Vankilat täyttyvät. Ulkomaalaiset täyttävät vankilat.
YLE on uutisoinut asian aika ovelasti. Uutisessa kerrottiin totuus mutta se pitää osata laskea. Osaatko laskea totuuden?
Sitaatti:
”Vankimäärä Suomessa kasvoi viime vuonna 5,6 prosenttia verrattuna edellisvuoteen. Vankeja oli viime vuonna vankiloissa keskimäärin noin 3 550 eli lähes 190 vankia enemmän kuin vuonna 2024.
Rikosseuraamuslaitoksen mukaan ulkomaalaisten vankien päivittäinen keskimäärä vankiloissa nousi viime vuonna uuteen ennätykseen, kun määrä kasvoi edellisestä vuodesta 22 prosenttia. Ulkomaalaisten vankien päivittäinen keskimäärä oli noin 840 vankia.”
https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20224225
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Perssuolinkaisella seisoo taas kärki märkänä...
Olet kunniakulttuurista jolle märät kärjet on aina mielessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, höpö höpö runkkusuu.
Menisit sinäkin takaisin isiesi maille, aavikolle.
Kiitos!
Buahahahahahhahaaaaaa... samanlainen huara sinä olet kuin äitisi.
Tule tänne musu niin saat kuokkasi.
Ei mulla muuta.
Oi joi joi, rutsapersu pahoitti mielensä. Taisi osua arkaan paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kestä enää kauankaan kun Suomi on tässäkin asiassa EU:n ykköspallilla
Eikö tämän pitänyt olla vihreiden mielestä rikkaus ja voimavara?
Persulithan niitä tänne on hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Siksikö persut haluaa vankilaan, saavat kunnolla mustaa kullia?
Selittäis sen innon tehtailla rikoksia, voi toki olla geeneissäkin.. ..ei sitäkään voi tyystin kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Siksikö persut haluaa vankilaan, saavat kunnolla mustaa kullia?
🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli uutisissa, että aletaan rakentamaan moduulivankiloita.
Miksei vaan sullota samoihin selleihin?
Mitäs tekivät rikoksen.
Suosittaisin kustannustehokasta ja samaan aikaan ekologista vaihtoehtoa: pieni tyrkkäys rotkon reunan suuntaan.
Kuulemma suomalaiseen vankilaan suorastaan jonotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vankilassa luxus-olot verrattuna useimpiin Afrikan ja Lähi-Idän kotioloihin. Lisäksi päivärahat vastaa afrikkalaisen työläisen ansioita. Kukapa mmuuttaja ei haluasi suomalaiseen vankilaan, joka on kuin hotellí heille.
No, sinnehän ne pääsevät. Turun vankilaa muuten laajennetaan parhaillaan, mutta kukaan ei osaa sanoa syytä miksi sitä laajennetaan.
Edes etevimmät tiedemiehet eivät osaa sanoa syytä moiseen...
Vierailija kirjoitti:
Vankila on loistohotelli niille. Eivät ole eläissään asuneet niin hyvin ja saaneet palveluja. Ei mikään kartettava juttu ollenkaan. Saako ne päivärahaakin?
Elää ne suomessa siviilissä paljon paremmin, luuletko että ne suoraan tänne tullessa linnaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Siksikö persut haluaa vankilaan, saavat kunnolla mustaa kullia?
Ei ennen ainakaan suomen linnoissa reiskattu ketään, voi kyllä olla hyvin mahdollista että asiakaskunnan myötä asia on muuttunut. Mutta luulen että olet katsonut liikaa leffoja ja ulkomaalaisia dokkareita.
Kyllähän linnakundit myös työllistävät. Melkoinen armeija vartioita, vahteja ja kaikenlaista muutakin henkilökuntaa tarvitaan ylläpitämään näitä hyvin kalliita laitoksia.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Persut!
Valtiolle vankeusvuorokausi maksaa suljetussa vankilassa keskimäärin noin 200–225 euroa. Vangille maksettava päivittäinen käyttöraha taas on 1,60 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Persut!
Valtiolle vankeusvuorokausi maksaa suljetussa vankilassa keskimäärin noin 200–225 euroa. Vangille maksettava päivittäinen käyttöraha taas on 1,60 euroa.
1,60 on vain jos ei tee mitään muuta kuin syö ja paskantaa. Ja nostelee puntteja. Toimintaraha on jopa 7,35 euroa. Eli kuukaudessa saa 4 kertaa enemmän työläisen kk ansio eeim. Nigearissa tai Somaliassa.
Ei ihme, että Suomen vankiloihin jonotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän linnakundit myös työllistävät. Melkoinen armeija vartioita, vahteja ja kaikenlaista muutakin henkilökuntaa tarvitaan ylläpitämään näitä hyvin kalliita laitoksia.
Työllistää joo, mutta ei tuota mitään, niin sitä täytyy pitää kuluna.
Vierailija kirjoitti:
Ei kestä enää kauankaan kun Suomi on tässäkin asiassa EU:n ykköspallilla
Euroopan vähiten muuttotaustaisia, eniten naisiin lohdistuvia.
Kyllä ne jutut edelleenkin persujen monopoli on. PS ja Sinimustat on rikollisryhmiä.
https://www.Cansalaisaloite.fi/fi/aloite/17364
C---> k
Toki 3600 vangin sekaan mahtuu 800 muualta tulluttakin, pääosin huumerikoksista tuomittua.
Möyhääjä nettivinkattu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän linnakundit myös työllistävät. Melkoinen armeija vartioita, vahteja ja kaikenlaista muutakin henkilökuntaa tarvitaan ylläpitämään näitä hyvin kalliita laitoksia.
Joo, mutta väärin työllistetty. Noihin kun ei voi palkata kehitysmaista tuotettua halpatyövoimaa, vaan ihan suomen kansalaisia joille pitäisi maksaa oikeaa palkkaa. Siksi tämän työllistävä vaikutus = epätoivottu ja kamala asia.
Ro-aneita ei saa eritellä vankitilastoissa....miksi he itse hakuavat erottua muista mm.pukeutumisellaan? Tiedetään ovat ovat yliedustettuina vankiloissa. Miksi, onko eri roduilla luonne-eroja.
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli uutisissa, että aletaan rakentamaan moduulivankiloita.
Miksei vaan sullota samoihin selleihin?
Mitäs tekivät rikoksen.
Moduulivankiloina tulevat toimimaan merikontit joiden kattoon leikataan reikä ruokaa ja vettä varten. Baska jää sisään.
Oppiipahan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi rikolliset suomijuopot liittyvät seuraan. 😍
Ulkom. on persujen toiveista ja runkkufantasioista pääosin huolimatta omaisuus- ja huumerikoksista tuomittuja.
Kotimaan jampat sensijaan tekevät seksuaali- ja väkivaltarikoksia.
Ja vankijakauma kotimaisia 75% muualta tulleita 25%
Tiedossa on tapaus, jossa 2 muukalaista kidutusmurhasi lapsiin kohdistuvista vangitun kantiksen matkasellissä mm. kiehuvalla vedellä polttamalla ja esineellä raiskaamalla. Sitä teillä on odotettavissa, p e d o n a t s i t.
Muualta tulleet eivät hyväksy teidän moraalittomuuttanne, joka kohdistuu pienempiinne.
Korjataanpas vähän : Sanna Marinin hallitus teki merkittäviä muutoksia raiskauslainsäädäntöön, ei tämä nykyinen hallitus. Uusi laki astui voimaan 1.1.2023.