Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vankilat täyttyvät. Ulkomaalaiset täyttävät vankilat.

Vierailija
06.05.2026 |

YLE on uutisoinut asian aika ovelasti. Uutisessa kerrottiin totuus mutta se pitää osata laskea. Osaatko laskea totuuden?

 

Sitaatti:

”Vankimäärä Suomessa kasvoi viime vuonna 5,6 prosenttia verrattuna edellisvuoteen. Vankeja oli viime vuonna vankiloissa keskimäärin noin 3 550 eli lähes 190 vankia enemmän kuin vuonna 2024.

Rikosseuraamuslaitoksen mukaan ulkomaalaisten vankien päivittäinen keskimäärä vankiloissa nousi viime vuonna uuteen ennätykseen, kun määrä kasvoi edellisestä vuodesta 22 prosenttia. Ulkomaalaisten vankien päivittäinen keskimäärä oli noin 840 vankia.”


https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20224225

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjataanpas vähän :  Sanna Marinin hallitus teki merkittäviä muutoksia raiskauslainsäädäntöön, ei tämä nykyinen hallitus. Uusi laki astui voimaan 1.1.2023. 

Vierailija
22/72 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perssuolinkaisella seisoo taas kärki märkänä...

Olet  kunniakulttuurista  jolle  märät kärjet  on  aina  mielessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, höpö höpö runkkusuu.

Menisit sinäkin takaisin isiesi maille, aavikolle.

Kiitos!

Buahahahahahhahaaaaaa... samanlainen huara sinä olet kuin äitisi.

Tule tänne musu niin saat kuokkasi.

Ei mulla muuta.

Oi joi joi, rutsapersu pahoitti mielensä. Taisi osua arkaan paikkaan.

Vierailija
24/72 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kestä enää kauankaan kun Suomi on tässäkin asiassa EU:n ykköspallilla

Eikö tämän pitänyt olla vihreiden mielestä rikkaus ja voimavara? 

Persulithan niitä tänne on hakenut. 

Vierailija
25/72 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksikö persut haluaa vankilaan, saavat kunnolla mustaa kullia?

Selittäis sen innon tehtailla rikoksia, voi toki olla geeneissäkin.. ..ei sitäkään voi tyystin kieltää.

Vierailija
26/72 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksikö persut haluaa vankilaan, saavat kunnolla mustaa kullia?

🤣🤣🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/72 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli uutisissa, että aletaan rakentamaan moduulivankiloita.

Miksei vaan sullota samoihin selleihin?

Mitäs tekivät rikoksen.

Suosittaisin kustannustehokasta ja samaan aikaan ekologista vaihtoehtoa: pieni tyrkkäys rotkon reunan suuntaan.

Vierailija
28/72 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma suomalaiseen vankilaan suorastaan jonotetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/72 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vankilassa luxus-olot verrattuna useimpiin Afrikan ja Lähi-Idän kotioloihin. Lisäksi päivärahat vastaa afrikkalaisen työläisen ansioita. Kukapa mmuuttaja ei haluasi suomalaiseen vankilaan, joka on kuin hotellí heille.

No, sinnehän ne pääsevät. Turun vankilaa muuten laajennetaan parhaillaan, mutta kukaan ei osaa sanoa syytä miksi sitä laajennetaan.

Edes etevimmät tiedemiehet eivät osaa sanoa syytä moiseen...

Vierailija
30/72 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vankila  on loistohotelli  niille.  Eivät  ole  eläissään  asuneet  niin  hyvin  ja  saaneet  palveluja.  Ei mikään kartettava  juttu  ollenkaan. Saako  ne  päivärahaakin?

Elää ne suomessa siviilissä paljon paremmin, luuletko että ne suoraan tänne tullessa linnaan menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/72 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksikö persut haluaa vankilaan, saavat kunnolla mustaa kullia?

Ei ennen ainakaan suomen linnoissa reiskattu ketään, voi kyllä olla hyvin mahdollista että asiakaskunnan myötä asia on muuttunut. Mutta luulen että olet katsonut liikaa leffoja ja ulkomaalaisia dokkareita.

Vierailija
32/72 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän linnakundit myös työllistävät. Melkoinen armeija vartioita, vahteja ja kaikenlaista muutakin henkilökuntaa tarvitaan ylläpitämään näitä hyvin kalliita laitoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/72 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Persut!

Valtiolle vankeusvuorokausi maksaa suljetussa vankilassa keskimäärin noin 200–225 euroa. Vangille maksettava päivittäinen käyttöraha taas on 1,60 euroa. 

Vierailija
34/72 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Persut!

Valtiolle vankeusvuorokausi maksaa suljetussa vankilassa keskimäärin noin 200–225 euroa. Vangille maksettava päivittäinen käyttöraha taas on 1,60 euroa. 

1,60 on vain jos ei tee mitään muuta kuin syö ja paskantaa.  Ja nostelee puntteja. Toimintaraha on jopa 7,35 euroa. Eli kuukaudessa saa 4 kertaa enemmän työläisen kk ansio eeim. Nigearissa tai Somaliassa.

Ei ihme, että Suomen vankiloihin jonotetaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/72 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän linnakundit myös työllistävät. Melkoinen armeija vartioita, vahteja ja kaikenlaista muutakin henkilökuntaa tarvitaan ylläpitämään näitä hyvin kalliita laitoksia.

Työllistää joo, mutta ei tuota mitään, niin sitä täytyy pitää kuluna.

Vierailija
36/72 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kestä enää kauankaan kun Suomi on tässäkin asiassa EU:n ykköspallilla

Euroopan vähiten muuttotaustaisia, eniten naisiin lohdistuvia.

Kyllä ne jutut edelleenkin persujen monopoli on. PS ja Sinimustat on rikollisryhmiä.

 

https://www.Cansalaisaloite.fi/fi/aloite/17364

C---> k

 

Toki 3600 vangin sekaan mahtuu 800 muualta tulluttakin, pääosin huumerikoksista tuomittua.

Möyhääjä nettivinkattu.

Vierailija
37/72 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän linnakundit myös työllistävät. Melkoinen armeija vartioita, vahteja ja kaikenlaista muutakin henkilökuntaa tarvitaan ylläpitämään näitä hyvin kalliita laitoksia.

Joo, mutta väärin työllistetty. Noihin kun ei voi palkata kehitysmaista tuotettua halpatyövoimaa, vaan ihan suomen kansalaisia joille pitäisi maksaa oikeaa palkkaa.  Siksi tämän työllistävä vaikutus = epätoivottu ja kamala asia.

Vierailija
38/72 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ro-aneita ei saa eritellä vankitilastoissa....miksi he itse hakuavat erottua muista mm.pukeutumisellaan? Tiedetään ovat ovat yliedustettuina vankiloissa. Miksi, onko eri roduilla luonne-eroja.

Vierailija
39/72 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli uutisissa, että aletaan rakentamaan moduulivankiloita.

Miksei vaan sullota samoihin selleihin?

Mitäs tekivät rikoksen.

Moduulivankiloina tulevat toimimaan merikontit joiden kattoon leikataan reikä ruokaa ja vettä varten. Baska jää sisään.

Oppiipahan.

Vierailija
40/72 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi rikolliset suomijuopot liittyvät seuraan. 😍

Ulkom. on persujen toiveista ja runkkufantasioista pääosin huolimatta omaisuus- ja huumerikoksista tuomittuja.

Kotimaan jampat sensijaan tekevät seksuaali- ja väkivaltarikoksia.

Ja vankijakauma kotimaisia 75% muualta tulleita 25%

Tiedossa on tapaus, jossa 2 muukalaista kidutusmurhasi lapsiin kohdistuvista vangitun kantiksen matkasellissä mm. kiehuvalla vedellä polttamalla  ja esineellä raiskaamalla.  Sitä teillä on odotettavissa, p e d o n a t s i t.   

Muualta tulleet eivät hyväksy teidän moraalittomuuttanne, joka kohdistuu pienempiinne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan