Mitkä eläkeikäisten tavat hämmästyttävät teitä?
Katoavia suomalaisia tapoja pohdin tässä.
Vanhempani ovat syntyneet 40-luvulla, ja heillä on ehdoton joka kesäinen rituaali käydä mansikoiden itsepoimminnassa. Tuoreita mansikoita on ämpäritolkulla, ja loppupäivä käytetään siihen, että mansikat viipaloidaan ja pakastetaan. En käsitä tätä. Halvemmaksi tulisi ostaa pakasteena tarvittaessa. Tämä ei ymmärtääkseni ole vain minun vanhempien tapa, vaan hyvin yleistä tässä ikäryhmässä.
Toinen hauska tapa on tehdä omenapiirakka omista omenoista. Piirakkaa tehdään aivan liikaa, ja toki se menee säilöön pakkaseen. Tämä pakastamisvimma on minusta hauska. Minulla ei ole pakkasessa juuri mitään muuta kuin jäätelöä, kaupan herneitä ja mansikoita.
Kommentit (453)
Päivän rytmittäminen uutisten mukaan. Muuten vain ollaan ja möllötetään, mutta kaikki uutislähetykset täytyy katsoa.
Varmaan se ihmetyttää eniten, miten nuoreksi 9-kymppisenä isäni tuntee itsensä. Ei tykkää käydä ruokakaupassa, jos siellä on ”niitä hitaita eläkeläisiä”. Mies on ollut itse eläkkeellä vuodesta 1998 lähtien, muttei vieläkään koe olevansa eläkeläinen, ainakaan hidas sellainen. Toivon että tuo asenne pysyy mahdollisimman pitkään.
Työnteko. Mun äiti on jo 70v, mutta painaa edelleen töitä joka päivä vähintään 6 tuntia, siis myös viikonloppuisin. Kuulemma kuolema saa laiskan ihmisen kiinni.
Viidennen lettupannun tms. ostaminen kaupasta. KAIKEN pyörittely ja tarkastelu kaupassa. Turhat ostokset joka viikko.
Viili- ja jogurttipurkkien hamstraaminen. Miksi??
Vanhat miehet, jotka kokoontuu istumaan jonnekkin ostoskeskuksen penkeille :D
Vierailija kirjoitti:
Viidennen lettupannun tms. ostaminen kaupasta. KAIKEN pyörittely ja tarkastelu kaupassa. Turhat ostokset joka viikko.
Onkohan tämä jotain pula-ajan aiheuttamaa traumakäyttäytymistä? Kaikenlaisten rojujen hamstraamista ja erilaisiin aprajaisiin osallistumista en käsitä. "Tätä voi vaikka joskus tarvita".
Se, että jatkavat työelämässä.
Meidänkin työpaikassa 68- vuotias kitkuttelee.
On sulla yksinkertaisen ongelmat, ap.
Vierailija kirjoitti:
Marjanpoiminta ja pakastaminen ja pakkosyöminen pakastimesta ovat täysin järjettömiä, turhia tärkeilyhommia.
Viestisi on turha ja tärkeilevä.
Tuoreet leivät laitetaan kylmiöön, jolloin ne muuttuvat kuiviksi. Leipien pakastamisen ymmärrän, mutta kylmiötä en.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat miehet, jotka kokoontuu istumaan jonnekkin ostoskeskuksen penkeille :D
Missä päin Suomea?
Tapellaan omaisuudesta ja perinnöstä, vaikka toinen jalka on jo haudassa.
Vierailija kirjoitti:
On sulla yksinkertaisen ongelmat, ap.
Miten tästäkin voi saada herneen nenään?
Vierailija kirjoitti:
Työnteko. Mun äiti on jo 70v, mutta painaa edelleen töitä joka päivä vähintään 6 tuntia, siis myös viikonloppuisin. Kuulemma kuolema saa laiskan ihmisen kiinni.
Missä hän on töissä?
Kyllä sekin aika mitä menee poimiessa ja laittaessa pakkaseen voisi tuijottaa kännykkää pehmeällä sohvalla. Ovat kyllä idiootteja kun eivät tajua.
Joo aivan järjetöntä vanhojen elämä, toista se teillä nuorilla. Miksi vaivautua töitä tekemään tai kaupassa käymään, omppuja kerämään ja leipomaan. Makoillaan sängyssä, raahaudutaan ruokajnoihin ja raportoidaan tänne kuinka saatiin taas pelkkää paskaa.
Uutiset on pakko kuunnella radiosta tunnin välein ja äänet hirmu kovalla. Naapuritkin kuulevat.
Marjanpoiminta ja pakastaminen ja pakkosyöminen pakastimesta ovat täysin järjettömiä, turhia tärkeilyhommia.