Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa että otan hänen sukunimensä

Vierailija
07.05.2026 |

Ollaan menossa naimisiin, ja vaikka aikaisemmin oli ok sen kanssa että pidän oman nimeni, on nyt muuttanut mieltään ja haluaakin että otan hänen. Tämä on omaa ideologiaani vastaan, sillä mielestäni nykypäivänä Suomessa on normaalia että ihmiset pitävät oman nimensä ja muutenkin tuntuu että miehen nimen ottaminen symboloi jotain vanhanaikaista "omistussuhdetta". Minun nimeä mies ei halua ottaa. On ulkomaalainen joten varmasti vanhoillinen ajattelu tulee myös kulttuurista. 

Eniten ärsyttää, että aluksi oli ok ja nyt ei enää olekaan. Mitä tekisit? 

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi v!tun pösilö. Haluatko tosiaan olla jonkun somalin makuupatja?

Painu itse maakuoppaasi oljille, sinua ei päivänvalossa huolisi kukaan edes patjan virkaa toimittamaan.

Vierailija
62/68 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt välttämättä haluat sen miehen kanssa naimisiin, niin tee sama kuin hän teki sinulle. Eli sanot joo joo ja häiden jälkeen et vain vaihdakaan nimeä ja sanot että mielipide muuttui.

Tuskin mies alkaa vaatia edes todistamaan, että nimi on muutettu. Miksi hän kävisi läpi passiasi, ajokorttiasi jne? Et vaan tee asialle mitään.

Seuraava jupakka syntyisi ja syntyisi lapsi, kumman sukunimi ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en vaihtaisi. Olin 20 vuotta naimisissa ulkomaalaisen kanssa. Tein selväksi etten sukunimeäni vaihda.

En ikinä menisi ulkkarin kanssa naimisiin, jo ajatuskin oksettaa.

Sitä rakastuu ihmiseen eikä kansalaisuuteen. 

En ymmärrä, miten joku voi ihannoida noita mustasilmäisiä ja -tukkaisia pistävän näköisiä o t u k s i a.

Vierailija
64/68 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pitää alkuperäisen, oman  sukunimensä ei tule  mahdollisen eronhetkellä nimen palauttamishässäkkää ja paperisotaa.

Vierailija
65/68 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en vaihtaisi. Olin 20 vuotta naimisissa ulkomaalaisen kanssa. Tein selväksi etten sukunimeäni vaihda.

En ymmärrä, miten joku voi ihannoida noita mustasilmäisiä ja -tukkaisia pistävän näköisiä o t u k s i a.

Ihmetteletkö noin yleisesti miksi ihmiset ovat erilaisia? Taidat olla vähän yksinkertainen tapaus. 

Vierailija
66/68 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinähän tässä AP se outo olet vaikka miehenkin mielipiteissä on outoa.

Vierailija
67/68 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmaahampainen töpselinenä luulee itse olevansa joku Adonis.

Vierailija
68/68 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No eihän ole. Se oli 1930-1986 lakiin kirjattu, mikään perinne se ei ole koskaan ollut. Luepa historiaa."

Historiaa nimenomaan olen tutkinut satojen vuosien ajalta ja tähän mennessä kaikista tuhansista vastaantulleista avioliitoista avioituneet naiset ovat ottaneet aviomiehensä sukunimen. Tarja Halonen ei ottanut miehensä sukunimeä. Jos jossakin päin Suomea on ollut sellainen tapa, että molemmat ovat pitäneet oman sukunimensä, niin kerro missä.

Tästä nyt saa sellaisen käsityksen että Tarja Halonen on ainoa nainen Suomen historiassa joka ei ole ottanut miehensä sukunimeä... liittynee hänen asemaansa? Eihän esim. Victoriakaan ole Westling vaan Daniel on Westling Bernadotte  :-) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi