Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

Kommentit (4904)

Vierailija
4741/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs se paloittelumurhaajanainen, jonka kanssa nähtiin Raisan näköinen? Oliko luvannut Raisalle kyydin kotiin, luottiko Raisa vanhempaan naiseen? Katusoittajalle oli esitellyt laukustaan naisen päätä myöhemmin. Oliko Raisan pää? Jos oli, niin eipä sitä sitten mistään Saksasta löydä, eikä muista tutkintalinjoista tule mitään tulosta.

Minä olen aika 100 varma, ettei Virpi Butt liity Raisan tapaukseen millään tavalla.

Aivan itse ensin olin Buttin kannalla ja hänen miesystävän, mutta, ku  Rausa oli 16-vuotias lapsi vielä, muutamaa vuotta vanhempi, kuin hänen oma lapsi, niin, en oikein usko, että olis halunnut tehdä lapselle mitään pahaa. 

Niin. En tiedä, sekaisin kuin seinäkello hän oli, mutta en siltikään usko, että juuri hän kuuluisana tamperelaisena paloittelumurhaajana liittyisi kuuluisaan tamperelaiseen katoamistapaukseen. 

Vierailija
4742/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joku soittanut Saksasta läheisille katoamisen jälkeen, muttei selvinnyt mikä soitto se oli??? Kaupunki oli täynnä jonkin kokouksen takia kansainvälistä porukkaa. Ei liity mitenkään siihen? 

Onko tuosta soitosta ollut missään enempää tietoa? 

Soitto tuli kai äidin kännykkään Saksan suuntanumerosta, mutta äiti ei vastannut puhelimeen tai jotain. En ole ihan varma nyt tästä, mutta jossain siitä kerrottiin hyvin lyhyesti. Oisko ollut se Viimeinen Johtolanka podcast eli tämä https://areena.yle.fi/1-64362280

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4743/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mites selvännäkijä-kortti? onko katsottu?

muutamaan aihetta koskevaan youtube-videoon kommentteihin sekä minfon sivuille tullut ainakin muutama selvänäkijä väittämään että ratkaisu löytyy Nokian sorrinlammesta.

mietin että mistä nämä repivät nuo näkynsä aina.

itse en usko tuon luokan hömppään

Mutta periaatteessa Sorrinlammi olisi ihan järkeenkäypä paikka, yhä luontoa. Kunhan Tampereen seudun rakentamisinto leviää sinnekin, voi kaivuissa löytyä vaikka mitä. Tai joku suunnistaja löytää ruumiin. 

Vierailija
4744/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja mitä tulee siihen,että oli siis aiemmin joskus tapahtunut jotain joidenkin nuorten miesten kanssa, joka johtanut lähestymiskieltoihin tms? Eihän kukaan niistä sitten ollut siinä kaverin poikkeuksen autossa myös, mikä olisi ollut yksi syy siihen, ettei "mahtunut" autoon? Vai mahtuiko"

Mistä ihmeestä olet lukenut jostain lähestymiskielloista? Eihän mitään tällaista ollut! Eikä ole tietoa, keitä nämä autossa olijat olivat. Käsittääkseni he olivat nuorempaa porukkaa ja se kesäinen 7 hengen kundiporukka oli vanhempaa porukkaa. Ja eri porukoita siis.

Vierailija
4745/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas kallistuin niin paljon että kaaduin...

Vierailija
4746/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etä jos papilla oli lähestymiskielto ja kanttori näki unta.    Täysin mahdollista.

Vierailija
4747/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mites selvännäkijä-kortti? onko katsottu?

muutamaan aihetta koskevaan youtube-videoon kommentteihin sekä minfon sivuille tullut ainakin muutama selvänäkijä väittämään että ratkaisu löytyy Nokian sorrinlammesta.

mietin että mistä nämä repivät nuo näkynsä aina.

itse en usko tuon luokan hömppään

Mutta periaatteessa Sorrinlammi olisi ihan järkeenkäypä paikka, yhä luontoa. Kunhan Tampereen seudun rakentamisinto leviää sinnekin, voi kaivuissa löytyä vaikka mitä. Tai joku suunnistaja löytää ruumiin. 

Periaatteessa voi olla  Suomessa sitä rakennusinto missä vain  tai ehkäpä hevonkuusessa.   Paljon mahdollista. Tai jos porukka hajosi.

Vierailija
4748/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutes ovatko meijerityön tekijät rok hehisiä vai kuuntelevatko heviä?

Vierailija
4749/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä totta, että loogisinta olisi soitella, keitä tuttuja on keskustassa, jos luopui kyydinlöytämisyrityksistä. Hänhän yritti etsiä kyytiä sinne bileisiin. 

Mitenköhän varmoja tietoja ne viimeiset soittoyritykset (kun hänelle soitettiin takaisin) mahtavat olla. Tai se, ettei hän itse yrittänyt soittaa myöhemmin mihinkään. Jos se on täysin varmaa, vaihtoehtoina on minusta joko puhelimen varastaminen tai muuten hukkaaminen tai sitten huonoon kyytiin / muuhun tilanteeseen joutuminen (ei anneta soittaa), kuolema, sammuminen tai muusta syystä tajuttomuus. 

Jos Raisa on todella mennyt Tampereen Seurahuoneelle etsimään "kavereitaan", hänellä ei ole ollut enää puhelinta. Muuten olisi soittanut itse heille.

Onhan niitä vaikka mitä mahdollisuuksia. On voinut saada joltakin ilmaisen hiukan tai drinkin, missä on ollut tyrmäystippoja, tai muuten vain jytyä ainetta, jos muutenkin jo ollut humalassa. Siinä kohtaa ei enää edes osaa käyttää kännykkäänsä.

