Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (14039)
Syvä kuuntelu ja kiinnostus: Pään kallistaminen paljastaa kaulan ja korvan, mikä viestii alitajuisesti siitä, että ihminen keskittyy täysillä sinuun ja yrittää ymmärtää sinua.
Empatia ja myötätunto: Tätä asentoa käytetään usein silloin, kun puhutaan herkistä, surullisista tai henkilökohtaisista asioista. Hiljainen puheääni vahvistaa luottamuksellista tunnelmaa.
Epävarmuus tai arkuus: Jos kumppani on ujo tai kokee tilanteen jännittäväksi, pään kallistus ja hiljainen ääni voivat olla keino tehdä itsestään "pienempi" ja vähemmän uhkaava.
Salailu tai läheisyys: Kyseessä voi olla tietoinen pyrkimys luoda intiimi tai salainen hetki, jota muut ulkopuoliset eivät kuule.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haastateltavan pää painuu sivulle päin, hänen vastatessaan kysymykseen, painuu siis niin sivulle, että voisi luulla, että kohta kaatuu ja puhuu niin hiljaa, ikään kuin varois jotain tai ei haluaisi kenenkään kuulevan sitä mitä kertoo?? Mitä kehonkielen asian tuntija sanois tästä?
Että voit haistaa paskaa lavertelija.
Joku lehti voisi nostaa tätä tapausta uudelleen esille. Uusimmat faktat pöydälle ja aikajana OIKEIN. Toimittajat hoi!
Vierailija kirjoitti:
Joku lehti voisi nostaa tätä tapausta uudelleen esille. Uusimmat faktat pöydälle ja aikajana OIKEIN. Toimittajat hoi!
Hoi ilmoita itse lehdille...ja ilmoita keksimäsi uudet faktat. 🤭
Onko Pyynikin metsät tutkittu?
Vaikka Suomen kaikki poliisit laitettaisiin haravoimaan Mansea ja sen ympäristöä sekä tutkimaan eri linjoja ja mielikuvituksen tuottamia erilaisia skenaarioita, tulosta eli läpimurtoa ei välttämättä tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Suomen kaikki poliisit laitettaisiin haravoimaan Mansea ja sen ympäristöä sekä tutkimaan eri linjoja ja mielikuvituksen tuottamia erilaisia skenaarioita, tulosta eli läpimurtoa ei välttämättä tulisi.
Ei poliisit mitään haravoi. Vapaaehtoiset tai varusmiehet laitetaan maastoetsintöihin.
Vierailija kirjoitti:
Onko Pyynikin metsät tutkittu?
Entä Kiteen ja ja Lahden ja Hangon metsät ja ja. Pitääpä kysyä mitä kaikkea on harvoitu heinätöiden lisäksi .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei poliisit mitään haravoi. Vapaaehtoiset tai varusmiehet laitetaan maastoetsintöihin.
No laitappa vaikka sinä ne haravoimaan.... tässä maassa on paljon kadonneita ja paaajooon haravoinista.
Vierailija kirjoitti:
Syvä kuuntelu ja kiinnostus: Pään kallistaminen paljastaa kaulan ja korvan, mikä viestii alitajuisesti siitä, että ihminen keskittyy täysillä sinuun ja yrittää ymmärtää sinua.
Empatia ja myötätunto: Tätä asentoa käytetään usein silloin, kun puhutaan herkistä, surullisista tai henkilökohtaisista asioista. Hiljainen puheääni vahvistaa luottamuksellista tunnelmaa.
Epävarmuus tai arkuus: Jos kumppani on ujo tai kokee tilanteen jännittäväksi, pään kallistus ja hiljainen ääni voivat olla keino tehdä itsestään "pienempi" ja vähemmän uhkaava.
Salailu tai läheisyys: Kyseessä voi olla tietoinen pyrkimys luoda intiimi tai salainen hetki, jota muut ulkopuoliset eivät kuule.
Nämä kaikki tietää ja osaa hakusanalla itsekin lukea. Älä leiki mukaviisasta ketjun täytteeksi höperö.
Hämeenkadulla on ollut vaikka kuin paljon porukkaa 16.10.1999 illalla/yöllä ja kukaan ei varmuudella ole voinut kertoa näköhavaintoja Raisasta, varmasti Raisalle tuttujakin ollut tuossa Hämeenkadun ihmisvilinässä ja ei vaan ole heihin törmännyt, ei ainakaan olla siitä uutisoitu.
”Annetaan tytölle rauha”
Ihmiskunnan ikiaikaiset uskomukset ja myös uskonnot perustuvat ajatukseen, että henkirikoksen uhri ei saa rauhaa ennenkuin teko on selvitetty, tekijä saanut rangaistuksensa ja kristinuskossa vainaja on siunattu kirkkomaahan.
Kehotus jättää henkirikoksen uhri etsimättä ja rikos selvittämättä ”vainajan rauhan vuoksi” on kaiken inhimillisyyden ja ihmisyyden vastaista. Miettikää Raisaa kun hän kohtasi kohtalonsa: hän jäi peloissaan yksin ja tottakai haluaisi tulla löydetyksi ja saada oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Hämeenkadulla on ollut vaikka kuin paljon porukkaa 16.10.1999 illalla/yöllä ja kukaan ei varmuudella ole voinut kertoa näköhavaintoja Raisasta, varmasti Raisalle tuttujakin ollut tuossa Hämeenkadun ihmisvilinässä ja ei vaan ole heihin törmännyt, ei ainakaan olla siitä uutisoitu.
En kyllä minä muistaidi jokaista henkilöä joita olen ohittanut tai vilkaissut Mannerheimintiellä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haastateltavan pää painuu sivulle päin, hänen vastatessaan kysymykseen, painuu siis niin sivulle, että voisi luulla, että kohta kaatuu ja puhuu niin hiljaa, ikään kuin varois jotain tai ei haluaisi kenenkään kuulevan sitä mitä kertoo?? Mitä kehonkielen asian tuntija sanois tästä?
Valehtelijan katsekontakti on intensiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä minä muistaidi jokaista henkilöä joita olen ohittanut tai vilkaissut Mannerheimintiellä.
No, tuttuihin olis luullut törmäävän tuossa, hänellä oli laaja kaveripiiri. Jos olisi tuttuihinsa törmännyt, olisi saattanut tämä juttukin selvitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näet tutun, sen muistat. Etenkin nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tuttuihin olis luullut törmäävän tuossa, hänellä oli laaja kaveripiiri. Jos olisi tuttuihinsa törmännyt, olisi saattanut tämä juttukin selvitä.
Tuskin kaikki hänen tuttunsa oli kapakkaan menossa tai tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kaikki hänen tuttunsa oli kapakkaan menossa tai tulossa.
Tuskin tosiaan kaikki sadat tuttavat olivat. Mutta kuulemma yksikään ei.
Paitsi toki jatkuvasti Raisan kanssa yhteyksissä ollut välikäsimies, joka oli unohtanut 2010-luvun puoliväliin mennessä mitä näki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näet tutun, sen muistat. Etenkin nuorena.
Haloooooo!!!! Nyt on kyse random silminnäkijöistä daaaaaaaa!