Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

Kommentit (8842)

Vierailija
8801/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"”Raisa, mä lähden nyt Huittisiin”, eikä ”Raisa, mä lähden”. Joku ei täsmää. "

Tämäpä juuri! Absurdi keskustelu. Raisahan olisi luonnollisesti kysynyt, että mihin meinaatte mennä? Ellei ollut aivan tokkurassa. Tämän tyttökaverin antamissa lausunnoissa toistuu klassiset kliseet, pitäytyy omassa tarinassa kun se vähänkään kysymykseen sopii, tarkentaviin,  liian yksityiskohtaisiin  vastaa, että ei muista. Kuten tuo aikoivatko Huittisten vai tampereen seurahuoneelle. Toinen on huitsin nevadassa ja toinen vanhojen käpyjen paikka, miksi haluaisi kumpaankaan? Muisti on hyvin valikoiva tosiaan. Ja nyt jos haastateltaisiin, niin totaalisesti menettänyt sen, arvaan. 

Kyllä, juuri näin. Mietin tuota Marko Niemen podcastia, mistä joku kirjoitti lainauksen: ”Raisan ystävän piti jättää Raisa hetkeksi”. Mitä se tarkoittaa? Miksi piti jättää ja miksei muista mitä sanoi Raisalle? Eihän kenenkään pidä jättää ketään sen vuoksi että menee käymään toisen kaupungin yökerhossa. 

Ja se Huittinen ei ole kyllä mikään "hetkeksi" kun on 2 tuntia enemmänkin. Vai mistä asti hetki on ollut noin pitkä?

Tietysti ajomatkat Tampereelta Huittisiin ja takaisin teki reissusta pitkän, mutta se Huittisissa käynti oli nimenomaan vaan käynti, lyhyt, noin vartin piipahdus.

Sekin on outoa, mitä siitä vartissa tapahtui että pitikin kääntyä takasin? Ovatko menneet tsekkaamaan onko Seurahuoneella menoa ja kun ei ole ollut, niin kääntyneet takaisin? Tuotakin varten kyllä pitäisi maksaa sisäänpääsy ja ehkä narikka. Olisivatko maksaneet ja lähteneet kannoillaan pois? Ei täsmää. Ja mitä tekivät sen jälkeen kun auto oli takasin Tampereella? Eivät ainakaan yrittäneet enää tavoitella Raisaa, koska puhelut oli soitettu ja viestit lähetetty keskiyöllä, kun olivat Huittisissa / matkalla sinne. Eikö olisi ollut loogista yrittää tavoitella Raisaa ainakin vielä kerran, juuri ennen Tampereelle paluuta tai siellä ollessa? 

Vierailija
8802/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä juuri! Absurdi keskustelu. Raisahan olisi luonnollisesti kysynyt, että mihin meinaatte mennä? Ellei ollut aivan tokkurassa. Tämän tyttökaverin antamissa lausunnoissa toistuu klassiset kliseet, pitäytyy omassa tarinassa kun se vähänkään kysymykseen sopii, tarkentaviin,  liian yksityiskohtaisiin  vastaa, että ei muista. Kuten tuo aikoivatko Huittisten vai tampereen seurahuoneelle. Toinen on huitsin nevadassa ja toinen vanhojen käpyjen paikka, miksi haluaisi kumpaankaan? Muisti on hyvin valikoiva tosiaan. Ja nyt jos haastateltaisiin, niin totaalisesti menettänyt sen, arvaan. 

Aika epämiellyttävä kuva kyllä tulee tästä ystävästä ja hänen poikaystävästään. Kyllä tuossa on jotain kyräilyä Raisaa kohtaan ollut, molemmilla. 

Ensin lähdetään ystävän kanssa baariin, sitten sanotaan tunnin päästä että lähdenkin tästä nyt, morjens (mahdollisesti kertomatta minne). Raisa hölkkää perässä, tietämättä minne auto kavereineen on menossa (todennäköisesti kyselee kuitenkin saamatta vastausta) ja kyselee kyytiä sinne, missä olisi hänen tuttuja. Poikaystävä ei halua Raisaa autoon, koska hänellä on negatiivinen kuva Raisasta. Kaveri lähtee silti. Miksi? Miksi PITI lähteä ja PITI jättää Raisa? Vai nousiko Raisa kuitenkin auton kyytiin? 