Ja mitä tulee siihen,että oli siis aiemmin joskus tapahtunut jotain joidenkin nuorten miesten kanssa, joka johtanut lähestymiskieltoihin tms? Eihän kukaan niistä sitten ollut siinä kaverin poikkeuksen autossa myös, mikä olisi ollut yksi syy siihen, ettei "mahtunut" autoon? Vai mahtuiko

Eikö portsari huomaa jos tajutonta raahattaisiin baarista ulos?  Jos siellä olisi annettu jotain ainetta ja viety?

Vähän liikaa ottaneen naisen taluttelu kapakasta ulos ei ole mitään epätavallista.

Vierailija
4750/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon tai meni kylmissään peräluukkuun. Olr hyvä ja kerro! 

Vierailija
4751/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se yksi kyllä baarissa näytti  hevimiehetä kun naputteli sormiaan,  vai pyysi niin uuden drinkin... Ei voi sulkea pois kun kaikki on auki... jollain oli myös tolpalla pese auki.   Pohditaan tätä linjastoa Max  tämä päivä.     Eiks vaaan.

Vierailija
4752/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se minustakin kaikkein varmin tutkintalinja. 

Kuka on Raisan nähnyt viimeisenä elossa? Mitä havaintoja Raisasta on tämän jälkeen? Onko mitään varmaa havaintoa? 

Vai oletetaanko, että ystäväporukka oli viimeinen, joka näki Raisa Räisäsen elossa? 

Vierailija
4753/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon tai meni kylmissään peräluukkuun. Olr hyvä ja kerro! 

Ei kun siellä peräluukussa oli niin paljon jätkien roinaa ja  tyhjiä ja täysi oluttölkkejä.   Ole hyvä ja kerro oliko jenkkiautossa suksiboksi   ja kuului kovalla heviä ja ajoivat  lähelle Leviä.

Vierailija
4754/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se minustakin kaikkein varmin tutkintalinja. 

Kuka on Raisan nähnyt viimeisenä elossa? Mitä havaintoja Raisasta on tämän jälkeen? Onko mitään varmaa havaintoa? 

Vai oletetaanko, että ystäväporukka oli viimeinen, joka näki Raisa Räisäsen elossa? 

Oletetaan tätä koko kesä , se on minusta varminta.    Tämä on kova speku.

Vierailija
4755/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas kallistuin niin paljon että kaaduin...

Minä olen kallistellut kumpaankin suuntaan että olen ihan mustelmilla.

Vierailija
4756/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä totta, että loogisinta olisi soitella, keitä tuttuja on keskustassa, jos luopui kyydinlöytämisyrityksistä. Hänhän yritti etsiä kyytiä sinne bileisiin. 

Mitenköhän varmoja tietoja ne viimeiset soittoyritykset (kun hänelle soitettiin takaisin) mahtavat olla. Tai se, ettei hän itse yrittänyt soittaa myöhemmin mihinkään. Jos se on täysin varmaa, vaihtoehtoina on minusta joko puhelimen varastaminen tai muuten hukkaaminen tai sitten huonoon kyytiin / muuhun tilanteeseen joutuminen (ei anneta soittaa), kuolema, sammuminen tai muusta syystä tajuttomuus. 

Jos Raisa on todella mennyt Tampereen Seurahuoneelle etsimään "kavereitaan", hänellä ei ole ollut enää puhelinta. Muuten olisi soittanut itse heille.

Onhan niitä vaikka mitä mahdollisuuksia. On voinut saada joltakin ilmaisen hiukan tai drinkin, missä on ollut tyrmäystippoja, tai muuten vain jytyä ainetta, jos muutenkin jo ollut humalassa. Siinä kohtaa ei enää edes osaa käyttää kännykkäänsä.

Ja mitä tulee siihen,että oli siis aiemmin joskus tapahtunut jotain joidenkin nuorten miesten kanssa, joka johtanut lähestymiskieltoihin tms? Eihän kukaan niistä sitten ollut siinä kaverin poikkeuksen autossa myös, mikä olisi ollut yksi syy siihen, ettei "mahtunut" autoon? Vai mahtuiko

Eikö portsari huomaa jos tajutonta raahattaisiin baarista ulos?  Jos siellä olisi annettu jotain ainetta ja viety?

Vähän liikaa ottaneen naisen taluttelu kapakasta ulos ei ole mitään epätavallista.

Tätä ei meistä kukaan tiennyt.       Kiiiitos .

Vierailija
4757/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaakaan vanhempaa ei epäillä

En myöskään minä, mutta mitäpä, jos Raisa onkin suunnannut toiseen kotiinsa yksin kaupungissa hortoilemasta? 

Vierailija
4758/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin muutes. Onko niitä  yteuksiä tuoltomieheen ja pelavatko koripalloa vai  taskubiljardia runkaten?

Vierailija
4759/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpaakaan vanhempaa ei epäillä

En myöskään minä, mutta mitäpä, jos Raisa onkin suunnannut toiseen kotiinsa yksin kaupungissa hortoilemasta? 

Mitäpä jos kirjoitat tämän  saman  neljännenkymmenennen kerran.  Ihan yx haillee mitä sinä epäilet.   Kallistu päiväunille.

Vierailija
4760/4904 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisan jäänteet löytyy tänä kesänä. Eikö vaan? OLE HYVÄ JA KERRO, MISSÄ NE ON. 

Saadaan tämäkin juttu päätökseen.