Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuminen on niin hidasta, että motivaatio on koetuksella

Vierailija
08.05.2026 |

Jätin kaikki sokeriset herkut pois tammikuun lopussa. Olin sokerittomalla ruokavaliolla 2 kk ja paino ei tippunut kiloakaan. Ja olin kuitenkin tuohon asti syönyt paljon sokeria, joten olisin luullut muutoksen näkyvän jossain.

Aloitin ketogeenisen ruokavalion lähes 2 kk sitten ja paino on pudonnut vasta 4,5 kg, josta suurin osa on varmasti nestettä. Tiedän, että olen ollut ruokavalion suhteen tarkka, enkä ole lipsunut. Olen siis ollut ilman sokeria koko alkuvuoden ja ketollakin lähes 2 kk, eikä paino ole pudonnut tämän enempää. Verrokkina nuorempana olin ketogeenisellä ruokavaliolla vastaavan ajan ja pudotin tuolloin 18 kg. Sittemmin sairastuin vaikeasti ja lihoin lääkityksen myötä lyhyessä ajassa parikymmentä kiloa.

Nyt paino laskee hitaasti ja joinakin päivinä vaaka näyttää +200 g, vaikka olisin edellisenä päivänä syönyt todella vähän. Turhauttaa, miten hidasta laihtuminen voi olla näin nelikymppisenä. Stressiä on töiden vuoksi, mutta en voi sille mitään. Nukun kyllä öisin itselleni normaalin määrän eli 7 tuntia. Unta ei vain riitä pidempään. Pidän ruokavaliosta tiukasti kiinni. En ymmärrä, miksi en laihdu enempää. Alkaa motivaatiokin olla koetuksella, kun sokerittomuus ei laihduttanut ollenkaan ja nyt laihtuminen on niin hidasta tiukasta ruokavaliosta huolimatta.

Kaipaan tsemppiä, miten jaksaa tätä hidasta laihtumistahtia? 

Kommentit (201)

Vierailija
121/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäntapamuutos pysyvästi!

Kaikkea kohtuudella, vähemmän, pienemmät ruokailuastiat jne. Herkutellaan voi. 

Lue laihdutusleikkaus"potilaan" eli itsensä esim.  tunnesyistä läskiksi syöneen ohjeet. Noudata niitä ilman leikkausta. Toimii, vatsalaukku supistuu luonnollisesti. 

Keski-iässä, varsinkin jos on istumatyöläinen, voi olla ettei tällainen riitä. Elämäntavat voi olla jopa varsin hyvät, ja silti pysyy lihavana. Usein jos laihtua haluaa, on ihan pakko vaan rajoittaa kalorita, ja olla tosi tiukka ja tarkka, ja sietää nälkääkin.

Tämä. Ja jos olet lyhyt (sanoisin lyhyeksi kaikki alle 165 senttiset), niin laihdutus on hankalaa. Joutuu laskemaan kalorit niin matalalle. Ihan eri juttu, jos koittaa päästä esim. 160 cm/58 kg mittoihin vs. 175 cm/73 kg mittoihin.

Vierailija
122/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttakaa ihan rauhassa: minusta teininä, parikymppisenä ja vielä kolmekymppisenä laihtuminen oli ihan eri asia kuin +40 v iässä ja sairastuneena. Osa lääkityksistä hankaloittaa laihduttamista, mutta sairauksien vuoksi lääkityksiä ei voi lopettaa/vaihtaa.

Allekirjoitan tämän saman. Eniten ärsyttää, kun olen ollut todella tarkka ruokavalioni kanssa, en ole lipsunut herkutteluun tai vastaavaan ja silti paino jumittaa paljon. Jotain yksittäistä kiloa saattaa joutua karistamaan useamman viikon. Nuorena olisi laihtunut jo sillä, että vähän katsoo mitä syö. Nyt tuntuu, että pitäisi elää todella pienellä kalorimäärällä tuloksia saadakseen.

