Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (8842)
Marko Niemi sanoo
Ystävä joutui hetkeksi jättämään Raisan yksin
Vierailija kirjoitti:
Korkkareissa Raisa oli vieläkin pitempi. Ehkä pitkä spittinen ja toinen hukkatatti, mutta sporttinen hänkin.
Ehkä Raisa pituutensa vuoksi oli näyttävä ja huomiota herättävä.
Sporttinen
Vierailija kirjoitti:
Korkkareissa Raisa oli vieläkin pitempi. Ehkä pitkä spittinen ja toinen hukkatatti, mutta sporttinen hänkin.
Tässä esimerkki isokokoisten naisten aggressiosta pienkikokoisia naisia kohtaan: "hukkatatti".
"”Raisa, mä lähden nyt Huittisiin”, eikä ”Raisa, mä lähden”. Joku ei täsmää. "
Tämäpä juuri! Absurdi keskustelu. Raisahan olisi luonnollisesti kysynyt, että mihin meinaatte mennä? Ellei ollut aivan tokkurassa. Tämän tyttökaverin antamissa lausunnoissa toistuu klassiset kliseet, pitäytyy omassa tarinassa kun se vähänkään kysymykseen sopii, tarkentaviin, liian yksityiskohtaisiin vastaa, että ei muista. Kuten tuo aikoivatko Huittisten vai tampereen seurahuoneelle. Toinen on huitsin nevadassa ja toinen vanhojen käpyjen paikka, miksi haluaisi kumpaankaan? Muisti on hyvin valikoiva tosiaan. Ja nyt jos haastateltaisiin, niin totaalisesti menettänyt sen, arvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin lukemassa suomi24 on tätä spekuloitu jo vuonna 19. Kopiouti Suomi24
Anonyymi
2019-08-18 10:57:29
Nyt kun Raisan katoamin on tullut taas ajankohtaiseksi, niin lukaisin jonkun artikkelin aiheesta. Minua hämmentää tämä kavereiden lähtökuvio. Jos nämä netissä annetut tiedot pitävät paikkaansa, niin kaverin poikaystävä ei halunnut Raisaa kyytiin. Autossa oli annettujen tietojen mukaan poikaystävä (eli kuljettaja), tämän tyttöystävä (Raisan kaveri) ja kaksi poikaa = neljä ihmistä. Kuinka pieni auto on ollutkaan? Korvaani kalskahti myös, että Raisan ystävä olisi yrittänyt antaa Raisalle rahaa ja tarkistanut onko kännykässä virtaa. Jokin ei nyt oikein täsmää tässä yhtälössä. Onkohan Raisa sittenkin hypännyt kaveriporukan kyytiin ja matkalla sattunut heidän välillään jotakin?
Pakko korjata, vaikka varmaan jokainen ymmärtää.
Kopioitu suomi24 keskustelupalstalta
Onhan se mielenkiintoista, kun selkeästi kaverin poikaystävällä on ollut jotain hampaankolossa Raisaa vastaan ja halunnut jättää kyydistä. Minua myös häiritsee se, että tyttökaveri ei puheidensa mukaan muista mitä Raisalle sanoi määränpäästä - ei siis muista sanoiko Raisalle että ovat menossa Huittisiin. En ymmärrä täten koko tapahtumaketjua, ellei sitten olla oltu kännissä kun käet. Näinhän ei pitänyt olla. Vai kuka voi sanoa miten looginen normaali keskustelu on mennyt kun Raisa on ilmaantunut autolle mutta ei ole sen vertaa kaverin kanssa keskustellut että tietäisi minne ovat menossa? Hehän lähtivät yhdessä, kahdestaan, bilettämään. Kyllähän se olisi loogista sanoa edes että ”Raisa, mä lähden nyt Huittisiin”, eikä ”Raisa, mä lähden”. Joku ei täsmää.
Mustasukkainen poikaystävä taitaa olla yksinkertaisin ja tavallisin selitys. Haetaan oma tyttökaveri pois baarista. Tosin, ehkä otetaan myös sen kaveri mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan kaveri voinut mustamaalata Raisaa pokaystävälleen.
Teininä mulla oli ystävä, jonka 2 poikaystävää kielsi häntä liikkumasta kanssani. Pahoitin tästä mieleni, enkä ymmärtänyt syytä. Olin kumminkin ns. Siveellinen eikä mitään sellaista.
Aikuisena olen ymmärtänyt, että hän oli mustasukkainen ja piti minua kauniimpana (itse sanoi niin) hän puhui minusta pahaa poikaystävälleen.
Aivan, ei tartte paljoa teini-iässä, kun tunteet alkavat kuumenemaan ja kateus on niistä pahin, mikä saa katkeroitumaan ja ahdistumaan. Raisa oli parempi pelaaja, kuin ystävänsä, ei se muuta tarvitse. Raisa sai huomion osoitukisa ja kunnioitusta hyvän pelimenestymisen myötä, tätä ei ystävä varmaan kestänyt katsella vierestä.
Eräs teini aikoinaan osti ystävälleen aina suklaata ja itselleen vain salmiakkia tai muuta vähä rasvaisempaa, huomautin tästä asiasta tytölle ja niinhän se sitten olikin, että tämä tyttö oli niin kateellinen kauniille menestyvälle poikien suosimalle ystävälleen, että yritti lihottaa häntä oikein kunnoollaa., mutta käry kävi ja tunnustikin aikanaan tämän kuvion ystävälleen.
Kyllähän se on totta, että ne kenellä on vientiä, eritoten naiset, saavat osakseen negatiivista huomiota molemmilta sukupuolilta. Kaverin poikaystävä on voinut kokea Raisan uhkaksi kun kaikki hänen ympärillään parveilevat miehet parveilisivat sitten myös hänen tyttökaverinsa ympärillä. Niinhän se on, että jos naisen vilkas seksielämä tulee julki, hänet leimataan tietynlaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä esimerkki isokokoisten naisten aggressiosta pienkikokoisia naisia kohtaan: "hukkatatti".
Olen itsekin hukkatatti🤣
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä juuri! Absurdi keskustelu. Raisahan olisi luonnollisesti kysynyt, että mihin meinaatte mennä? Ellei ollut aivan tokkurassa. Tämän tyttökaverin antamissa lausunnoissa toistuu klassiset kliseet, pitäytyy omassa tarinassa kun se vähänkään kysymykseen sopii, tarkentaviin, liian yksityiskohtaisiin vastaa, että ei muista. Kuten tuo aikoivatko Huittisten vai tampereen seurahuoneelle. Toinen on huitsin nevadassa ja toinen vanhojen käpyjen paikka, miksi haluaisi kumpaankaan? Muisti on hyvin valikoiva tosiaan. Ja nyt jos haastateltaisiin, niin totaalisesti menettänyt sen, arvaan.
Kyllä, juuri näin. Mietin tuota Marko Niemen podcastia, mistä joku kirjoitti lainauksen: ”Raisan ystävän piti jättää Raisa hetkeksi”. Mitä se tarkoittaa? Miksi piti jättää ja miksei muista mitä sanoi Raisalle? Eihän kenenkään pidä jättää ketään sen vuoksi että menee käymään toisen kaupungin yökerhossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, juuri näin. Mietin tuota Marko Niemen podcastia, mistä joku kirjoitti lainauksen: ”Raisan ystävän piti jättää Raisa hetkeksi”. Mitä se tarkoittaa? Miksi piti jättää ja miksei muista mitä sanoi Raisalle? Eihän kenenkään pidä jättää ketään sen vuoksi että menee käymään toisen kaupungin yökerhossa.
Ja se Huittinen ei ole kyllä mikään "hetkeksi" kun on 2 tuntia enemmänkin. Vai mistä asti hetki on ollut noin pitkä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin hukkatatti🤣
Miksi ihmeessä näet sitten lyhyyden olevan jotenkin huonompi ominaisuus? Pitkä, sporttinen ja näyttävä ja lyhyt sitten "hukkatatti"?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos lopettaisit tämän pohtimisen, ap?
En ole ap. Mutta nythän se vasta alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika epämiellyttävä kuva kyllä tulee tästä ystävästä ja hänen poikaystävästään. Kyllä tuossa on jotain kyräilyä Raisaa kohtaan ollut, molemmilla.
Ensin lähdetään ystävän kanssa baariin, sitten sanotaan tunnin päästä että lähdenkin tästä nyt, morjens (mahdollisesti kertomatta minne). Raisa hölkkää perässä, tietämättä minne auto kavereineen on menossa (todennäköisesti kyselee kuitenkin saamatta vastausta) ja kyselee kyytiä sinne, missä olisi hänen tuttuja. Poikaystävä ei halua Raisaa autoon, koska hänellä on negatiivinen kuva Raisasta. Kaveri lähtee silti. Miksi? Miksi PITI lähteä ja PITI jättää Raisa? Vai nousiko Raisa kuitenkin auton kyytiin?
Jos ajatellaan tuota tapausta yökerhon edessä: kaksi tyttöä menee auton luokse, ja aletaan käydä keskustelua kuka pääsee kyytiin ja kuka ei, niin luulisi että joku on oikeesti tämän keskustelun nähnyt. Varsinkin kun yksi jätetään kyydistä keskustelun päätteeksi. Luulisi että joku on nähnyt Raisan jäävän kyydistä ja kävelevän paikkaan x. Mutta jos on kysytty kyytiä ja päästy kyytiin ja lähdetty yhdessä, episodi ei herätä liiemmin huomiota ja näin ollen silminnäkijöitäkään ei ole. Kuten ei ole, paitsi tuo ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin hukkatatti🤣
Miksi ihmeessä näet sitten lyhyyden olevan jotenkin huonompi ominaisuus? Pitkä, sporttinen ja näyttävä ja lyhyt sitten "hukkatatti"?
Kuten sanoin, olen itsekin lyhyt, laiha ja hyvävartaloinen. Kauniit on kasvotkin, kun lahosuojaa laittaa.
Mutta kauneusihanne on pitkä ja sporttinen.
Itseironiaa ehkä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se Huittinen ei ole kyllä mikään "hetkeksi" kun on 2 tuntia enemmänkin. Vai mistä asti hetki on ollut noin pitkä?
Tietysti ajomatkat Tampereelta Huittisiin ja takaisin teki reissusta pitkän, mutta se Huittisissa käynti oli nimenomaan vaan käynti, lyhyt, noin vartin piipahdus.
Missähän sillä hammaslääkärillä oli työpaikka. Tossa Kuninkaankadun varrella näyttäisi olevan useampikin hammaslääkäriasema nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Missähän sillä hammaslääkärillä oli työpaikka. Tossa Kuninkaankadun varrella näyttäisi olevan useampikin hammaslääkäriasema nykypäivänä.
Raisan isälläkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raisan isälläkö?
EIkö se ollut kans hammaslääkäri se joka sanoi, että ei ikinä uskois ketä tähn on sekaantuntu? Vai oliko se tavallinen lääkäri sitten? Mitä jos se lääkäri oli Raisan sugardaddy? Ja sitten mennyt. jotain pieleen.
Paitsi 1999 ei hirveästi ollut tätä sugardaddy provider juttua :D Ainakaan sillä tavalla niin kuin nyt. Mutta ainahan noita on ollut vanhempia miehiä, jotka kustantaneet nuoria tyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin hukkatatti🤣
Kuten sanoin, olen itsekin lyhyt, laiha ja hyvävartaloinen. Kauniit on kasvotkin, kun lahosuojaa laittaa.
Mutta kauneusihanne on pitkä ja sporttinen.
Itseironiaa ehkä
kyky pitää itseään humoristisena kohteena ja suhtautua itseensä kriittisesti huumorin keinoin
Harva osaa harjoittaa itseironiaa niin taitavasti.