Miten niin muka toi hantavirus ei muka ole uusi korona? Selittäkää mulle tyhmälle miksei se olisi sama, paitsi pahempi
Ja taas hävisi ketju. Oliko se tälläistä myös silloin koronan alkuaikoina?
16.1.2020
THL:n asiantuntija Aasiassa leviävästä uudesta virustaudista: ”Ei tästä tarvitse Suomessa yöunia menettää”
Kiinassa havaittu uudentyyppinen koronavirus on herättänyt laajaa huomiota. THL:n mukaan vakavan epidemian riski on pieni
7.5.2026
WHO: Hantavirus ei ole seuraava korona – "Tämä ei ole pandemian alku"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/who-hantavirus-ei-ole-seuraava-koro…
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivittu jos Suomessa alkaa taas mennä siihen pisteeseen että mennään teidän hysteerikkojen mukaan.
Maskin ja käsidesin käyttö oli vapaaehtoista, samoin testit ja rokotukset.
Etkö voi toimia ihan miten itse haluat?
Älä puhu paskaa. Esim junissa, lentokoneissa jne maskin käyttö oli pakollista.
Mitäs läksit.
En läksinyt. Korjasin vain valheellista väitettä.
Et korjannut. Sinulla ei ole mitään oikeutta käyttää muiden omistamia kulkuneuvoja noudattamatta heidän antamia sääntöjä. Eri
Niin. Maski oli monessa paikassa pakollinen. Ihan kuten jo aiemmin kirjoitin.
Niin on vaatteetkin. Ja joissain paikoissa ei saa meluta tai tupakoida? Kauheaa miten sinun elämää rajoitetaan joka päivä muiden omistamissa tiloissa😅
Ei minulla ollut mitään hankaluutta käyttää maskia. Se taas, että joku väittää maskin käytön olleen vapaaehtoista, on vale. Myös alokkailla oli maskipakko.
Se että välität maskin käytön olleen pakollista on valhe. Eikä se muutu jankuttamalla todeksi.
Oliko maskin käyttö noin traumaattista sulle, että vieläkin kiellät tosiasiat? Monelle muulle maskin käyttäminen oli vain pikku juttu.
Sinulle ilmeisesti oli todella traumattista kun vieläkin kuellät tosi asiat. Mutta jatka harvassa elämistä jos se rauhoittaa mieltäsi.
Ideoita edukkaista rahka ja jukurtti tuotteista eläkeläiselle🥸
Vierailija kirjoitti:
Tätä hanta-muotoa levittävät vain eteläamerikkalaiset jyrsijät ja sitä on ollut näillä alueilla iät ja ajat. Tämä virustyyppi tarttuu siis jyrsijöiden eritteistä hengityksen mukana ihmisiin. Sitä ei ole suomalaisissa jyrsijöissä. Toki vastaavan kotimaisen viruksen ja "hiirikuumeen" voi saada kun esim. putsaa mökkiä talven jäljiltä ilman hengityssuojaa.
On äärimmäisen harvinaista saada tartunta toisesta ihmisestä. Se vaatii jo hyvin intiimiä kanssakäymistä sairauden akuuttivaiheessa olevan potilaan kanssa.
Voisi olla hyvä vältellä näitä eksoottisia laivaristeilyitä satamat vilisee rottia kun puhtaanapitoon ei kaikissa maissa suhtauduta niin pieteetillä kuin meillä. Monilla risteilyaluksillakin on ollut rottaongelmia ja rahtilaivoista löytyy hiirenpesiä ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivittu jos Suomessa alkaa taas mennä siihen pisteeseen että mennään teidän hysteerikkojen mukaan.
Mitäs läksit.
Et korjannut. Sinulla ei ole mitään oikeutta käyttää muiden omistamia kulkuneuvoja noudattamatta heidän antamia sääntöjä. Eri
Niin on vaatteetkin. Ja joissain paikoissa ei saa meluta tai tupakoida? Kauheaa miten sinun elämää rajoitetaan joka päivä muiden omistamissa tiloissa😅
Ei minulla ollut mitään hankaluutta käyttää maskia. Se taas, että joku väittää maskin käytön olleen vapaaehtoista, on vale. Myös alokkailla oli maskipakko.
Se että välität maskin käytön olleen pakollista on valhe. Eikä se muutu jankuttamalla todeksi.
Oliko maskin käyttö noin traumaattista sulle, että vieläkin kiellät tosiasiat? Monelle muulle maskin käyttäminen oli vain pikku juttu.
En käyttänyt koronaikana maskia kertaakaan. Kummasti tämä pakko ei koskettanut minua. Eri
Vierailija kirjoitti:
Tuo uutisten hantavirushan on samaa sukua kuin myyräkuume Suomessa, josta jaksetaan aina välillä revitellä. Suomesta löytyy ihan oma alalaji tälle.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Puumala-virus
Onko Suomessa myyräkuume aiheuttanut epidemiaa?
Suomessa todetaan vuosittain 1 000–2 500 myyräkuumetapausta. Epidemiavuosia on noin 3–4 vuoden välein, ja ne osuvat vuosiin, jolloin metsämyyriä on runsaasti. Viimeisimmät epidemiavuodet ovat olleet 2005, 2008, 2011 ja 2014, jolloin tapauksia on ollut yli 2 000 vuodessa. Vuonna 2022 tapauksia oli 1299. Tartuntariski oli suurin Keski-Pohjanmaalla, Etelä-Savossa ja Kainuussa. Taudin aalto alkaa yleensä loppukesällä ja jatkuu alkuvuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs läksit.
En käyttänyt koronaikana maskia kertaakaan. Kummasti tämä pakko ei koskettanut minua. Eri
Et varmaan käytä vaatteitakaan.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään ainoastaan ja vain jumalatonta HYSTERIAA mitä HYSTEERISET ihmiset lietsovat.
Tämä. Toivottavasti ei ikinä vastaavaa härdelliä kuin koronahysteria. Jospa nyt elettäisiin vaan ihan rauhassa.
Täällä kolmas joka myös pelkää enemmän hysteerisiä lampaita kuin itse koronaa tai tuota hantavirusta,saavat taas tekosyyn leikkiä parempaa ja jahdata viattomia ihmisiä.
Vaikka mä tämän nimimerkin sainkin korona-aikana, niin myös mun mielestä Suomessa iso osa koronatoimista oli ihan älyttömiä. Siis vaikka se, että virus osaa käyttää kelloa eikä ravintolassa tartu klo 16:59, mutta minuuttia myöhemmin taas tarttuu. Tai että altistuneiden karanteeni oli 2 viikkoa altistumisesta, mutta heille ilmoitettiin koko asiasta vasta 2 viikon päästä. Tai että virus ei tartu koulussa, mutta heti koulupäivän jälkeen tarttuu harrastuksissa tai vaikka luokkakaverin kotona. Paljon ihan hölynpölyä oli koko touhussa. Järkevintä olisi ollut, että riskiryhmiin kuuluvat olisivat suojanneet itsensä ja muut olisivat voineet elää normaalisti. Riskiryhmiin kuuluvat olisivat voineet saada vaikka Kela-korvauksen ffp3-hengityssuojaimiin ihan kuten saavat sairautensa edellyttämiin lääkkeisiinkin
Tuo on sitä fiksua ja jårkevää ajattelua mitä ei osalla piikitetyillä ja hyteerikoilla ollut, siis ihan järjellä ajateltuna tiettyyn kellonaikaan muka tarttuu/ei tartu, myös se k passi monissa ravintoloissa, kahviloissa oli naurettava
jossain oli linkki juttuun että Viking Linen keittiössä oli nähty hiiirejä, pitäiskö huolestua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs läksit.
Et varmaan käytä vaatteitakaan.
Käytän tietenkin. Kannattaa tarkistaa lainsäädäntö jos olet uusi Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Argentiinalainen hantarahka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs läksit.
Sinulle ilmeisesti oli todella traumattista kun vieläkin kuellät tosi asiat. Mutta jatka harvassa elämistä jos se rauhoittaa mieltäsi.
Ei maskin käyttö ollut minulle mikään ongelma. Päinvastoin. Pystyi liikkumaan ja elämään kuten ennenkin. Ei ollut hankalaa, vaikka sulle tuottikin ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
jossain oli linkki juttuun että Viking Linen keittiössä oli nähty hiiirejä, pitäiskö huolestua?
Ei ellet ole menossa Viking Linelle syömään.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään ainoastaan ja vain jumalatonta HYSTERIAA mitä HYSTEERISET ihmiset lietsovat.
Tämä. Toivottavasti ei ikinä vastaavaa härdelliä kuin koronahysteria. Jospa nyt elettäisiin vaan ihan rauhassa.
Täällä kolmas joka myös pelkää enemmän hysteerisiä lampaita kuin itse koronaa tai tuota hantavirusta,saavat taas tekosyyn leikkiä parempaa ja jahdata viattomia ihmisiä.
Vaikka mä tämän nimimerkin sainkin korona-aikana, niin myös mun mielestä Suomessa iso osa koronatoimista oli ihan älyttömiä. Siis vaikka se, että virus osaa käyttää kelloa eikä ravintolassa tartu klo 16:59, mutta minuuttia myöhemmin taas tarttuu. Tai että altistuneiden karanteeni oli 2 viikkoa altistumisesta, mutta heille ilmoitettiin koko asiasta vasta 2 viikon päästä. Tai että virus ei tartu koulussa, mutta heti koulupäivän jälkeen tarttuu harrastuksissa tai vaikka luokkakaverin kotona. Paljon ihan hölynpölyä oli koko touhussa. Järkevintä olisi ollut, että riskiryhmiin kuuluvat olisivat suojanneet itsensä ja muut olisivat voineet elää normaalisti. Riskiryhmiin kuuluvat olisivat voineet saada vaikka Kela-korvauksen ffp3-hengityssuojaimiin ihan kuten saavat sairautensa edellyttämiin lääkkeisiinkin
Tuo on sitä fiksua ja jårkevää ajattelua mitä ei osalla piikitetyillä ja hyteerikoilla ollut, siis ihan järjellä ajateltuna tiettyyn kellonaikaan muka tarttuu/ei tartu, myös se k passi monissa ravintoloissa, kahviloissa oli naurettava
Täällä taitaa pyöriä se yksi tyyppi, joka sai jättisakot, kun sen mielestä laki ei koske häntä, ja pyrki kahvilaan sen parin kk aikana, kun passia vaadittiin 😄 ja sitten nosti oikeusjutun 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan laktoosaton
Hantavirukset tarttuvat ihmisestä toiseen heikosti. Niitä on ollut kauan ja aina epidemiat ovat rajautuneet pieniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan laktoosaton
On täysin osaton.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä on pandemian mahdollisuus, jos sitä ei tukahduteta. Tänäänkin tullut tietoja uusista tartunnoista. Tämä virus tarttuu ihmisestä ihmiseen, hengitysilmasta ja jo ennen oireiden alkua. Sitä ei pitäisi päästää leviämään.
Joku asiantuntija väitti, ettei virus leviä hengitysteitse, toinen taas kertoi että kyllä se leviää.
Nyt selvästikin halutaan välttää paniikkia ja samalla pimittää tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hantavirus tarttuu huomattavasti heikommin kuin korona etenkin ihmisestä toiseen, lisäksi ei muunnu kovinkaan herkästi. Ja kun hantavirus tautina on niin raju (korkea kuolleisuus) niin levittäjiä on myös vähemmän ja sen vuoksi se jolla on hantavirus on tuskin pyörii missään kapakoissa tms. levittämässä tautia vaan on vuoteenoma.
No miten se sitten tarttui niin nopeasti laivalla niin moneen, selitätkö??
Vaatii pidemmän ajan tarttuakseen ja laivalla tuo pidempi aika toteutui. Alkuperäinen korona tarttui jo 15 minuutissa. Sittemmin koronavirus muuntui. Omikron tarttui vielä paljon nopeammin eikä sitä voinut siksi välttää pidemmän päälle. Esimerkiksi jos käveli pari kilometriä juna-asemalle ja siitä minuutissa seuraavalle juna-asemalle sen sijaan että istui bussissa puoli tuntia niin tuskin ehti alkuperäinen korona tarttua.
Ei vaadi pitkää aikaa tarttuakseen.
V 2018 synttärijuhlilla se tarttui ihmisestä ihmiseen, kun he kävelivät ohitse ja sanoivat toisilleen Hello.
Nyt juuri tarttui lentokoneessa hetken aikaa ennen sen lähtöä naiseen, joka istui sairastuneen lähettyvillä, ennen kuin sairastunut poistettiin koneesta ennen sen lähtöä.
Tuo lentokonetartunta osoittautuikin negatiiviseksi. Ei ole siis mitään todisteita että tämä virus tarttuisi lyhyessä ajassa.
Ei, vaan lentokonetartunta on tänään osoittautunut positiiviseksi Alicanten naisella.
Niiden muiden lentokonetyyppien eli lentoemännän ja suomalaisten tilannetta jännitetään vielä, sillä ensimmäidtrn negojen jälkeen voi tulla positiivinen myöhemmin, testit eivät toimi heti. Tänään on saatu positiivinen testi myös yhdeltä oireettomalta amerikkalaiselta, joka oli laivassa.
Eihän ole, vaan negatiivinen tulos Alicanten naisella.
Älä levitä täällä väärää tietoa, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se nyt hyvänen aika leviä ihmisestä toiseen ulosteen ja virtsan välityksellä, vaan esimerkiksi jyrsijän ulosteesta ihmiseen. Vähän tarkkuutta nyt näihin juttuihin. Ihmisestä toiseen leviää sitten vaikka syljestä ja hengitysteitse.
Ihan itsekö päättelet näin
Eihän sen pitänyt olla muuntautunut.
Tuo uutisten hantavirushan on samaa sukua kuin myyräkuume Suomessa, josta jaksetaan aina välillä revitellä. Suomesta löytyy ihan oma alalaji tälle.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Puumala-virus
Onko Suomessa myyräkuume aiheuttanut epidemiaa?