Vankilat täyttyvät. Ulkomaalaiset täyttävät vankilat.
YLE on uutisoinut asian aika ovelasti. Uutisessa kerrottiin totuus mutta se pitää osata laskea. Osaatko laskea totuuden?
Sitaatti:
”Vankimäärä Suomessa kasvoi viime vuonna 5,6 prosenttia verrattuna edellisvuoteen. Vankeja oli viime vuonna vankiloissa keskimäärin noin 3 550 eli lähes 190 vankia enemmän kuin vuonna 2024.
Rikosseuraamuslaitoksen mukaan ulkomaalaisten vankien päivittäinen keskimäärä vankiloissa nousi viime vuonna uuteen ennätykseen, kun määrä kasvoi edellisestä vuodesta 22 prosenttia. Ulkomaalaisten vankien päivittäinen keskimäärä oli noin 840 vankia.”
https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20224225
Kommentit (72)
Ja näitä Petteri ja Riikka suosivat 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli se tämän hallituksen tekemä lakimuutos joka kiristi parisuhdeväkivalta ja -raiskauslakia. Aavikkokeisareita alkoi ropista vankiloihin entistä nopeemmin.
Eikö tämän hallituksen pitänyt karkoittaa kaikki rikolliset?
-Oikeusministeriö toteuttaa parhaillaan tutkimushanketta, jonka tarkoituksena on kartoittaa mahdollisuuksia siirtää ulkomaalaiset vangit suorittamaan vankeusrangaistustaan kotimaihinsa tai poistaa heidät maasta.
Tutkimuksessa selvitetään muun muassa toimien oikeudellisia edellytyksiä sekä mahdollisia lainsäädännön ja käytännön esteitä. Hanke toteuttaa hallitusohjelman kirjausta ulkomaalaisten vankien siirtämisen edistämisestä, mikä on kirjattu myös keväällä 2025 hyväksyttyyn kriminaalipoliittiseen toimenpideohjelmaan. Tutkimuksen on määrä valmistua vuoden loppuun mennessä.-
Hallitus sentään yrittää tehdä jotakin vassujen vinkuessa ihmisoikeuksista ja kv-sopimuksista joka käänteessä.
Persuilla ei ole mitään rskaajia ja pe do ja vastaan. Päinvastoin, niistä tehdään puoluetstoon isopalkkaisia virkailijoita ja ministerejä.
PS nousee joka vaalien alla kärkeen rikoksista tuomittujen ehdokkaiden määrässä sekä suhteellisesti että absoluuttisesti.
Vuosi sitten teillä oli 4 p e d o a , naisen puukottaja ja useita rskaajia ehdolla sekä fasistisista viharikoksista tuomittuja (tosin Halla-aho menetti 72% aiemmista äänestäjistään ja PS puolueena 66%).
Rikollisuus on persuissa yli tuplasti yleisempää kuin muissa puolueossa.
Ja heti aamusta pikkunasut hinkkaamassa kusiletkujaan
Luin sellaisen kirjan kuin "Vankina Thaimaassa". Siellä on asiallinen meininki! Sellikaverin päälle kustaan ja vartioita saa puhutella vain kyykyssä. Siellä olleen suomalaisen rentun huumeiden käyttö loppui!!! Sama meille Suomeen.!!!
Suomalaiset maksaa,voisko ne palauttaa kotimaahansa ,rikoksen tehneet.Vankilassa saa paremman hoidon kuin hoitokodissa tai kotona lojuvat iäkkäät.Pidetään parempaa huolta muutenkin.Tämä on niin väärin...
Luovat työpaikkoja. Eli mikä ongelma tämä on?
t: EK.
Vierailija kirjoitti:
Luovat työpaikkoja. Eli mikä ongelma tämä on?
t: EK.
Eikös julkisen työpaikkoja pitänyt vähentää?
Vierailija kirjoitti:
Luin sellaisen kirjan kuin "Vankina Thaimaassa". Siellä on asiallinen meininki! Sellikaverin päälle kustaan ja vartioita saa puhutella vain kyykyssä. Siellä olleen suomalaisen rentun huumeiden käyttö loppui!!! Sama meille Suomeen.!!!
Ne thaikun vankilat on täynnä huumeita. Ihan järjetöntä ihailla tuollaista. No naihan ne suomalaiset ukot thaimaalaisiakin.
Kaikki yli vuoden tuomiota kärsivät lappiin rakentamaan sitä rautatietä Norjan rannikolle asti. Siinä on bodaukset ja hernekeitot possulihalla maustettuna arkea. Eikä mitään hotellimajoitusta, joukkueteltat ilman sänkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luovat työpaikkoja. Eli mikä ongelma tämä on?
t: EK.
Eikös julkisen työpaikkoja pitänyt vähentää?
Poikkeustapaus.
T:hallitus(EK).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli se tämän hallituksen tekemä lakimuutos joka kiristi parisuhdeväkivalta ja -raiskauslakia. Aavikkokeisareita alkoi ropista vankiloihin entistä nopeemmin.
Eikö tämän hallituksen pitänyt karkoittaa kaikki rikolliset?
Tahallasiko tekeydyt tyhmäksi? Rikoksista pitää ensin saada tuomio ennen kuin voidaan karkoittaa. Siellähän ne selleissään jumittaa kun oikeuslaitos on ihan tukossa, käsittelemässä loputtomia aiheettomia valituksia.
Niin, suomalaisia ei siis aloittajan mielestä ole kuin murto-osa vankiloihin laitetuista!
Suomalaisista moni torvipää ei edes vankilaan joudu!
On muuten hyvä että se lapsivankila tulee... Eräitten kohdalla toki liian myöhään...
Vierailija kirjoitti:
EU:n korkein työttömyys! Euroopan vanhin autoakanta! Eniten vankeja! Jee! Hyvä Suomi!
Suomi on kärjessä vain huonoissa asioissa. Tuohon listaasi voi lisätä huumeongelman jossa suomi on kärjessä. Sille ei voi tehdä mitään koska huumepolitiikkaa ei voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli se tämän hallituksen tekemä lakimuutos joka kiristi parisuhdeväkivalta ja -raiskauslakia. Aavikkokeisareita alkoi ropista vankiloihin entistä nopeemmin.
Eikö tämän hallituksen pitänyt karkoittaa kaikki rikolliset?
Ne oli niitä Tolloille Persuäänestäjille tarkoitettuja juttuja ennen vaaleja...
Thaimaan tyyli, 20 vankia samaan selliin. Ruuaksi vettä ja leipää.
Ei vankilaan ole tarkoitus mennä lomailemaan. Se on rangaistuslaitos. Hei. Haloo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU:n korkein työttömyys! Euroopan vanhin autoakanta! Eniten vankeja! Jee! Hyvä Suomi!
Suomi on kärjessä vain huonoissa asioissa. Tuohon listaasi voi lisätä huumeongelman jossa suomi on kärjessä. Sille ei voi tehdä mitään koska huumepolitiikkaa ei voi muuttaa.
Kannabiksen kannattajat haluavat lisää huumekuolemia ja huumekauppiaiden ja -käyttäjien välisiä t a p p o j a.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU:n korkein työttömyys! Euroopan vanhin autoakanta! Eniten vankeja! Jee! Hyvä Suomi!
Suomi on kärjessä vain huonoissa asioissa. Tuohon listaasi voi lisätä huumeongelman jossa suomi on kärjessä. Sille ei voi tehdä mitään koska huumepolitiikkaa ei voi muuttaa.
Kannabiksen kannattajat haluavat lisää huumekuolemia ja huumekauppiaiden ja -käyttäjien välisiä t a p p o j a.
Kannabiksen laillistaminenhan vähentäisi huumekauppiaiden tuloja. Pikemminkin siis vähentäisi kuolemia kuin lisäisi niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksikö persut haluaa vankilaan, saavat kunnolla mustaa kullia?
Ei ennen ainakaan suomen linnoissa reiskattu ketään, voi kyllä olla hyvin mahdollista että asiakaskunnan myötä asia on muuttunut. Mutta luulen että olet katsonut liikaa leffoja ja ulkomaalaisia dokkareita.
Sattuuko se fyysisenä kipun a korvien välissä, jos on noin tyhmä kuin sinä?
Totta kai tuota on kaikkialla ja aina ennenkin tapahtunut. Siitä ei vain ennen koskaan takuuvarmasti puhuttu mitään.
Moduulisellit on aika käteviä.