Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (14039)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämeenkadulla on ollut vaikka kuin paljon porukkaa 16.10.1999 illalla/yöllä ja kukaan ei varmuudella ole voinut kertoa näköhavaintoja Raisasta, varmasti Raisalle tuttujakin ollut tuossa Hämeenkadun ihmisvilinässä ja ei vaan ole heihin törmännyt, ei ainakaan olla siitä uutisoitu.
En kyllä minä muistaidi jokaista henkilöä joita olen ohittanut tai vilkaissut Mannerheimintiellä.
Jos näet tutun, sen muistat. Etenkin nuorena.
Haloooooo!!!! Nyt on kyse random silminnäkijöistä daaaaaaaa!
lainaus:
”varmasti Raisalle tuttujakin ollut tuossa Hämeenkadun ihmisvilinässä ja ei vaan ole heihin törmännyt, ei ainakaan olla siitä uutisoitu.”
Olen minäkin kuulemma kävellyt tuttujeni ohi huomaamatta itse heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämeenkadulla on ollut vaikka kuin paljon porukkaa 16.10.1999 illalla/yöllä ja kukaan ei varmuudella ole voinut kertoa näköhavaintoja Raisasta, varmasti Raisalle tuttujakin ollut tuossa Hämeenkadun ihmisvilinässä ja ei vaan ole heihin törmännyt, ei ainakaan olla siitä uutisoitu.
En kyllä minä muistaidi jokaista henkilöä joita olen ohittanut tai vilkaissut Mannerheimintiellä.
Älä puhu paskaa. Kukaan kaupungin tungosessa kiinnitä kehenkään huomioo...ehkä joku uusi kaupunkiin tullut tollukka voi jonkun viikoon tuijotella ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu paskaa. Kukaan kaupungin tungosessa kiinnitä kehenkään huomioo...ehkä joku uusi kaupunkiin tullut tollukka voi jonkun viikoon tuijotella ihmisiä.
Näin. Ihmisiä on hukkunut uimahalleissa ja maauimaloissa ihmislauman joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haastateltavan pää painuu sivulle päin, hänen vastatessaan kysymykseen, painuu siis niin sivulle, että voisi luulla, että kohta kaatuu ja puhuu niin hiljaa, ikään kuin varois jotain tai ei haluaisi kenenkään kuulevan sitä mitä kertoo?? Mitä kehonkielen asian tuntija sanois tästä?
Valehtelijan katsekontakti on intensiivinen.
Höperö täyteviesti........ nääs mukaviisas neuvo
Kylläpä täällä pahat ihmiset herkuttelevat naisen synkällä kohtalolla, lähes 14000 herkutteluviestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloooooo!!!! Nyt on kyse random silminnäkijöistä daaaaaaaa!
lainaus:
”varmasti Raisalle tuttujakin ollut tuossa Hämeenkadun ihmisvilinässä ja ei vaan ole heihin törmännyt, ei ainakaan olla siitä uutisoitu.”Olen minäkin kuulemma kävellyt tuttujeni ohi huomaamatta itse heitä.
Kuvaat hienosti sitä, että jos ihminen näkee tuttavia, heidät muistaa nähneensä, kuten sinun tuttavasi peräti kertoivat sinulle jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haastateltavan pää painuu sivulle päin, hänen vastatessaan kysymykseen, painuu siis niin sivulle, että voisi luulla, että kohta kaatuu ja puhuu niin hiljaa, ikään kuin varois jotain tai ei haluaisi kenenkään kuulevan sitä mitä kertoo?? Mitä kehonkielen asian tuntija sanois tästä?
Valehtelijan katsekontakti on intensiivinen.
Höperö täyteviesti........ nääs mukaviisas neuvo
Höperö, höperö, höperö
Vierailija kirjoitti:
Onko Pyynikin metsät tutkittu?
Mene sinä pää kallellaan tutkimaan ja kerro sitten se " Relevantti pointti " 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tuttuihin olis luullut törmäävän tuossa, hänellä oli laaja kaveripiiri. Jos olisi tuttuihinsa törmännyt, olisi saattanut tämä juttukin selvitä.
Tuskin kaikki hänen tuttunsa oli kapakkaan menossa tai tulossa.
Asian tutkiskelu on taitolaji.
Ei kyse ollut kapakoista vaan kun hän oli Hämeenkadulla, niin, olisi kyllä hän törm'ännyt siellä hengaileviin tuttuhinsa/kavereihinsa, mutta eipä törmä'nnyt, varsinkin, jos on yksin jäänyt, niin, olisi hakeutunut heidän seuraanasa oletan. Ja jos olisi tiennyt, että esim. casaplancaan jäi pelikavereita, olisi hän hakeutunut heidän seuraansa vaan eipä hakeutunut. Hävisi auton vierestä, kuin tuhka tuuleen.
Miksi kukaan hengailisi huvikseen lokakuisessa hyytävässä tuulenviimassa?
Etkö muuta keksinyt tätevistiksi. Seiniltäkö hölmöjä kyselet.????
Kyllä kauniin naisen muistaa nähneensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Annetaan tytölle rauha”
Ihmiskunnan ikiaikaiset uskomukset ja myös uskonnot perustuvat ajatukseen, että henkirikoksen uhri ei saa rauhaa ennenkuin teko on selvitetty, tekijä saanut rangaistuksensa ja kristinuskossa vainaja on siunattu kirkkomaahan.
Kehotus jättää henkirikoksen uhri etsimättä ja rikos selvittämättä ”vainajan rauhan vuoksi” on kaiken inhimillisyyden ja ihmisyyden vastaista. Miettikää Raisaa kun hän kohtasi kohtalonsa: hän jäi peloissaan yksin ja tottakai haluaisi tulla löydetyksi ja saada oikeutta.Ja poliisi tutkii tätä tapausta yhä. Rikosnimike vaihdettiin murhaksi juuri siitä syystä, että tapaus ei vanhenisi ikinä. Poliisi haluaa vihjeitä asiasta. Poliisi haluaa selvittää tämän rikoksen. Ei tätä pohdiskelua kukaan muu halua hiljentää, paitsi tekijä / tekijät.
Kukaan täällä ei halua heikentää muuta kun sinun luvatta nimillä puhumista alaikäisestä tapetusta tytöstä. Samoin tunnettavasti puhut kymmenistä muista ihmisistä ILMAN TODISTETTUA LÄHDETTÄ. Keksit päästäsi kuta hullumpia oletuksia ym. Niistä sinua toppuutellaan ja Mode poistelee TÄMÄN PALSTAN SÄÄNTÖJEN VASTAISET VIESTIT. YMMÄRRÄTKÖ? TÄMÄN PALSTAN SÄÄNNÖT!!!!
Vierailija kirjoitti:
Tulin juuri Helsingistä. En muista yhdenkään vastaantulijan kasvoja enkä vaatteita. , koska ne on vain kiiltävää ihmismassaa mikä ei minua kiinosta ei kä muitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Taas höperö täyte viesti 🤮
Vierailija kirjoitti:
Höperö täyteviesti. Reppana.
Vierailija kirjoitti:
Kui ton vanhemmat anto joka viikonloppu lapsen ryypätä
Miten vot olla noin ilkeä ja pirullinen kun kirjoitat tämmöistä ????? ILMAN TODISTETTUA LÄHDETTÄ. TODISTA PUHEESI. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 näitäkö ei saisi poistaa. ???
Höperö, höperö, hööpeeröö, aaaaapuuuuva!
Mt-ongelmaiset eivät pääse hoitoon. Sen huomaa näillä keskustelupalstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katoamiseen liittyy sellainen erikoisuus, että puhutaan autosta, jonka kyytiin hän ei mahtunut, mutta kukaan tuossa täyteen survotussa autossa ei ole kertonut, että Raisa olisi edes pyrkinyt kyytiin. On vain tämä hänen tyttö kaverin sana. Hän kävi pankkiautomaatilla juuri ennen katoamista.
Hyvä huomio.
Tämähän on ollut tälläkin palstalla keskustelussa aiemmin. Halusiko R kyytiin edes vai ei? Kuka sanoi ettei R mahdu autoon? R vai kaveri?
Podcastissa sen sanoo juontaja, joka haastatteli R kaveria, kaveri sitä ei sanonut tuossa haastattelussa tai sitä ei ainakaan siihen laitettu. Haastattelu oli otettu poliistvstä, joka oli tehty pari päivää katoamisesta.
Podcast juontaja oli toimittajana Poliisi-tv:ssä monta vuotta.
Vaihdevuosi höyryissä raivoava vsnhapiika poistattaa viestejä.
lainaus:
”varmasti Raisalle tuttujakin ollut tuossa Hämeenkadun ihmisvilinässä ja ei vaan ole heihin törmännyt, ei ainakaan olla siitä uutisoitu.”