Jos ajatellaan tuota tapausta yökerhon edessä: kaksi tyttöä menee auton luokse, ja aletaan käydä keskustelua kuka pääsee kyytiin ja kuka ei, niin luulisi että joku on oikeesti tämän keskustelun nähnyt. Varsinkin kun yksi jätetään kyydistä keskustelun päätteeksi. Luulisi että joku on nähnyt Raisan jäävän kyydistä ja kävelevän paikkaan x. Mutta jos on kysytty kyytiä ja päästy kyytiin ja lähdetty yhdessä, episodi ei herätä liiemmin huomiota ja näin ollen silminnäkijöitäkään ei ole. Kuten ei ole, paitsi tuo ystävä. 

Mutta mitään kyräilyähän ei ole välttämättä ollut jos Raisalle luvattiin kyyti, hänet otettiin kyytiin ja kyydin/ajamisen tarkoitus oli vain tuo kotibileisiin Raisan heittäminen ja ehkä siellä olis pyörähdetty itsekin tai ajettu takas Tampereelle. Kaverin poikaystävällä oli auto ja kaveri kysyi voitaisko heittää Raisa yksiin bileisiin ja niin lähdettiin tekemään hyvässä sovussa.

Ehkä takapenkillä tuli jotain lähmintää ja käsirysyä ja lopullista sitten seurauksena. Sitten jatkettiin bilepaikan ohi sinne huittisnevadaan ja keksittiin että sinne oltiinkin menossa koko ajan eikä Raisa edes mahtunut autoon. Jäi puhelimensa kanssa Tampereelle juu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8803/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika epämiellyttävä kuva kyllä tulee tästä ystävästä ja hänen poikaystävästään. Kyllä tuossa on jotain kyräilyä Raisaa kohtaan ollut, molemmilla. 

Ensin lähdetään ystävän kanssa baariin, sitten sanotaan tunnin päästä että lähdenkin tästä nyt, morjens (mahdollisesti kertomatta minne). Raisa hölkkää perässä, tietämättä minne auto kavereineen on menossa (todennäköisesti kyselee kuitenkin saamatta vastausta) ja kyselee kyytiä sinne, missä olisi hänen tuttuja. Poikaystävä ei halua Raisaa autoon, koska hänellä on negatiivinen kuva Raisasta. Kaveri lähtee silti. Miksi? Miksi PITI lähteä ja PITI jättää Raisa? Vai nousiko Raisa kuitenkin auton kyytiin? 

Jos ajatellaan tuota tapausta yökerhon edessä: kaksi tyttöä menee auton luokse, ja aletaan käydä keskustelua kuka pääsee kyytiin ja kuka ei, niin luulisi että joku on oikeesti tämän keskustelun nähnyt. Varsinkin kun yksi jätetään kyydistä keskustelun päätteeksi. Luulisi että joku on nähnyt Raisan jäävän kyydistä ja kävelevän paikkaan x. Mutta jos on kysytty kyytiä ja päästy kyytiin ja lähdetty yhdessä, episodi ei herätä liiemmin huomiota ja näin ollen silminnäkijöitäkään ei ole. Kuten ei ole, paitsi tuo ystävä. 

Mutta mitään kyräilyähän ei ole välttämättä ollut jos Raisalle luvattiin kyyti, hänet otettiin kyytiin ja kyydin/ajamisen tarkoitus oli vain tuo kotibileisiin Raisan heittäminen ja ehkä siellä olis pyörähdetty itsekin tai ajettu takas Tampereelle. Kaverin poikaystävällä oli auto ja kaveri kysyi voitaisko heittää Raisa yksiin bileisiin ja niin lähdettiin tekemään hyvässä sovussa.

Ehkä takapenkillä tuli jotain lähmintää ja käsirysyä ja lopullista sitten seurauksena. Sitten jatkettiin bilepaikan ohi sinne huittisnevadaan ja keksittiin että sinne oltiinkin menossa koko ajan eikä Raisa edes mahtunut autoon. Jäi puhelimensa kanssa Tampereelle juu.

Mutta puhelin tosiaan jäi Tampereelle keskustan mastoon poliisin julkaisemien tietojen mukaan. Missä se puhelin oli tuona yönä? Jos eri paikassa kuin Raisa, niin mikä johti siihen, että se päätyi eri paikkaan? Ystävä oli viimeisin henkilö, joka Raisan lisäksi piti Raisan puhelinta käsissään. 

Vierailija
8804/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkkareissa Raisa oli vieläkin pitempi. Ehkä pitkä spittinen ja toinen hukkatatti, mutta sporttinen hänkin. 

Ehkä Raisa pituutensa vuoksi oli näyttävä ja huomiota herättävä. 

Tässä esimerkki isokokoisten naisten aggressiosta pienkikokoisia naisia kohtaan: "hukkatatti".

Olen itsekin hukkatatti🤣 

Miksi ihmeessä näet sitten lyhyyden olevan jotenkin huonompi ominaisuus? Pitkä, sporttinen ja näyttävä ja lyhyt sitten "hukkatatti"?

Kuten sanoin, olen itsekin lyhyt, laiha ja hyvävartaloinen. Kauniit on kasvotkin, kun lahosuojaa laittaa. 

Mutta kauneusihanne on pitkä ja sporttinen. 

Itseironiaa ehkä

kyky pitää itseään humoristisena kohteena ja suhtautua itseensä kriittisesti huumorin keinoin

Harva osaa harjoittaa itseironiaa niin taitavasti.

Tässä kyllä piikiteltiin Raisan ystävää hukkatatiksi, ei itseä. Kaikki muu on sitten manipulointia ja selittelyä jälkikäteen.

Vierailija
8805/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta puhelin tosiaan jäi Tampereelle keskustan mastoon poliisin julkaisemien tietojen mukaan. Missä se puhelin oli tuona yönä? Jos eri paikassa kuin Raisa, niin mikä johti siihen, että se päätyi eri paikkaan? Ystävä oli viimeisin henkilö, joka Raisan lisäksi piti Raisan puhelinta käsissään. 

Jospa se ystävä ei puhunut totta puhelimen palkkien tarkastamisesta, kyytiin mahtumattomuudesta, viimeisestä näköhavainnosta tai Huittisiin lähdöstä. Tuolla palkkien tarkastamisella on osoitettu että juujuu Raisalla oli kännykkä tallessa kun viimeksi nähtiin vaikka tiedettäis että se hävis jo Casablancassa tai nakattiin järveen pari kilsaa Tampereen keskustasta ajettua.

Kaikkea pitää ajatuksen tasolla epäillä.

Vierailija
8806/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkkareissa Raisa oli vieläkin pitempi. Ehkä pitkä spittinen ja toinen hukkatatti, mutta sporttinen hänkin. 

Tässä esimerkki isokokoisten naisten aggressiosta pienkikokoisia naisia kohtaan: "hukkatatti".

Olen itsekin hukkatatti🤣 

Miksi ihmeessä näet sitten lyhyyden olevan jotenkin huonompi ominaisuus? Pitkä, sporttinen ja näyttävä ja lyhyt sitten "hukkatatti"?

Kuten sanoin, olen itsekin lyhyt, laiha ja hyvävartaloinen. Kauniit on kasvotkin, kun lahosuojaa laittaa. 

Itseironiaa ehkä

kyky pitää itseään humoristisena kohteena ja suhtautua itseensä kriittisesti huumorin keinoin

Harva osaa harjoittaa itseironiaa niin taitavasti.

Tässä kyllä piikiteltiin Raisan ystävää hukkatatiksi, ei itseä. Kaikki muu on sitten manipulointia ja selittelyä jälkikäteen.

Ok. Mikä hänen pituutensa on? Itse en ihan tiedä 😶‍🌫 kuka hän edes on? 

Vierailija
8807/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin hukkatatti🤣 

Itseironiaa ehkä

Ja minä olen suomalaista naisen keskimittaa pidempi ja lihava, entä sitten? No one cares. En vaan pidä tuosta tyylistä, että jotain pidetään jotenkin parempana ja vastakohtaa sitten ivataan. Ja itseironia vähän ontuu kyllä tässä.

Vierailija
8808/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin hukkatatti🤣 

Itseironiaa ehkä

Ja minä olen suomalaista naisen keskimittaa pidempi ja lihava, entä sitten? No one cares. En vaan pidä tuosta tyylistä, että jotain pidetään jotenkin parempana ja vastakohtaa sitten ivataan. Ja itseironia vähän ontuu kyllä tässä.

No itse olen tyytyväinen omaan ulkonäkööni. Lyhyt ja piiitkä mies. 

Lapseni ovat minua pitempiä. Meidän perheessä otetaan huumorilla. 

Lihavuudelle toki voi tehdä itsekkin jotain, ellei ole jokin sairaus, kuten kilpirauhasen vajaatoiminta. 

Pitää hyväksyä itsensä. Olla kehopositiivinen. Ja jos ei hyväksy, pitää tehdä jotain... 

Anteeksi tunteidesi loukkaaminen. 

Vierailija
8809/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, juuri näin. Mietin tuota Marko Niemen podcastia, mistä joku kirjoitti lainauksen: ”Raisan ystävän piti jättää Raisa hetkeksi”. Mitä se tarkoittaa? Miksi piti jättää ja miksei muista mitä sanoi Raisalle? Eihän kenenkään pidä jättää ketään sen vuoksi että menee käymään toisen kaupungin yökerhossa. 

Ja se Huittinen ei ole kyllä mikään "hetkeksi" kun on 2 tuntia enemmänkin. Vai mistä asti hetki on ollut noin pitkä?

Tietysti ajomatkat Tampereelta Huittisiin ja takaisin teki reissusta pitkän, mutta se Huittisissa käynti oli nimenomaan vaan käynti, lyhyt, noin vartin piipahdus.

Puhuttiin jättämisestä hetkeksi. Silloin tarkoitetaan, että lähdetään jonkun luota pois hetken ajaksi, vaikka oltiin lähdössä yli kahdeksi tunniksi. Ja syystä, jota ei avata. Eikä kerrota,  nähtiinkö porukka Huittisissa, vaikka kuulija sitä saattaa odottaa. 

Tässä oli kyse Marko Niemen ystävää suojelevan asenteen paljastavasta retoriikasta. Voi raukkaa, kun joutui jättämään hetkeksi ja Henna-kollega kertoi tämän jälkeen miten järkyttyneeltä kaveri vaikutti hänen haastattelemanaan muutaman päivän päästä. 

Eli toimittajapari piti -ilmeisesti poliisin tavoin - kaveria uhrina, jonka ystävä on hirvittävällä tavalla kadonnut. Ja eihän hän tarkoituksella Raisaa jättänyt, vaan pakon edessä vain hetkeksi. Tosiasiassa tuossa jätettäisiin kaveri koko loppuillaksi, etenkin, jos olivat oikeasti alunperin menossa viettämään aikaa Huittisten Seurahuoneelle. 

Jo tämä, että kaveri jonka kanssa Raisa on jättänyt juhlimaan, lähteekin pois ennen yhtätoista ja Raisa katoaa samalla, olisi pitänyt olla huutomerkki tutkijoille. Ei kyse ollut hetkeksi jättämisestä millään tavalla. 

Vierailija
8810/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on kumminkin se, että missit ja mallit ovat pitkiä ja hoikkia, vaikkei kasvot niin kauniit olisikaan. 

Vierailija
8811/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se törmäs. Ruusunmyyjä näki Raisan juttelevan nuorten kanssa Hämeenkadulla, muistaako kukaan minkä kellonajan ruusunmyyjä on kertonut? Veikkaan että tämä porukka ollut sitä 7miehen autoporukkaa, johon kuuluu Raisan kännykätön ihastus sekä Välikäsimies. Siihen on saatettu sopia treffit, ei Raisa halunnut Huittisiin eikä Pirkkalaan, vaan jännittävien vanhempien kundien autoon. Siinä Hämeenkadulla on odotettu kyytiä rupatellen, tämän on ruusunmyyjä nähnyt. Paikalle on sitten kurvannut jenkkiauto/museoauto, olikohan jopa Välikäsimies kuskina, kurvannut paikalle Kangasalta kun saanut rassattua autonsa kuntoon...

Vierailija
8812/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin hukkatatti🤣 

Itseironiaa ehkä

No itse olen tyytyväinen omaan ulkonäkööni. Lyhyt ja piiitkä mies. 

Lapseni ovat minua pitempiä. Meidän perheessä otetaan huumorilla. 

Lihavuudelle toki voi tehdä itsekkin jotain, ellei ole jokin sairaus, kuten kilpirauhasen vajaatoiminta. 

Pitää hyväksyä itsensä. Olla kehopositiivinen. Ja jos ei hyväksy, pitää tehdä jotain... 

Anteeksi tunteidesi loukkaaminen. 

No niin jätetäänkö nämä kehopuheet nyt pois pidentämästä ketjua? Paljon on kauniita ja rohkeita, lyhyitä ja nössöjä tällä palstalla. Ei liity Raisan katoamiseen. 

Vierailija
8813/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se törmäs. Ruusunmyyjä näki Raisan juttelevan nuorten kanssa Hämeenkadulla, muistaako kukaan minkä kellonajan ruusunmyyjä on kertonut? Veikkaan että tämä porukka ollut sitä 7miehen autoporukkaa, johon kuuluu Raisan kännykätön ihastus sekä Välikäsimies. Siihen on saatettu sopia treffit, ei Raisa halunnut Huittisiin eikä Pirkkalaan, vaan jännittävien vanhempien kundien autoon. Siinä Hämeenkadulla on odotettu kyytiä rupatellen, tämän on ruusunmyyjä nähnyt. Paikalle on sitten kurvannut jenkkiauto/museoauto, olikohan jopa Välikäsimies kuskina, kurvannut paikalle Kangasalta kun saanut rassattua autonsa kuntoon...

No nyt kyllä menee puurot ja vellit sekasin tässä kommentissa. 

Vierailija
8814/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä skenaariossa Raisa olisi kuollut nimenomaan autoporukan tekojen vuoksi (muuten he eivät olisi varmastikaan suostuneet kertomaan tällaista tarinaa), joten tuntuu uskomattomalta että kukaan bileissä ollut riidan ulkopuolinen ei olisi kertonut poliisille. Kyllä minusta on selvää että tilanne on eskaloitunut autossa tai jonkun tutun pojan kotona/autossa, jotta asia on pysynyt salassa. 

Vierailija
8815/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa tähän tapaukseen, olen katsonut paljon true crimea Usa:sta ja yllättynyt. Todella monet sosiopaatti ja psykopaatit, jotka ovat sarjamurhaajia - tai -raiskaajia, ovat keskimääräistä komeampia miehiä. Eli joillakin komeilla miehillä komeus johtaa narsismiin ja jos kasvuympäristö huono, sosiopatiaan. Tai ovat synnynnäisesti psykopaatteja käyttäen ulkonäköään edukseen. Onko kukaan muu huomannut saman?

Vierailija
8816/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Raisan ystävä paljon Raisaa lyhyempi? 

Vierailija
8817/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popliinitakki, 

Vierailija
8818/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa tähän tapaukseen, olen katsonut paljon true crimea Usa:sta ja yllättynyt. Todella monet sosiopaatti ja psykopaatit, jotka ovat sarjamurhaajia - tai -raiskaajia, ovat keskimääräistä komeampia miehiä. Eli joillakin komeilla miehillä komeus johtaa narsismiin ja jos kasvuympäristö huono, sosiopatiaan. Tai ovat synnynnäisesti psykopaatteja käyttäen ulkonäköään edukseen. Onko kukaan muu huomannut saman?

Katsopa suomalaisia rikollisia. Kyllä he ovat keskimäärin jotain muuta. Varmasti viihdeteollisuus on kiinnostuneempi tekemään jaksoja komeista kuin rumista, koska katsojien kiinnostus ja huomioarvo. Tottakai sosiopaateissa, psykopaateissa jne on kaiken näköisiä ihmisiä, mutta noihin sarjoihin on varmasti valikoitu myös ulkonäön perusteella tapauksia. 

Vierailija
8819/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tai kaksi ihmistä  pystyy vielä pitämään jonkinlaisen salaisuuden muutamia vuosia, mutta mikään viiden hengen autoseurue tavallisia teinejä ei kyllä pidä henkirikosta kontollaan vuosikymmeniä ilman, että joku murtuisi ja kertoisi.

Vierailija
8820/8842 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä onko mahdollista elää elämää pitäen noin isoa salaisuutta muutaman hengen kesken. 

Olisiko mahdollista poliisien uudestaan jututtaa ihmisiä siinä toivossa, että joku murtuu ja totuuden kertoo mitä tapahtui Raisalle. 

En tunne psykologiaa siinä määrin, mutta yksi ihminenhän voisikin pitää tiedon itsellään, mutta että monta ihmistä. Onko tällaisesta esimerkkejä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi