Irroita se nukkasihti ja kaada vettä sinne pesuaine lokeroon. Pese konetta tyhjillään. Vaatteet onkin sitten vaikeampaa puhdistaa kun se kone. Pienissä erissä, ei muuta pyykkiä sekaan, pitkällä ohjelmalla pese ja laita pari pesusientä mukaan imee sitä roskaa. Pese kone tyhjillään sen jälkeen ja puhdista nukkasihti. Toista tarvittaessa.

Vierailija
11/12 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa suodatin ja suihkuta sisälle vettä niin kauan, että puhdasta vettä valuu ulos. Pese suodatin ja pese vielä kierros tyhjillään. 

Vierailija
12/12 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme