Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7282)

Vierailija
21/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä tapauksesta ole jo melkein kolmekymmentä vuotta? Tuskinpa niitä autoja tai mitään muitakaan esineitä on enää edes mahdollista tutkia.  Se, että kaverit eivät ole julkisuudessa olleet kertoo lähinnä sellaisesta etteivät halua toisen kuolemalla riekkua julkisesti. Kaikilla ei ole tarvetta päästä lehteen keinolla millä hyvänsä.

Ei ole mitään merkitystä, kuinka kauan tästä on aikaa. 1999 tämä tapahtui. Paljon vanhempiakin katoamistapauksia tutkitaan.

Jack The Ripper ratkesi juuri.

Vierailija
22/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaisuus pysyy harvemmin tuollaisen porukan ollessa kyseessä. Joku olisi jo avautunut kuin kukka poliisille, jos Raisa olisi noin menettänyt henkensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murhana tätä tutkitaan. Ei vanhene koskaan.

Vierailija
24/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi on taatusti tuonkin mahdollisuuden tutkinut. Sinänsä ihan relevantti pointti AP:llä.

Mä en taas usko tuohon, että porukalla suomalaiset teinit t*ppaisi jonkun. Tuo että porukalla hylkäävät jonkun, jättävät pois kyydistä on paljon todennäköisempää. Suomalaiset teinit*ppajathan toimii aina yksin. Se Seinäjoen likka ja se ojaanpotkijapoika jne.

Vierailija
25/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä matka on Tampereen Hämeenkadulta Huittisten Seurahuoneelle?

Millaisesta matkasta on kyse? Mitä matkan varrella on?

 

Tampereen Hämeenkadulta on Huittisten Seurahuoneelle peräti 74 kilometrin matka!

Tampereelta Huittisiin voi ajaa kahta eri tietä pitkin, toinen on hieman pitempi eli 85 km.

 

Google Maps antaa ajomatkaksi peräti reilun tunnin yhteen suuntaan. 

 

Matkan varrella on metsää, järviä, jokia, pieniä kyläpahasia.

Vierailija
26/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää onko kuollut jos ruumista ei ole löydetty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä joku rikkaiden lapsi vai mitä varten tästä on tehty tämmöinen ikuisuusjuttu? Porukkaa katoaa jatkuvasti. 

Tuolloin oli kansainvälinen poliitikoiden kokous Tampereella. Se tässä varmaan on motiivina selvittää tämä. Ettei oo mikään Epstein-juttu kyseessä. Raisa oli kuitenkin nuori alaikäinen pitkä sporttinen blondi vähissä vaatteissa vaeltamassa kaupungin keskustan kaduilla. Hyvin on joku, joka on etsinyt vähän säpinää työreissuun, voinut olettaa (väärin) vaikka miksi.

Ja onhan tuo omaisilta järkevää, että pitävät juttua esillä julkisuudessa, kunnes se selviää.

Vierailija
28/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaisuus pysyy harvemmin tuollaisen porukan ollessa kyseessä. Joku olisi jo avautunut kuin kukka poliisille, jos Raisa olisi noin menettänyt henkensä.

Ehkä joku avautuu nyt, jos poliisi osaa kuulustella uudelleen. Ovat nyt aikuisia ja näkevät asian ehkä eri tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää onko kuollut jos ruumista ei ole löydetty?

Ai että on morsiammena jossain aavikolla?

Vierailija
30/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nässyssä se Raisa on, takertuneena uppotukkiin tai muuhun vastaavaan. Humpsahtanut kännissä veteen matkalla isälleen. 

En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että tätä tutkitaan murhana. Occamin partaveitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistanko oikein, että valvontakameroista on nähty yksinkin kävelemässä?

Vierailija
32/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menikö tämä kaveriporukka todellakin Seurahuoneelle siinä autossa? Mitä jos eivät menneetkään ja heillä oli Raisa mukana ja he menivät jonnekin ihan muualle? Onko silminnäkijähavaintoja tai muita todisteita siitä, että tuo kaveriporukka tosiaan meni Seurahuoneelle? Mitä jos koko Seurahuone ja Raisan jääminen kyydistä on täyttä valetta?

 

Onko tuota kaveriporukka -tutkintalinjaa tutkittu perin pohjin? 

 

Tekijä löytyy miltei aina lähipiiristä. Eli katse siihen kaveriporukkaan nyt uusin silmin. Onko kaikkien kavereiden televalvontatiedot tutkittu perin pohjin? Missä liikkuivat tuona yönä? Oliko kotibileitä, joissa vanhemmat eivät paikalla? 

 

Mitä jos jotain tapahtui ja Raisa kätkettiin yhteistuumin ja ovat olleet yhteisestä sopimuksesta hiljaa kaikki nämä vuodet? Ryhmäpaine ja pelko saa pitämään suun kiinni. 

Ei sellaista ryhmäpainetta olekaan, että kukaan porukasta ei koskaan puhuisi.

Aina jollakin tulee syyllinen olo ja tarve uskoutua. Ja porukasta joku on aina enemmän syyllinen kuin joku toinen. Porukasta se, joka ei ole tehnyt mitään, kokee helpommaksi uskoutua, kuin ne, jotka ovat varsinaisia tekijöitä. Ajan kuluessa se vähiten syyllinen ymmärtää, että ei joudu hankaluuksiin totuuden paljastuttua.

Eli ei ole uskottava teoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko oikeasti, ettei poliisi ole ottanut tuota huomioon?

Vierailija
34/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka alaikäinen oli anniskeluravintolassa?

Ysärillä helpostikin. Oli aivan yleistä yrittää ravintolaan alaikäisenä ja usein sinne pääsikin. Jos portsari ei kysynyt papereita, sisään pääsi. Ja usein ei kysytty. Jotkut myös lainailivat kavereidensa henkilöllisyystodistuksia ja pääsivät niillä sisään. Tämä oli täysin yleistä toimintaa ysärillä.

Tampereella oli kyllä ysärillä tiukkaa. Mä en meinannut päästä omillakaan papereillani sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi on taatusti tuonkin mahdollisuuden tutkinut. Sinänsä ihan relevantti pointti AP:llä.

Mä en taas usko tuohon, että porukalla suomalaiset teinit t*ppaisi jonkun. Tuo että porukalla hylkäävät jonkun, jättävät pois kyydistä on paljon todennäköisempää. Suomalaiset teinit*ppajathan toimii aina yksin. Se Seinäjoen likka ja se ojaanpotkijapoika jne.

No eivät todellakaan toimi aina yksin! Suomessa on lukuisia teinitappoja, joissa on ollut koko porukka mukana.

Ensimmäisenä tulee mieleen Koskelan teinimurha, sitten sinne Lapin erämaahan kaveriporukan hylkäämä Saku. 

Joku teini oli kuristettu auton takapenkille ja poliisi jopa pysäytti auton, mutta ei huomannut yhden jo olleen kuolleen takapenkillä jne.

Mitäs sitten Heinojen murhat Lopella? Oikein suunnitelmallinen murha kaveriporukan kesken ja ruumiit tiputettiin mereen veneestä.

Teinit ovat just tuommoisia, että jos jotain sattuu vaikka vahingossa, asiaa hävetään niin paljon, että mieluummin peitellään jäljet ja ollaan hiljaa, kuin myönnetään asia kenellekään.

Vai niin. Nämäkö eivät sitten jääneet kiinni?

Nyt vähän logiikka ontuu.

Vierailija
36/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä epäuskottavalta se kaveriporukan selitys näin maalaisjärjellä ajatellen. Tuommoiset teinit kun joko tunkee kaikki kyytiin väkisin tai sitten jää joku kaveri toisen seuraksi jos kaikki ei millään mahdu. Eli miksei Raisan seuraksi jäänyt joku vaan jättivät tämän yöhön yksin. Tai miksei Raisa itse vaatinut kunnolla päästä mukaan tai kaveria jäämään hänelle seuraksi. Myös se kun nämä kaverit ovat ihmeen hiljaa olleet jälkeenpäin julkisuudessa. Onko ne oikein kavereita olleetkaan, jos eivät syyllisiä ole (voivat kyllä ollakin) niin Raisa on ollut ehkä vaan joku puolituttu niille, joka on ollut ok jättää yksin yöhön.

Vierailija
37/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi on taatusti tuonkin mahdollisuuden tutkinut. Sinänsä ihan relevantti pointti AP:llä.

Mielestäni tätä kaveriporukkalinjaa ei ainakaan julkisuudessa ole juuri lainkaan revitelty. Yksikään kaveri ei ole tullut tästä ikinä julkisuuteen omalla nimellä ja naamallaan. Poliisikaan ei ole takertunut tähän ainakaan julkisuudessa siten, että tuota kaveriporukan iltaa olisi minuutti minuutilta tutkittu siitä eteenpäin, kun Raisa muka jätettiin yksin Hämeenkadulle. Ja he lähtivät Huittisiin.

Ikinä ei ole kerrottu, kuinka pitkästä matkasta onkaan ollut kyse. Paikkakuntia tietämätön on voinut hyvin olla luulossa, että Huittisten Seurahuone on jossain 15 minsan päässä Tampereen Hämeenkadusta.

Tuo, että Raisa muka olisi jätetty yhtäkkiä kaveriporukan illanvietosta, on epäuskottava. Varsinkin, kun Huittisten Seurahuone on liki 100 kilometrin päässä eli Raisan jättäminen yksin Tampereelle olisi väistämättä tarkoittanut sitä, että Raisa ei enää tulisi viettämään kavereidensa kanssa loppuiltaa.

Ysärillä oli hyvin tavallista ottaa autoon niin paljon kavereita kuin oikeasti mahtui. Helposti takapenkille mahtui viisikin teiniä, takakonttiin yksi ja kaksi mahtui helposti pelkääjän paikalle. Ysärillä se ei ollut niin justiinsa. Ängettiin vain.

 

Mikä motiivi olisi yhtäkkiä jättää Raisa pois? Ei mikään syy. Raisa nousi kyytiin, koska Raisasta ei ole mitään luotettavia silminnäkijähavaintoja enää tuon jälkeen, kun porukka lähti ajamaan tuota pitkää noin 100 kilometrin matkaa pimeässä.

 

Mistä tuo porukka koostui? Oliko autossa siis viisi ihmistä yhteensä, kolme takapenkillä ja kaksi edessä? Kuka ajoi autoa? Kenen auto oli?

 

Poliisi on täysin sivuttanut julkisuudessa tämän kaveriporukan tekemiset ja henkilöllisyydet.

On vain takerruttu johonkin epämääräiseen naispariin sun muuta typerää, jotain taksikuskin kuskaamista Multisiltaan.

 

Höpön löpön. Raisa on ollut tuon kaveriporukan kyydissä ja jotain on tapahtunut joko mennessä Huittisiin tai sieltä pois tullessa.

Olivatko edes ikinä Huittisiin asti päässeet? Sitäkään tarina ei kerro!

 

Nyt ton nuorisoporukan televalvontatiedot uuteen syyniin. Ja kuulustelut siihen päälle. Ja vanhojen kuulustelujen lukeminen uudelleen tuorein silmin.

Vierailija
38/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi on taatusti tuonkin mahdollisuuden tutkinut. Sinänsä ihan relevantti pointti AP:llä.

Mä en taas usko tuohon, että porukalla suomalaiset teinit t*ppaisi jonkun. Tuo että porukalla hylkäävät jonkun, jättävät pois kyydistä on paljon todennäköisempää. Suomalaiset teinit*ppajathan toimii aina yksin. Se Seinäjoen likka ja se ojaanpotkijapoika jne.

No eivät todellakaan toimi aina yksin! Suomessa on lukuisia teinitappoja, joissa on ollut koko porukka mukana.

Ensimmäisenä tulee mieleen Koskelan teinimurha, sitten sinne Lapin erämaahan kaveriporukan hylkäämä Saku. 

Joku teini oli kuristettu auton takapenkille ja poliisi jopa pysäytti auton, mutta ei huomannut yhden jo olleen kuolleen takapenkillä jne.

Mitäs sitten Heinojen murhat Lopella? Oikein suunnitelmallinen murha kaveriporukan kesken ja ruumiit tiputettiin mereen veneestä.

Teinit ovat just tuommoisia, että jos jotain sattuu vaikka vahingossa, asiaa hävetään niin paljon, että mieluummin peitellään jäljet ja ollaan hiljaa, kuin myönnetään asia kenellekään.

Vai niin. Nämäkö eivät sitten jääneet kiinni?

Nyt vähän logiikka ontuu.

Se Lappiin hylätty Saku. Siinä ei poliisi saanut tarpeeksi todistusaineistoa kaveriporukkaa vastaan. Logiikka ei onnu yhtään.

Vierailija
39/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää onko kuollut jos ruumista ei ole löydetty?

Maalaisjärki sen kertoo.

Vierailija
40/7281 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää mielessä myös se fakta, että uhri tuntee miltei aina tekijän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi