Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suihkussa käyminen, saati hiustenpesu tuntuu lähestulkoon raskaalta ja vastenmieliseltä kotityöltä. Onko teillä muilla näin?

Vierailija
07.05.2026 |

Pitää ihan pakottaa itsensä suihkuun, millään ei viitsisi, mutta pakko voidakseen olla ihmisten ilmoilla.

Kommentit (240)

Vierailija
41/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tuntuu työläältä, varsinkin kun on hiustenpesupäivä. Tuntuu että suihkussa kestää ja kestää, ja suihkun jälkeen vielä pitää kuivata hiukset hiustenkuivaajalla, ja jotenkin koittaa muotoilla, koska muuten seuraavana päivänä hiukset on ihan kamalat. Arkena muutenkin aika kortilla, niin tähän menee 45 minuuttia "turhaan" aikaa, niin se ärsyttää.

Joo joo, sulla on luonnostaan tosi pitkät ja paksut hiukset, tajuttiin jo ja ollaan niiiiin kateellisia.

Ei ole, päin vastoin. Siksi pitää muotoilla, että niihin saa edes jotain volyymiä.

Vierailija
42/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää käydä suihkussa. On kylmä, kun menee suihkuun, vesi sattuu hartioihin, inhottavia yksittäisiä pisaroita roiskuu, silmät kastuu, vielä kylmempi on, kun tulee pois suihkusta. Kuivaaminenkin on työlästä. Todella vastenmielinen tapahtuma enkä käy suihkussa joka päivä, mutta monta kertaa viikossa kuitenkin. Hiusten pesua en siinä inhoa, vaan se on melkein parasta, kun saa avata hyvän tuoksuisia pulloja ja hieroa sampoota päähän ja suihkugeeliä ihoon. 

Kannattaa hankkia oikeasti tehokas kuivaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Mulla on jotain nepsyyttä varmaan ja siirtymät kuiva-märkä-kylmä-lämmin-välillä tuntuu yhtä mielekkäältä kuin varpaankynsien repiminen irti.

Myös edellisen mainitsema aika vtuttaa, mieluummin sitä tekisi lyhyenä vapaa-aikanaan jotain mielekkäämpää kuin puunaisi tukkaansa. 

Haha, mulla adhd:na kyllästyttää toisto. Hitto että on tylsää pestä aina samaa kroppaa ja tukkaa, vuodesta toiseen. Meikkaamisen kanssa on sama, aina sama naama.

Tämä, prkl!!

Hitto, tätä kuolemaan saakka, voi helvata. Meikkaamisen olen jättänyt ja hoitoaine on päähän jätettävä jne. Yritän koko ajan nopeuttaa prosessia... Ja se pukemisrumba, huoh. 

Vierailija
44/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla se pesu niinkään, vaan se kuivaus. Inhoan märkiä hiuksia, ja inhottaa odotella niiden kuivumista. Yritän välttää hiustenkuivaajan käyttöä, koska se tekee hiuksistani niin kuivat ja sähköiset.

Vierailija
45/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Mulla on jotain nepsyyttä varmaan ja siirtymät kuiva-märkä-kylmä-lämmin-välillä tuntuu yhtä mielekkäältä kuin varpaankynsien repiminen irti.

Myös edellisen mainitsema aika vtuttaa, mieluummin sitä tekisi lyhyenä vapaa-aikanaan jotain mielekkäämpää kuin puunaisi tukkaansa. 

Haha, mulla adhd:na kyllästyttää toisto. Hitto että on tylsää pestä aina samaa kroppaa ja tukkaa, vuodesta toiseen. Meikkaamisen kanssa on sama, aina sama naama.

Tämä, prkl!!

Hitto, tätä kuolemaan saakka, voi helvata. Meikkaamisen olen jättänyt ja hoitoaine on päähän jätettävä jne. Yritän koko ajan nopeuttaa prosessia... Ja se pukemisrumba, huoh. 

Just! Mä olen vakavissani miettinyt joko kohta alkaa olla siinä iässä, että kehtaa alkaa hullua kaftaanissa 😀 mies on samaa sorttia, joten kumpaakaan ei häiritse.

Vierailija
46/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä se ottaa nuppiin, että siellä suihkussa, varsinkin hiuspesulla, pitää käydä niin usein, koska liikuvassa elämäntyylissä hikoilee usein. Mutta suihkun jälkeen on aina hyvä olo ja miellyttävä tuoksu.

Ap voisi koittaa satsata enemmän niihin pesuhetkiinsä, että niistä tulisi mukavampaa. Osta uusi kylpypyyhe ja -matto, kiva suihkuverho, ihanat pesuaineet tms. Jotain mikä houkuttelee menemään sinne suihkuun. Tai laita vaikka kivaa musiikkia ja tunnelmavalaistus taustalle suihkun ajaksi. Ja puhdas vaatekerta odottamaan valmiiksi.

Vierailija
47/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä käyn suihkussa helpostikin, jos ei tarvitse pestä tukkaa. Sehän on nopea visitti. Mutta jos pitää jaksaa pestä tukka ja varsinkin odottaa, että se kuivuu / föönata, niin se on ärsyttävämpää. Varsinkin siis, jos ei ole urheillut vaan ihan muuten vain illalla pitäisi vääntäytyä suihkuun, niin booriiing... Urheilun jälkeen toki heti suihkuun aina.

Vierailija
48/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole menoja eikä tule ketään kylään, venytän suihkuun menoa.

Vierailija
49/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihku kammoksuttaa, mutta lutraan lavuaarissa kainalot , varpaat , tissinaluset. Siinä ei palele.  Bideetä käytän aamutoimissa , illoin ennen nukkumaanmenoa ja isohädän jälkeen.  Hiukset ja niskan  pesen tarpeenmukaan suihkun lattialla pesuvadissa tarpeen mukaan.   Toimii mulla 👌 Mäkin vihaan kokosuihkua, koska mun kylppäri on talvella jääkylmä, samoin lattia.

Vierailija
50/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä, prkl!!

Just! Mä olen vakavissani miettinyt joko kohta alkaa olla siinä iässä, että kehtaa alkaa hullua kaftaanissa 😀 mies on samaa sorttia, joten kumpaakaan ei häiritse.

Rohkeasti vaan kaftaani päälle, se täysin kelpo kotiasu, jolla voi pyöriä pihallakin kunhan säät sallii!

Vierailija
51/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä käyn suihkussa helpostikin, jos ei tarvitse pestä tukkaa. Sehän on nopea visitti. Mutta jos pitää jaksaa pestä tukka ja varsinkin odottaa, että se kuivuu / föönata, niin se on ärsyttävämpää. Varsinkin siis, jos ei ole urheillut vaan ihan muuten vain illalla pitäisi vääntäytyä suihkuun, niin booriiing... Urheilun jälkeen toki heti suihkuun aina.

Minä taas olen huomannut, että joko heti aamulla tai viimeiseksi illalla on mieluisinta käydä suihkussa. Aamulla ei sitten tarvi erikseen aamupesuja enää tehdä lavuaarin päällä, mitä inhoan vielä enempi. Ja jos käy illalla, niin siinä tapauksessa saa mennä sänkyyn puhtaana, mikä on tosi kivaa. Siinä sängyllä sitten istuskelee vaikka lukemassa sen aikaa, että hiukset kuivuu. Tai katselee telkkua sen aikaa.

Vierailija
52/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Omistan rasvoittuvat hiuspohjan ja pelkkään hiusten huuhteluun menee 10 minuuttia 🤬 Ja vesimaksut on järjettömät. VIHAAN hiustenpesua. Jos olisin mies niin vetäisin siiliksi 

Vierailija
53/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, tykkään käydä suihkussa, mutta kotitöihin vaaditaan enemmän inspiraatiota. Kun saa hengen päälle, nekin tulee tehtyä.

Vierailija
54/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todella vähän sairauksia, joihin lii kunta ei auttaisi.

Ainakin saa ajatukset pois ja mitään hait taa ei todellakaan ole.

Juu, mullakin crohn helpottuu liikkumalla. Not.

No hyvä. Sovitaan sitten  niin että liikunta ei sovi eikä ole hyväksi jos on mitään kroonista sairautta. Päin vastoin kuolet aiemmin jos kehtaat liikkua, not.

Ihme vinkumista kun ei sen vertaa kehtaa per settä nostaa että saisi normaalin ihmisen liikuntakyvyn edes aikaiseksi åja kai se siiderin lipittäminen sitten auttaa ja helv etiklinen ylipaino. 

Vierailija
55/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa ongelmia!  Minä rakastan suihkussa käymistä, käyn päivittäin ainakin kerran kuten kai suurin osa länsimaiden asukkaista.  Antaa energiaa, olo kuin uudestisyntynyt.  Kun pidin pitkää hiusmallia, sen kuivaus vei enemmän aikaa mutta nautin siitäkin.  Vaikeus mennä pesulle kertoo mielenterveyden häiriöstä, vaikkapa masennuksesta. 

Vierailija
56/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan suihkussa käyntiä ja käynkin vain pari kertaa viikossa. Kullia sentään huljuttelen silloin tällöin, jos alkaa kovasti käryämään nenään. 

Vierailija
57/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä. Sovitaan sitten  niin että liikunta ei sovi eikä ole hyväksi jos on mitään kroonista sairautta. Päin vastoin kuolet aiemmin jos kehtaat liikkua, not.

Ihme vinkumista kun ei sen vertaa kehtaa per settä nostaa että saisi normaalin ihmisen liikuntakyvyn edes aikaiseksi åja kai se siiderin lipittäminen sitten auttaa ja helv etiklinen ylipaino. 

Sovitaan, että jos et tiedä asiasta mitään, et tule tuputtamaan omia ohjeitasi. CFS-potilas ei tule saamaan normaalin ihmisen liikuntakykyä.

Vierailija
58/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Omistan rasvoittuvat hiuspohjan ja pelkkään hiusten huuhteluun menee 10 minuuttia 🤬 Ja vesimaksut on järjettömät. VIHAAN hiustenpesua. Jos olisin mies niin vetäisin siiliksi 

Mene uimahalliin pesemään kerran viikossa saat liikuntaa ja hiukset puhtaiksi. Ja kannattaa lopettaa se kovien rasvojen käyttö. Juustot pois ja rasvaiset maitotuotteet muutenkin. Kasvisruualla loppui mun rasvoittuminen.

Vierailija
59/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole hiuksia eikä suihkua joten aivan sama.

M

Vierailija
60/240 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovitaan, että jos et tiedä asiasta mitään, et tule tuputtamaan omia ohjeitasi. CFS-potilas ei tule saamaan normaalin ihmisen liikuntakykyä.

Sovitaan että luet ajatuksella terveyskirjaston hoitosuositukset tähän tautiin. Ei ole mikään yksinkertainen asia, mielenterveysongelmat ja elämänhallintaongelmat liittyy vahvasti tähän. Liikuntaan tunnustusta lainausmerkeissä hankaloittaa näitä oireita, not! Ja sulle selvennykseksi että lainausmerkeissä varovainen aktiivisuuden lisääminen tarkoittaa oikeasti liikuntaa. Mutta tätähän ei haluta myöntää saatikka ymmärtää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä