Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

Kommentit (4583)

Vierailija
4441/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten ehdottaisit että keissistä voi keskustella?

Vierailija
4442/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei esimerkiksi vartijan henkilöllisyys ole yleisesti tiedossa enkä usko että mitenkään pääteltävissä. Tiedot vartijan liikkeistä julkaistiin ainakin Ylen dokumentissa, joten niistä voinee keskustella täällä. Samoin Hervantajärven autoilijan henkilöllisyys lienee mysteeri poliisillekin.

Vartija itse ja suku, naapurit ym, tuttavat tietää henkilöllisyyden.

Uskotko että hän haluaa olla taas tikun nokassa 

Siis eikö ole julkisesti ole mainittu, että hän on kuollut eikä poliisilla ole ollut enää syytä epäillä häntä?

Ei kaikki tiedä ja monesti syyllisyysepäilyn varjo siirtyy jälkipolville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4443/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten ehdottaisit että keissistä voi keskustella?

Onko pakko keskustella mitenkään jos ei osaa olla syyttämättä ihmisiä kun poliisilain ei ole syyllistä löytänyt.

Vierailija
4444/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nousi, ketä kiinnostaa. Lopettais jo ton ikivanhojen juttujen tutkinnan ja niistä kirjoittelun kun olisi ihan tuoreitakin rikoksia yllin kyllin selvitettäväksi. 

Vierailija
4445/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten nousi, ketä kiinnostaa. Lopettais jo ton ikivanhojen juttujen tutkinnan ja niistä kirjoittelun kun olisi ihan tuoreitakin rikoksia yllin kyllin selvitettäväksi. 

No ei niistä uusistakaan rikoksista saisi noilla säännöin jutella...

Vierailija
4446/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tuo "jenkkiauto" löytyy vielä jonain päivänä jostain vesistöstä uhri mukana? Ehkä tekijäkin?

Toisaalta luulisi, että tällainen "rekistereistä" hävinnyt ajoneuvo olisi havaittu tarkistuksissa. Ajoneuvoa kun ei ole löytynyt. 

Entä jos, entä jos, entä jos , entä jos entä jos.....koko ketju  jossittelua . Luuletko tosiaan että  nämä jotain ratkaisee 30  jo RKPeen tutkimusta?  Vitsi sulle kirjoittaa vaikka 100 uutta jossittelua että sun ketu vaan jatkuisi pitkäksi.     Täällä ei ole tullut yhtään mitää varteenotettavaa tutkintaan. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Vierailija
4447/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei niistä uusistakaan rikoksista saisi noilla säännöin jutella...

Parempi on kun ei keskustella eikä tutkita ettei epäilyksen varjo osu keneenkään eikä varsinkaan tekijään! 

Vierailija
4448/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kunnianloukkaksista vikisevä paljasti itsensä eli on jotenkin asiaan liittyvä. Kunnianloukkaussyyte on muuten asianomistajarikos eli siitä vain kokeilemaan, meneekö tällainen poliisin tutkinnassa edes eteenpäin :D

Vierailija
4449/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tuo "jenkkiauto" löytyy vielä jonain päivänä jostain vesistöstä uhri mukana? Ehkä tekijäkin?

Toisaalta luulisi, että tällainen "rekistereistä" hävinnyt ajoneuvo olisi havaittu tarkistuksissa. Ajoneuvoa kun ei ole löytynyt. 

Entä jos, entä jos, entä jos , entä jos entä jos.....koko ketju  jossittelua . Luuletko tosiaan että  nämä jotain ratkaisee 30  jo RKPeen tutkimusta?  Vitsi sulle kirjoittaa vaikka 100 uutta jossittelua että sun ketu vaan jatkuisi pitkäksi.     Täällä ei ole tullut yhtään mitää varteenotettavaa tutkintaan. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

On hyvin raukkamaista ja kiellettyä syytellä ilman todistettua lähdettä.  Laita nimesi ja osoitteesi  että seisot sanojesi takana.  Tämä olisi oikein.

Vierailija
4450/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tiedot ovat lehdistöstä ja mediasta. 

Poliisi voi halutessaan tiedottaa, että ovat varmuudella poissuljettu epäilyistä. 

Vierailija
4451/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei esimerkiksi vartijan henkilöllisyys ole yleisesti tiedossa enkä usko että mitenkään pääteltävissä. Tiedot vartijan liikkeistä julkaistiin ainakin Ylen dokumentissa, joten niistä voinee keskustella täällä. Samoin Hervantajärven autoilijan henkilöllisyys lienee mysteeri poliisillekin.

Eivät halua... varsinkin kun syytteljänä nimetön ja kasvoton.  Esim. poliisit puhuu. omilla kasvoilla ja nimillä  että heitä voi syyttää virkavirheestä ja kunnianloukkauksesta.     Jatka toki niitä keksimiäsi juttuja ja mieti kestääkö ne tarvittaessa päivänvalon kuka olet.👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Vierailija
4452/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö ole julkisesti ole mainittu, että hän on kuollut eikä poliisilla ole ollut enää syytä epäillä häntä?

Mikä hiton syyllisyys epäilyn varjo? En mä ainakaan muiden tekemisistä kanna yhtään mitään varjoja vaikka lähisuvusta löytyy murhaaja, tuomittu sellainen, ei pelkästään epäilty. Miten helvetissä se minun vikani on? ja miksi ihmeessä mä jotain varjoa kantaisin ja häpeää tuntisin kun en mä ole tehnyt yhtään mitään enkä ketään tappanut? Ei ole muiden tekemiset millään tavalla mun ongelmani. Kasvaisivat aikuisiksi... 

No mä voin kyllä ymmärtää tämän jotenkin. Esimerkiksi se briteissä keskellä päivää kadonnut nainen - ihmiset epäilivät mm. hänen puolisoaan ja kaveriaan teosta ja he saivat kaikenlaista törkypostia ja heidän asioitaan urkittiin aika röyhkeästikin, vaikka kyseessä olivat kadonneen läheiset joilla varmasti oli ihan kamalaa muutoinkin. Poliisi joutui jopa julkistamaan että ovat tarkistaneet valvontakameroista, että mies oli kotona katoamisen aikaan. Lopultahan hän joutui joesta, jonne oli ilmeisesti vahingossa pudonnut. Uskon siis että kokemus on lähipiirille tosi rankka, mutta eikö rikoksen ratkeaminen nimenomaan auttaisi syyllisyysepäilyjen hälventämisessä? 

ilmeisesti vahingossa pudonnut

Vierailija
4453/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän on itse kertonut asiasta ympäriinsä, se on ollut hänen oma valintansa. Ikävä kyllä ihmisiä ei voi kieltää puhumasta aiheesta.

Eri voinko alkaa sinua syyllistämään?   En voi ketään syyllistää ilman VARMAA TODISTETTUA  TIETOA.  Varsinkaan  NIMETTÖMÄNÄ.  Miksi ette ajattele niitä jota syyllistätte , heidän omaisia ym. Minkälaista heillä on olla töissä ym  että mulkoillaan täällä räävityillä jutuilla.  TÄMÄN  PASTAN  SÄÄNTÖIHIN KUULLUU  ETTÄ :  KENESTÄKÄÄN  EI SAA LEVITTÄÄ VÄÄRÄÄ. TIETOA.  EKÄ  PANETELLA NIMILLÄ....  KÄYKÄÄ LUKEMASSA.   ‼‼‼‼‼

Juuri näin.  Käykää lukemassa.  Nimettömänä on kiellettyä ja noloa syyllistää ketään.

Vierailija
4454/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän on itse kertonut asiasta ympäriinsä, se on ollut hänen oma valintansa. Ikävä kyllä ihmisiä ei voi kieltää puhumasta aiheesta.

Eri voinko alkaa sinua syyllistämään?   En voi ketään syyllistää ilman VARMAA TODISTETTUA  TIETOA.  Varsinkaan  NIMETTÖMÄNÄ.  Miksi ette ajattele niitä jota syyllistätte , heidän omaisia ym. Minkälaista heillä on olla töissä ym  että mulkoillaan täällä räävityillä jutuilla.  TÄMÄN  PASTAN  SÄÄNTÖIHIN KUULLUU  ETTÄ :  KENESTÄKÄÄN  EI SAA LEVITTÄÄ VÄÄRÄÄ. TIETOA.  EKÄ  PANETELLA NIMILLÄ....  KÄYKÄÄ LUKEMASSA.   ‼‼‼‼‼

Eihän täällä ole levitetty kenestäkään väärää tietoa. Täällä ei ole väitetty tiedettävän asioita.  Täällä on keskusteltu auki olevan murhatutkinnan kohteena olevasta tapauksesta julkisuuteen tuotujen asioiden valossa ja olemassaolevan tiedon pohjalta spekuloitu mahdollisia selityksiä Raisa Räisäsen katoamiselle. Jokainen, joka on keskustelua lukenut on voinut ymmärtää että kyseessä on pohdinta. Suomessa on pohdinnalle sananvapaus. 

Vain raukat ja ilkeät NIMETTÖMÄNÄ POHTII IHMISETEN ASIOITA.       SEN JOKAINEN TIETÄÄ.    

Vierailija
4455/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku ihmetteli , miten R:n kaveri oli antanut rahaa Raisalle ja kattonut onko puhelimessa akku, sitä minäkin ihmettelen ja suuresti, epäilyttävää. Onko oikeasti antanut rahaa ja kattonut puhelimen akun,jos on, niin tuo akun tarkistaminen viittaa suunnitelmallisuuteen.

Niinku millä lailla?

Ehditkö aiemmin lukea vastauksen, en vastaa enää, koska se kuitenkin poistetaan.

En ehtinyt lukea sitä. Miksi se poistettiin?!

Koska hys hys. Eihän täällä saa puhua mistään.

Vierailija
4456/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvin raukkamaista ja kiellettyä syytellä ilman todistettua lähdettä.  Laita nimesi ja osoitteesi  että seisot sanojesi takana.  Tämä olisi oikein.

Juurinäi. Poliiseillakin on rinnassa nimilaput  ja jouvtat vastaamaan puheistaan.  Tämä on reilua tutkintaa. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
4457/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hiton syyllisyys epäilyn varjo? En mä ainakaan muiden tekemisistä kanna yhtään mitään varjoja vaikka lähisuvusta löytyy murhaaja, tuomittu sellainen, ei pelkästään epäilty. Miten helvetissä se minun vikani on? ja miksi ihmeessä mä jotain varjoa kantaisin ja häpeää tuntisin kun en mä ole tehnyt yhtään mitään enkä ketään tappanut? Ei ole muiden tekemiset millään tavalla mun ongelmani. Kasvaisivat aikuisiksi... 

No mä voin kyllä ymmärtää tämän jotenkin. Esimerkiksi se briteissä keskellä päivää kadonnut nainen - ihmiset epäilivät mm. hänen puolisoaan ja kaveriaan teosta ja he saivat kaikenlaista törkypostia ja heidän asioitaan urkittiin aika röyhkeästikin, vaikka kyseessä olivat kadonneen läheiset joilla varmasti oli ihan kamalaa muutoinkin. Poliisi joutui jopa julkistamaan että ovat tarkistaneet valvontakameroista, että mies oli kotona katoamisen aikaan. Lopultahan hän joutui joesta, jonne oli ilmeisesti vahingossa pudonnut. Uskon siis että kokemus on lähipiirille tosi rankka, mutta eikö rikoksen ratkeaminen nimenomaan auttaisi syyllisyysepäilyjen hälventämisessä? 

ilmeisesti vahingossa pudonnut

Joo, koira juoksenteli ympäriinsä ja oli märkä ja joen ranta jyrkkä ja liukas. Eli luultavasti koira oli joutunut pulaan, mennyt auttamaan ja liukastunut itse. Mutta oli muistaakseni useamman kuukauden kateissa ja mediahuomio oli suuri.

Vierailija
4458/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?"

Vastaus: Sitten he kaikki tietävät mitä tapahtui.

Vierailija
4459/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa palstalle kirjoittajista tietää tapauksesta sellaisia pieniä asioita, joiden merkitystä on vaikea arvioida, mutta joita ei ole mainittu lehdissä ja uutisissa. Lehdissäkin on ollut asioita, joita tässä keskustelussa ei ole mainittu. Joillakin kirjoittajilla voi olla omakohtaista kokemusta ja havaintoja Tampereelta Raisan katoamisen ajankohtana. Kaikkea tietämäänsä ei kannata tänne kirjoittaa, parempi ilmoittaa poliisille suoraan.

Vierailija
4460/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa palstalle kirjoittajista tietää tapauksesta sellaisia pieniä asioita, joiden merkitystä on vaikea arvioida, mutta joita ei ole mainittu lehdissä ja uutisissa. Lehdissäkin on ollut asioita, joita tässä keskustelussa ei ole mainittu. Joillakin kirjoittajilla voi olla omakohtaista kokemusta ja havaintoja Tampereelta Raisan katoamisen ajankohtana. Kaikkea tietämäänsä ei kannata tänne kirjoittaa, parempi ilmoittaa poliisille suoraan.

Tietää tapauksesta pieniä asioita, vai spekuloi pieniä asioita? Mistä tiedät, mikä on totta ja mikä spekulaatiota? Oikeastaan mikään muu ei ole varmaa kuin se, että Raisa oli ensin kotona tyttökaverinsa kanssa ja sieltä lähti ovesta ulos. Tämän jälkeen kaikki on spekulaatiota. Paitsi Raisan puhelutiedot ovat faktaa. Puheluiden sisältö ei ole faktaa, se on vain toisen osapuolen kertomaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän