Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (4904)
Vierailija kirjoitti:
" Ydin kysymys on nousiko Raisa kaveriporukan autoon vai ei. Oliko viimeinen havainto hänestä sittenkin Hämeenkadun toiselta puolelta. Eli hän olisi ylittänyt kadun, kun ei päässyt kyytiin ja tallentunut johonkin kameraan siellä? "
No kun hän ei tallentunut yhteenkään kameraan.
Miten videokuvaa on baarista ennen katoamista, mitä poliisi ei anna tietoon . Eikö muiden baarien tallenteita sisältä katsottu vaan ainoastaan ulkokameroita? Jos sekin säilyi niin miten jälkeen kuvia sisältä ei ole?
Jossain siis luki, että Raisa saattaa näkyä baarin sisäkuvissa ennen katoamista, mutta ne eivät poliisia kiinnosta. Kiinnostiko tutkia katoamisen jälkeen baarin sisäkuvia tai sen jälkeen kun erosi kavereista tai muiden lähibaarien? Sillähän olisi nähty menikö johonkin niistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että tekijä ei normaaliin elämään enää kykene vaan on työtön ja piilottelee kotonaan. Ettei kukaan vaan yhdistä murhaan. Luultavasti ei asu paikkakunnalla.
On voinut myös voinut istua jostain muusta rikoksesta myöhemmin. Itse en ajattele että olisi nykyään mikään normaali perheenisä. Omatunto erottaa normaalin yksilön sairaasta.
Profiloija kyllä tulkitsi juuri päinvastoin. Surmaaja on todennäköisesti melko tavallinen nuorimies ja teko oli luultavasti vahinko tai pikaistuksissa tehty. Profiloija arveli että tekijä tuntee katumusta teostaan ja on luultavasti elänyt ihan normaalia elämää.
Ja uskon kyllä että on yksilöitä jotka pystyvät jatkamaan elämäänsä teoista huolimatta. Yksi tämmöinen oli Golden State Killer joka aikoinaan murhasi vähintään 13, raiskasi 50 ja lisäksi tehtaili aimo kasan murtoja. Hän lopulta löytyi ihan sellaisen arkisen DNA-testin kautta kun joku hänen sukulaisensa oli halunnut selvittää sukupuutaan ja FBI saikin osittaisen matchin sitä kautta. Tappaja oli elänyt melko normaalia elämää, ollut poliisivoimissa ja sitten muissakin töissä ja auttanut jopa kasvattamaan läheisen tytärtä. Kun hänet pidättiin, hän oli eläkkeellä, asui tavallisella alueella, tykkäsi kalastamisesta jne.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä totta, että loogisinta olisi soitella, keitä tuttuja on keskustassa, jos luopui kyydinlöytämisyrityksistä. Hänhän yritti etsiä kyytiä sinne bileisiin.
Mitenköhän varmoja tietoja ne viimeiset soittoyritykset (kun hänelle soitettiin takaisin) mahtavat olla. Tai se, ettei hän itse yrittänyt soittaa myöhemmin mihinkään. Jos se on täysin varmaa, vaihtoehtoina on minusta joko puhelimen varastaminen tai muuten hukkaaminen tai sitten huonoon kyytiin / muuhun tilanteeseen joutuminen (ei anneta soittaa), kuolema, sammuminen tai muusta syystä tajuttomuus.
Jos Raisa on todella mennyt Tampereen Seurahuoneelle etsimään "kavereitaan", hänellä ei ole ollut enää puhelinta. Muuten olisi soittanut itse heille.
Onhan niitä vaikka mitä mahdollisuuksia. On voinut saada joltakin ilmaisen hiukan tai drinkin, missä on ollut tyrmäystippoja, tai muuten vain jytyä ainetta, jos muutenkin jo ollut humalassa. Siinä kohtaa ei enää edes osaa käyttää kännykkäänsä.
Ja mitä tulee siihen,että oli siis aiemmin joskus tapahtunut jotain joidenkin nuorten miesten kanssa, joka johtanut lähestymiskieltoihin tms? Eihän kukaan niistä sitten ollut siinä kaverin poikkeuksen autossa myös, mikä olisi ollut yksi syy siihen, ettei "mahtunut" autoon? Vai mahtuiko
Siis joku soittanut Saksasta läheisille katoamisen jälkeen, muttei selvinnyt mikä soitto se oli??? Kaupunki oli täynnä jonkin kokouksen takia kansainvälistä porukkaa. Ei liity mitenkään siihen?
Onko tuosta soitosta ollut missään enempää tietoa?
Entäs se paloittelumurhaajanainen, jonka kanssa nähtiin Raisan näköinen? Oliko luvannut Raisalle kyydin kotiin, luottiko Raisa vanhempaan naiseen? Katusoittajalle oli esitellyt laukustaan naisen päätä myöhemmin. Oliko Raisan pää? Jos oli, niin eipä sitä sitten mistään Saksasta löydä, eikä muista tutkintalinjoista tule mitään tulosta.
Ajattele, joku tai jotkut tälläkin hetkellä tietää mitä tapahtui. Ja elävät ihan normaalia elämää.
Eikö baareissa ollut lainkaan valvontakameroita sisääntulo kohdilla että näkisi, kuka tuli ja kuka poistui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä totta, että loogisinta olisi soitella, keitä tuttuja on keskustassa, jos luopui kyydinlöytämisyrityksistä. Hänhän yritti etsiä kyytiä sinne bileisiin.
Mitenköhän varmoja tietoja ne viimeiset soittoyritykset (kun hänelle soitettiin takaisin) mahtavat olla. Tai se, ettei hän itse yrittänyt soittaa myöhemmin mihinkään. Jos se on täysin varmaa, vaihtoehtoina on minusta joko puhelimen varastaminen tai muuten hukkaaminen tai sitten huonoon kyytiin / muuhun tilanteeseen joutuminen (ei anneta soittaa), kuolema, sammuminen tai muusta syystä tajuttomuus.
Jos Raisa on todella mennyt Tampereen Seurahuoneelle etsimään "kavereitaan", hänellä ei ole ollut enää puhelinta. Muuten olisi soittanut itse heille.
Onhan niitä vaikka mitä mahdollisuuksia. On voinut saada joltakin ilmaisen hiukan tai drinkin, missä on ollut tyrmäystippoja, tai muuten vain jytyä ainetta, jos muutenkin jo ollut humalassa. Siinä kohtaa ei enää edes osaa käyttää kännykkäänsä.
Ja mitä tulee siihen,että oli siis aiemmin joskus tapahtunut jotain joidenkin nuorten miesten kanssa, joka johtanut lähestymiskieltoihin tms? Eihän kukaan niistä sitten ollut siinä kaverin poikkeuksen autossa myös, mikä olisi ollut yksi syy siihen, ettei "mahtunut" autoon? Vai mahtuiko
Eikö portsari huomaa jos tajutonta raahattaisiin baarista ulos? Jos siellä olisi annettu jotain ainetta ja viety?
Jos ei Raisasta löydy enään jälkeäkään dna- testin tekemiseksi eikä kukaan tunnusta yhtään mitään kenestäkään, tämä tarina jää ikuisesti selvittämättä. Ja onko sekään tarina tosi jota joku alkas sepittämään.
Jos katoamisilmoitus oli jo muutaman päivän päästä, onko todennäköistä, että kaikki valvontakamerat olivat jo nauhoittaneer päälle kuten väitetään? Ei varmasti ole ja siten esim noiden muiden baarien sisäkuvat olisi voitu piankin tarkistaa.
Olisi hyvä tietää, oliko tämä vain yksittäinen tapaus että nousi 7 miehen autoon ja oliko ne kaikki tuntemattomia, että kadulta vain huusivat kyytiin? Vai onko havaittavissa ollut, että voi nousta kenen vaan kyytiin , oliko liftannut useasti? Kyllähän se voi antaa osoittaa, että se on ollut mahdollista,jos henkilö käyttäytyy tyypillisesti siten, että ei ole poikkeuksellista. On kuitenkin myös henkilöitä jotka eivät ikinä nousisi tuntemattomien kyytiin etenkään kadulta.
mites selvännäkijä-kortti? onko katsottu?
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä tietää, oliko tämä vain yksittäinen tapaus että nousi 7 miehen autoon ja oliko ne kaikki tuntemattomia, että kadulta vain huusivat kyytiin? Vai onko havaittavissa ollut, että voi nousta kenen vaan kyytiin , oliko liftannut useasti? Kyllähän se voi antaa osoittaa, että se on ollut mahdollista,jos henkilö käyttäytyy tyypillisesti siten, että ei ole poikkeuksellista. On kuitenkin myös henkilöitä jotka eivät ikinä nousisi tuntemattomien kyytiin etenkään kadulta.
Niin siinä porukassa taisi olla Raisalle tuttu(ja).
Vierailija kirjoitti:
Entäs se paloittelumurhaajanainen, jonka kanssa nähtiin Raisan näköinen? Oliko luvannut Raisalle kyydin kotiin, luottiko Raisa vanhempaan naiseen? Katusoittajalle oli esitellyt laukustaan naisen päätä myöhemmin. Oliko Raisan pää? Jos oli, niin eipä sitä sitten mistään Saksasta löydä, eikä muista tutkintalinjoista tule mitään tulosta.
Minä olen aika 100 varma, ettei Virpi Butt liity Raisan tapaukseen millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
muutamaan aihetta koskevaan youtube-videoon kommentteihin sekä minfon sivuille tullut ainakin muutama selvänäkijä väittämään että ratkaisu löytyy Nokian sorrinlammesta.
mietin että mistä nämä repivät nuo näkynsä aina.
itse en usko tuon luokan hömppään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muutamaan aihetta koskevaan youtube-videoon kommentteihin sekä minfon sivuille tullut ainakin muutama selvänäkijä väittämään että ratkaisu löytyy Nokian sorrinlammesta.
mietin että mistä nämä repivät nuo näkynsä aina.
itse en usko tuon luokan hömppään
Ihan täyttä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Jossain siis luki, että Raisa saattaa näkyä baarin sisäkuvissa ennen katoamista, mutta ne eivät poliisia kiinnosta. Kiinnostiko tutkia katoamisen jälkeen baarin sisäkuvia tai sen jälkeen kun erosi kavereista tai muiden lähibaarien? Sillähän olisi nähty menikö johonkin niistä
Luuletko tosiaan että RKP ei tätä oli huomioint 30v aikana Keksi lisää tyhmiä arvailuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aika 100 varma, ettei Virpi Butt liity Raisan tapaukseen millään tavalla.
Aivan itse ensin olin Buttin kannalla ja hänen miesystävän, mutta, ku Rausa oli 16-vuotias lapsi vielä, muutamaa vuotta vanhempi, kuin hänen oma lapsi, niin, en oikein usko, että olis halunnut tehdä lapselle mitään pahaa.
Oliko Tampereen keskustassa noihin aikoihin mitään rock-henkisiä baareja Casablancan lähellä?