Äiti sai eläkepaperit. 42 vuotta 3-vuorotyötä takana ja eläke naurettava 1623€ miinus verot!
Suoraan sanottuna vtuttaa tällaiset eläkkeet kun toisaalta saa lukea että kolme vuotta Suomessa oleskellut saa lähes saman suuruisen eläkkeen. Onko tässä MITÄÄN järkeä?!
Kommentit (901)
Onpas taas kitkerän katkera kateusketju. Kävikö teillä paviaaneilla mielessä että tämäkin ketju on taas porvaripuolen psy-op, jolla teitä peluutetaan toisianne vastaan? Koko tämä ketju on täsmäsuunniteltu herättämään teissä apinoissa alkukantainen kateusreaktio ja ajamaan veli veljeä vastaan. Klassinen hajota ja hallitse. Siirtää huomion pois porvareiden itselleen junailemista veroaleista. Amerikassa republikaanit tekevät juuri tätä samaa.
joo oman kropan myymisestähän ei kerry eläkettä kun äitisi ei verojakaan maksanut :D
Jos olet tehtaassa töissä ja siivooja ei tule kokoo viikolla, kun on työvuoro kaupassa samaan aikaan niin sopiiko ettei teidän työpaikalla joka viikko siivota vessoja eikä lisätä vessapaperia?
Myös ravintola-alalla on nolla - sopimuksia. Työtå voi olla viikossa yksi tunti tai 30 riippuen käykö asiakkaita.
Nollasopimukset pitäisi kieltää!! Niitä esim pankki ei noteera ollenkaan vaikka voit todistaa että teet täydet tunnit.
Vierailija kirjoitti:
Onpas taas kitkerän katkera kateusketju. Kävikö teillä paviaaneilla mielessä että tämäkin ketju on taas porvaripuolen psy-op, jolla teitä peluutetaan toisianne vastaan? Koko tämä ketju on täsmäsuunniteltu herättämään teissä apinoissa alkukantainen kateusreaktio ja ajamaan veli veljeä vastaan. Klassinen hajota ja hallitse. Siirtää huomion pois porvareiden itselleen junailemista veroaleista. Amerikassa republikaanit tekevät juuri tätä samaa.
Miksi 4 miljardin työttömyyskorvauksia leikattiin, jos on varaa maksaa eläkkeitä 40 miljardia?
Nostetaan työttömyyskorvauksia 2000 euroa kuukaudessa ja voidaan sitten sanoa, että eläkeläiset on kateellisia ja valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tehtaassa töissä ja siivooja ei tule kokoo viikolla, kun on työvuoro kaupassa samaan aikaan niin sopiiko ettei teidän työpaikalla joka viikko siivota vessoja eikä lisätä vessapaperia?
Varmasti ihmisille sopii eikä kukaan valita. Siivooja kun on k-kaupan kassalla.
Vierailija kirjoitti:
mites sun työnteko? sarja jankuttaja mulkku.
Vierailija kirjoitti:
Myös ravintola-alalla on nolla - sopimuksia. Työtå voi olla viikossa yksi tunti tai 30 riippuen käykö asiakkaita.
Nollasopimukset pitäisi kieltää!! Niitä esim pankki ei noteera ollenkaan vaikka voit todistaa että teet täydet tunnit.
Ei nollasoppareita pois. Ne on todella hyviä esim. opiskelijoille tai hoitoalalla ihmisille jotka haluaa tehdä vain keikkaa.
No, mieti jos tytön pitäisi auto ja asuminen maksaa itse niinkuin on monella aukuisella sillä osa-aikatyön palkalla.
Jaahas
tyttö sitten on kuin vanhempansa
tyytyy vähään, aina kaikki on muiden syytä
ja valittaa sitten ainoana harrastuksenaan
ei opiskele, eikä edes yritä päästä siten parempaan asemaan
odottaa sitä "lottovoittoa" elämänsä kohentajaksi
mutta kotoahan se asenne periytyy
Et ainakaan puhu nyt minun tyttärestäni jonka työmatkoista kirjoitin edellä.
Kiitos vaan, on kouluttautunut ja teki 20h/vko töitä koko opiskeluajan. Nyt hyväpalkkaisessa vakityössä rahoitusalalla 24v:nä.
Kyllä, työmoraali ja ahkeruus on peritty kotoa!
Saat tehdä perässä - jos pystyt:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marketeissa on töissä harjoittelijapalkalla nuoria jotka ajavat töihin pappa betalar autolla. Ei mene välttämättä enää linja-autoa töistä kotiin, kun kauppa on auki klo 22.00 tai 23.00 asti jonka jälkeen vielä lasketaan kassa. Osa-aikatyö.
Kävellenkö pitäisi mennä yömyöhällä??
Silloin kun meillä on ollut mahdollista lainata tytölle autoa olemme sen tehneet ihan turvallisuussyistä. Hänellä työmatka 1-25km riippuen siitä mihin toimipisteeseen joutui.
No, mieti jos tytön pitäisi auto ja asuminen maksaa itse niinkuin on monella aukuisella sillä osa-aikatyön palkalla.
Jaahas
tyttö sitten on kuin vanhempansa
tyytyy vähään, aina kaikki on muiden syytä
ja valittaa sitten ainoana harrastuksenaan
ei opiskele, eikä edes yritä päästä siten parempaan asemaan
odottaa sitä "lottovoittoa" elämänsä kohentajaksi
mutta kotoahan se asenne periytyy
Suomessa on 57000 korkeakoulututkinnon suorittanutta työttömänä. Moni maisteri on kaupan kassalla osa-aikatyössä.
1600 kuussa on aivan helvetin hyvin. Witttuako ruikutat? Sairaseläkkeellä pitää selvitä alle tonnilla. Se maksetaan ihmisille, jotka eivät tervettä päivää enää näe.
Nordea irtisanoo oliko se nyt 1000 työntekijää tekoälyn takia.
Äitilläsi on ollut taukoja töistä, koska minun äiti teki hieman pitemmän työuran, noin 48 vuotta 3-vuorotöissä perushoitajana ja saa eläkettä 3500 euroa kuukaudessa.
Kela irtisanoo myös ainakin 1000 lähivuosina, koska tekoäly tekee työt.
Vierailija kirjoitti:
1600 kuussa on aivan helvetin hyvin. Witttuako ruikutat? Sairaseläkkeellä pitää selvitä alle tonnilla. Se maksetaan ihmisille, jotka eivät tervettä päivää enää näe.
1600€ kuukaudessa bruttona ei todellakaan ole helvetin hyvin. Haloo nyt taas.
Tekoäly tekee tilintarkastajien ja asianajajien työt kahden vuoden päästå.
Vierailija kirjoitti:
Ime jo persettä 1600e kuussa ei suomessa ole mikään hyvä eikä eteenkään helvetin hyvä.saan normi hitsarina 2600e kk käteen ja minusta minulla on paska palkka.
Huomaa ettet ole töitä tehnyt koska et tiedä mitä maksetaan.
Hän on työuransa aikana tienannut noin 1,250'000. Hän on ka 16% eläkemaksuilla säästänyt itselleen tuon kokoisen eläkkeen aika tasan 10 vuodeksi. Kaikki 10 vuoden päälle on extraa, jota sinä, minä, tai meidän lapset emme tule eläkejärjestelmästä saamaan. Minä olen tähän mennessä 23 vuoden työuran aikana tienannut lähes saman verran ja maksanut eläkemaksuja ka 24% eli toiset 10 vuotta äidillesi sitä "liian pientä" eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Äitilläsi on ollut taukoja töistä, koska minun äiti teki hieman pitemmän työuran, noin 48 vuotta 3-vuorotöissä perushoitajana ja saa eläkettä 3500 euroa kuukaudessa.
Normaalilla työmäärällä ei perushoitaja kyllä saa tuollaista eläkettä. On pitänyt tehdä paljon ylitöitä ja pyhiä, että tuollaiseen pääsee.
No tietenkin ihan itse palkastaan maksoi elämisen ja bensat!? Opiskelun ohessa oli töissä. Ja aikuinen.
Lukioaikana asui kotona joten ei kuluja mutta tulotkin satasia