Minulla eräs lääkitys sotki kehon tasapainoa ja lihoin lääkkeen myötä ihan huolella. Lääkkeen lopetus ei kuitenkaan saanut kiloja lähtemään. Siispä nyt keskityn saamaan suolistoa parempaan kuntoon maitohappobakteerien voimin ja toivon parasta. Turhauttaa laihduttaa, jos tuloksia ei juuri tule. Minulla on parissa kuukaudessa lähtenyt vain 5 kiloa ja vyötäröltä 7 senttiä. Nuorempana samassa ajassa olisi pudonnut lähemmäs kymmenen kiloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää treenata kovaa ja hikoilla paljon jotta laihtuu. Niin minä tein ja laihduin jopa 5-6 kg kuukaudessa. Poljin kuntopyörää 1-2 tuntia päivässä. Kävin salilla ja nostin puntteja. Laihduin 34 kg yhteensä 6 kk.

Monet ei vaan ymmärrä että se on kovaa työtä laihduttaminen ja pitää samalla syödä hyvin jotta jaksaa liikkua. Minäkin jätin herkut pois ja kaljan.

Ei pidä. Nykytietämyksen mukaan liikunnan vaikutus laihtumiseen on liki mitätöntä. Toki siitä on muita terveyshyötyjä, mutta laihtuminen tapahtuu ruokavaliolla.

Bullshittiä. Kyllä liikunta on se mikä pitää kilot kurissa. Olen koko ikäni aktiiviliikkunut (juoksu, pyöräily, jumpat, tennis + kaikkea sekalaista + hyötyliikunta) ja saan syödä mitä haluan. Painoni on 45 vuotiaana sama kuin 20 v, indeksin mukaan alipainon ja normaalipainon rajamailla. Lukioaikaiset farkut mahtuu jalkaan. Noudatan ruoka-aikoja (aamiainen, lounas, päivällinen, iltapala). Mitä parempi kunto on, sitä suurempi on myös kalorien kulutus. Hyvässä kunnossa oleminen ei tosin tule millään käsien heiluttelulla, vaan vaatii päivittäistä treenaamista ja välillä kunnon rääkkiäkin. Mä rakastan liikuntaa (ja ruokaa!) ja se on elämäntapa. 

Mullakin oli 45-vuotiaana sama paino kuin 16-vuotiaana. Nyt 52-vuotiaana ei enää ole. Tule 7 vuoden päästä kertomaan oma tilanteesi.

Vierailija
124/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ehdotti laihdutuslääkettä. En halua laihdutuslääkettä, koska niiden riskeistä tiedetään vasta vähän. Lisäksi minulla on muuta perussairautta, jonka vuoksi en halua ylimääräisiä lääkityksiä käyttöön.

Ap

En tiedä, paljonko sinulla on laihdutettavaa, mutta ylipaino aiheuttaa varmasti tietyt ongelmat. Lääke voi aiheuttaa ongelmia pitkässä käytössä, mutta ylittääkö ne ylipainon varmat ongelmat? Itsellä oli ihan tajuton ylipaino ennen lääkettä ja se nyt oli aivan varma, että kroppa olisi pian alkanut pettää noiden ylikilojen takia. Lääke on tietysti aina riski, mutta se on riski. Ylipaino aiheuttaa varmasti ongelmia. Lääke vain "ehkä". 

Laihdutin noin 50kg ja olen ylläpitänyt nyt painoani yli kaksi vuotta. Ei onneksi ehtinyt tulla mitään sairauksia, vaikka olin jo keski-iässä. 

Vierailija
125/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Lisäksi sekin turhauttaa, että yksikin pieni lipsahdus tuo hetkessä sen puoli kiloa takaisin mutta sen pois saaminen vie pari viikkoa.

Tämä. Sitten lähipiiri ihmettelee, että miksi en halua pitää jotain herkuttelupäiviä kesken laihdutuksen. Ei mitään järkeä, kun paino nousee 0,5-1 kg ja sitä sitten laihdutellaan seuraavat viikot.

Sama juttu minulla. Eikä kyse ole siitä, että herkuttelupäivänä olisi syönyt 0,5 kg edestä kaloreita (3500 kaloria ekstraa). Sen sijaan se herkuttelupäivä turvottaa ja kerää kehoon nestettä. Itse ketoilen/VHH ja jos pidän yhden herkuttelupäivän, paino nousee lähemmäs kilon. Ja tuon kilon karistamiseen menee viikko. Todellakin tulee harkittua, haluaako herkkupäivää pitää. Hidastaa ainakin omalla kohdalla laihdutusta merkittävästi.

Luuletko, että jos syöt yhtenä päivänä vaikka pizzan, niin se kilo on läskiä? Ei herran jestas millaisia kuvitelmia teillä ihmiset on. Ja toinen juttu on se, että se puntari ei kerro sun kehonkoostumusta, joten sitä ei kannattaisi pelkästään tuijottaa

Vierailija
126/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että jos syöt yhtenä päivänä vaikka pizzan, niin se kilo on läskiä? Ei herran jestas millaisia kuvitelmia teillä ihmiset on. Ja toinen juttu on se, että se puntari ei kerro sun kehonkoostumusta, joten sitä ei kannattaisi pelkästään tuijottaa

Mistä sitten johtuu että jouluna 2 päivässä + 2 kiloa laihduttamiseen menee 2 kuukautta? Jos se olisi vain turvotusta ja nestettä eikö se. kusausisi pois parissa päivässä!? 

Vierailija
127/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kaltaisella ruokavaliolla kiloja pitäisi karista enemmänkin. Jokuhan tuossa jumittaa painoa.

ap ei sovi pätkäpaasto koska syö sitten kerralla enemmän. Järkevämpää olisi säännöllinen ruokailu. Kokeilin pätkäpaastoa ja en laihtunut. Samalla kalorimäärällä 5 kertaa päivässä syödessäni taas laihduin. 

5 kertaa päivässä syödessä pitää syödä niin pieniä annoksia, että niistä jää nälkä. 3 kertaa päivässä pystyy syömään niin paljon kaloreita, että nälkä lähtee. 

Ei jää nälkä, kun samana päivänä saa tarpeeksi kaloreita. Kun syö useammin, ei tarvi syödä niin paljoa kerralla.

Vierailija
128/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhat kaloriahan menee keposesti. Ulkoilutan koiran ja kävelen tarhan kautta junalle. 

Päivällä tanssin sen puolituntia etätöissä, illalla käyn salilla tai jumpassa. 

Sen jäkeen teputan vähän isossa Cittarissa ja vien koiran ulos. 

Viikonloppusin rakennetaan vähän lumilinnaa tai fillaroidaan lasten kanssa tai käydään koirametsässä. Siivotaan ja tehdään puutarhatöitä, haravoidaan. 

Tekoälyn mukaan: 

Käytännössä fiksuin tapa olisi tavoitella 1000 kaloria päivän aikana, ei yhdellä suorituksella. Esimerkiksi:

Aamulla 45 min kävelyä + päivällä arkiliikuntaa + illalla 45 min kävelyä tai kuntopyörää.

Lasten kanssa voi aina ulkoilla. Koiran kanssa on ihan pakko ulkoilla kolmasti päivässä. 

Ei hyvä jumala toi määrä liikunta kuluta 1000 kaloria päivässä. Ja se sun arkiliikunta on jo laskettu mukaan sun peruskulutukseen!

Vierailija
129/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Lisäksi sekin turhauttaa, että yksikin pieni lipsahdus tuo hetkessä sen puoli kiloa takaisin mutta sen pois saaminen vie pari viikkoa.

3500kcal on aika iso lipsuminen.

Et sitten tajua ettei tuolle kirjottajalle tule puolta kiloa rasvaa lisää vaan suurin osa on nesteitä

Vierailija
130/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin tekoälyltä tämän päivän treenista, paljonko kulutin kaloreita, jos painaa 90 kg (oikeasti painan 97 kg) . Tunnin lenkki aamulla, johon sisältyi kuntoportaat 220 m tekee ainakin 400 kcal. Päivällä uintia (vapaa, selkä, rinta) 1,4 km 45 min 600 kcal, 45 min vesijuoksua 400 kcal. Kevyemmän tahdin mukaan arvioin. 

Tuostahan tulee jo 1400 kcal eli varmasti pystyy kuluttamaan 1000 kcal päivässä, kun tekee sen kahdessa tai kolmessa osassa, niin ei ole liian raskasta. Kolmatta tuntia pitää kyllä käyttää niin raskaaksi menee, jos on työelämässä, mutta muuten onnistunee. 

Tuo määrä liikuntaa ei vaan kuluta noin paljoa.

Vierailija
131/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no 165/80 ylläpitokalorit on jossain 1700 joten ei paljoa enemmän.

Paljon alempi. Olen 164cm/70kg ja peruskulutus (kooma-) 1270kcal.

Sen alle kun menee laihtuu varmasti

Ihminen ei ole kone. Tuo voi toimia osalla ihmisistä mutta osalla ei.

Totta. Itsellä toimii hyvin kun vielä aterioita vain 3 päivässä.

Mutta ei voi tietää ennenkuin kokeilee itse, usrimmilla miinuskalorit toimii.

Tietenkin miinuskalorit toimii, mutta et voi tietää kuinka paljon random henkilön pitää miinukselle mennä. Olen about samankokoinen kuin sä, mutta en laihtuisi tuolla kalorimäärällä.

Vierailija
132/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todennut, että 0,5kg kuussa on inhimillinen tahti ja mihin pystyy ilman mitään tiukkaa ruokavaliota/kalorinlaskentaa. Kohta 2-vuotta olen tätä sinnikkäästi noudattanut ja reilu 10kg kevyempi olen nyt. Hidasta on, mutta toisaalta tämä on elintapa minkä pystyn pitämään. Nyt kun olo on keventynyt on aktiivisuus lisääntynyt ja liikkuminen helpompaa eli sekin auttaa. En punnitse itseäni usein ja hoen mantraa parempia valintoja. 

Vierailija
133/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää treenata kovaa ja hikoilla paljon jotta laihtuu. Niin minä tein ja laihduin jopa 5-6 kg kuukaudessa. Poljin kuntopyörää 1-2 tuntia päivässä. Kävin salilla ja nostin puntteja. Laihduin 34 kg yhteensä 6 kk.

Monet ei vaan ymmärrä että se on kovaa työtä laihduttaminen ja pitää samalla syödä hyvin jotta jaksaa liikkua. Minäkin jätin herkut pois ja kaljan.

Ei pidä. Nykytietämyksen mukaan liikunnan vaikutus laihtumiseen on liki mitätöntä. Toki siitä on muita terveyshyötyjä, mutta laihtuminen tapahtuu ruokavaliolla.

Bullshittiä. Kyllä liikunta on se mikä pitää kilot kurissa. Olen koko ikäni aktiiviliikkunut (juoksu, pyöräily, jumpat, tennis + kaikkea sekalaista + hyötyliikunta) ja saan syödä mitä haluan. Painoni on 45 vuotiaana sama kuin 20 v, indeksin mukaan alipainon ja normaalipainon rajamailla. Lukioaikaiset farkut mahtuu jalkaan. Noudatan ruoka-aikoja (aamiainen, lounas, päivällinen, iltapala). Mitä parempi kunto on, sitä suurempi on myös kalorien kulutus. Hyvässä kunnossa oleminen ei tosin tule millään käsien heiluttelulla, vaan vaatii päivittäistä treenaamista ja välillä kunnon rääkkiäkin. Mä rakastan liikuntaa (ja ruokaa!) ja se on elämäntapa. 

Ahaa. Siis sinun oma kokemuksesi siis mitätöi tiedemiesten tekemän tutkimuksen, niinkö?

Vierailija
134/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhat kaloriahan menee keposesti. Ulkoilutan koiran ja kävelen tarhan kautta junalle. 

Päivällä tanssin sen puolituntia etätöissä, illalla käyn salilla tai jumpassa. 

Sen jäkeen teputan vähän isossa Cittarissa ja vien koiran ulos. 

Viikonloppusin rakennetaan vähän lumilinnaa tai fillaroidaan lasten kanssa tai käydään koirametsässä. Siivotaan ja tehdään puutarhatöitä, haravoidaan. 

Tekoälyn mukaan: 

Käytännössä fiksuin tapa olisi tavoitella 1000 kaloria päivän aikana, ei yhdellä suorituksella. Esimerkiksi:

Aamulla 45 min kävelyä + päivällä arkiliikuntaa + illalla 45 min kävelyä tai kuntopyörää.

Lasten kanssa voi aina ulkoilla. Koiran kanssa on ihan pakko ulkoilla kolmasti päivässä. 

Tekoäly on tuossa väärässä, 1000 kcal vaatii paljon enemmän liikuntaa.

Jep, ai ehdotti mulle 12kg reppua ja 90min kävelyä maastossa, vauhdikkaasti jotta olisi mahdollista kuluttaa 1000kcal.

Ihan kepoisasti joo :D :D 

No ei edes paha jos vain puolitoista tuntia päivästä käyttää liikkumiseen ja sillä kuluu 1000 kcal.

Mutta kun ei tuo määrä liikunta kuluta tuota määrää kaloreita.

Vierailija
135/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttakaa ihan rauhassa: minusta teininä, parikymppisenä ja vielä kolmekymppisenä laihtuminen oli ihan eri asia kuin +40 v iässä ja sairastuneena. Osa lääkityksistä hankaloittaa laihduttamista, mutta sairauksien vuoksi lääkityksiä ei voi lopettaa/vaihtaa.

Allekirjoitan tämän saman. Eniten ärsyttää, kun olen ollut todella tarkka ruokavalioni kanssa, en ole lipsunut herkutteluun tai vastaavaan ja silti paino jumittaa paljon. Jotain yksittäistä kiloa saattaa joutua karistamaan useamman viikon. Nuorena olisi laihtunut jo sillä, että vähän katsoo mitä syö. Nyt tuntuu, että pitäisi elää todella pienellä kalorimäärällä tuloksia saadakseen.

Minulla eräs lääkitys sotki kehon tasapainoa ja lihoin lääkkeen myötä ihan huolella. Lääkkeen lopetus ei kuitenkaan saanut kiloja lähtemään. Siispä nyt keskityn saamaan suolistoa parempaan kuntoon maitohappobakteerien voimin ja toivon parasta. Turhauttaa laihduttaa, jos tuloksia ei juuri tule. Minulla on parissa kuukaudessa lähtenyt vain 5 kiloa ja vyötäröltä 7 senttiä. Nuorempana samassa ajassa olisi pudonnut lähemmäs kymmenen kiloa.

Vyötäröltä 7 senttiä parissa kuukaudessa on mun mielestä loistavasti! Hyvä sinä!

Vierailija
136/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Sitten lähipiiri ihmettelee, että miksi en halua pitää jotain herkuttelupäiviä kesken laihdutuksen. Ei mitään järkeä, kun paino nousee 0,5-1 kg ja sitä sitten laihdutellaan seuraavat viikot.

Sama juttu minulla. Eikä kyse ole siitä, että herkuttelupäivänä olisi syönyt 0,5 kg edestä kaloreita (3500 kaloria ekstraa). Sen sijaan se herkuttelupäivä turvottaa ja kerää kehoon nestettä. Itse ketoilen/VHH ja jos pidän yhden herkuttelupäivän, paino nousee lähemmäs kilon. Ja tuon kilon karistamiseen menee viikko. Todellakin tulee harkittua, haluaako herkkupäivää pitää. Hidastaa ainakin omalla kohdalla laihdutusta merkittävästi.

Laihduttajan kannalta on yksi lysti, onko se pizzan syönnistä kertyvä kilo läskiä, turvotusta vai mitä. Pointti on saada se kilo pois. Ja ketuttaahan se, jos laihduttaa ihan oikeasti ja paino junnaa jonkun yksittäisen pizzan takia.

Vierailija
137/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen todennut, että 0,5kg kuussa on inhimillinen tahti ja mihin pystyy ilman mitään tiukkaa ruokavaliota/kalorinlaskentaa. Kohta 2-vuotta olen tätä sinnikkäästi noudattanut ja reilu 10kg kevyempi olen nyt. Hidasta on, mutta toisaalta tämä on elintapa minkä pystyn pitämään. Nyt kun olo on keventynyt on aktiivisuus lisääntynyt ja liikkuminen helpompaa eli sekin auttaa. En punnitse itseäni usein ja hoen mantraa parempia valintoja. 

Hienoa, että hidas tahti sopii sinulle. Minulle tuli kahdessa vuodessa 20 kiloa sairastumisen ja lääkityksen myötä. Todellakin haluan näistä kiloista eroon nopeammin kuin kahdessa tai neljässä vuodessa. Ja suoraan sanottuna harmittaa, miten paljon tuo +20 kiloa on arkeeni vaikuttanut. En jaksa lenkkeillä kuten ennen. Suurin osa vanhoista vaatteistani ei mahdu. Puhumattakaan siitä, miten ikävästi ihmiset suhtautuvat minuun ylipainoisena. Todellakin haluan takaisin normaalipainoiseksi mahdollisimman pian. Minulle ainoa keino siihen on tiukka diettaaminen. Jos en laskisi kaloreita ja katsoisi tarkkaan mitä söisin, en laihtuisi ollenkaan. Aineenvaihdunta on aivan jumissa sairastamisen ja lääkityksen jälkeen.

Vierailija
138/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku ehdotti laihdutuslääkettä. En halua laihdutuslääkettä, koska niiden riskeistä tiedetään vasta vähän. Lisäksi minulla on muuta perussairautta, jonka vuoksi en halua ylimääräisiä lääkityksiä käyttöön.

Ap

En tiedä, paljonko sinulla on laihdutettavaa, mutta ylipaino aiheuttaa varmasti tietyt ongelmat. Lääke voi aiheuttaa ongelmia pitkässä käytössä, mutta ylittääkö ne ylipainon varmat ongelmat? Itsellä oli ihan tajuton ylipaino ennen lääkettä ja se nyt oli aivan varma, että kroppa olisi pian alkanut pettää noiden ylikilojen takia. Lääke on tietysti aina riski, mutta se on riski. Ylipaino aiheuttaa varmasti ongelmia. Lääke vain "ehkä". 

Laihdutin noin 50kg ja olen ylläpitänyt nyt painoani yli kaksi vuotta. Ei onneksi ehtinyt tulla mitään sairauksia, vaikka olin jo keski-iässä. 

Valitettavasti aina joku on se huonotuurinen, joka saa ne lääkkeiden sivuvaikutukset. Minulla kävi muussa asiassa aivan luokattoman huono tuuri ja sairastuin harvinaiseen sairauteen. Todennäköisempää olisi ollut, että voittaisin päävoiton lotossa kuin sairastuisin tähän. Todellakin ymmärrän, miksi joku ei halua ottaa riskiä lääkkeen suhteen. Pahimmillaan voi puhjeta joku vaikea sairaus, jonka rinnalla laihdutus on pieni murhe tai laihdutus ei enää onnistu ollenkaan.

Ja sivusta: en esimerkiksi itse koe tarvitsevani laihdutuslääkettä. Ei ole mielitekoja, enkä napostele. Paino vaan jostain syystä junnaa, eikä putoa kuin hitaasti. En näe mitään syytä, miksi lääke toisi tähän tilanteeseeni apua.

Vierailija
139/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Valitettavasti aina joku on se huonotuurinen, joka saa ne lääkkeiden sivuvaikutukset. Minulla kävi muussa asiassa aivan luokattoman huono tuuri ja sairastuin harvinaiseen sairauteen. Todennäköisempää olisi ollut, että voittaisin päävoiton lotossa kuin sairastuisin tähän. Todellakin ymmärrän, miksi joku ei halua ottaa riskiä lääkkeen suhteen. Pahimmillaan voi puhjeta joku vaikea sairaus, jonka rinnalla laihdutus on pieni murhe tai laihdutus ei enää onnistu ollenkaan.

Ja sivusta: en esimerkiksi itse koe tarvitsevani laihdutuslääkettä. Ei ole mielitekoja, enkä napostele. Paino vaan jostain syystä junnaa, eikä putoa kuin hitaasti. En näe mitään syytä, miksi lääke toisi tähän tilanteeseeni apua.

Mikä sairaus voi puhjeta? 

Vierailija
140/201 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän neste mitään oikeaa painonnousua ole. Se on viikon päästä siis pois se neste, mitä sillä oli väliä, että viikon oli vähän korkeampi paino? Siinäkin tapauksessa, että jos sulla olisi tuollainen turvottava herkkupäivä joka viikko, niin sitten se paino vaan jäisi sinne vähän korkeammalle janalle, koska turvotusta olisi koko ajan jonkin verran, mutta kyllä se sitten laskisi, jos herkkupäivän kalorit ei ole niin suuret, että nollaavat muiden päivien miinukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän