Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

Kommentit (4583)

Vierailija
4461/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusrikospoliisille vinkki: tutkikaa niiden henkilöllisyydet, jotka ovat yrittäneet rajoittaa tätä keskustelua.

Vierailija
4462/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja on täällä noussut ihan aiheellisia pohdintoja esimerkiksi tietystä käytöksestä, kuten siitä miksi Raisa ei enää soitellut kavereista erottuaan ja miksi kaveri tarkisti kännykän ja antoi rahaa? Näissä - esimerkiksi - ei ole mitään pahantahtoista, mutta ovat ihan valideja kysymyksiä. Voi olla että niihin on ihan hyvät vastaukset jotka poliisi on tarkistanut, emme tiedä, mutta pitäisi olla ok sanoa että tietyt jutut tuntuvat kummalliselta.

Kavereille ei tarvitse soittaa, jos istuu heidän vieressään. Just saying.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4463/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotibileisiin ei tarvitse enää soittaa, jos jo on siellä.

Vierailija
4464/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusrikospoliisille vinkki: tutkikaa niiden henkilöllisyydet, jotka ovat yrittäneet rajoittaa tätä keskustelua.

😂😂😂 sinähän nyt etsivä olet.

Vierailija
4465/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eivät kaikki kirjoittajat kirjoita pelkästään siitä mitä lehdistä lukevat. Jos jollakin ihmisellä on jotakin uutta aikaisemmin kertomatta jäänyttä tietoa, se kannattaa kertoa poliiseille, ei tälle palstalle."

Jaa. Mä taas oon käsityksessä, että kaikki täällä on spekulaatiota ja lennokasta mielikuvitusta. 

Vierailija
4466/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei esimerkiksi vartijan henkilöllisyys ole yleisesti tiedossa enkä usko että mitenkään pääteltävissä. Tiedot vartijan liikkeistä julkaistiin ainakin Ylen dokumentissa, joten niistä voinee keskustella täällä. Samoin Hervantajärven autoilijan henkilöllisyys lienee mysteeri poliisillekin.

Vartija itse ja suku, naapurit ym, tuttavat tietää henkilöllisyyden.

Uskotko että hän haluaa olla taas tikun nokassa 

Siis eikö ole julkisesti ole mainittu, että hän on kuollut eikä poliisilla ole ollut enää syytä epäillä häntä?

Ei kaikki tiedä ja monesti syyllisyysepäilyn varjo siirtyy jälkipolville.

Mikä hiton syyllisyys epäilyn varjo? En mä ainakaan muiden tekemisistä kanna yhtään mitään varjoja vaikka lähisuvusta löytyy murhaaja, tuomittu sellainen, ei pelkästään epäilty. Miten helvetissä se minun vikani on? ja miksi ihmeessä mä jotain varjoa kantaisin ja häpeää tuntisin kun en mä ole tehnyt yhtään mitään enkä ketään tappanut? Ei ole muiden tekemiset millään tavalla mun ongelmani. Kasvaisivat aikuisiksi... 

No mä voin kyllä ymmärtää tämän jotenkin. Esimerkiksi se briteissä keskellä päivää kadonnut nainen - ihmiset epäilivät mm. hänen puolisoaan ja kaveriaan teosta ja he saivat kaikenlaista törkypostia ja heidän asioitaan urkittiin aika röyhkeästikin, vaikka kyseessä olivat kadonneen läheiset joilla varmasti oli ihan kamalaa muutoinkin. Poliisi joutui jopa julkistamaan että ovat tarkistaneet valvontakameroista, että mies oli kotona katoamisen aikaan. Lopultahan hän joutui joesta, jonne oli ilmeisesti vahingossa pudonnut. Uskon siis että kokemus on lähipiirille tosi rankka, mutta eikö rikoksen ratkeaminen nimenomaan auttaisi syyllisyysepäilyjen hälventämisessä? 

Olen ollut tilanteessa, jossa läheinen, oma lapsi katosi teininä. Ja sain aivan valtavasti kaikkea pskaa niskaani, myöskin viranomaisilta ja "ammattilaisilta". Siinä se selvisi ihmisten aito ammattitaito aika nopeasti. Ja sitten oli muutama ihan tunnettu rikollinenkin heti kimpussa. Mutta kaikesta tuosta kuonasta ja perättömistä syytöksistä huolimatta omassa päässä säilyi kirkkaana vain yksi asia: oma lapsi täytyy löytyä mahd. pian. Eli syytön osaa kyllä suhteuttaa, mikä on se tärkein asia. Ja että pahat ihmiset nyt vaan on pahoja, eikä ne muuksi muutu.

Vierailija
4467/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä on ollut ärhäkkää porukkaa tänään.

Vierailija
4468/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka keksi näin hyvän havainnon? 😅😅😅

Vierailija
4469/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatteko? Kun vihjailtiin, että poliisin kannattaisi tutkia nämä kirjoittelijat, jotka eivät halua tapauksen ratkeavan, tuli täyshiljaisuus.

Miksiköhän?

Vierailija
4470/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, nojatuolietsivä :D

Mä oon kyllä niin nero.

Vierailija
4471/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, nojatuolietsivä :D

Mä oon kyllä niin nero.

Sinun neroutesi tällä pastalla jo vuosia kaikki ovat huomanneet    🐖   🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
4472/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?"

Vastaus: Sitten he kaikki tietävät mitä tapahtui.

Mitä jos ei noussut niin sitten kukaan ei tiedä mitä tapahtui....🤭🤭 tämmöstä on paslta maatuskoidem  "MAX  PEKU "   😝

Vierailija
4473/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten nousi, ketä kiinnostaa. Lopettais jo ton ikivanhojen juttujen tutkinnan ja niistä kirjoittelun kun olisi ihan tuoreitakin rikoksia yllin kyllin selvitettäväksi. 

No ei niistä uusistakaan rikoksista saisi noilla säännöin jutella...

Parempi on kun ei keskustella eikä tutkita ettei epäilyksen varjo osu keneenkään eikä varsinkaan tekijään! 

Verkko kiristyy. Tapaus ei ole unohtunutkaan

Vierailija
4474/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten nousi, ketä kiinnostaa. Lopettais jo ton ikivanhojen juttujen tutkinnan ja niistä kirjoittelun kun olisi ihan tuoreitakin rikoksia yllin kyllin selvitettäväksi. 

No ei niistä uusistakaan rikoksista saisi noilla säännöin jutella...

Parempi on kun ei keskustella eikä tutkita ettei epäilyksen varjo osu keneenkään eikä varsinkaan tekijään! 

Verkko kiristyy. Tapaus ei ole unohtunutkaan

Sun persreikäsi pitäisi kiristyä

Vierailija
4475/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas se tyyppi on poistattanut tämän päiväisiä viestejä valtavasti!  Miksi ihmeessä??!  Just äsken laitoin asiallisen pohdinnan ja "puf" viesti on tipotiessään!

Vierailija
4476/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koripalloon liittyvät viestit poistellaan

Vierailija
4477/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita reippaana itse ja kerro henkilötietosi,  miksi muita yllytät ????????

Vierailija
4478/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koripalloon liittyvät viestit poistellaan

Tee sille pallolle ikioma linjasto, ja ilmoita poliisille omilla tiedoillasi...... hyvää koris päivää sinulle.    🐖  

Vierailija
4479/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas se tyyppi on poistattanut tämän päiväisiä viestejä valtavasti!  Miksi ihmeessä??!  Just äsken laitoin asiallisen pohdinnan ja "puf" viesti on tipotiessään!

Poliisi selvittää poistattelijoiden henkilöllisyyden. Sitten onkin pahempi homma, jos osuu Raisan tunteneisiin.

Vierailija
4480/4583 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallo on hyvä skenaario , ja "max peku".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi